MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN NİTELİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

A TEMASI OKUL HEYECANIM
Özel Güvenlik Görevlisi ve Hasta İlişkisini Düzenleyen Temel Kurallar
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Zor insanla başa çıkma yolları
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
DERS VE MESLEK SEÇİMİ MUSTAFA KAYNAK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ Mustafa Kaynak Anadolu Lisesi.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
OLUMLU ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ ve ETKİLERİ
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Sınıf Yönetimi Yunus BAYRAK.
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
HANGİ AYDA DOĞDUNUZ.
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
7 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
GELİŞİM PİSKOLOJİSİ.
İLK DERSTE NASIL DAVRANILMALIDIR? Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN.
ANNE-BABALARIN DİKKATLERİNE!
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ.
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
Eğitimin anlamından bahsedile bilir eğitimde çocuğun özgür iradesinin de olması gerektiği vurgulana bilir ÇOCUĞA SINIR KOYMAK.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
Öğretmen-Öğrenci İlişkisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
DÜZ ANLATIM YÖNTEMİ VE KONFERANS
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN AİLELERİNE ÖNERİLER
MUSTAFA AY Rehber Öğretmen Ergenle iletişim kurmak neden bu kadar zor?Acaba ergenlerin bize mesajlarını iletmekte zorlanması da aynı nedenlerden kaynaklanıyor.
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME.
AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI.
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
SINAV KAYGISI İLE BAŞ ETMEDE AİLENİN ROLÜ
İSTİKRARLI BİR HAYAT FELSEFESİ NASIL OLUŞTURULUR ?
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
BAŞARIYI ETK İ LEYEN ETMENLER Burcu PEZÜK Psikolojik Danışman.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
HAZIRLAYAN ÖZGÜL ÇELİKKALELİ KUTLUK
İnternet Okur Yazarlığı
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ HAZıRLAYAN: AHMET AKTAŞ. 1- DÜRÜST VE DOĞAL OLUN Kesinlikle yapay olmayın. Siz ne kadar saklamaya çalışsanız bile mutlaka açık verirsiniz.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.  Bahanelerle kendinizi küçültmeyin  Sizi engelleyen tek şey kendinizsiniz  Kendinizi engellemeyeceğinize söz verin Birbirinizden.
ÇOCUKLARIYLA İLETİŞİMDE AİLELERE ÖNERİLER
AİLELERE ÖNERİLER AİLELERE ÖNERİLER 1.Çocuk başkalarının yanında kesinlikle eleştirilmemelidir. (Abisi ve kardeşi de dahil)
Bayram KOÇ Öğrencilerle İyi İlişkiler Kurma Yolları Öğrencilerle İyi İlişkiler Kurma Yolları.
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
HAZIRLAYAN: CANAN MAÇAN BALİBEY İLKÖĞRETİM OKULU
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
ÖRAV CESUR SORULARLA KOÇLUK 3.ÖDEV SINIF VİZYONU
HZ. MUHAMMED’İN KİŞİSEL ÖZELLIKLERI Peygamber Efendİmİz dürüst ve güvenİlİr bİrİsİydİ. Öyle kİ; kİmsenİn malına, mülküne yan gözle bakmaz ve asla yalan.
AİLELER ÇOCUKLARINI NASIL DESTEKLEYEBİLİR?
İSTENEN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN NİTELİKLERİ

Her şeyden önce öğretmen mesleğini sevmeli ve kendi sahasında bilgili olmalıdır İlk intiba çok önemlidir. Derse nasıl başlanırsa öyle devam edilir, bu yüzden sınıf içerisindeki hal ve davranışlarımızı çok iyi ayarlamamız gerekir.

Öğrencilerin "Bu dersi neden görüyoruz. ", "Bize ne faydası var Öğrencilerin "Bu dersi neden görüyoruz? ", "Bize ne faydası var? " sorularına cevap verilmeli ve konular günlük hayattan örnekler verilerek somutlaştırılmalı Dersi anlatırken kısa ve öz konuşmalı Sabırla tekrar etmeli Öğrencilerin sıkıldıkları veya dikkatlerinin dağıldığı anlarda fıkralar ve ya kısa hikâyeciklerle derse ara vererek dersin ağır havasını dağıtılmalı

Ders boyunca bütün öğrencilerin mümkünse derse aktif olarak katılımlarını sağlamalı. Bunun için konuyla ilgili düşündürücü sorular hazırlanmalı Öğrenciler sorulan bir soruya yanlış cevap verdiğinde kesinlikle sınıf içerisinde onu küçük düşürecek tavırlar sergilememeli Öğretmen sınıfta her öğrenciye eşit davranmalıdır (Herkesi eşit sevin demiyorum, mutlaka diğerlerinden daha çok sevdiğiniz öğrenciler olacaktır fakat bunu belli etmeyin)

Öğrencilerin 6 hissi olduğunu asla unutmayın Sizin yorgun tedirgin veya sinirli olduğunuz hemen anlarlar Öğrencilerinizden ne istediğinizi açıkça ifade edin, ders kuralları belirleyin ve bunlara uymalarını sağlayın Öğrencilerinizle iletişim kurabilmek için mümkünse isimlerini öğrenin.

Ailelerle görüşmekten çekinmeyin Zaman buldukça onları arayın Ailelerle görüşmekten çekinmeyin Zaman buldukça onları arayın. Hiç okula gelmeyen ve sizlerle görüşmeyen velilerin ilgisiz olduklarını düşünmeyin ve onlarla irtibata geçin Ses tonunuz onlara değer verdiğinizi göstersin, onlara yukardan baktığınızı değil

Sınıftaki sessiz öğrenciyi görmemezlikten gelmeyin, onlara görevler verin ve derse katılmalarını sağlayın, vakit buldukça onlarla konuşun Sınıfınızda bir takım ruhu oluşturmaya çalışın

Daha iyi bir iletişim için Öğretmen ulaşılabilir, tutarlı ve bağışlayıcı olmalıdır. Öğrencilere, yüksek ama ulaşılabilir hedefler, beklentiler göstermelidir. Tüm öğrenciler için kaygılanmalıdır; öğrenciler arasında ayrım yapmaktan kaçınmalıdır.

Çok fazla övgü yapmaktan veya kusur bulmaktan kaçınmalıdır. Öğrencilerden, yaptığı dersle ilgili geri bildirimler istemelidir. Öğrencilerle resmi ilişkilerin dışında da ilişki kurabilmelidir.

Mustafa ERGÜN, Tayyip DUMAN, Remzi Y.KINCAL, Sebahattin ARIBAŞ. “İDEAL BİR ÖĞRETİM ELEMANININ ÖZELLİKLERİ” AKÜ Sosyal Bilimler Dergisi. 3,1999. 1-19. http://www.egitim.aku.edu.tr/ergrup1.htm İyi bir öğretmenin veya öğretim elemanının ideal özelliklerinin neler olması gerektiği konusunda bir çok araştırma yapılmış ve bunlara dayanılarak çıkartılmış uzun özellik ve davranış listeleri bulunmaktadır (Yağcı 1997, Dilek 1993).

Kendi siyasi fikirlerini empoze etmeyen, tarafsız, her düşünceye saygılı, öğrenciler arasında hiçbir ayrım yapmayan, kızlara ve erkeklere eşit davranan... Öğrencinin sorunlarını dinleyen ve çözüm üreten, ders dışında da onlarla ilgilenen, onlara anne-baba, kardeş, dost gibi yaklaşan, onların isimlerini bilen...

Öğrenciyi küçümsemeyen,  hor görmeyen, sınıfta küçük düşürmeyen, rahat soru sorulabilen, kendisiyle rahat konuşulabilen... Kişilikli, idealist, temiz giyinen, giyimine ve davranışlarına çok dikkat eden, "örnek", dürüst, güvenilir, sosyal kişilik sahibi...

Güler yüzlü, sert olmayan, sakin, alçakgönüllü, mütevazi, samimi, candan... Öğrenciye baskı yapmayan, güven duyulan, rahat kişilikli, iyimser... Öğrenciye karşı hoşgörülü, sevgiyle yaklaşan, sevecen, ona saygı duyan...

Nazik, öğrenci ile arasına tatlı bir mesafe koyan, sert ve kırıcı olmayan, hakaret etmeyen, kibirli davranmayan Ciddi, disiplinli, öğrenci ile arasına bir mesafe koyan, ders dışında öğrenci ile ilgilenmeyen

Branşında iyi, konusuna ve dersine hakim, iyi bir bilim adamı, araştırmacı, derse hazır gelen, yabancı dil bilen, bilgi ile otorite kuran... Konusunu öğrenciye anlatabilen, pedagojik formasyona sahip, derse ve konuya uygun metot seçebilen, ders araçları kullanan...

Değerlendirmede objektif, öğrenciye hak ettiği notu veren, öğrencileri not ile tehdit etmeyen, notu bir silah olarak kullanmayan... Öğrenci psikolojisinden anlayan, onu sınav stresine sokmayan...

Öğrenciyi sıkmadan dersi sohbet tarzında anlatan, espri yapan, dersi çekici hale getiren, derse katılım sağlayan... Türkçesi iyi, hitabeti güzel, dili ve ses tonunu etkili kullanan... Öğrencileri tanıyan ve dersi öğrenci seviyesine indirerek anlatan...

Öğrencileri araştırmaya sevk eden... Dersi somut anlatan, teorinin yanında pratik uygulamaları da veren... Derste güncel sorunları konuşan, dersi güncelleştiren...