Mâtürîdiyye İsimlendirme Tarihçe Görüşleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1. Türklerin Müslüman Oluşu
Advertisements

EHLİBEYT.
Mezhepler Tarihinin Kaynakaları. Genel özellikleri ve sorunları
Din ve İnanç Prof. Dr. Sönmez KUTLU
Namazın Vacipleri.
PROF.DR. SÖNMEZ KUTLU ANKARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ İSLAM MEZHEPLERİ TARİHİ ÖĞRETİM ÜYESİ
TÜRK-İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ
Enes Bin Mâlik ( ).
KURAN’I KERİMİN İÇ DÜZENİ
İslâm Düşüncesinde Yorum Farklılıklarının Sebepleri
İlköğretim DKAB Dersi 6. Sınıf 6. Ünite Sunusu
Salim SELVİ.
MEDRESELERİN KAYNAKLARI
HANBELİ MEZHEBİ İmam-ı Hanbel (Ahmed bin hanbel)'in kendi usulüne göre şer'i deliller çıkardığı hükümlere ve gösterdiği yola Hanbeli Mezhebi denir. Ehl-i.
MEZHEPLER.
Din Anlayışındaki Yorum Farklılıklarının Sebepleri
Türkler Arasında İslam’ ın Yayılmasında Etkili Olan Bazı Şahsiyetler
Mâtürîdî (Arapça: الماتريدي‎) ya da tam adıyla Ebu Mansur Muhammed bin Muhammed bin Mahmûd el-Mâtürîdî es-Semerkandî, Hanefi mezhebinden olanların itikad.
İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
Rivayet Dönemi Hicri Üçüncü Asır 4. Ders.
C – Tabiûn ve Tebeü’t-tabiîn Dönemi
Ebu Hanife. Ebû Hanîfe (M. 699/Hicrî /Hicrî 148)[1Ebû Hanîfetu'l-Nu’man), Tam adı:, Nu`mān ibn Thābit ibn Zūṭā ibn Merzubān);
Hicri Dördüncü ve Beşinci Asırlar
Nakil Dönemi 6. Ders.
Ehl-i Sünnet ve’l-cemaat/Tanım
Rızık Mes'elesi Rızık, Allâhü Teâlâ'nın, hayat sahiplerine gıdalan-maları için verdiği ve onların da yediği şeylerdir. Lâkin insan kendi öz irâdesi ile.
Son Dönem -devam 10. Ders.
Hazırlayan:Ömer Faruk Şahin
Kâdirîlik:  Abdülkadir Geylani'nin (öl. 1169) görüş ve düşüncelerine dayanan tasavvuf ekolüdür. Abdülkadir Geylani Peygamberimizin soyundan gelmekte.
Son Dönem -devam 11. Ders.
DİN ANLAYIŞINDAKİ FARKLILIKLAR NİÇİN ZENGİNLİKTİR
MÜSLÜMANLIKTA, DÜŞÜNCE VE İNANÇ FARKLILAŞMASI
1 3. Müteahhîrin Kelam Dönemi Eserleri  a. Eş'ariyye Kelamına Ait Eserler:  1) Gazzâlî:  a) el-İktisâd fi‘l-i'tikâd, nşr. İ.A. Çubukçu-Hüseyin Atay.
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu.
2. Felsefe İle Mezcedilmiş Kelâm Devri  TANIM:  Gazzâlinin öncülüğünü yaptığı müteahhirin kelamaları, felsefe ile meşgul olma işini daha ileri safhalara.
K-5 Ehl-i Sünnet Kelamcıları (Ehl-i sünnet kelâmının doğuşuna zemin hazırlayanlar) Mutezile ilm-i kelâmının kuruluşundan bir buçuk asır kadar sonra, selef.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
1 3. Şerh Ve Derlemecilik Dönemî  Hicrî 8. asır ortalarından başlayıp, asrımızın başına kadar devam eden bu dönem kelâm ilminin taklid, duraklama ve gerileme.
K-4 Kelam ilminin doğuşu ve Mutezile kelamı
İslam Dünyasında Modernleşme 1. Ders. Modernizm / Çağdaşlaşma Modernizm Avrupa aydınlanma dönemi sonrası dönem için anahtar kavramlardan biridir. 17.
Şafilik Mezhebi.
B- Ehl-i Bid’at 1. Mutezîle 2. Şia 3. Haricîyye 4. Mürcîe
İSLAM HUKUKUNUN TARİHİ DEVİRLERİ
Sınav Takvimi 9.Sınıf TARİH FİZİK DERS SAATİ
L İ DER E Ğİ T İ M KÜLTÜR VE SANAT GENÇLİK KULÜBÜ DERNEĞİ TARAFINDAN DÜZENLENEN B İ LG İ YARIŞMASINA HOŞ GELD İ N İ Z.
SÜNNETE ÇAĞDAŞÇI YAKLAŞIMIN TARİHİ ve FİKRİ ARKA PLANI
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
ALİ EL RIZA AHMET YESEVİ
Hint Alt Kıtasında Sünnet
Batı’yı Aydınlatan İslam Düşünürü
İSLAM HUKUKU- 1 İSLAM HUKUKUNUN NİTELİĞİ
9. Sınıftan Mezun Olunana Dek Görülecek Tüm Dersler
Neymar Gururla Sunar……..
YUNUS EMRE MATÜRİDİ.
İtikadî Mezhepler. İslâm tarihinde fikrî ve itikadî sebeplerle ortaya çıkan fırkalar mezhepler tarihi kaynaklarında farklı biçimde sıralanmıştır. Ebü’l-
Maturİdİ.
YUNUS EMRE HAYATI.
KÜTÜB-İ SİTTE MUSANNİFLERİ
İslam dininde, fıkıh yani İslam hukuku konusunda anlayış, metod ve uygulama açısından farklı düşüncelere sahip mezhepler bulunur.Bu mezheplerin başlıcaları.
MEZHEPLER (5 MEZHEP) Hamza Solak. HANEFI MEZHEBI  Hanefi mezhebi, (Arapça: الحنفية veya المذهب الحنفي) İslam dininin sünni fıkıh mezheplerinden biri.
Hukukta bir hüküm vermek için delil gereklidir. Yani hâkimin hükme nasıl ulaştığını gösteren meşru bir dayanağın olması gerekir. Bu delilin de bir kaynağı.
TEFSİR TARİHİ SUNUM ÖDEVİ ABDULLAH HALİT KORUCUOĞLU ÖMER FARUK ÇOŞKUN.
Erken Dönem Abbasi Halifelerinin Din Politikası
ABBÂSÎLER-KÜLTÜR VE MEDENİYET I
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR
HAZIRLAYAN:Ö.ENSAR DURMUS İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUM.
 İslam dininde gönülden bir bağlılıkla kesin olarak inanılması gereken esaslar vardır. Din anlayışı ve yorumu ne olursa olsun, İslam tarihi boyunca Müslümanlar.
İslâm Düşüncesinde Îtikaadî, Siyasî ve Fıkhî Yorumlar
MERAK, İLMİN HOCASIDIR..
Sunum transkripti:

Mâtürîdiyye İsimlendirme Tarihçe Görüşleri

2- Mâtürîdiyye TANIM: İtikatta Muhammed b. Muhammed b. Mahmûd Ebû Mansûr el-Mâtürîdî (v. 333/944) ye uyanların oluşturduğu mezhebe Mâtüridiyye mezhebi denir. Mâtürîd Türkistan’daki Semerkand şehrinin bir köyüdür. Ebû Mansûr, yaklaşık 238/852 yıllarında orada doğmuştur. Kendisi aslen Türk’tür.

2- Mâtürîdiyye HAYATI: Hayatı hakkında fazla bilgi sahibi olamadığımız Mâtürîdî'nin eserleri incelendiğinde, O'nun kelâm, mezhepler tarihi, fıkıh usûlü ve tefsir sahasında otorite olduğu anlaşılır.

2- Mâtürîdiyye Metodu: Ehl-i sünnet prensiplerini naklî ve aklî delillerle savunmuş, özellikle Mutezile ve Şia'nın görüşlerini tenkit etmiştir. Vefatı: 333/944 yılında yine Semerkand'ta vefat etmiştir. Kendisini imam tanıyanlar, Onu “hidayet önderi, hidayet meş'alesi” adıyla anmışlardır. O, amelde İmâm-ı azam Ebû Hanîfe'ye bağlı ve hanefî olan bir çevrede yetişmiştir.

2- Mâtürîdiyye Eserleri: Te'vîlâtü'l-Kur'ân ve Kitâbü't-Tevhîd isimli eserleri bize kadar ulaşabilmiştir. Ortaya çıkışı Diğer mezheplerin etkisi Bid’atler Mâtüridiyye ve Eş'ariyye’nin ortaya çıkışı.

2- Mâtürîdiyye Metodolojisi Mâtürîdilik, akaid sahasında âyet ve hadisle birlikte, aklı da dinin anlaşılması için lüzumlu bir temel kabul etmiş, İmâm Mâtürîdi'den itibaren kelâm metodunu gittikçe geliştirmiştir. Mâtüridilik, bazı konularda selefe Eş'arilikten daha yakındır. Bazı konularda ise, daha akılcı davrandığından, Eş'arilikle Mutezile arasında yer almıştır.

2- Mâtürîdiyye Bir kısım araştırıcılar Mâtüridiliği hanefiliğin devamı sayarlar. Bunun sebebi, İmam Mâtürîdî'nin, İmam Ebû Hanîfe'nin akaid konusunda koyduğu prensipleri açıklayıp geliştirmesindendir. Mâtüridiyye mezhebine bağlı pekçok âlim yetişmiş ve bu âlimler mezheplerinin görüşünü ortaya koymak için eserler kaleme almışlardır. Ne varki Mâtüridilik, Mâveraünnehir gibi kapalı bir havzada ortaya çıkması, Bağdat ve Basra gibi devrin ilim merkezlerinden uzak bir bölgede yayılması sebebiyle Eş'arilik kadar şöhret bulmamıştır.