ETKİLİ ÖĞRETMENLİK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DÜNYADA HER ŞEYE DEĞER BİÇİLEBİLİR, AMA ÖĞRETMENİN ESERİNE DEĞER BİÇİLEMEZ. ÇÜNKÜ, ONUN ESERİ HER ŞEYDİR VE HEM DE HİÇBİR ŞEYDİR (SOCRATES)
Advertisements

Milletleri kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir.
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
KURUMSAL DEĞİŞİM VE GELİŞİM
EDATLAR.
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
İzler ve İnsanlar.
A TEMASI OKUL HEYECANIM
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Genel Öğretim İlkeleri
İzler ve İnsanlar.
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
DAYANIŞMA.
SEVİLMEK İÇİN 6 YOL GÜLÜMSEYİN İSİMLERİ HATIRINIZDA TUTUN
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri
OSMANLI’DA HUKUK.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEDE
A)Ağacın kurdu içinde olur. B)El ile gelen düğün bayram.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
B OŞ Z AMANLARı D EĞERLENDIRME. Çaba, enerji ve zamanı en ekonomik şekilde kullanmak istiyorsak bir programa bağlanmalıyız. Zamanı boşa geçirmek,yaşamı.
IŞIK KONU ANLATIMI DEĞERLENDİRME Ana sayfaya döner İleri KAZANIMLAR
DÜZ ANLATIM YÖNTEMİ VE KONFERANS
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
1.soru ………………….. önemini öğrenmeden , ……………….önemini anlayamazsın Cümlesindeki boş bırakılan yerlere aşağıdaki sözcük çiftlerinden hangisi getirilebilir.
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÇOCUK, YAŞAM VE ÖĞRETMEN
DÜNYANIN HER TARAFINDA ÖĞRETMENLER,
MESLEK NEDİR ? Meslek ,bir kimsenin hayatını kazanmak için yaptığı,kuralları toplum tarafından belirlenmiş ve belli bir eğitimle kazanılan bilgi ve becerilere.
1.
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ “SAĞLIK İÇİN HERKES, HERKES İÇİN SAĞLIK.” ÇOKLU DUYUSAL ÖĞRENME ÖĞRENME HATIRLAMA  TAT YOLUYLA %1 OKUMA İLE %10  DOKUNMA İLE %1,5 DUYMA.
GÖRGÜ VE NEZAKET KURALLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
arkadaş B) konuk C) öğrenci
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
Okul Aile Birliği Olağan Toplantısına Hoş Geldiniz 23/10/2012
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
HOŞGELDİNİZ.
Kelime Türleri İsim soylu sözcükler de yediye ayrılır:
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
MERHAMET VE ADALET.
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
BELEVİ İLKÖĞRETİM OKULU Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklara Yönelik Eğitim Programları Hazırlayan: Yalçın ÖNAL Türkçe Öğretmeni.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
YAYGIN DİN EĞİTİMİNDE SINIF YÖNETİMİ
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Zekâ Oyunları.
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
GÖRGÜ VE NEZAKET KURALLARI GÖRGÜ VE NEZAKET KURALLARI HAZIRLAYANLAR: İREM CERYAN ve ÖZGENUR ERDAĞ.
MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK VE ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN NİTELİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
DÜNYADA HER ŞEYE DEĞER BİÇİLEBİLİR, AMA ÖĞRETMENİN ESERİNE DEĞER BİÇİLEMEZ. ÇÜNKÜ, ONUN ESERİ HER ŞEYDİR VE HEM DE HİÇBİR ŞEYDİR (SOCRATES)
İSTENEN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
Sunum transkripti:

ETKİLİ ÖĞRETMENLİK

Öğretmenlik zor bir meslek ama bir o kadar da haz veren, mutluluk veren, manevi anlamda insanı tatmin eden bir meslek. Fakat bu tatmine ulaşabilmek de fedakarlık gerektiriyor. Bu noktada öğretmen kendini hem şahsi olarak, hem de bilgi olarak yetiştirmeli. Çünkü;

ÖĞRENCİ ANCAK BU ÖZELİKTEKİ BİR ÖĞRETMENİ KABULLENEBİLİYOR VE SAYGI DUYUYOR.

Öğretmenlik, mesleklerin en az kazanç getireni; fakat insanı en çok ödüllendirenidir. (Henry Van Dyke)

Bu sebeple sınıf içinde öğretmenin kabullenil-mesini sağlayacak iki otorite var : 1-Şahsi otorite 2-Bilgi otoritesi

Şahsi otorite kişiliğimizi geliştirmekle ve öğrenciye nasıl yaklaşacağımız konusunda bilgimizi artırmakla olur.Öğrenciye nasıl yaklaşacağımız konusunda alternatiflerimiz olmalı.

“Sahip olduğunuz tek şey çekiçse herkesi çivi olarak görürsünüz.” Abraham Maslow

Sınıf içinde veya dışında bazı prensiplerimiz olmalı Sınıf içinde veya dışında bazı prensiplerimiz olmalı. Öğrencileri-miz bizi bu prensiplerimizle tanımalı. Prensipler bize iki şey kazandıracak : 1-Zaman 2-Adaletli davranma (farklı muameleyi önleme)

Bu prensipler tutarlı ve mantıklı olmalı Bu prensipler tutarlı ve mantıklı olmalı. Zamana, mekana ve şartlara göre değişmemeli. Ama esnek olmalı.

Bilgi otoritesi ise bilgi dağarcığımızı artırmakla olur Bilgi otoritesi ise bilgi dağarcığımızı artırmakla olur. Bu da ancak kendimizi geliştirmek ve yenilemekle olur.Bunun da en iyi yolu kitap okumaktır.

Öğrenmenin de maliyeti var Önceden öğrenen indirimli fiyattan öğrenir. Otoriteden öğrenen özgürlük bedeliyle öğrenir Deneyerek öğrenen etiket fiyatından öğrenir

Hayattan öğrenen gecikme zammıyla öğrenir Hayattan da öğrenemeyen boşa gitmiş hayatıyla öğrenir. Arthur Miller

İYİ SONUÇ ALMAK İSTEYEN ÖĞRETMENİN 10 ÖZELLİĞİ

1-Mesleğini ve öğrencilerini sevmeli

Sevgi sessiz bir kuştur;uçar kalp denizinde. Beydeba

Birbirimize söylediğimiz sevgi sözcükleri, yüreğimizin gizli cennetinde depolanır. Bir gün yağmur olarak düşer, ya da etrafa çiğ gibi yayılır. Böylece dünyamız yeşillenir. Mevlana

2-Zorluklara katlanmalı

Sevilmeyen yol kalabalık ta olsa ıssızdır. Tagore

3-Alçakgönüllü ve affedici olmalı

Affetmek ve unutmak iyilerin intikamıdır. Schiller

4-Sabırlı ve hoşgörülü olmalı

5-Saygı görmenin, saygı göstermenin bir sonucu olduğunu görmeli

6-Otoriteyi bozacak kadar gevşek, öğrencilerin kendilerini ifade etmelerini engelleyecek kadar sert olmamalı

Tahsil ve terbiyesi mükemmel olan toplumun idaresi kolay, fakat esir edilmesi zordur. Lord Brourham

7-Öğrencilere kibar davranmalı

Nezaket insana para kazandırmaz, ama her şeyi satın alır. Montaigne        

Her hüner makbûl imiş illâ edep illâ edep” “Ehli irfan arasında aradım kıldım talep  Her hüner makbûl imiş illâ edep illâ edep”                                               

8- Öğrencilerin problem-leriyle ilgilenmeli, kendi gayretiyle çözebilecek-lerini çözmeli

9-Üstesinden gele-meyeceği problem-lerde onlara psikolojik destek sağlamalı

Sevgi tedavi eder; alanları da verenleri de. Karl A.Menninger

10-Öğrencilerin gizli kalması gereken ikili sırlarını saklamalı

Öğrencisini etkilemeden öğretmeye kalkanlar, soğuk demiri boş yere döverler. (Horace Mann)

Öğretmen, nasılsa sınıf da öyledir. (Alman Atasözü)

SINIF İÇİ İLETİŞİMDE DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR 1-Öğretmen konuşma yeteneğini geliştirmeli

İletişim uzmanları söylediği-miz sözlerin iletişimimizin ancak % 10 ‘unu oluştur-duğunu söylüyorlar. % 30’unu çıkardığımız sesler , % 60’ınıysa vücut dilimiz meydana getiriyor. İletişim sözden ibaret değildir.

"Kelimelerin gücünü bilmiyorsan insanların kuvvetini asla tahmin edemezsin...!"

"Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın."

"Yerinde söz söylemesini bilen, özür dilemek zorunda kalmaz..."

Uslübu beyan, ayniyle insan.

2-Dersi iyi bir şekilde planlamalı

Hayatı seviyor musun? Öyleyse zamanı harcama, çünkü yaşamın yapıldığı madde zamandır. Benjamin Franklin

İki günü birbirine eşit olan ziyandadır. Hadis-i şerif

Bugün,kapıya gelmiş bir Tanrı misafiridir : O, hemen konacak ve yarın göçecektir. Hasan Basri

3-Öğrenci ihtiyaçlarını, yetenek ve ilgilerini değerlendirmeli

4-Öğrencilerin ilgisini dağıtan durumları ortadan kaldırmalı

5-Öğrencilerin dikkatle dinlemeleri için birden fazla duyu organına hitap eden araç ve gereçler kullanmalı, düz anlatımdan ya da aşırı dolambaçlı yollardan kaçınmalı

6-Zor ve çok teknik olan öğretim araçları kullanmamalı

Eğer bir insanı akıl yönün-den eğitip de ahlak yönün-den eğitmiyorsanız, toplu-mun başına yalnız bir bela yetiştiriyorsunuz demektir. Teodor Roosvelt

İnsan ilişkileri açısından, 1-Öğrencinin yansıttığı kişilik kabul edilmeli, 2-Öğrenciye seçme hakkı verilmeli,

3-Öğrenciler sınıfta utandırılmamalı 4-Öğrenci övülmeli ve onaylanmalı

5-Öğrencilere,size ve arkadaşlarına yardım etme fırsatı verilmeli 6-Öğrenciler iyi dinlen-meli

7-Sınıf içi iletişimim ilki ve belki de en önemlisi öğrencilerin isimleri öğrenilmeli.

“Bir neslin kaderini önceki nesil tayin eder.” Konfüçyüs

Atılan ok,harcanan para, ele geçen fırsat ve geçen zaman. Hz.Ömer Dört şey geri dönmez : Atılan ok,harcanan para, ele geçen fırsat ve geçen zaman. Hz.Ömer