VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YUSUF ZİYA ÖNER FEN LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
Advertisements

ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
Hareketlerimizin kaynağı
ŞANLIURFA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
PROGRAMLI ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VE DİKKAT SÜRESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Hazırlayan: Esma AYDIN Psikolojik Danışman
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Etkin Çalışma Yöntemleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
Psi.Danışman Uğur DENİZ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
Verimlilik: Doğru olan işleri, doğru bir biçimde ve ekonomik bir çalışma ile gerçekleştirmeyi amaçlayan akılcı bir yaşam biçimidir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ İSTANBUL VELİ EĞİTİM PROJESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
MOTİVASYON Hazırlayan: Şenol GÖKSOY Bayramiç İmam Hatip Lisesi
SINAV KAYGISI ve HEYACAN KONTROLÜ
BAŞARININ SIRLARI.
KENDİMİ GERÇEKLEŞTİRİYORUM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA §B§Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli daha çok çalışması.
NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 1 VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ Hazırlayan ve sunan : Uzm.Psk.Dan. Yusuf URHAN.
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
Özel Güneşli Okyanus Koleji Rehberlik Sevisi Sunar
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
“VERİMLİ DERS ÇALIŞMA”
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA §B§Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli daha çok çalışması.
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.
VERİMLİ ÇALIŞMA YOLLARI
SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Çocuğumuz çok ders çalışsa, çok başarılı olsa… BEKLENTİ OLASI BİR BAŞARISIZLIK DURUMU Daha çok ders çalışmalısın!!!
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Verimli Ders Çalışma Semineri
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
DERS ÇALIŞMA VE BAŞARI.
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA. YENİŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ‘YENİŞEHİR RAM SENİNLE’ PROJESİ.
Sunum transkripti:

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

Ana, baba ve öğretmenlerin öğrenciden genel beklentisi, onların “Derslerine çok çalışıp, başarılı olmaları" yönündedir. Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerin sürekli daha çok çalışması istenmektedir.

Oysa gerekli olan "Bilinçsizce çok çalışmak" değil Verimli ders çalışma yollarını iyi bilerek ve bunlardan gereğince yararlanarak etkili çalışmaktır.

BAŞARMAK ÇOK MU ZOR...

DEMİRYOLU İŞÇİSİ Nick adında bir demiryolu işçisinin öyküsü bu. Nick güçlü, sağlıklı bir demiryolu işçisi. Arkadaşlarıyla ilişkisi iyi ve işini iyi yapan güvenilir bir insan. Ne var ki ,kötümser birisi, her şeyin kötüsünü beler ve başına hep kötü şeylerin geleceğine inandırır kendisini. Bir yaz günü tren işçileri, ustabaşının doğum günü nedeniyle bir saat önceden bırakırlar çalışmayı. Tamir için gelmiş olan bir soğutucu vagonunun içine girer Nick, yanlışlıkla içerden kapatır kapıyı, kendini soğutucu vagona kilitler. Diğer işçiler Nick’in kendilerinden önce çıktığını düşünürler. Nick kapıyı tekmeler, bağırır, ama kimse duymaz, duyanlar da bu tür seslerin sürekli geldiği bir ortamda çalıştıkları için kulak asmazlar bu gürültülere….

Bunlar son sözlerim olabilir. Nick burada donarak öleceğinden korkmaya başlar ve buna inandırır kendini. Eğer buradan çıkamazsam kaskatı donacağım diye düşünmeye başlar. İçeride yarısı yırtılmış bir karton kutunun içine girer, titremeye başlar. Eline geçirdiği bir kağıda karısına ve ailesine son düşüncelerini içeren bir mektup yazar: Çok soğuk, bedenim hissizleşmeye başladı. Bir uyusam! Bunlar son sözlerim olabilir. Ertesi gün soğutucu vagonun kapısını açan işçiler, Nick’in donmuş bedenini bulurlar. Üzerinde yapılan otopsi , onun donarak öldüğünü göstermektedir. Fakat bu olayı olağanüstü yapan,soğutucu vagonun soğutma motorunun bozuk ve çalışmıyor olmasıdır. vagonun içindeki ısı 18 derecedir ve vagonda bol hava vardır. Nick kendini orada donarak öleceğine öylesine inandırmıştır ki bu inancı kendini gerçekleştiren bir kehanet olmuştur.

TİMUR'U TİMURLENK YAPAN KARINCA HİKAYESİ      Çağatay Hanı'nın emrinde çalışan orta dereceli bir komutan olan Timur 1000 kişilik bir kuvvetle dostuna (Fahreddin) yardım etmiş geri dönüyordu.Hem yardım ettiği için mutluluk ve gururu hem de adamlarını kaybettiği için üzüntüyü yaşıyordu. Hiç beklemediği bir anda saldırıya uğradı. Bu saldırıya karşılık verildi ama Timur sağ elinden ve ayağından ok yemişti. Timur acıyla bir duvarın önüne oturdu. Eli ayağı tutmaz bir durumda hiçbir gücü kalmadığını düşünüyordu. Çok üzgündü ve her şeyin bittiğini biliyordu. 34 yaşında hayatının baharında kurduğu tüm hayalleri bir bir uçup gidiyordu. Bunları düşünürken başını çevirdi ve bir karınca gördü. O karıncayı takip etmeye başladı. O an için Timur' un hayatında ve düşüncelerinde o karınca vardı sadece ve bir farkındalık yaşadı.      

     Neydi bu farkındalık? Karınca dayandığı dik duvara tırmanmaya çalışıyor her defasında düşüyordu ve hiç yılmıyordu. Birçok denemeden sonra  karınca o duvarı aşmayı başardı. Timur o an içinden '' Bir karınca bunu başardıysa bende başarırım'' dedi. Zayıf düştüğü o durumdan hemen kurtuldu işte o an Timur'un dünyaya hakim olduğu ilk andı. İnancın ve hayallerin gerçeğe doğru yöneldiği ilk andı.      Timur daha sonra güçlü bir devlet kurmuş ve kısa zamanda Orta Asya'nın büyük bir bölümünü egemenliği altına almıştı.

Thomas EDİSON elektrik ampulünü çalıştırmak için tam 2000 farklı madde denemiş, ama hiçbirisi işe yaramamıştı. Bilim adamının yardımcısı aylar süren bu çabaları sızlanarak şikayet etti.

Benim Uzun Vadede Amacım Veteriner Olup Sana Yaşlılığında Bakmak Kısa Vadeli Amacım İse Bunu Sana Anlatmak

HEDEFLERİMİZ OLMALI Kendimi 1, 5 ve 10 yıl sonra hangi konumda görmek istiyorum? Sosyal bilgiler yazılısından en az 90 alacağım Öğretim yılı sonunda nasıl bir karne almayı istiyorum? Fen lisesini kazanacağım Anadolu lisesini kazanacağım Doktor öğretmen mühendis olacağım

“BAŞARIYA GİDEN YOL ÇOK ÇALIŞMAKTAN DEĞİL, SİSTEMLİ ÇALIŞMAKTAN GEÇER “

PLANLI ÇALIŞINIZ BAŞARIYA GİDEN YOL ÇOK ÇALIŞMAKTAN GEÇMEZ ANCAK PLANLI VE PROGRAMLI ÇALIŞMAKTAN GEÇER.

Planlı Çalışmayı Anlatayım Sana: Plan Nedir? “PLAN” “neyi”, “nasıl”, “ne zaman” ve “nerede çalışacağınızı önceden belirlemek demektir.

ÇALIŞMA ORTAMI Oda ısısı ne çok soğuk ne de çok sıcak olmalıdır. Çalışma masada olmalı. Yatarak uzanarak ders çalışılmamalı. Çalışma masasının etrafında dikkat dağıtacak poster resim olmamalı. Oda ısısı ne çok soğuk ne de çok sıcak olmalıdır. Ders çalışırken müzik dinlemek veya çekirdek çitmek gibi dikkat dağıtıcı davranışlar yapılmamalı.

Öyle televizyon seyrederken ders tekrar edilmez...Kalk bakalım doğru masanın başına... Gürültülü Ortamda Çalışma Müzik dinlenen, radyo ve televizyonun açık bulunduğu veya çevreden çok gürültünün geldiği bir ortamda ders çalışmak çalışmadan alınacak verimi düşürür.

ÇALIŞMA SÜRESİ Genellikle 45-60 dk arası ara vermeden çalışmak uygundur. 45-60 dk arası çalışıp 10-15 dk dinlenmek etkili çalışmaya yol açar. Verilen aralarda dikkatimizi dağıtacak şeyler yapılmamalı. Örneğin tv izlemek gibi

AKTİF DİNLEME Aktif dinlemenin ön koşulu derse hazırlıklı gelmektir. Bir gün önceden anlatılacak konulara göz atılmalı öğretmen derste anlattığı zaman konuya yabancı kalınmamalı. Anlatılan konularla ilgili öğretmene sorular sorulmalı ve öğretmenin sorduğu sorulara cevap verilmeye çalışılmalıdır.

NOT TUTMA Not tutma öğrenilen konuda yoğunlaşılmayı sağlar. Zaman enerji bakımından ekonomik olmanızı sağlar. Öğretmenlerimiz derste önemli yerleri seslerini yükselterek alçaltarak tahtaya yazarak öğrencilerin dikkatini çekmeye çalışabilirler.

TEKRAR YAPINIZ Hafızayı güçlendirmenin en etkili yolu tekrar etmektir. Derslerimizi günlük haftalık tekrarlar yapmalıyız

TEKRAR EDİLEN BİLGİLER HAFIZANDA KALIYORMUŞ KIZIM UYUMADAN ÖNCE TEKRAR EDİLEN BİLGİLER HAFIZANDA KALIYORMUŞ KIZIM Öğrenme üzerinde en az bozucu etki yapan etkinlik uykudur. Bu nedenle yatmadan önce 15-20 dakika özgün çalışılan konular tekrar edilir ve sabahleyin de bu konular 15-20 dakikalık bir süre tekrar edilirse; çalışılan konunun uzun süre hatırlanabilmesi için önemli bir avantaj sağlanmış olur.

UNUTMAYINIZ Kİ. İNANARAK SUYA BAS, SUYUN YÜZEYİNDE BATMADAN YÜRÜR GİDERSİN . MUCİZE SUDA YÜRÜMENDE DEĞİL , İNANCINDADIR. SEYİD AHMED ARVASİ