İbn Ömer’in Azatlısı Nafi Hakkındaki İddialar ve Eleştirisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hadis Usûlü 12. Ders (14. hafta)
Advertisements

Hüsn-ü Zan Su-i Zan.
NEDİR, NASIL YAPILIR?.  Okuyucu İşlemleri ile ödünç aldığınız kitapları ve iade etmeniz gereken tarihleri görebilirsiniz.  Başka bir okuyucuda olan.
SENETTEKİ KOPUKLUĞA GÖRE ZAYIF HADİS ÇEŞİTLERİ
Avrupa’da Yaygın Olan Program Modelleri S.57-64
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ (6 Saat). Bu SEMİNERDE vaazlarda hadis seçimi ve kullanımına ilişkin esaslar ile bir konu ile ilgili hadislerin hangi kaynaklardan.
BİYOGRAFİ- OTOBİYOGRAFİ Doruk Dİlek Serhan Yüce
KONUNUN TESPİTİ.
Hadis Usûlü 11. Ders (13. hafta)
Hadis Usûlü 3. Ders (3. hafta)
SIHHATİNE GÖRE HADİS ÇEŞİTLERİ.
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ، قَالَ (R7)
AHMET YESEVİ ve DİVAN-I HİKMET
“İnsanoğlu hakkında en çok neye şaşırırsın?…”
Paylaşılan içerik ders malzemesidir. Ticari amaç taşımamaktadır
Tedavi olduğunuz şeylerin en hayırlısı hacamat olmaktır
MEZHEPLER.
Din Anlayışındaki Yorum Farklılıklarının Sebepleri
Mevlana Celaleddin-i Rumi
Sıhhat Derecesine Göre
BİTRUCİ (- , 1217) Nalan Tuhtakaya
RASÛLÜLLAH’TA SABIR.
KIRAAT İLMİ Kur’ân-ı kerîmin nasıl okunacağını bildiren ilim. Kıraat ilmi, Kur’ân-ı kerîmin yazıldığı gibi okunmasından ve tevatür yâni sağlam ve güvenilir.
HADİS İLİMLERİ.
Rivayet Dönemi Hicri Üçüncü Asır 4. Ders.
C – Tabiûn ve Tebeü’t-tabiîn Dönemi
Hicri Dördüncü ve Beşinci Asırlar
Nakil Dönemi-devam 8. Ders.
Nakil Dönemi 6. Ders.
Nakil Dönemi-devam 7. Ders 7. Ders.
IV.ÜNİTE HADİS ÇEŞİTLERİ.
Son Dönem 9. Ders.
Son Dönem -devam 10. Ders.
Hazırlayan:Ömer Faruk Şahin
Son Dönem -devam 11. Ders.
ÖMER NASUHİ BİLMEN A.İ.H.L SENANUR BEKTAŞ 10/E ARSLAN KÖSE.
Hadis Kaynaklarının Güvenilirliği Hakkındaki Oryantalistlerin İddiaları ve Eleştirisi 11. Ders.
HADİSLERİN BİZLERE ULAŞMA MACERASİ. حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ، حَدَّثَنَا يَحْيَى، عَنْ شُعْبَةَ، حَدَّثَنِي عُمَرُ بْنُ سُلَيْمَانَ، مِنْ وَلَدِ عُمَرَ بْنِ
HADİS EDEBİYATININ OLUŞUM SAFHALARI HIFZ SAFHAS KİTABET (YAZIYA GECERME) SAFHASI TEDVİN (HADİSLERİN TOPLANMASI) SA TASNİF (KİTAPLARIN KONULARINA GÖRE BÜLÜMLENDİRİMESİ)
3.1. Güzel Söz Söyleyelim 3.2. Güzel Davranışlarda Bulunalım
(Ravi Güvenirlik Katsayısı) Sunum 1 Doç. Dr. Halis AYDEMİR.
Hadis Tarihi Dersinin Konusu, Kaynakları ve Temel Terimleri
[Hüseyin Nihâl Atsız 7 Aylık iken] [Atsız’ın Askeri Tıbbiye yıllarına ait bir fotoğraf.] [Atsız’ın Askeri Tıbbiye yıllarına ait bir başka fotoğraf.]
İSLAM HUKUKUNUN TARİHİ DEVİRLERİ
Vaaz ve İrşatta K. KERİM VE MEALLERDEN YARARLANMA ESASLARI (1. Bölüm)
JUYNBOLL, Gautier Herald A. ( )
- HADİS - 1- Peygamber Efendimizin söz, fiil ve takrirlerinin sözlü ifadesidir. 2- Peygamberimize izafe edilen söz, fiil, takrir ile yaradılış veya ahlaka.
İsnadla İlgili Oryantalist Kavramlar ve Eleştirisi II
İsnadla İlgili Oryantalist Kavramlar ve Eleştirisi
SÜNNETE ÇAĞDAŞÇI YAKLAŞIMIN TARİHİ ve FİKRİ ARKA PLANI
Zayıf Hadis Sahih ve Hasen hadis şartlarını taşımayan hadistir.
Temel Hadis Kavramlarıyla İlgili Oryantalist İddialar ve Eleştirisi
HADİS USULÜ Hadis Usulü:kabul ve red yönünden ravi ile mervinin (rivayet edilen hadisin) durumunun bilinmesidir. Hadisler üç bakımdan ele alınırlar Ravi.
Oryantalistlerin Yöntemleri ve Eleştirisi
Birçok Ravinin Uydurma Olduğu İddiası
Batı’yı Aydınlatan İslam Düşünürü
Hadis Alimlerin Uydurma Hadislerin Cazibesine Katıldıkları İddiası ve Eleştirisi
Rivayetlerin Olasılığı Kuramı
RİVAYET DÖNEMİ HİCRİ ASIRLAR ÖZELLİKLERİ.
YUNUS EMRE HAYATI.
ALLAH’IN KULLARINI KONTROL ve DENETİMİ
Mâtürîdiyye İsimlendirme Tarihçe Görüşleri
Hazırlayan ÖMER ÇAKIR.
KÜTÜB-İ SİTTE MUSANNİFLERİ
İslam dininde, fıkıh yani İslam hukuku konusunda anlayış, metod ve uygulama açısından farklı düşüncelere sahip mezhepler bulunur.Bu mezheplerin başlıcaları.
TEFSİR TARİHİ SUNUM ÖDEVİ ABDULLAH HALİT KORUCUOĞLU ÖMER FARUK ÇOŞKUN.
HADİS Mİ DEĞİL Mİ?. “Vatan sevgisi imandandır.” Bu sözün halk arasında Peygamber Aleyhisselam’a nispeti pek yaygındır. Fakat kaynaklarda bunun hadis olmadığı.
ABBÂSÎLER-KÜLTÜR VE MEDENİYET I
TASAVVUF I VI. YARIYIL BAHAR DÖNEMİ
Sunum transkripti:

Rical Kaynaklarıyla İlgili Oryantalistlerin İddiaları ve Onların Eleştirisi III

İbn Ömer’in Azatlısı Nafi Hakkındaki İddialar ve Eleştirisi Schacht ve Juynboll Nafi’in kimliğinin belirsiz olduğunu iddia etmiştir. Juynboll bu konudaki iddiaları şöyledir: İbn Sa’d’ın et-Tabakat adlı kitabında, İbn Ömer’in biyografisinde Nafi adı sıkça geçmesine rağmen, aynı kitapta Nafi başlığı yer almamaktadır. Bu isim aynı şekilde İbnü’l-Cevzi’nin Safvetü’s-safve’sinde ve el-Kindî’nin Ahbaru Kudâtı Mısır adlı eserinde de bulunmamaktadır. Ayrıca diğer kaynaklarda da onun hakkında çok az bilgi vardır. Dolayısıyla Juynboll’a göre Nafi’in tarihi bir kişi olduğu tartışmalıdır.

Juynboll’un bu görüşleri gerçeği yansıtmamaktadır Juynboll’un bu görüşleri gerçeği yansıtmamaktadır. Diğer ravilerde olduğu gibi Nafi’in de hadis aldığı hocaları, hadis rivayet ettiği talebeleri, hadisteki dirayeti vb. konular rical kitaplarında yer almaktadır. Nafi’in doğum yeri ve tarihi, çocukluk yılları hakkında az bilginin bulunmasının nedeni onun mevaliden olması nedeniyledir. İbn Sa’d’ın Tabakat’ında Nafi ile ilgili bilginin yer almadığı görüşü doğru değildir. Juynboll’un buradaki hatası, Tabakat’ı araştırırken eksik olan Leiden baskısına bakmış olmasından kaynaklanmıştır. İbnü’l-Cevzi’nin Safvetü’s-safve isimli kitabı zahit ve sufilerin biyografilerine yer verdiğinden bu kitapta Nafi’in adının yer almamış olması normaldir.

Yusuf el-Kindî’nin (ö. 350) eseri 23- 246 yılları arasında Mısır’da görev yapan 44 kadı’nın biyografisine yer vermektedir. Bu kitap hadis ravilerinin biyografilerini anlatan bir kitap olmadığından Nafi’in biyografisinin orada bulunmaması normaldir. Nafi hakkında Buhari, Müslim, Darekutni, İbn Mencuye, İbn Asakir, Mizzi gibi önceki ve sonraki rical alimlerinin eserlerinde bilgiler yer almaktadır.

Juynboll’un Nafi hakkında bir başka iddiası, Nafi ile Malik arasındaki hoca-talebe ilişkisi hakkındadır. Ona göre Nafi’in vefat tarihi göz önüne alındığında onun Malik ile karşılaşmış olma ihtimali zayıftır. Oysa Nafi’in vefat tarihi 117, Malik’in doğum tarihi ise 93’tür. Buna göre Nafi vefat ettiğinde Malik 23-24 yaşlarındaydı. Kaynaklarda 181 civarında hadis ravisinin Nafi’den hadis rivayet ettiği görülmektedir. Bu kadar talebesi olan birinin tarihte yaşamamış olduğunu düşünmek doğru değildir. Buhari’nin Malik > Nafi > İbn Ömer tarikini en sahih senet olarak değerli görmesi, Juynboll’un iddialarının boş sözlerden ibaret olduğunu ortaya koymaktadır.

Zuhri Hakkındaki İddialar ve Eleştirisi