5- class & object Nesne Yönelimli Programlama - i

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Advertisements

C# - Metotlar.
SCANNER SINIFI ve KLAVYEDEN VERİ OKUNMASI
Nesnelerin Özellikleri. - Üye nesneler - friend belirtesi - Nesnelerin operatörlere yüklenmesi - this yerel (lokal) değişkeni - inline tanımlı üye fonksiyonlar.
SINIFLAR Yılmaz Kılıçaslan.
Listeler.
Yığın ve Kuyruk.
Ders İçeriği Bağlantılı Liste İki Yönlü Bağlantılı Liste
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Nesneye Dayalı Programlama
Polymorphism.  Bir işlem birden fazla tip üzerinde çalışabilir  Metot temel tip arayüzünü kullanır  İşlem çalışan metot tarafından yapılır.
Miras Alma EM-406 Java.
Veri Yapıları ve Algoritmalar dönem
Sarma (Encapsulation) / Kalitim (Inheritance) /Final Terimleri
SANAL FONKSİYONLAR VE ÇOK BİÇİMLİLİK
Namespaces and .NET Class Library (İsim Alanları Sınıf Kütüphanesi)
Nesneye Yönelik Programlama
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
Sınıflar, Nesneler ve Metodlar
Olay Yönelimli İletişim Modelinin Anlamsal Web Servislerine Uygulanması İçin Bir Ontoloji Çağdaş Uysal TURHAN Özgür GÜMÜŞ.
KOPYA YAPICI FONKSİYON, STATİK ELEMANLAR, ARKADAŞ SINIF VE FONKSİYONLAR, NESNE DİZİLERİ Yılmaz Kılıçaslan.
Java Programlama Koleksiyon(Collection) Sınıfları
Nesneye Yönelik Programlama
Değişkenler veri tipleri operatörler
Sorular? Öneriler?. Referanslar Referanslar (Tekrar) Eğer aşağıdaki gibi yazarsak ne olur: int x; double y; char c; ???
JAVADA PROGRAM DENET İ M İ VE OPERATÖRLER. int a ; a=4 ; // do ğ ru bir atama 4=a ; // yanlış bir atama!
Nesneye Yönelik Programlama (2. Sunu). Konsol Üzerinde Türkçe Karakterler Görebilmek İçin…
Nesneye Yönelik Programlama
NESNEYE DAYALI PROGRAMLAMA
.Net teknolojisi ve C# Yasin Gedik Dokuz Eylül Üniversitesi (4. Sınıf) Microsoft Danışman Öğrenci
SINIFLAR VE DİNAMİK BELLEK YÖNETİMİ
LINQ (Language Integrated Query)
Görsel C# Programlama Güz 2009 (6. Hafta).
Nesneye Dayalı Programlama
Sınıflar ve Fonksiyonlar
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
Nesne Yönelimli Programlama Dersi
Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü C ++ Nesne.
ÇOK BİÇİMLİLİK POLYMORPHISM
Önceki Dersi Hatırlama !!
INTERNET TABANLI PROGRAMLAMA
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
Sınıflar ve Nesneler Sınıf: bir nesnenin şablonunu, kalıbını, şeklini, davranışını, kalıtımını değişkenleri, metodları ve ebeveynleri vasıtasıyla tanımlar.
SINIFLAR VE DİNAMİK BELLEK YÖNETİMİ VE SINIFLARIN DİĞER ÖZELLİKLERİ Yılmaz Kılıçaslan.
Trees, Vectors, Iterators. ADT Abstract Data Type (ADT) vs implementation -Soyut Veri Türleri - Uygulamaları.
.NET Framework 2.0 Öğr. Gör. Dr. Mustafa Cem Kasapbaşı Hafta 1 Ref Beginning ASP.NET 2.0 in C# 2005 From Novice to Professional İnternet Programlama Dilleri.
Ders İçeriği Liste Soyut veri yapısı (ADT)
Bölüm 9 –Nesneye-Dayalı Programlama: Miras (Inheritance)
Bölüm 8 – Nesne-Tabanlı Programlama
Sınıflar, Nesneler ve Metodlar
Görsel C# ile Windows Programlama
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
Veri yapıları Hafta3 Dizi Yapıları.
RUBY BIL 341 PROGRAMLAMA DILLERI Ömer Demir. Tarihçe Yukihiro “matz” Matsumoto tarafından geliştirilmiştir. Yukihiro “matz” Matsumoto 1995 yılında piyasaya.
“ THERE IS MORE THAN ONE WAY TO DO IT” Hazırlayan: Cemal İNANÇ.
Sakarya Üniversitesi Bilgisayar ve Bilişim Bilimleri Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Prof. Dr. Ümit Kocabıçak Prof. Dr. Cemil Öz Doç. Dr. Ahmet Turan.
JAVA 1. GİRİŞ & TARİHÇE Java, Sun Microsystems mühendislerinden James Gosling tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Açık kodlu. Nesneye yönelik. Düzlemden.
İbrahim Olgaç PROGRAMLAMA DİLLERİ SUNUMU C#
2- C# BAŞLANGIÇ Nesne Yönelimli Programlama - i
Nesne Yönelimli Yaklaşım
3- VERİ TİPLERİ - OPERATÖRLER Nesne Yönelimli Programlama - i
4- OPERATÖR – koşul - döngü Nesne Yönelimli Programlama - i
XNA ile Oyun Programlama
Kurucular(Yapıcılar), Yıkıcılar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nesneye Dayalı Programlama 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nesneye Dayalı Programlama 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nesneye Dayalı Programlama 1
Sunum transkripti:

5- class & object Nesne Yönelimli Programlama - i Yunus Özen yunus@csharpturk.net

Class & Object class, object için bir şablondur. object ise class’ın bir instance’ıdır. Object oluşunca bellekte yer işgal eder

Data-only Class

instance

Dot operator

Örnek

Örnek

New Building() Dinamik bellek Değişken Object referansı Referans tip house değer tutmaz

Atama

Method C# geleneği: Bir method bir iş yapmalı Subroutine Veri alanlarına erişim Sınıf ile etkileşim İşlemler access return-type MethodAdi(parameter-list)

Methods

Methods

Methods

Methods

Methods

Argument vs Parameter

Parameters

Parameters

Parameters

Constructor Her sınıf default constructor sahibidir value type =0 bool var = false Ref type = null Kendimiz de constructor tanımlayabiliriz. Bu durumda default constr çalışmaz Public olur. Çünkü hep dışardan çağrılır

Constructor

Constructor

Destructor

this

Teşekkürler