ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Advertisements

ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
ANA BABA VE ERGENLİK.
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
ERGENLİK DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
HOŞGELDİNİZ.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
ÇOCUGUNUZU YAŞ GRUPLARINA GÖRE TANIYOR MUSUNUZ?
ÇOCUKLARDA GELİŞİM DÖNEMLERİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ÇOCUĞUMLA EVDE NELER YAPABİLİRİM?
Öğrenci her ne yaşta olursa olsun onlara geleceğin büyükleri gözüyle bakılmalı ve öyle davranılmalıdır.
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
Çocuk ve Yas.
ERGENLE İLETİŞİM.
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
KURT AİLESİ.
ERGENLİK ÇAĞINDAKİ GENCİN BAŞLICA RUHSAL-SOSYAL ÖZELLİKLERİ.
KURT AİLESİ.
GELİŞİM DÖNEMLERİ 0-3 Yaş Gelişim Dönemi 3-6 Yaş Gelişim Dönemi
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
ÖĞRENİM ÇAĞI GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
ROTARY BÖLGE VAKFI İŞİTME ENGELLİLER İLK VE ORTA OKULU.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
AİLE TUTUMLARI GATA 2 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
ETKİLİ ANA BABA OLMAK… Psikolojik Danışman: Yavuz ERTEKİN.
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
BİLİŞSEL GELİŞİM.
ERGENLİK.
OKUL ÇOCUĞUNUN BÜYÜME VE GELİŞME ÖZELLİKLERİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Hollandada yaşayan Türk eşcinselleri
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
ANA BABA VE ERGENLİK.
EYVAH ÇOCUĞUM ARTIK ERGEN!
HOŞGELDİNİZ.
ANA-BABA OKULU İlker MAVİ.
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EVİMİZ VE AİLEMİZ Bekleriz….
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Sunum transkripti:

ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMİ AİLE İÇİ İLETİŞİM VE ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMİ İlker MAVİ

Öğrenci her ne yaşta olursa olsun onlara geleceğin büyükleri gözüyle bakılmalı ve öyle davranılmalıdır.

İLKOKUL (İlköğretim I.Kademe) DÖNEMİ 6-11 Yaşlar Arası

Çocuğun aile yuvasından çıkıp dış dünyaya açıldığı toplumsal çevreye iyice karıştığı çağdır. Cinsel kimliklerini kazanır, bağımlılığı azalır. Konuşma yeteneği, söz dağarcığı çok gelişmiştir.

6-12 yaş çocuklarının gelişim dönemi özelliklerine genel olarak baktığımızda; Beden, hareket ve dil gelişiminin hızlandığını,

Mantıksal düşünme, sayı, zaman, mekan, boyut, hacim, uzaklık kavramlarının yerleştiğini, Daha önceleri anne ve babayla kurulan özdeşime, öğretmen ve arkadaşların eklendiğini,

Aileden kazandığı değerlerin yanında kendisinin de kendi yargılarını oluşturmaya başladığını, Eleştirel düşüncenin arttığını gözlemleyebiliriz.

Oyun sokağa kaymıştır, arkadaşlarıyla oynamayı, kurallı oynamayı ve övünmeyi severler. Oyun çocuğu gibi canlı ve hareketlidir.Evde pahalı oyuncaklarla oynamak yerine toz içinde yırtık top peşinde koşmayı tercih eder. Özellikle erkek öğrenciler arasında gruplar kurulur. Filmlerden özenip yalandan kavgaya tutuşurlar.

Alay etme ve sivrilmek hoşlarına gider. Başkalarının eksik, kendilerinin güçlü yanlarını ortaya çıkarırlar. Vurdulu-kırdılı,Macera filmlerine, çizgi romanlara merak sararlar. Kartpostal biriktirme, sakız ve yiyecek ambalajlarından çıkan resimleri biriktirme bu yaşlarda başlar.

Kız ve erkekler ayrı ayrı gruplaşırlar Kız ve erkekler ayrı ayrı gruplaşırlar. Erkekler kızları sulu gözlü, şımarık, kızlarda erkekleri kaba, terbiyesiz bulurlar. 2. ve 3. sınıflarda erkek öğrenci kızlarla yan yana oturmak istemez. Buna karşılık erkek öğrenciler kızları kızdırır, eşyalarını kaçırır ve bunu yapmaktan hoşlanırlar.

Bu çağda kuruntu ve saplantı sık görülür. Evden dışarı çıkmıştır. Evden dışarı çıkmamış çocuk okula gitmek istemez, "karnım ağrıyor" der, bahane eder.

Anne- babadan bir süre ayrı kalmış, bir yakınını kaybetmiş, deprem, sel, yangın gibi afetle karşılaşmış çocuklar uğradıkları travma neticesinde okula korkarak gitmeye başlar. Sürekli evi düşünen bu çocuklar okuma ve öğrenmeye kendini veremez.

Okula iyi bir başlangıç, gelecek öğrenimi olumlu etkiler Okula iyi bir başlangıç, gelecek öğrenimi olumlu etkiler. Öğretmen, anne-baba yerine geçer. Büyüme hızını yitirmiştir. Dengeleri yerindedir. El kol becerileri artmıştır. Doğru ile yanlışı, güzel ile çirkini, iyi ile kötüyü ayırt edebilir.

Somut düşünceden soyut düşünceye geçiş başlar Somut düşünceden soyut düşünceye geçiş başlar. Sayı, uzay, zaman kavramları yerleşmiştir. Hayal ile gerçeği daha kolay ayırt edebilir. Çocuk için öğretmen her şeyi bilen, yanılmayan insandır. Öğretmen çocuk için itici güçtür.

İYİ AMA... NASIL BİR ANNE-BABA? SORUMLULUK SAHİBİ ANNE-BABA MI? İYİ ANNE-BABA MI? SORUMLULUK SAHİBİ ANNE-BABA MI?

ÖNCELİKLE KENDİMİZE KARŞI DÜRÜST OLALIM. NEREDE DURUYORUZ VE NEREYE GİTMEK İSTİYORUZ?

ÇOCUĞUN DAVRANIŞINI ANLAMA Etkili anne-baba olma sabır gerektirir. Adım ilerleyin

SEN YETER Kİ İSTE..

TUTARLILIK İLETİŞİM MODEL OLMA

İLETİŞİM

Etkili iletişim çocuğu dinlemekle başlar

ONU GERÇEKTEN ANLIYABİLİYOR MUYUZ? YÜZDÜREBİLİYOR MUYUZ YARDIM GEMİLERİMİZİ ONA DOĞRU?

İLETİŞİM BEN DİLİ SEN DİLİ

NEREDEYDİN? SANA NE!

GEÇ KALDIN, MERAK ETTİM. ÖZÜR DİLERİM...

İLETİŞİMSİZLİK BİR ÇOK PROBLEMİMİZİ İLETİŞİMLE ÇÖZEBİLECEKKEN BİZ YİNE DE KONUŞMAMAYI TERCİH EDERİZ. NİÇİN?

Niye küstü ki? Küstüm işte..

İNSAN TIPKI BİR MUMA BENZER.. MUM NASIL Kİ YANDIKÇA KENDİNİ BİTİRİRSE, İNSAN DA İÇİNE ATTIKÇA SADECE KENDİSİNİ BİTİRİR !

“NE” SÖYLEDİĞİMİZDEN ÇOK “NASIL” SÖYLEDİĞİMİZ ÖNEMLİDİR

DUYGULAR BEDEN DİLİYLE ANLATILIR. DÜŞÜNCELER SÖZLERLE, DUYGULAR BEDEN DİLİYLE ANLATILIR.

Onları sonuna kadar sevelim ve bunu onlara gösterelim.

VE BUNU ONA GÖSTERİN DİYORSUNUZ. AMA BUNU YAPTIĞIMIZ ZAMAN SİZ BİZE, ÇOCUĞUNUZU ÇOK SEVİN VE BUNU ONA GÖSTERİN DİYORSUNUZ. AMA BUNU YAPTIĞIMIZ ZAMAN ŞIMARIYOR VE TEPEMİZE ÇIKIYOR.

TUTARLILIK

TUTARLI DAVRANMA KENDİ İÇİMİZDE TUTARLILIK EŞLER ARASI TUTARLILIK AİLE İLE ÇEVRE ARASI TUTARLILIK

KENDİ İÇİMİZDE TUTARLILIK

Sen daha küçüksün yapamazsın!... Kocaman adam oldun artık… KARAR VER.

?

EŞLER ARASI TUTARLILIK

KARAR ... Bunlardan iş çıkmaz. Dedem nerede acaba?

ANNE BABA

ANNEMİN GÖLÜNDE DAHA ÇOK BALIK VAR

AİLE İLE ÇEVRE ARASINDA TUTARLILIK

UYGUN MODEL OLMA

EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR

KİŞİLİĞİN İSKELETİ 0-7 YAŞ DÖNEMİNDE OLUŞUR.

AĞAÇ DOĞRULMADAN GÖLGESİ DOĞRULMAZ !

HADİ LEN !

Sorumlu anne baba çocuklara seçme hakkı verir ve onların kendi kararlarından deneyimler edinmesini sağlar. Çocuklarınızı davranışlarının sonuçlarına katlanmaktan koruyorsanız, onları öğretmekten alı koyuyorsunuz demektir.

KARŞI GELME BOZUKLUĞU BANA NE! BANA NE! İSTİYORUM İŞTEEEE..

NE YAPMALIYIM? DÜZELTME (OLUMLU TEPKİLERİ ÇOCUĞA İLETME) ÖNEMSEMEME TUTARLI DAVRANMA

YAPTIĞINIZ İŞ ÇOK İNCE BİR İŞÇİLİK, SANAT, SABIR VE ÖZVERİ GEREKTİRİYOR. ÇÜNKÜ SİZ DÜNYANIN EN ÖNEMLİ MADENİNİ İŞLİYORSUNUZ. ONA ANLAM KATIYORSUNUZ. SİZ BİR SANATKARSINIZ. SİZ BİRER ANNE VE BABASINIZ.