ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Advertisements

YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BİRİMİ
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
GERÇEK ÖZÜR BEDENDE DEGİL DÜŞÜNCE VE ANLAYIŞTADIR.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ANTALYA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR
PSİKOMOTOR GELİŞİM Yrd.Doç.Dr. Serkan HAZAR.
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ZEKA ZEKA: Problem çözme, öğrenme ve soyut düşünme yeteneği.
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
DİSLEKSİ Hakkı CAN Uzm. Psikolojik Danışman
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖĞRENME BOZUKLUĞU.
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
DİSLEKSİ(ÖZEL ÖĞRENME VE ALGILAMA BOZUKLUĞU)
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
MUSTAFA ABAK KASTAMONU R.A.M
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur
OTİZM. OTİZM OTİZM NE DEĞİLDİR Otizm, ona sahip insanların insan gibi yaşama hakkını ellerinden alabilecek bir hastalık değildir. Otizm, bir ruh hastalığı.
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
Yazdırma: Yazıcınız bizim yazıcılarımız gibi yazdırmayabilir; bu nedenle birkaç deneme baskısı yaptığınızdan emin olun. Hizalama yeterince doğru olmuyorsa,
Erken Çocukluk Döneminde
BURHAN ŞENOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN. Okul öncesi dönem Çocukların çoğuna kıyasla daha geç konuşmaya başlaması Telaffuzla ilgili sorunlar yaşaması Sözcük.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
BEYİN ve BİLİŞSEL GELİŞİM
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
DİSLEKSİ NEDİR? Disleksi ilk kez 1881 yılında tanımlanmıştır.
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ DİSKALKULİ.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA DİL GELİŞİMİ
İşitme engelliler.
UNUTMAK ya da UNUTMAMAK işte bütün mesele bu... DEĞİL.
Tik bozukluğu. Tik bozukluğu nedir? Tikler ani ve tekrarlayıcı kas kasılmaları sonucu yarı istemli bir şekilde ortaya çıkan hareket ve sesler olarak tanımlanabilir.
Okuma bozukluğu olan çocuklar kelime tanıma, okuduğunu anlama ve tipik olarak da yazarken harf karıştırırlar. Bir yazıyı sözlü olarak okuduklarında yaşıtlarından.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
Yrd. Doç. DR. Tülay KUZLU AYYILDIZ ERGENLİK DÖNEMİ SAĞLIK SORUNLARI
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLANÇOCUKLAR
D İ KKA T EKS K L Ğ Dikkat Eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklar 3 gruba ayrılır: a) Hem dikkat sorunları hem aşırı hareketlilik ve dürtüsellik.
Sunum Planı Çocuklarda görülen kanserler Görülme sıklıkları Nedenleri
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE AİLE ETKİSİ
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
Engelli Bireylerin Eğitimi Yasası (Individuals with Disabilities Education Act-IDEA)-(1990)
Zeka Gerilikleri.
Özel Gereksinimli Çocuklar

OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ Uzm. Psk. Aylin İlden Koçkar Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Psikiyatrisi Anabilim Dalı

Öğrenme Bozukluğu ÇOCUĞUN kronolojik yaşı ölçülen zeka düzeyi aldığı eğitim Okuma matematik yazılı anlatım

Özgül Öğrenme Güçlüğü nedir? Öğrenme güçlüğü çocuğun herhangi bir nörolojik bozukluğa bağlı olmaksızın okul becerilerindeki bozukluktur. Öğrenme güçlüğü çocuğun okuma, yazma, konuşma veya aritmetik becerilerini etkileyebilir. Bu bozukluk aynı zamanda sosyal aktivitelerine de yansır. Bazı çocukların dikkat süreleri azdır, dikkatleri dağınıktır, dikkatlerini yoğunlaştıramazlar.

Öğrenme güçlükleri gelişimin bir çok alanını etkileyebilir Öğrenme güçlükleri gelişimin bir çok alanını etkileyebilir. Bazı alanlarda zorluklar yaşarken diğer faaliyetlerde yaşıtlarından daha üstün becerilere sahip olabilirler. Düşünce, duygu ve davranışlarını yeterli derecede denetleyemezler, düşünmeden harekete geçerler. Sabırsız, tez canlı, fevri, heyecanlı olabilirler. Zekaları yaşıtlarından daha ileride ya da daha geride değildir. Ancak olan kapasitelerinin altında akademik başarı gösterirler.

Motivasyonları çok düşüktür Motivasyonları çok düşüktür. Ders çalışmak onlar için çoğu kez bir işkenceye dönüşür. Erken teşhis ve uygun tedavi çok önemlidir. Bazılarında el becerileri yaşıtlarına göre daha az gelişmiştir. Örneğin, yazıları bozuk, sakarlıkları daha çoktur.

Bazılarında karşı gelme, davranış sorunları ve dikkat-eksikliği/hiperaktivite bozukluğu görülebilir. Öğrenme bozukluğu yaşam boyu süren bir bozukluktur. Geçici bir bozukluk değildir. Ancak uygun müdahale ve destek ile zayıf olunan alanların üstesinden gelinebilir.

Özgül Öğrenme Güçlüğü ne değildir? Öğrenme güçlüğü zeka özürü, otizm, körlük, sağırlık, veya davranış sorunları ile aynı değildir. Görme bozukluğu, duyma kaybı, zeka geriliği, duygusal zorluklar, çevresel faktörler, kültür farklılıklarından kaynaklanan durumlar söz konusu ise öğrenme güçlüğü yoktur.

Özgül Öğrenme Güçlüğü neden olur? Kalıtsaldır. Ailedeki diğer bireylerde de görülebilir. Kalıtsal nörolojik hastalıklarla ilişkisinin olabileceği düşünülmektedir. Yakın akraba evlilikleri ortaya çıkma ihtimalini arttırır. Hamilelik ve doğum sırasında hastalık veya travmalar ortaya çıkmasını tetikler.

Hamilelik sırasında: ilaç ve alkol kötüye kullanımı, kan uyuşmazlığı, zamanından önce veya erken doğum, oksijen yetmezliği veya doğum ağırlığının düşük olması da ortaya çıkmasına neden olabilir. Doğum sonrasında ve erken çocukluk dönemlerindeki: kafa travmaları, ileri derecede besin yetersizliği, öğrenme güçlüğüne neden olabilir.

Özgül Öğrenme Güçlüğü ne zaman ortaya çıkabilir? Çoğunlukla çocuğun okula başlamasıyla ortaya çıkar çünkü yazı yazma, okuma ve aritmetik işlemlerini bu yaşta öğrenecektir. İlkokulun ilk senesinde öğrenme sorunları ile dikkati çekerler. Çocukta bir zeka geriliği olduğundan şüphelenilebilir, ancak unutmayın bu bozukluğun zeka ile hiçbir ilgisi yoktur.

Okula Başladıktan sonra dikkati çeken özellikler Çocuk okula başladıktan sonra aşağıdakilerden birkaçı ile uzun süreli bir zorluk yaşadığında durum dikkatle izlenmelidir. Alfabeyi öğrenmede zorluk Ses ve heceleri birleştirmede zorluk Yazılanları kopyalamada (harf, sayı) zorluk Yeni kelimeleri öğrenmede zorluk Anlatılan bir hikayeyi tekrarlamada zorluk Saymada zorluk

Yeni öğrenilmiş bilgilerin hatırlanmasında zorluk Dikkatini toplamada zorluk Bir işten diğerine geçmede zorluk Yönerge ve kuralları takipte zorluk Yönünü bulmada zorluk

Tedavi edilmediği takdirde neler olabilir? akademik başarıda düşme kendine güvensizlik düşük motivasyon hayalkırıklığı ve üzüntü yetersiz sosyal ilişkiler davranış bozuklukları görülebilir.

Çalışmayı Düzenleme Önerileri Ders çalışmayı düzenlemek için öğretmeninin yardımını isteyin. Yapılmış ödevlerini denetleyin. Günlük/haftalık gelişmeleri takip edin. Düzenli olması için çalışmalarını aralıklarla kontrol edin, dağınıklığı cezalandırmak yerine düzenli olmaya özendirin. Bir seferde yalnız bir görev verin.