İslam dininde, fıkıh yani İslam hukuku konusunda anlayış, metod ve uygulama açısından farklı düşüncelere sahip mezhepler bulunur.Bu mezheplerin başlıcaları.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HUKUK BİLGİSİNE GİRİŞ · Hak ve Hukuk tanımı
Advertisements

6. ÜNİTE İSLAMİYET VE TÜRKLER.
Din ve İnanç Prof. Dr. Sönmez KUTLU
İSLAMİYET VE TÜRKLER TÜRKLERİN İSLAMİYETİ KABUL SÜRECİ
TÜRK-İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ
Enes Bin Mâlik ( ).
İmam Hatip Lisesi FIKIH 11. SINIF II
İslâm Düşüncesinde Yorum Farklılıklarının Sebepleri
İlköğretim DKAB Dersi 6. Sınıf 6. Ünite Sunusu
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi 9. Sınıf 7. Ünite
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Salim SELVİ.
HANBELİ MEZHEBİ İmam-ı Hanbel (Ahmed bin hanbel)'in kendi usulüne göre şer'i deliller çıkardığı hükümlere ve gösterdiği yola Hanbeli Mezhebi denir. Ehl-i.
ADI-SOYADI:AYŞE BAYRAKTUTAN
RESİM-SLOGAN-KARİKATÜR-FOTOGRAF 7. SINIF
ADI SOYADI:AYŞE BAYRAKTUTAN
MEZHEPLER.
Türklerin İslam Medeniyetine Katkıları
Din Anlayışındaki Yorum Farklılıklarının Sebepleri
Türkler Arasında İslam’ ın Yayılmasında Etkili Olan Bazı Şahsiyetler
Mâtürîdî (Arapça: الماتريدي‎) ya da tam adıyla Ebu Mansur Muhammed bin Muhammed bin Mahmûd el-Mâtürîdî es-Semerkandî, Hanefi mezhebinden olanların itikad.
İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı
İslam Hz.Muhammed (s.a.v) Allah c.c. Kuran-ı Kerim M.S. 6. yy'da Hilal
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
TASAVVUFÎ YORUMLAR Tasavvuf: İslam dininde yer alan ahlakî esasları hayata geçirmeyi amaçlayan, Peygamber Efendimizin sünnetine dayalı bir hayat tarzını.
Rivayet Dönemi Hicri Üçüncü Asır 4. Ders.
C – Tabiûn ve Tebeü’t-tabiîn Dönemi
Ebu Hanife. Ebû Hanîfe (M. 699/Hicrî /Hicrî 148)[1Ebû Hanîfetu'l-Nu’man), Tam adı:, Nu`mān ibn Thābit ibn Zūṭā ibn Merzubān);
Hicri Dördüncü ve Beşinci Asırlar
Nakil Dönemi-devam 8. Ders.
Nakil Dönemi 6. Ders.
Rızık Mes'elesi Rızık, Allâhü Teâlâ'nın, hayat sahiplerine gıdalan-maları için verdiği ve onların da yediği şeylerdir. Lâkin insan kendi öz irâdesi ile.
Son Dönem -devam 10. Ders.
Hazırlayan:Ömer Faruk Şahin
Son Dönem -devam 11. Ders.
ADANA MÜFTÜLÜĞÜ CAMİ DIŞI HİZMETLER PROJESİ SUNUMU
HANGİ KONULARI GÖRECEĞİZ
Hadis Kaynaklarının Güvenilirliği Hakkındaki Oryantalistlerin İddiaları ve Eleştirisi 11. Ders.
En fazla müslümanın yaşadığı 10 ülke
DİN ANLAYIŞINDAKİ FARKLILIKLAR NİÇİN ZENGİNLİKTİR
MÜSLÜMANLIKTA, DÜŞÜNCE VE İNANÇ FARKLILAŞMASI
İSLAM HUKUKU. ÖZELLİKLERİ DİNİ KAYNAKLIDIR TEMEL ESASLARI ALLAH VE PEYGAMBER TARAFINDAN BELİRLENMİŞTİR HUKUKÇULARIN FERDİ İÇTİHATLARIYLA TEŞEKKÜL ETMİŞTİR.
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
Şafilik Mezhebi.
KİŞİLER HUKUKU.
Behçet Gündüz İzmir Kur’an-ı Kerim Allah tarafından vahiy meleği cebrail’e, ondan peygamberimize ve onun şahsında tüm insanlık alemine.
İSLAM HUKUKUNUN TARİHİ DEVİRLERİ
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
DEVLETLER HUKUKU PROF.DR.ABDULLAH DEMİR.
Temel Hadis Kavramlarıyla İlgili Oryantalist İddialar ve Eleştirisi
Hint Alt Kıtasında Sünnet
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
İSLAM HUKUKU- 1 İSLAM HUKUKUNUN NİTELİĞİ
YUNUS EMRE MATÜRİDİ.
Maturİdİ.
YUNUS EMRE HAYATI.
Mâtürîdiyye İsimlendirme Tarihçe Görüşleri
MEZHEPLER (5 MEZHEP) Hamza Solak. HANEFI MEZHEBI  Hanefi mezhebi, (Arapça: الحنفية veya المذهب الحنفي) İslam dininin sünni fıkıh mezheplerinden biri.
Hukukta bir hüküm vermek için delil gereklidir. Yani hâkimin hükme nasıl ulaştığını gösteren meşru bir dayanağın olması gerekir. Bu delilin de bir kaynağı.
TEFSİR TARİHİ SUNUM ÖDEVİ ABDULLAH HALİT KORUCUOĞLU ÖMER FARUK ÇOŞKUN.
İslam kültür ve medeniyetinde yönetim anlayışının esasları.
9. Sınıf 4. Ünite Öğrenme Alanı: Vahiy ve Akıl
Erken Dönem Abbasi Halifelerinin Din Politikası
ABBÂSÎLER-KÜLTÜR VE MEDENİYET I
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR
HAZIRLAYAN:Ö.ENSAR DURMUS İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUM.
 İslam dininde gönülden bir bağlılıkla kesin olarak inanılması gereken esaslar vardır. Din anlayışı ve yorumu ne olursa olsun, İslam tarihi boyunca Müslümanlar.
İslâm Düşüncesinde Îtikaadî, Siyasî ve Fıkhî Yorumlar
MERAK, İLMİN HOCASIDIR..
Sunum transkripti:

İslam dininde, fıkıh yani İslam hukuku konusunda anlayış, metod ve uygulama açısından farklı düşüncelere sahip mezhepler bulunur.Bu mezheplerin başlıcaları şunlardır: Sünnî mezhebinin takip ettiği dört büyük fıkıh mezhebi: Hanefi mezhebi (Hanefilik) Şafii mezhebi (Şafiilik) Maliki mezhebi (Malikililik) Hanbeli mezhebi (Hanbelilik)

Hanefi mezhebi İslam dininin sünni fıkıh mezheplerinden biri. Hanefilerin itikatta (inançta) mezhepleri ise maturidiyedir. İsmini kurucusu Ebû Hanife'den (Numan bin Sabit) ( ) alır. Türkistan, Afganistan, Türkiye, Hindistan ve Pakistan'da yaygındır. Hanefi mezhebi dört sünni mezhebin nüfus açısından en genişidir. Takipçileri tüm İslam aleminin yaklaşık %56'ini oluşturmaktadır.

Mezheb ismini aldığı kurucusunun künyesi olan Ebû Hanife, hicretin 80. yılında doğmuş, 150. yılında Bağdat'ta vefat etmiştir. İmam-ı Azam'ın talebeleri, onun rivayet ettiği görüşleri toplayarak sistemleştirmişlerdir. Onun görüşlerinden yeni yeni eserler telif etmişlerdir. Böylece İmam-ı Azam'ın görüşleri bir mezhep halini almıştır.

Hüküm Çıkarma Hanefi mezhebinde bir konuda hüküm çıkarmak için önce "kitaba" (yani İslam'ın kutsal kitabı Kur'an'a) başvurulur. Kitapta bir delil bulunamazsa sünnete bakılır. Sünnette de yoksa sahabenin birinin görüşü temel alınır. Sahabi sözünde de bir cevap bulunamazsa en son kıyas'a başvurulur. Bazen maslahat icabı kıyas tercih edilir.