Ankara Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İktisat Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
Advertisements

T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
TÜRK HUKUK SİSTEMİNDE METODOLOJİ İHTİYACI
SEVİYE: 11. SINIF 1. ÜNİTE KAZANIMLAR: Mantık ve Doğru Düşünme arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Akıl ilkelerinin önemini değerlendirir. ÖĞRENME – ÖĞRETME.
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
İDEOLOJİ’DE YENİ TARTIŞMALAR
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ
Böbrek Nakli ve Etik Sorunlar
Konu: Purāṇalar ve Genel Özellikleri IV
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
AHMET HAKİ TÜRKDEMİR, ALTUĞ AYSUN
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
KOÜ Hastanesİ’nde Akılcı İlaç Kullanımı Bİlİncİ
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
2. Malzemeler ve Yöntemler
İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ ALANINDA GEÇEN TEMEL KAVRAMLAR «TEMEL HAKLAR VE ÖZGÜRLÜKLER» KAVRAMI Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
TARIMDA ÖRGÜTLENME VE KOOPERATİFÇİLİK DERS NOTLARI
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Ölçme Sonuçları Üzerinde Test ve Madde İstatistiklerini Hesaplama
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
7.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA VERİLER
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TYS102 ÖLÇME BİLGİSİ Yrd. Doç. Dr. N. Yasemin EMEKLİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Çalışma Başlığı ÇALIŞMAYI YAPAN(LAR) Giriş Karşılaştırma Sonuçlar
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
Sunum transkripti:

Ankara Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İktisat Bölümü Araştırma Yöntemleri ve Etiği İktisatta Araştırma Yöntemlerinin ve Etiğin Konusu ve Önemi Nedir? Altuğ Yalçıntaş Ankara Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, İktisat Bölümü

İKT 327 – İktisatta Araştırma Yöntemleri ve Etiği Giriş Doç. Dr. Altuğ Yalçıntaş Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi, İktisat Bölümü altug.yalcintas@politics.ankara.edu.tr

http://ayalcintas.blogspot.com.tr/

Kopya çekmeyin! İntihal yapmayın!

Türkçe’de yaygın olarak kullanılan bazı deyim ve atasözleri: “Gerçeklerin er ya da geç ortaya çıkmak gibi bir huyu vardır.” “Zaman her şeyin ilacıdır.” “Sabrın sonu selamettir.” “Adalet er ya da geç tecelli eder.” “İyiler her zaman kazanır.” “Müsademe-i efkârdan barika-i hakikat doğar”  “hakikatin ışığı fikirlerin çarpışmasından çıkar” (Namık Kemal, Ziya Paşa, Tevfik Fikret, Cenap Şahabettin ve Recep Tayyip Erdoğan)

Hakikat arayışı (ülfet) (truth seeking)

La Trahison des Clercs (1927) The Treason of the Intellectuals (1955) Clerc (FR), clergy (EN), cleric (EN), clergyman (EN) Türkçede: Aydın, münevver, entelektüel (intellectual), sofu, ulema (scientist), müellif (author), mütefekkir, hoca (scholar)

“Aydın” kelimesi üzerine Aydınlık Aydınlanma

“Aydın” kelimesi üzerine Aydınlık Aydınlanma KARANLIK

“Aydın” kelimesi üzerine Aydınlık Aydınlanma Aydınlanan alan Karanlıkta kalan alan

“Aydın” kelimesi üzerine Aydınlık Aydınlanma Karanlıkta kalan alan

“Aydın” kelimesi üzerine Aydınlık Aydınlanma Aydınlanan alan Karanlıkta kalan alan

“Masa başındaki bir avuç adamın insanlığı, yüce değerlerin ruhun iyi olguları olduğuna inandırmaları sadece hayret verici suistimaller sayesinde mümkün olabilmiştir.” Julien Benda. 1927 [2006]. Aydınların İhaneti. Çev.: Cem Soydemir. Doğu Batı Yay.: 155

Bilimlerde Yöntem Tartışmaları Yerleşik hale gelmiş ama sorgulanmayan argüman: “Doğru bilim (=hakikat arayışı) için doğru yöntem uygulamak gerekir” YÖNTEM Niceliksel Yöntemler – İstatistik, matematik, ekonometri vs. Niteliksel Yöntemler (Epistemoloji) – realism, feminism, söylem analizi vs. DOĞRU YÖNTEM NEDİR? DOĞRU YÖNTEM DİYE BİR ŞEY VAR MIDIR?

Bilimlerde Yöntem Tartışmaları “Doğru bilim için doğru yöntem uygulamak gerekir” HAYIR! Doğru bilim etik kaygıların içselleştirildiği bilim uygulamalarıdır. Etik kaygılar, yöntem sorunlarını da kapsayan geniş bir kümedir. Bu derste niteliksel yöntem sorunlarıyla ilgileneceğiz fakat klasik epistemolojinin sınırlarını aşacağız. Öyleyse: ETİK NEDİR?