Öğr. Gör. Şebnem Kurtuluş Kıvanç

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Arkeoloji Bölümü.
Advertisements

Dünyanın yedi harikası
Kazanım: Anadolu ve Mezopotamya’da yaşamış ilk uygarlıkların yerleşme ve ekonomik faaliyetleri ile sosyal yapıları arasındaki etkileşimi fark eder.
HAZIRLAYAN:Bengisu Kuzey Ceren Arım
Hazırlayan Nehir Gülce ÇEŞMECİ 6-B NO 1
Tamamı insanoğlu tarafından inşa edilmiş, olağanüst yapıtlardır
ANADOLU UYGARLIKLARI İÇİNDEKİLER LİDYALILAR URARTULAR İYONLAR HİTİTLER
TARİH ÖNCESİ DEVİRLER Hazırlayan BARIŞ KIRCALI ÖZEL MERVE KOLEJİ.
Müze Nedir?.
Bilgidagi.com.
A.TAŞ ÇAĞI TARİH ÖNCESİ ÇAĞLAR 1.ESKİ TAŞ (Kabataş-Paleolitik ) ÇAĞI
ESKİ DÜNYANIN 7 HARİKASI
Anadolu ve Mezopotamya Devletleri
Hazırlayan: ๑ஐ_KaTaSkOpOs_ ๑ஐ
HAZIRLAYAN: Eren Arım, Yusuf Şahin
ANADOLU MEDENİYETLERİ
TAKVİM HESAPLAMALARI 1) Miladi Yılı Hicri Yıla Çevirmesi:
Hazırlayan: ÖMER FARUK AYDOĞAN 6-G 233
Terakki Vakfı Özel Şişli Terakki Lisesi Sosyal Bilimler Bölümü
DÜNYANIN YEDİ HARİKASI
KONU : UYGARLIKLAR BEŞİĞİ
ESKİ ANADOLU MEDENİYETLERİ
ANADOLU UYGARLIKLARI.
Dünyanın Yedi Harikası
DÜNYA’NIN YEDİ HARİKASI
ANADOLU MEDENİYETLERİ
HİTİTLER.
TİCARET İHRACATİTHALAT Bir ülke ürettiği ürünlerin fazlasını başka ülkelere satar. Buna ihracat denir.
HAZIRLAYAN: BERKTUĞ ÇELİK 6B_2
UYGARLIKLAR BEŞİĞİ ANADOLU
Bolu Müzesi. Bolu Müzesi; Bolu'da kurulu, [1] eser sergilenen bir müzedir. Şehir merkezinde, Stadyum Caddesi üzerinde bulunur.Bolu [1] Bolu Müzesi;
AŞAĞIDA VERİLEN UYGARLIKLARLA EŞLEŞEN KAVRAMLARIN ÜZERİNE DOKUNUNUZ.
Salih Zeki Anadolu Lisesi
TARİH ÖNCESİ DEVİRLER TARİHE GİRİŞ ERKAN AĞRİKLİ.
TARİH ÖNCESİ VE TARİH ÇAĞLARI
UYGARLIĞIN DOĞUŞU VE İLK ÇAĞ UYGARLIKLARI
2.ÜNİTE: UYGARLIKLARIN DOĞUŞU VE İLK UYGARLIKLAR
MEZOPOTAMYA.
ZAMANDA YOLCULUK YAPMAK İSTER MİSİNİZ?
2C- ANADOLU UYGARLIKLARI
MEZOPOTAMYA UYGARLIKLARI
TARİH ÖNCESİ DEVİRLER TA®İH NOTLA®I.
ALPER KABASAKAL 6/A 95 SOSYAL BİLGİLER.
GEÇM İŞ VE GÜNÜMÜZDEK İ DÜNYANIN YED İ HAR İ KASI İLKAY DOĞAN 11/D 1413.
Anadolu ve Mezopotamya
SEVEN WONDERS OF THE WORLD
SINIF İÇİ GRUPLAR ARASI YARIŞMA SORULARI
Dünyanın Yedi Harikası Keops Piramidi Babil'in Asma Bahçeleri Zeus Heykeli Rodos Heykeli İskenderiye Feneri Kral Mausollos'un Mezarı (Halikarnas Mozolesi)
DÜNYANIN ESKİ VE YENİ YEDİ HARİKASI
2.ÜNİTE YERYÜZÜNDE YAŞAM
TARİH ÖNCESİ DEVİRLER Hazırlayan BARIŞ KIRCALI ÖZEL MERVE KOLEJİ.
TARİHİ ÇEVRE VE MÜZE BİLİNCİ
TARİH PROJESİ:DÜNYA’NIN 7 HARİKASI
DÜNYANIN YEDİ HARİKASI FERSUN YELKEN 8-B
Tarih Öncesi Çağ Kronolojisi
TARİHE YOLCULUK KAZANIM: 4 DERS SAATİ
İ LK İ NSAN  İnsanlığın İlk İzleri  İlk İnsanların Hayat Tarzı Ve Geçim Kaynakları  Sözlü Kültür  Tarih Öncesi Dönemlendirme.
SINIF İÇİ GRUPLAR ARASI YARIŞMA SORULARI
TAKVİM HESAPLAMALARI 1) Miladi Yılı Hicri Yıla Çevirmesi:
DÜNYANIIN YEDİ HARİKASI HAZIRLAYAN:EDANUR CERİTLİ NUMARA:
1-İSKENDİRİYE FENERİ   Büyük İskender’in ölümünden sonra kumandanı Ptolemy Soter, Mısır civarında güçlendi ve İskenderiye’yi kendine başkent yaptı.
DÜNYANIN YEDİ HARİKASI Mahir Kılıç 8/a 334. TAÇ MAHAL Babür İmparatoru Şah Cihan tarafından yaptırılan Taç Mahal, Hindistan’ın Agra şehrindedir. Şah Cihan’ın.
MAĞARADAN BÜYÜK ŞEHRE İNSANIN SERÜVENİ. TARİH’İN TANIMI:Toplumların geçmişteki yaşayışlarını, oluşturdukları kültür ve uygarlığı, yer ve zaman göstererek,
Dunyanın 7 harikası Slaytı başlat Slaytı başlat. Keops piramıdı Keops Piramidi, Giza Piramitleri olan 3 piramitten biridir. Firavun Khufu (Keops) tarafından.
Tarih Öncesi Çağ Kronolojisi
UYGARLIK TARİHİ HAFTA 2.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ANADOLU’DA YER ALAN BAZI ANTİK MERKEZLER PALEOLİTİK DEVİR M.Ö. 400,000-10,000.
Sunum transkripti:

Öğr. Gör. Şebnem Kurtuluş Kıvanç Arkeolojİ Workshop Öğr. Gör. Şebnem Kurtuluş Kıvanç

İçerik Arkeoloji nedir? Arkeolog kimdir? Arkeoloğun amacı nedir? Arkeolojik yerleşme nedir? İçerik

Arkeoloji, Arkeolog ve Arkeolojik Yerleşme Nedir? Bu konuda hedeflenen; Çocukların Arkeoloji bilimi ile tanışmalarını Toprak altından ne gibi eserler elde edilebileceği ile ilgili genel bilgi edinmelerini Arkeolog’un kim olduğunu öğrenmelerini sağlamak Arkeolojinin amacının ne olduğu hakkında çocukları bilgilendirmek Hazine avcılığının neden kötü olduğu hakkında bilgilenmelerini sağlamaktır Arkeolojik yerleşmenin ne olduğunu anlamalarını sağlamak ise hedeflenen diğer konulardandır

Örnek Uygulama 1 Fosil mi? Kalıntı mı? Kazılar sırasında ele geçirilmiş eserlerin fotoğrafları gösterilir Çocukların bu eserlere bakarak fosil mi kalıntı mı olduklarını tahmin etmeleri istenir Uygulama ile amaçlanan çocukların fosiller ile kalıntılar arasındaki farkı öğrenmelerini sağlamaktır

Örnek Uygulama 2 Etiketler Öğrencilere bir eser gösterilir Bu esere ait bilgileri kendilerine verilen örnek etiketlerin üzerine işlemeleri istenir Daha sonra bu etiket üzerine neden bu bilgilerin işlendiği üzerine tartışma yapılır

İnsanlığın Çağları Paleolitik İnsan İçerik

İnsanlığın Çağları Bu konu; İnsanlığın evriminin arkeolojik buluntular eşliğinde açıklanması İlk insanın ortaya çıkışı ve Dünya’ya yayılması Soyut düşünme kültürün ortaya çıkışı ve mağara resimleri Başlıklarını kapsamaktadır

Örnek Uygulama 3 Mağara Resmi

Paleolitik Çağ Neolitik Çağ Tunç Çağı Demir Çağı İçerik

İnsanlığın Çağları Bu konu; Neolitik insanın tarımı ve evcilleştirmeyi keşfi Çağları değiştiren teknolojilerin gelişimi Her çağ için önemli yerleşme örneklerini kapsamaktadır.

Anadolu’da Kurulan İmparatorluklar Bu konu; Anadolu’nun önemli İmparatorluklarından olan Hititler, Urartular ve Akdeniz sahilinde kurulmuş olan diğer küçük devletleri ele alır Urartu Takıları, Rezzan Has Müzesi Yazılıkaya, Çorum

Anadolu’nun Komşuları Mezopotamya Sümerler Babil İçerik

Sümerler Konu, Sümer Uygarlığının gelişimini Yazının bulunmasını kapsamaktadır

Örnek Uygulama 4 Çivi Yazısı

Babil ve Hammurabi Yasaları Bu konu; Dünya’nın ilk yasası olarak kabul edilen Babil yasalarını ele almaktadır

İçerik Dünya’nın 7 Harikası Keops Piramidi Babil’in Asma Bahçeleri Zeus Heykeli Efes’teki Artemis Tapınağı Kral Mousollos’un Mezarı Rodos Heykeli İskenderiye Feneri İçerik

Dünyanın 7 Harikası Bu konu; Antik Dünya’da seçilmiş olan ve Günümüzde UNESCO tarafından kabul edilen Dünya’nın 7 harikasının tanınmasını ve öğrenilmesini amaçlamaktadır