Sağlık Bilimleri Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Advertisements

ANA BABA VE ERGENLİK.
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
T. C. ANKARA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Şube Müdürlüğü www
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
Çetin SARIYILDIZ Rehber Öğretmen
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
Kültür ve Ergen Gelişimi Benlik, Kimlik ve Dini/Manevi Gelişim Aileler Akranlar Kültür ve Ergen Gelişimi Ergenlik Problemleri.
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
İnsanda üreme,büyüme,gelişme
İÇİNDEKİLER R&S A) MESLEK İŞ VE MESLEK NE DEMEKTİR? MESLEĞİN İNSAN HAYATINDAKİ ÖNEMİ MESLEĞİN TEMEL ÖZELLİKLERİ MESLEK SEÇİMİ B) İLGİLER A) MESLEK İŞ.
AKRAN BASKISI.
AKRAN BASKISI.
AKRAN BASKISI Çocukluktan yetişkinliğe geçiş sürecinde, ergenlik döneminde gençler akranlarıyla daha fazla vakit geçirmeye başlar ve akranlarının kendilerini.
ERGENLİK DÖNEMİ SEMİNERİ
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
ARKADAŞIM Kazanım: Karşı cins ile sağlıklı arkadaşlık ilişkileri geliştirmenin önemini kavrar. 10. Sınıf 43 nolu kazanım etkinliği.
Ergenlik Dönemi.
AİLE VE ERGEN HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
Bolum 4- 2.
7-19 Yaş Psiko-Sosyal Gelişim Özellikleri
MADDE BAĞIMLILIĞI.
ZORBALIK.
 Meslek seçimi neden hayatınızın dönüm noktalarından biridir?  Mesleğin insan yaşamındaki yeri  Mesleğe yönelme  Meslek seçme döneminde gençleri etkileyen.
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
AKRAN BASKISI.
ERGENLİK ve ERGENLİKTE İLETİŞİM
ERGENLİKTEKİ GELİŞİMİN DAVRANIŞLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
1 2 Meslek Seçimi 3 Meslek Seçmek, Hayat Biçimini Seçmektir. Yalnız Okul İçin Değil, Hayat İçin Öğreniyoruz. Yalnızca Meslek İçin Değil, Hayatımız İçin.
AKRANLAR, ROMANTİK İLİŞKİLER ve YAŞAM TARZLARI
BEYİN ve BİLİŞSEL GELİŞİM
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
BÖLÜM 8 AİLELER. BÖLÜM 8 AİLELER AİLELER Ergenlerin ve Beliren Yetişkinlerin Ebeveynleriyle İlişkileri Aile Süreçleri Ergenlerin ve Beliren Yetişkinlerin.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
BÖLÜM 6 CİNSELLİK. BÖLÜM 6 CİNSELLİK CİNSELLİK Ergen Cinselliğini Keşfetmek Cinsel Tutum ve Davranışlar Ergen Gelişiminin Normal Bir Parçası Cinsellik.
ERGENLERDE MADDE KULLANIMI VE Ş İ DDET. Madde kullanımı Gençler çok farklı nedenlerle madde kullanırlar. Ergenli ğ in hedefi güçlü bir kimlik oluşturmaktır.
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
ERGENLERDE MADDE KULLANIMI Sosyal Hizmet Uzmanı Ercan Mutlu
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
ERGENLİK.
ÖN YARGI NEDİR? Bir kişiyle veya olayla ilgili önceden olumlu veya olumsuz karar vermeye ön yargı denir. Ön yargı, gerekli bilgi edinilmeden ya da inceleme.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
R&S İÇİNDEKİLER İÇİNDEKİLER A) MESLEK İŞ VE MESLEK NE DEMEKTİR?
ERGENLİK DÖNEMİ(12-18 YAŞ)
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ANA BABA VE ERGENLİK.
GENÇLERDE UYUM.
Ergenlik Döneminin Tanımı, Önemi ve Sınıflandırılması
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
ERGENLİKTE ARKADAŞLIK ve ANNE BABALARA ÖNERİLER
ERGENLİK DÖNEMİ VE DİN EĞİTİMİ. ERGENLİK Yetişkinliğe doğru büyüyen Bir geçiş dönemidir (biyolojik, psikolojik, toplumsal, ekonomik) Yaşam döngüsünün.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AKRAN BASKISI.
ÇOCUK VE ERGENLERDE CİNSEL GELİŞİM VE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü Sağlık Sunumları:
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Spor hareketleri dönemi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GELİŞİM EVRELERİ VE ERGENLERLE İLETİŞİM. B üyüme Vücutta bulunan organların zamana bağlı hacminin artmasıdır.
Sunum transkripti:

Sağlık Bilimleri Fakültesi ERGENLİK PSİKOLOJİSİ Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü

ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ GRUPLARININ ETKİSİ

Flört ve Romantik İlişkiler AKRANLAR Arkadaşlık Flört ve Romantik İlişkiler Akran Grupları

ARKADAŞLIK Çoğu çocuk için akranları arasında popüler olmak güçlü güdüleyici bir faktördür. Fakat ergenliğin ilk dönemlerinden itibaren gençler küçüklere nazaran daha az miktarda arkadaş edinmeyi seçerler ve bu arkadaşlıkları daha yoğun ve samimidir. Ergenler güvenme ve yakın ilişki ihtiyaçlarını gidermek için ebeveynlerinden ziyade arkadaşlarına bağlanıyor.

Arkadaşlarla inişli çıkışlı deneyimler ergenlerin mutluluğunu şekillendirir. Arkadaşların karakteristik özellikleri ergenlerin gelişimi üzerinde önemli etkilere sahiptir. Çoğu ergen kendi yaşına daha yakın olanlar ile arkadaşlık geliştirse de bazı ergenler kendilerinden daha küçük ya da büyük olanlar ile çok iyi arkadaş olurlar.

AKRAN GRUPLARI Akran Baskısı: Genç ergenler akran standartlarına çocuklardan daha fazla uyarlar. 8. ve 9. sınıflarda akranlara uyum (özellikle anti sosyal standartlara uyum) doruk noktaya ulaşır. Ergenin arabaların jant kapağını çalmak için bir akranı ile birlikte hareket etme ihtimali yüksektir. AKRAN GRUPLARI

Ergenlik döneminde arkadaşlık ilişkilerinin niteliği ve bir gruba ait olma, kendini gerçekleştirme ihtiyaçları, popüler olma isteği ergenlerde akran zorbalığına yol açabilir.

Klikler ve Topluluklar: Klikler ve topluluklar ergenlerin hayatında çocuklarınkinden daha fazla rol oynar. Klik grubunun üyeleri genellikle aynı cinsiyette ve aynı yaştadır. Klikler 2 ile 12 arasında bireyi içeren küçük gruplar olup ortalama 5-6 kişiden oluşur. Bazı klikler arkadaşlık nedeni ile oluşur.Birkaç ergen birbirleri ile vakit geçirdikleri, ortak ilgileri olduğu ve birbirleri ile olmaktan hoşlandıkları için klik oluşturabilirler.

FLÖRT VE ROMANTİK İLİŞKİLER Ergenler flört ederek bu konuda düşünerek oldukça çok zaman harcarlar. Flört, bir eğlence biçimi,bir statü kaynağı, yakın arkadaşlık hakkında bilgi edinmek için bir ortam, ya da bir arkadaş bulma yöntemi olabilir. Ergenlikte romantik ilişkileri karakterize eden üç aşama vardır: Romantik çekime giriş ve 11-13 yaşlarında yakın ilişkiler: Ergenler romantizm ile yoğun biçimde ilgilenir.

2. 14-16 yaşlarında romantik ilişkilerin keşfedilmesi: Arkadaşlar çoğunlukla arkadaşın romantik ilgisini karşıya ileterek, çekimin karşılık bulup bulmayacağını teyit ederek potansiyel bir ilişkinin kolaylaştırıcısı olarak davranırlar. 3. 17-19 yaşlarında ikili romantik bağların gözden geçirilmesi: Lise yıllarının sonunda daha ciddi romantik ilişkiler gelişir.Bu,güçlü duygusal bağlar ile tanımlanır.

Eşcinsel ve Lezbiyen Gençlerde Flört: Eşcinsel ve lezbiyen gençlerin çoğu aynı cinsle cinsel deneyimler yaşamış olsa da bazıları karşı cinse yönelmektedir. Sosyokültürel Bağlam ve Flört: Sosyokültürel bağlam ergenlerin flört kalıpları üzerinde güçlü bir etki yapar. Flört ve Uyum: Erken yaşta flört ve romantik ilişkilere başlamak özellikle problemli olabilir.