Eğitim, toplumun tüm kesimleri için gereklidir. Çünkü eğitim olmazsa mutluluğa ve mükemmelliğe ulaşmak mümkün değildir. Bununla birlikte toplumu oluşturanlar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Matematikçi,astronot , filozof ve şair olarak bilinen ÖMER HAYYAM Tarihçilerin verdiği bilgiye göre 1048 yılında Nişabur(İran) kentinde doğdu. (Doğum.
Advertisements

ÖMER HAYYAM RUBAİLER - 1.
1. KAZANIM: Türkiye Selçukları döneminde Türklerin siyasal mücadeleleri ve kültürel faaliyetlerinin, Anadolu’nun Türkleşme sürecine katkılarını değerlendirir.
OSMANLIDA DEVLET YÖNETİMİ
SELÇUKLULAR ( ) ANADOLU SELÇUKLULARI ( ) EĞİTİM.
ARAPÇA TEFSİRLER Taberi Tefsiri
Türk-İslam Devletlerinde Eğitim Eskişehir Salih Zeki Anadolu Lisesi
İLK MÜSLÜMAN TÜRK DEVLETLERİ
Batı yönündeki giriş kapısında yer alan kitabesinden anlaşıldığı üzere, 1271 yılında Sahib-i Ata Fahreddin Ali tarafından yaptırılmıştır. Taç kapı ve girişteki.
ANADOLU SELÇUKLU DEVLETİ VE BEYLİKLER DÖNEMİNDE KÜLTÜR VE UYGARLIK
Yaratıcı Düşüncelerimizi Ortaya ÇIKARALIM
Karahanlılar’da Eğitim Kurumları Ve Özellikleri
OSMANLIDA EĞİTİM MEDRESELER
Zaman içinde bilim.
4. ÜNİTE :İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR ÖĞRENME ALANI: KURAN VE YORUMU
TÜRK-İSLÂM DEVLETLERİNDE KÜLTÜR VE MEDENİYET
Orhun abideleri / göktürk yazıtları
OSMANLI’ DA EĞİTİM.
DEĞERLER EĞİTİMİ DOĞRULUK VE ADİL OLMA.
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
OSMANLIDA DEVLETİNDE BİLİM VE BİLİM ADAMLARI
ANADOLU SELÇUKLULARI VE BEYLİKLER DÖNEMİNDE KÜLTÜR VE MEDENİYET.
Sosyal Bilgiler ANADOLU’DA İLK TÜRK DEVLETİ ve BEYLİKLERİ
Türklerin İslam Medeniyetine Katkıları
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
Türklerin Bilime Katkıları
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
FATİH SULTAN MEHMET Tarihte idari yönü yanında ilmî yönü
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi
BÜYÜK SELÇUKLU DEVLETİ
Ebu Hanife. Ebû Hanîfe (M. 699/Hicrî /Hicrî 148)[1Ebû Hanîfetu'l-Nu’man), Tam adı:, Nu`mān ibn Thābit ibn Zūṭā ibn Merzubān);
Türklerde Eğitimin Kısa Tarihi. İ slamiyeti kabul etmeden önce Türk toplulukları göçebe ve yarı göçebe biçimde yaşamlarını sürdürmekteydi.
TÜRK İSLAM DEVLETLERİ ÖSS- YGS SORULARI.
Hicri Dördüncü ve Beşinci Asırlar
Nakil Dönemi 6. Ders.
Tefsir İlmi ve Temel Kavramları
Kâdirîlik:  Abdülkadir Geylani'nin (öl. 1169) görüş ve düşüncelerine dayanan tasavvuf ekolüdür. Abdülkadir Geylani Peygamberimizin soyundan gelmekte.
Yakutiye Medresesi - Erzurum
SINIF GEÇME VE DERS SEÇİMİ
DİN ANLAYIŞINDAKİ FARKLILIKLAR NİÇİN ZENGİNLİKTİR
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
Uluğ Bey
ANADOLU’NUN TÜRK YURDU OLMASI
TÜRK İSLÂM DEVLETLERİ Türklerin İslam'la Tanışma Süreçleri
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
ANADOLUNUN TÜRK YURDU OLMASI
ÜNİTE: TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK KONU: OSMANLIDA BİR MERKEZ
İLK TÜRK BEYLİKLERİ ÜNİTE: TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK
Geçmişte yaşamış birçok ünlünün aksine Ömer Hayyam’ın doğum tarihi günü gününe bilinmektedir.Bunun sebebi ise Ömer Hayyam’ın birçok konuda olduğu gibi.
Geçmişte yaşamış birçok ünlünün aksine Ömer Hayyam’ın doğum tarihi günü gününe bilinmektedir.Bunun sebebi ise Ömer Hayyam’ın birçok konuda olduğu gibi.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
Sınav Takvimi 9.Sınıf TARİH FİZİK DERS SAATİ
KURŞUNLU ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ TANITIMI
Bir soru Bir cevap BİLGİ YARIŞMASI
MALAZGİRT SAVAŞI’NDAN SONRA ANADOLU DA
Bilimsel Araştırmalarda Temel Kavramlar
Osmanlı Eğitim Sistemi
Türk-İslam Bilim Adamlarının Astronomiye Katkıları
GÖLCÜK ADNAN MENDERES ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 2015
İSLAM HUKUKU- 1 İSLAM HUKUKUNUN NİTELİĞİ
FATİH VE SÜLEYMANİYE MEDRESELERİ
Anadolu’da kurulan ilk beylikler hangileridir?
9. Sınıftan Mezun Olunana Dek Görülecek Tüm Dersler
TÜRKLERİN BİLİME KATKILARI
Türklerin Bilime Katkıları
ORTA ASYA’DAN ANADOLUYA
HAZIRLAYAN : EDANUR BİZAN. Ali Kuşçu'nun Hayatı Ali Kuşçu asıl adı Ali Bin Muhammed (d. 1403, Semerkant – ö. 16 Aralık 1474, İstanbul), Türk. gökbilimci,
Dini Yorum Farklılıklarının Sebepleri. Hz. Muhammed’in (s.a.v) vefatıyla tamamlandı. Artık ondan sonra vahiy gelmeyecektir. Bu durum Kur’an’da,’’…Bugün.
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

Eğitim, toplumun tüm kesimleri için gereklidir. Çünkü eğitim olmazsa mutluluğa ve mükemmelliğe ulaşmak mümkün değildir. Bununla birlikte toplumu oluşturanlar arasındaki fark, eğitimde uygulanacak yöntemlerin de farklı olmasını zorunlu kılmaktadır. Bu yöntemler "ikna" ve "göstererek açıklama"dır. İkna daha çok emek gücüne dayanan işlerin öğretilmesinde kullanılan yöntemdir. Sıradan insanlar yeniliğe açık değildir ve ancak yenilikleri ikna oldukları zaman kabullenirler. Bu nedenle yaptıkları işi benimsemeleri ve kendilerine gösterilen şekilde yapmaları ancak ikna edilmelerine bağlıdır. Teorik bilgilerin öğretilmesinde göstererek açıklamaya (demostrasyon) dayanan yöntem kullanılmalıdır. Bu yöntemde gerçek bilgiyi (doğruyu) öğretmek ve onu çıkaracak şekilde anlatmak gerekmektedir. Nurdan Gül Kökten

Türk-İslam devletlerinin eğitim anlayışı hakkında neler söyleyebilirsiniz İlk Türk devletlerinde eğitim ile Türk-İslam devletlerindeki eğitim anlayışı arasında ne gibi benzerlik ve farklılıklar vardır? Nurdan Gül Kökten

Öğrenci odaları Nurdan Gül Kökten

Numaralandırılmış Medrese bölümlerini sayar mısınız 1. Müderris odası 2. Medrese çalışanları odası 3. öğrenci odası 4. Mescit 5. Darül hadis bölümü 6. Ders odaları 7. Kütüphane 8. Abdesthane 9. Eyvan Nurdan Gül Kökten

MEDRESELERDE OKUTULAN DERSLER DİN VE HUKUK DERSLERİ DİL, EDEBİYAT DERSLERİ FELSEFE DERSLERİ MÜSBET BİLİM DERSLERİ Fıkıh Kelam Hadis Tefsir Kuran Okuma Arap Edebiyatı Farsça Nahiv(gramer) Sarf (fiil yapısı) Hitabet Şiir Cerh ve Tadil Tarih Edebiyat Felsefe Mantık Tıp Cerrahi Riyaziye Hesap Hendese (Geometri) Müsellesat (Trigonometri) Nücüm(Yıldız) Heyet Tabiyat Bu kurumların günümüz eğitim-öğretim kademelerinin hangisine denk olabileceğini tartışınız. Bu kurumların günümüz eğitim-öğretim kademelerinin hangisine denk olabileceğini tartışınız. Medreselerde hangi dersler okutulurdu Nurdan Gül Kökten

İlk Selçuklu Medresesi Kimin Zamanında Nerede açılmıştır İlk Selçuklu medresesi Tuğrul Bey tarafından Nişabur'da açıldı. Medreseler Kimin Zamanında sistemli Hale getirildi Nizamülmülk tarafından ilki Bağdat'ta kurulan Nizamiye Medresesi Türk eğitim tarihinde bir dönüm noktası oldu. Medrese eğitimi kurumsallaştırıldı. Nizamülmülk tarafından ilki Bağdat'ta kurulan Nizamiye Medresesi Türk eğitim tarihinde bir dönüm noktası oldu. Medrese eğitimi kurumsallaştırıldı. Nurdan Gül Kökten

Nizamiye Medreselerinin Kuruluş Amaçları Nelerdir, Selçuklu topraklarında yıkıcı ve bölücü faaliyetleri önlemek için bilim insanı yetiştirerek fikre fikir ile karşılık vermek, Genişleyen devletin yönetim kademeleri için memur yetiştirmek Din adamı ihtiyacını karşılamak ve Oğuzların İslam inançlarını pekiştirmek, Bilim insanı yetiştirmek ve onların bilgilerinden devlet ve ülke yararına faydalanmaktır Nurdan Gül Kökten

Tokat Niksar'da Danişmentliler tarafından yaptırılan ve tıp eğitimi veren Yağıbasan Medresesi, Anadolu'nun ilk medresesi olarak bilinir. Anadolu’da yapılan İlk Medrese Hangisidir Nurdan Gül Kökten

3. Yaygın Eğitim-Ahilik Ahiler Hangi Aşamalardan Geçerek yetiştirilirdi Nurdan Gül Kökten

4. Atabeylik Atabeylik Nedir Büyük Selçuklu Devleti'nde şehzadelerin eğitimi ve yönetim tecrübesinin kazandırılması işi "atabeylere verilmişti. Büyük Selçuklu Devleti'nde şehzadelerin eğitimi ve yönetim tecrübesinin kazandırılması işi "atabeylere verilmişti. Atabeylik Yararları ve Zararları Nelerdir Osmanlılarda Atabeyliğin yerini Kim almıştır Hükümdar’ın zayıf olduğu anlarda Bulundukları yerlerde bağımsızlıklarını ilan diyorlardı Buda ülkenin parçalanmasına neden oluyordu Hükümdar’ın zayıf olduğu anlarda Bulundukları yerlerde bağımsızlıklarını ilan diyorlardı Buda ülkenin parçalanmasına neden oluyordu Lala Böyle Kurulmuş Hangi Atabeylikleri Hatırlıyorsunuz Salgurlular ( ) İldenizoğulları ( ) Beg-Teginoğulları ( ) Böriler (Şam Atabeyliği) ( ) Zengîler ( ) ) Nurdan Gül Kökten

5. Türk-islam Devletlerinde Bilim Oku! Seni yaratan Rabbi'nin adıyla oku. (Ayet) İnsan doğuştan âlim doğmaz, sonradan öğrenir; dil doğuştan konuşmaz, zamanla konuşmaya başlar. Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? (Ayet) Bana bir harf öğretenin 40 yıl kölesi olurum. (Hz. Ali) İlim Çin'de de olsa alınız. (Hadis) insan bilmezse öğrenir, bilir; bildikten sonra arzusuna kavuşur. İnsan öğrenerek, âlim olur; bilgi sahibi olduktan sonra her işi yoluna girer. Yukarıdaki sözlere göre Türk-İslam devletlerinin bilime verdiği önemi değerlendiriniz. Nurdan Gül Kökten

Türk-İslam Devletleri Döneminde Yaşamış Bilim Adamları Matematikçidir, cebirle ilgili çalışmaları ünlüdür. Cebirle ilgilenmiştir. Aristo’nun düşüncelerinin İslam dünyasına yayılmasını sağlamıştır.Muallim-i Sani ( ikinci öğretmen ) denilir.Avrupa’da Alfarabyus olarak tanınır. Serbest düşünceyi savunmuştur. Enlem- boylamı tespit etmiş, dünyanın güneş etrafındaki dönüşünün bir yılda gerçekleştiğini söylemiştir. Avrupa’da Avicenna olarak tanınır.Farabi’nin etkisinde kalmıştır.El Kanun Fi’t – Tıp Avrupa’da ders kitabı olarak okutulmuştur. İbn-iTürk Çalışmaları Verilen Bilim Adamlarının Kimler Olduğunu Tahmin Ediniz Nurdan Gül Kökten

Nizamiye medreselerinde çalışmıştır.İhyaü’l – Ulumiddin ( Din ilimlerinin yeniden yapılanması ) en ünlü eserlerinden biridir. Sultan Melikşah zamanında çalışmalar yaptı.Takvim-i Melikşah veya Takvim-i Celali denilen bir takvim düzenledi.

Kur'an ve hadislere dayanarak Allah'ın varlığını, birliğini, niteliklerini.. akıl ve mantık yoluyla kanıtlamaya çalışan felsefedir. Bimaristan- Selçuklular döneminde hastaneye verilen ad. Heyet- Astronomi Müderris Medreselerde ders veren kişi İcazetname Eski dilde diploma dır... SoftaMedrese öğrencisi Danişment Medreselerde oda sahibi olabilmiş öğrencilere verilen isim.. Riyaziye Matematik HendeseGeometri MüsellesatTrigonometri NücümYıldızlar Fıkıh İslam hukuku Kelam HadisHz. Peygamber'in sözü TefsirKur'an-ı kerim'i n açıklanması, yorumlanması NahivGramer Sarf Sarf Arapça dilbilgisinin fiil bölümüdür. nahiv ise isim bölümünden bahseder. osmanlı medreselerinde önce sarf, sonra nahiv okutulması bir gelenekti. Hadis ilmidir. bu ilimde hususu bazi yontemlerle hadis rivayet eden kisilerin kusur ve meziyetleri incelenir. yani ravilerin dogruluk ve guvenirlik yonlerinden durumları ortaya konur. Cerh ve Tadil Nurdan Gül Kökten