Notlar: 1. (هَذَا) yakındaki "muzekker/erkek" ve "mufred/tekil" bir varlığı işaret etmede kullanılır. Okunurken  (هَاذَا) şeklinde okunur fakat yazılırken.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSMİN HALLERİ 1.YALIN HAL 2.YÖNELME HALİ 3.BULUNMA HALİ 4.AYRILMA HALİ
Advertisements

Ahmet YAVAŞ Türkçe Öğretmenliği TÖP
ADIN YERİNE KULLANILAN SÖZCÜKLER
Fuat ŞURGUN Dr.Refik Saydam İlköğretim Okulu Bahçelievler/İstanbul
SIFATLAR MERVE CEYLAN.
Konu: Zamir (Adıl) SERDAR PALA.
Kendisine ve çevresindeki kişilere değer verir
Hazırlayan: İsmail KEPEK Numara:
ЕKLER VE EK TÜRLERİ.
TANIŞMA.
DİYALOĞU TAMAMLAYINIZ
ÖZEL VE TÜR (CİNS) ADLARI
ADI:TUĞBA NUR SOYADI:KÖKTEN SINIF:6/B NUMARA:1101
GAYRET EDEN BAŞARIR ,BAŞARAN KAZANIR
İÇERİK KONU ANLATIMI DEĞERLENDİRME KAYNAKLAR ÇIKIŞ.
ZAMİRLER MÜSTETİR BARİZ MUNFASIL MUTTASIL NOTLAR MANSUP - MECRUR
DERS: DİLBİLGİSİ KONU: İSİM (AD) NEDİR? İSMİN ÇEŞİTLERİ
VARLIKLARIN ÖZELLİKLERİNİ BİLDİREN KELİMELER (SIFAT-ÖN AD)
جَمْعُ المُذَكّرِ السالِم ِ
İsim – Fiil - Harf Oynayalım mı?. Aşağıdaki isim fiil ve harfle basit cümleler kurun. بِـ قَلَم كَتَبَ
بالسم الله الرحمان الرحيم
TÜRKÇE / Cümlenin İfade Ettiği Anlam Özellikleri
ÖNYARGI Hazırlayan : F.Büşra ÖZGÜN Değerler Eğitimi Merkezi.
1.soru Aşağıdaki cümlelerin soru anlamı zamirle sağlanmıştır ?
Ne güzel bir gün ! Okuluma gideceğim.
Konuşma Becerisini Geliştirme
Zamirler Esranur ÇİNKO 6-B 314.
DEĞERLER EĞİTİMİ HAKSIZ KAZANÇ
HazIrlayan: Bumin Gereçci 9/B
DOST DOSTUN   Dost, dostun sözlerinden değil, gözlerinden anlamalı susuzluğunu, açlığını-tokluğunu, varlığını-yokluğunu, derdini-sevincini…. Dost, dostun.
Dedim: Çok yalnızım. Dedin:. فَإِنِّي قَرِيبٌ Ben ki sana çok yakınım
GAYRET EDEN BAŞARIR ,BAŞARAN KAZANIR
T.C. KÖYCEĞİZ MÜFTÜLÜĞÜ HAC SINAVI EĞİTİM SEMİNERİ.
ÖMER VE EL. Bu Ömer Ve Ömer’in yanında gördüğünüz onun arkadaşı El. Şimdi şöyle düşünün el nasıl iyi bir arkadaş olabilir? Daha fazla düşünün….
أهلا وسهلا Hoşgeldiniz BİLGİ YARIŞMASI أهلا وسهلا Hoşgeldiniz 1:000:590:580:570:560:550:540:530:520:510:500:490:480:470:460:450:440:430:420:410:400:390:380:370:360:350:340:330:320:310:300:290:280:270:260:250:240:230:220:210:200:190:180:170:160:150:140:130
RUSÇA Pınar Erduvan 4-B.
HAZIRLAYAN: ALİ TAYYAR ÇARPAR ARAPÇA ÖĞRETMENİ
NEVEVÎ. الحديث الأول عن أمير المؤمنين أبي حفص عمر بن الخطاب رضي الله تعالى عنه قال : سمعت رسول الله صلى الله تعالى عليه وعلى آله وسلم يقول : « إنَّما.
EĞİTİM KURULU SPORCU DEĞERLENDİRME ANKETİ ANTALYA-2009.
GÜLÇİÇEK HATUN KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
GÜLÇİÇEK HATUN KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ARAPÇA GRAMER NOTLARI
1 1.ÜNİTE KUR’AN’A GÖRE HZ. MUHAMMED’(sav)İN KONUMU SAYFA:
Ek Olan de’nin Yazılışı Bağlaç Olan de’nin Yazılışı
YEDİ AŞAMADA AHİRET-1 Recep ŞAHAN Kurucaşile Müftüsü
ZAMİR (ADIL).
Recep ŞAHAN 1 YEDİ AŞAMADA AHİRET /Kurucaşile.
Müzik Ağrı Dağı Efsanesi Dost, dostun sözlerinden değil, gözlerinden anlamalı susuzluğunu, açlığını-tokluğunu, varlığını-yokluğunu, derdini-sevincini….
ÖZEL ADLARI VE TOPLULUK ADLARINI TANIYALIM DOĞRU YAZALIM
ÖN AD.  Sıfat : Adların önüne gelerek onları çeşitli yönlerden niteleyen ya da belirten sözlerdir.Örnek :  İyi insan, üç çocuk, bulanık su, bazı kitaplar,
1 ÖNEMLİ İTİKADI MEZHEPLER  1- Ehl-i Sünnet Kavramı  2- Ehl-i Bid’at Kavramı.
Kolay Yolla Kur’an’ı Anlama
PALANDÖKEN KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ARAPÇA DERSİ İSİM CÜMLESİ
ERDEM BAYAZIT İMAM HATİP ORTA OKULU
KELİME TÜRLERİ BAĞLAÇ EDAT.
Hz. İbrahim Prof. Dr. Şadi Eren.
REGAİP KANDİLİ HAZIRLAYAN:
UMRE İBADETİ ÜLÜĞÜ.
KUR’AN MEKTEBİ DERSLERİ
GİDİŞİNDEKİ YERİMİZ EKOLOJİK DENGENİN HAZIRLAYAN: İbrahim SUCUOĞLU
1- I _____ A STUDENT. A. AM B. IS C. ARE D. A
Harfi Cerler (Cer Harfleri)
ÖZEL ADLARI VE TOPLULUK ADLARINI TANIYALIM DOĞRU YAZALIM
SİYER ÖDEVİ ALLAH SEVGİSİ. ALLAH SEVGİSİ.
İMÂNLA İLGİLİ HADİS-İ ŞERİFLER عن عبدالله بن عمرو رَضِيَ اللّهُ عَنْهما عن النبي صلى الله عليه وسلم قال : الْمُسْلِمُ مَنْ سَلِمَ الْمُسْلِمُونَ مِنْ
تواجه المستجد عدة حواجز في السنة الاولى : 1 حاجز انظمة الجامعة والسيستم 2حاجز تعاملك مع المواد والوظائف والامتحانات 3حاجز اللغة.
KURUM KÜLTÜRÜ AİDİYET BİLİNCİ (Etkili Din Görevlisi Etkin Din Hizmeti)
Prof. Dr. İSMAİL ÇALIŞKAN ANKARA Öğr. Yılı, Güz dönemi
Amentü Hassasiyeti. İNSAN BİR DİN SEÇMEK ZORUNDA MIDIR ?
Sunum transkripti:

Notlar: 1. (هَذَا) yakındaki "muzekker/erkek" ve "mufred/tekil" bir varlığı işaret etmede kullanılır. Okunurken  (هَاذَا) şeklinde okunur fakat yazılırken "he" harfinin harekesini uzatan elif yazılmaz. (هَذَا) 2. (مَا) soru edatı, "ne?" anlamında insanın dışındaki varlıkları sormada kullanılır. İnsanı sorarken ise "kim?" anlamında (مَنْ) soru edatı kullanılır. 3. (أَ) soru edatı, "-mi?, -mı?, -mu?, -mü?" anlamına gelir ve cevabı olumlu ise "evet" anlamına gelen (نَعَمْ) ile, olumsuz ise "hayır" anlamına gelen (لاَ) ile başlar.

مَا هَذَا ؟ هَذَا كِتَابٌ

أَ هَذَا بَيْتٌ ؟   نَعَمْ ، هَذَا بَيْتٌ لاَ ، هَذَا مَسْجِدٌ

مَنْ هُوَ ؟ هُوَ صَدِيقِي اَحْمَدُ

من هي؟ هي صديقتي

من اَنْتَ؟ انا احمد

مَنْ هُوَ؟ هو عَلِي

ما اِسْمُهُ؟ اِسْمُهُ عُمَرُ

ما اِسْمُها؟ اسْمُها لََََيْلَي

ما اِسْمُكِ؟ اسمي فاطمة

انا مِنْ اِسْتَانْبُولَ مِنْ اَيْنَ اَنْتِ؟ انا مِنْ اِسْتَانْبُولَ

انا سَعِيدٌ بِمَعْرِفَتِكَ

مَنْ هَذِهِ ؟ هذهِ مُدَرِسَتيِ   هذهِ مُدَرِسَتيِ

صَبَاحَ الْخَيْرِ İyi sabahlar

مَسَاء الْخَيْرِ. İyi akşamlar….

منْ هِي؟ هِي صَدِيقََتي

مَا مِهْنَتُكَ؟ أَنَا طَالِبٌ. مَنْ هَذَا؟ هذاَ صَدِيقي ما اِسْمُهُ؟ Mesleğin nedir? أَنَا طَالِبٌ. Öğrenciğim مَنْ هَذَا؟ Bu kim? هذاَ صَدِيقي Bu benim arkadaşım ما اِسْمُهُ؟ Onun ismi ne? اِسْمُهُ عمر Onun ismi Ömer

انا سَعِيدٌ بِمَعْرِفَتِكَ منْ هِي؟ O kim? هِي صَدِيقََتي O, benim (bayan) arkadaşım ما اِسْمُها؟ Onun ismi ne? اسْمُها لََََيْلَي Onun ismi Leyla انا سَعِيدٌ بِمَعْرِفَتِكَ Seninle tanıştığıma memnun oldum

شُكْرًا إِلَى للِّقَاءِ مَعَ السَّلاَمَةِ في اَماَنِ اللهِ Teşekkür ederim إِلَى للِّقَاءِ Görüşmek üzere. مَعَ السَّلاَمَةِ Güle güle في اَماَنِ اللهِ Allaha emanet ol

صَبَاحَ الْخَيْرِ اهْلاً يَا سَيِّدي أَهْلاً بِكُمْ مَرْحَبًا İyi sabahlar اهْلاً يَا سَيِّدي Hoş geldiniz efendim. أَهْلاً بِكُمْ Hoş bulduk مَرْحَبًا Merhaba! مَرْحَبًا بِكَ ما اسْمُكَ İsmin ne? إِسْمي إبْرَاهِيمُ İsmim İbrahim

أَنَا بِخَيْرٍ، أَلْحَمْدُ للهِ انا مِنْ اِسْتَانْبُولَ وانت ماَسمكَ Senin ismin ne? اسمي عُثْماَنُ Benim ismim Osman كَيْفَ حَالُكَ؟ Nasılsın أَنَا بِخَيْرٍ، أَلْحَمْدُ للهِ İyiyim, Allaha hamdolsun وَ انْتَ ؟ Ya sen? Bende iyiyim, Allaha hamdolsun مِنْ أَيْنَ أَنْتَ؟ Nerelisin انا مِنْ اِسْتَانْبُولَ Ben İstanbudanım

O, benim (bayan) arkadaşım مَا مِهْنَتُكَ؟ Mesleğin nedir? أَنَا طَالِبٌ. Öğrenciğim مَنْ هَذَا؟ Bu kim? هذاَ صَدِيقي Bu benim arkadaşım ما اِسْمُهُ؟ Onun ismi ne? اِسْمُهُ عمر Onun ismi Ömer منْ هِي؟ O kim? هِي صَدِيقََتي O, benim (bayan) arkadaşım

انا سَعِيدٌ بِمَعْرِفَتِكَ ما اِسْمُها؟ Onun ismi ne? اسْمُها لََََيْلَي Onun ismi Leyla انا سَعِيدٌ بِمَعْرِفَتِكَ Seninle tanıştığıma memnun oldum شُكْرًا Teşekkür ederim إِلَى للِّقَاءِ. Görüşmek üzere. مَعَ السَّلاَمَةِ. Güle güle في اَماَنِ اللهِ Allaha emanet ol

M U N F A S I L Z A M İ R L E R Ayrı Yazılan Zamirler…

هُمْ هُمَا هُوَ هُنَّ هِىَ أَنْتُمْ أنْتُمَا أنْتَ أََنْتُنَّ أنْتِ Cemi Tesniye Müfred   هُمْ هُمَا هُوَ Gaib هُنَّ هِىَ Gaibeh أَنْتُمْ أنْتُمَا أنْتَ Muhatab أََنْتُنَّ أنْتِ Muhatabah نَحْنُ أَنَا Mütekellim

الكلمات الجديدة  بَيْتٌ  مَسْجِدٌ بَابٌ  كِتَابٌ  قَلَمٌ