14 NİSAN MİTİNGİNDE KAÇ KİŞİ VARDI ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
14 NİSAN MİTİNGİNDE KAÇ KİŞİ VARDI ?
Advertisements

EXCEL ŞAHİN AKDAĞ 1.
ARALIK PROBLEMLERİ.
Açıyı tanıyalım
Düşünmeden cevap vermek gerekiyor,
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
Geometrik Cisimler ve Şekiller
Bu slaytımızda PİRAMİT hakkında bilgiler izleyeceğiz.
KARE, DİKDÖRTGEN VE ÜÇGENİN ÖZELLİKLERİ
ÜSLÜ SAYILAR DERS : Matematik SINIF : 8 ÖĞRENME ALANI : Sayılar
ÇOKGENLER.
ÇİZİLMESİ İSTENEN DÜZ KOLLU ARASI SAHANLIKLI MERDİVEN
... bir yapraktaki fraktallar.
Sisteme kaydedilen otel kartları yandaki listede görülmektedir. Burada ki kaydın üzerine çift tıklayarak otel kaydında değişiklik yapılabilir. Listenin.
Karenin Çevre Uzunluğu
İlköğretim 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Dünya, Güneş ve Ay Ünitesi
ÇEVRE.
GEOMETRİK ŞEKİLLER VE AÇILARI
WİNDOWS 7 KURULUM.
GEOMETRiK CiSiMLER.
DÜZGÜN ÇOKGENLER ve ÖZELLİKLERİ
Çevre ve Alan İlköğretim 6. Sınıf.
Metin’in yaşı kardeşinin yaşının 3 katı kadardır
ÇOCUKLARIN UYMASI GEREKEN TRAFİK KURALLARI
EŞİT PARÇALAR 1 adet 1 adet
5.ÜNİTE İYİ Kİ VAR ULAŞIM TEKNOLOJİSİNDEKİ GELİŞMELER
DOĞAL SAYILARDA ÇARPMA İŞLEMİ.
Uzayda Kapalı Yüzeyler
Yukarıdaki Resmi İnceleyelim…
KARENİN ÖZELLİKLERİ Ü Şeklin arkasına gizlenmiş özellikler
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
Çevre hesaplama Erkan ERBAŞ.
RASYONEL VE İRRASYONEL SAYILAR
ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR ÇİĞDEM DEMİR 3/B ZAHİDE TRAMPACI
KESİRLERLE ÇIKARMA İŞLEMİ
ALIŞ-VERİŞ YAPALIM.
Değerli Dostlar, diğer ülkelerde gezip dolaşma fırsatım olduğunda, mümkün olduğunca tarihi bölgelerini gezip görmeye çalıştım. Hele USA’da yıllık.
PİSAGOR BAĞINTISI.
DİKDÖRTGEN-KARE KONU ANLATIMI VE SORU ÇÖZÜMLERİ
ÇEVRE hesabı.
MATEMATİK DERS: KONU: KESİRLER ÜNİTE 5 SÜRE :40 DAK.
HAZIRLAYAN: MURAT KULA
KARE.
PİSAGOR BAĞINTISI İLE İLGİLİ PROBLEMLER
ONYEDİEYLÜL İLKÖĞRETİM OKULU 2 C SINIFI Hazırlayan: Nadiye TURĞUTER
NOT TUTMANIN PÜF NOKTALARI
ÇEMBER, DAİRE VE SİLİNDİR
DÖRTGENLER.
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
Neyi Öğreneceğiz? Çarpma işleminin,toplama işleminin daha kolay ve daha hızlı bir yolu olduğunu öğreneceğiz.
MATEMATİK PROJE ÖDEVİ ADI-SOYADI: BUĞRAHAN GÜRLER DERS: MATEMATİK
TAM SAYILARIN KUVVETİ.
FİİLLERDE KİP.
Soru 1 Bir koşuya katılıyorsun, ikinci adamı solluyorsun. Hangi sıralamada yer alırsın?
ÇIKARMA ÖĞRENİYORUZ Aşağıdaki resimleri inceleyelim Ağaçta kaç elma var? Adam ağaçtan elma toplayacak. Bakalım kaç elma toplayacak.
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
1-HARİTA -ÖLÇEK –EKVATOR-MERİDYEN 2-İKLİMLER –ETKİLEYEN FAKTÖRLER
TRAFIC SINGS.
GÜVENLİ GEÇİŞ YERLERİ.
Atatürk Hakkında neler biliyorsunuz?
Ondalık Kesirler ● Paydası 10, 100, 1000… olan kesirlere ondalık kesir denir , , , , ● Yukarıdaki kesirler birer ondalık.
5.Sınıf ALAN HESAPLAMALARI Düzenleyen : Ömer TÖK.
ATATÜRK ALBÜMÜ.
ALAN HESAPLAMALARI Doğru Parçası Milyonlarca Noktanın Birleşmesi ile oluşmuştur. … Şeklin Çevresini Ölçmek için uzunlukları.
DERS 7 SAYISAL İNTEGRASYON DERS 7.1 TRAPEZOIDAL (YAMUK) KURAL
UZAYDAN BİLE GÖRÜLEBİLEN PORTRE KİMİN?
ÇEVRE HESAPLAMALARI YAPALIM
Etkinlik Adı: Bilgisayardaki çocuk bana benzesin Etkinlik Kazanım: Kendini Tanıyabilme, Başkalarıyla ilişkilerini başlatabilme Etkinlik Gün: 2 Etkinlik.
Problemler10 Biri diğerinden 4 yaş büyük olan iki kişinin yaşları toplamı 22’dir.Küçüğü kaç yaşındadır? A- 9 B- 10 C- 11.
Sunum transkripti:

14 NİSAN MİTİNGİNDE KAÇ KİŞİ VARDI ? KÜÇÜK BİR HESAPLAMA...

BU HESAPLAMA İÇİN ÖNCE GOOGLE EARTH PROGRAMI AÇILIR VE TANDOĞAN MEYDANI İLE YAN YOLLAR BULUNUR. SONRASINDA ; PROGRAMDAKİ RULER AÇILIR VE “PATH” KISMI SEÇİLİR. (Hesabı kuvvetli olanlar “Miles”da da kalabilirler ama, “Metre” seçeneğinde çalışması daha kolay olacaktır) MİTİNG FOTOĞRAFLARINA BAKILARAK KATILIMCILARIN YAYILIM GÖSTERDİKLERİ ALANLARIN SINIR NOKTALARINDAN MOUSE KULLANILARAK GEÇİLİR VE YAYILIM ALANININ ÇEVRE UZUNLUĞU BELİRLENİR. Şimdi uygulamaya geçelim :)

Şimdi gelelim asıl konuya :) Ankara’yı bilmeyenler için burada yer ve cadde adlarını gösteren haritayı koymak gerekli... Şimdi gelelim asıl konuya :)

Bu fotoğrafdan görüldüğü üzere, Alandan Anıtkabir arka girişine kadar olan GENÇLİK CADDESİ tamamen dolu...

Alan tamamen dolu... Not : Resimde görülen iki adet Metro İstasyonu ve konuşma platformu hesaptan düşülecektir.

Bu fotoğrafdan görüldüğü üzere, Alandan Gar’a (TalatPaşa Caddesine) giden yol tamamen dolu... Not : Hesaplamada bu kesimde sınır, demiryolu üst geçitine kadardır. Göremedim ama sanırım bu sınır daha ilerideydi. Neyse... Yukarıdaki resmin sol alt köşesi daha boş demiyelim lütfen .... (bkz. Sonraki resim)

Alanın ilgili kesimi de tamamen doldu... Not : Önceki resim ile bu resimleri karşılaştırmada metro havalandırma bacasını temel alabilirsiniz.

Aslında bu sınırların daha geniş olduğunu sanmaktayım da neyse... BEŞEVLER yönüne giden DE GAULE CADDE’sinde alan sınırı, ANKARA ÜNİVERSİTESİ sınırından geçirilmiştir. KIZILAY – MALTEPE yönüne giden GAZİ MUSTAFA KEMAL BULVARI’ında sınır, Ziraat Bankası’nı geçtikten sonra, Ordu Pazarı marketinin bitiminden geçirilmiştir. Aslında bu sınırların daha geniş olduğunu sanmaktayım da neyse... (haydi buyrun hesaba)

ŞİMDİ BU DEDİKLERİMİZİ GOOGLE İLE BİR KERE DAHA TEKRARLIYALIM DA KONU PEKİŞSİN.. :)

Anıtkabir arka giriş kapısı Tren Yolu Üst Geçidi Talat Paşa Caddesi Gar Ankara Üni. De Gaul Caddesi Tandoğan Meydanı Ordu Pazarı Beşevler Kavşağı Anıtkabir arka giriş kapısı G.M.K Bulvarı Gençlik Caddesi Anıtkabir Aynı resim üzerinde çevrelen alana ve alanın toplam çevre uzunluğunu görelim..

Sanırım dediklerimle yaptıklarım aynı şeyler değil mi Sanırım dediklerimle yaptıklarım aynı şeyler değil mi ? Gördüğünüz gibi alanın toplam çevre uzunluğunu: 2742 m.

Efenim şimdi hesaba başlıyoruz. Çevresini ölçtüğümüz bu şekilsiz alanı, çevresinin uzunluğu 2742 m olan bir kare olarak düşünelim. Bu durumda bir karenin çevresi = 4 x kenar uzunluğu olacaktır, demi ama... :) Kenar uzunluğuna “a” diyelim.. (2742 m = 4 x a ) eşitliğini yazarsak, “a” buradan; a = 685,5 m olarak bulunur. Kenar belli ise karenin alanı (A) = a x a = a2 olmaz mı? :) Eeee, bu durumda da alan (A) = (685,5)2 = 469 910,25 m2 olarak bulunmaz mı ?. Konunun başında da söz etmiş idik.. Alanda iki adet ikiz metro istasyon binası ile konuşma platformu vardı. Konuşma platformu istasyonlar kadar değildi ama, alandaki miting otobüsünü de hesaba katalım. Bu durumda bunların alanını, toplam alandan düşmek gerekecek.

Şimdik. Bir metro istasyonunun çevresi yaklaşık 80 m Şimdik.. Bir metro istasyonunun çevresi yaklaşık 80 m.. Alanı ise, 80 / 4 = 20 m (kenar uzunluğu), 20 x 20 = 400 m2 olur. Bu istasyondan 2 tane var ve konuşma platformunu da hesaba katarsak 400 x 3 yapı = 1200 m2 eder değil mi?

AĞALAR BEYLER SORARIM SİZE..... Şimdik.. Miting alanının faydalı kullanım bölümü ise; 469 910,25 m2 – 1200 m2 = 468 710,25 m2 eder. 1 metrekareye 4 kişi düşerse (ki belki daha fazlaydı, katılanlar bilir); KATILIMCI SAYISI = 468 710,25 m2 x 4 kişi = 1 874 841 kişi olmaz mı? AĞALAR BEYLER SORARIM SİZE.....

HESABI GÖSTERDİK SANIRIM..... Hadi hesaba karşı görüşte olanlar sizin için bir kıyak yapalım..... 1 metrekareye 3 kişi düşsün diyelim.. Bakalım sayı nedir.. KATILIMCI SAYISI = 468 710,25 m2 x 3 kişi = 1 406 130 kişi Haaa bu arada “Miting” süresince ANITKABİR’i ziyaret edenler var ki, bu sayı önceki hesaba dahil edilmemiştir. Yemediniz mi? BAŞKALARININ TELAŞINA BAKILIRSA YEDİLER YEDİLERR.. “81 ilden gelenlerle topladılar, Biz liradan altı sıfır attık, onlar da atıyorlar..” diyenlere HESABI GÖSTERDİK SANIRIM.....