RELATIVE CLAUSES Sıfat cümleleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FORM 3 USE OF THE PRESENT CONTINUOUS TENSE • a)Bu tense ile temel olarak içinde bulunduğumuz anda yapmakta olduğumuz eylemleri anlatırız. Zamanı.
Advertisements

A GAP YEAR PLAN Bir ara / boş YIL PLANI
RELATIVE PRONOUNS as THE O B J E C T “WHOM - WHICH”
SİMPLE PRESENT TENSE (GENİŞ ZAMAN)
Question TAGS Değil mi soruları.
RELATIVE CLAUSES Sıfat cümlecikleri
Relative clauses Sıfat cümleleri.
RELATIVE CLAUSES Sıfat cümleleri
THE PRESENT PERFECT TENsE
RELATIVE CLAUSES YASEMİN TURAN ( B ) ELT 1.
Yabancı Dil- II Bölüm - 5.
READING AND WRITING IN FOREIGN LANGUAGE
Yabancı Dil - II Bölüm - 1.
Sıfat Cümleleri Which, whose, where
(OLMAK FİİLİNİN GEÇMİŞ ZAMANI)
RELATIVE CLAUSES WHOSE WHOM WHERE WHEN DEFINING RELATIVE CLAUSES
UNIT FIFTEEN Health and Sports
DEFINING RELATIVE CLAUSES
SÜMEYYE KARABOYUN İÖP-1
Soru sorma Geniş zaman “DO – DOES”
NOUN CLAUSES (İSİM CÜMLECİKLERİ).
SORU CÜMLESİ (?) (QUESTIONS)
Relative Clauses Sıfat cümleleri
İNGİLİZCE TOO / ENOUGH TOO / ENOUGH.
CONJUNCTIONS (BAĞLAÇLAR)
İNGİLİZCE MAKING SUGGESTIONS
İNGİLİZCE WANT, WOULD LIKE
Tercihlerimizi Prefer yapısını kullanarak ifade ederiz.
YALAN DÜNYA.
PREPARED BY: M.SAĞLAM “RELATIVE CLAUSES” BİRAZDAN GELECEK OLAN SLAYTLARDA DOĞRU CEVABI TAHMİN ETTİKTEN SONRA SADECE 1 DEFA İLERİ OK.
POSSESSIVE PRONOUNS.
PRESENT CONTINUOUS PRESENT SIMPLE
There was a man who was thinking of building an honourable structure that could last for milleniums and show the king’s power. So, he racked his brain.
 The water is cold.  Everything became clear.
©2016 be ©2016 ingilizcebankasi.com.
Near future (be going to)
Practice your writing skills
Must ©2016 ingilizcebankasi.com.
First Conditional Sentences. LOOK AT THE EXAMPLES If the weather is fine, we’ll play tenis If I have enough money, I’ll buy the car If it rains, we’ll.
:Hazırlayan: BARIŞ AKYÜZ
P RESENT C ONTINUOUS T ENSE ( Şimdiki zaman ). Konuşma anından önce başlayan, konuşma anında devam eden ve muhtemelen bir süre daha devam edecek olayları.
Neil Armstrong
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
Relative Clauses Who Which that.
YDI101 YABANCI DIL 1 HAFTA 1. We use subject pronouns when the pronoun is the subject of the sentence. When the subject appears the second time, we don’t.
IF CLAUSE TYPE 2 Conditionals.
1- I _____ A STUDENT. A. AM B. IS C. ARE D. A
W O R D A M G E U FOR N I T 1.
Would you like a different color?
I understand. Anlıyorum. 121.
REVISION of the UNITS REVISION of the UNITS
I’m sorry Michael but I have to go now.My friends are waiting for me.
Welcome to our competition.
THE CANTERVILLE GHOST by Oscar WILDE CHARACTERS.
Excuse me. Afedersiniz. 1.
PUANLAMA ÖNERİSİ *Öğrenciler iki gruba ayrılır. Her iki gruba da baştan 1000’er puan verilir. *Birinci grup yarışırken “GAME 1“ açılır. Öğrenciler her.
tomorrow soon next week / year in five minutes/ in two hours later today I'll go to the market tomorrow. Don’t worry. He will be here soon. There.
REVISION of the UNITS 1 & 2.
SİMPLE PAST TENSE Grup Üyeleri
CONDITIONALS TYPE
Countries and Nationalities
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PRESENT CONTINUOUS TENSE
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
CONDITIONALS TYPE
İNGİLİZCE THE FUTURE TENSE ( BE GOING TO ). Be going to gelecek zamanda olan bazı olayları ifade etmek için kullandığımız bir yapıdır. İNGİLİZCE THE FUTURE.
WHAT İS THİS? Select the shape next to the correct word.
SOME-ANY.
Sunum transkripti:

RELATIVE CLAUSES Sıfat cümleleri “İki cümleyi birleştirme”

I met a boy. “Bir çocukla tanıştım.” The boy can speak three languages. He can speak three languages. “Çocuk üç dil konuşabilir.” Üç dil konuşabilen bir çocukla tanıştım.

I met a boy WHO can speak three languages. İki cümledeki ortak öğe bulunur. Ortak olan bu öğe KİŞİ ise yerine WHO, NESNE veya HAYVAN ise yerine WHICH yazılır. Cümlenin diğer kısımlarıyla beraber birinci ortak öğenin peşine eklenir. I met a boy. The boy can speak three languages. He can speak three languages. Bu iki cümledeki ortak öğeler; birinci cümlede a boy ile ikinci cümlede the boy / he ortak öğe KİŞİ olduğu için peşine WHO yazar ve ikinci cümlenin kalan kısmını ekleriz. I met a boy WHO can speak three languages.

I know a man. The man repairs the cars. He repairs the cars. Ortak öğeler birinci cümlede A MAN İkinci cümlede THE MAN / HE Ortak öğe İNSAN olduğu için 1.öğeden sonra WHO yazarız. Diğer cümledeki ortak öğeyi (the man / he) kaldırırız. Ancak cümlenin devamını ekleriz. I know a man who repairs the cars. “Araba tamir eden bir adam tanıyorum.”

The cat lives in the street. “Kedi sokakta yaşıyor.” The cat is eating the liver. “Kedi ciğeri yiyor.” It is eating the liver. “ O ciğeri yiyor.” Ortak öğeler birinci cümlede the cat İkinci cümlede the cat / it Ortak öğe HAYVAN olduğu için 1.öğeden sonra WHICH yazarız. Diğer cümledeki ortak öğeyi (the cat / it) kaldırırız. Ancak cümlenin devamını ekleriz. The cat WHICH is eating the liver lives in the street. “Ciğeri yiyen kedi sokakta yaşıyor.”

I saw the girl. “Kızı gördüm.” The girl stole the bag. “Kız çantayı çaldı.” She stole the bag. “ O çantayı çaldı.” Ortak öğeler birinci cümlede the girl İkinci cümlede the girl / She Ortak öğe İNSAN olduğu için 1.öğeden sonra WHO yazarız. Diğer cümledeki ortak öğeyi (the girl / she) kaldırırız. Ancak cümlenin devamını ekleriz. I saw the girl WHO stole the bag. “Çantayı çalan kızı gördüm.”

The students are happy. “Öğrenciler mutludur The students are happy. “Öğrenciler mutludur.” They have got high marks. “Onlar yüksek nota sahipler.” Ortak öğeler birinci cümlede the students İkinci cümlede they Ortak öğe İNSAN olduğu için 1.öğeden sonra WHO yazarız. Diğer cümledeki ortak öğeyi (the students / they) kaldırır, cümlenin devamını ekleriz. The students WHO have got high marks are happy. “Yüksek nota sahip olan öğrenciler mutludur.”

The driver was kind. “Şoför kibardı. ” He took us to the airport The driver was kind. “Şoför kibardı.” He took us to the airport. “bizi hava alanına götürdü.” Ortak öğeler; birinci cümlede the driver İkinci cümlede he Ortak öğe İNSAN olduğu için 1.öğeden sonra WHO yazarız. Diğer cümledeki ortak öğeyi (the driver / he) kaldırır, cümlenin devamını ekleriz. The driver WHO took us to the airport was kind. “Bizi hava alanına götüren şoför kibardı.”

I feel sorry for the children. They haven’t got families. I feel sorry for the children WHO haven’t got families. “Ailesi olmayan çocuklar” “Ailesi olmayan çocuklar için üzülüyorum.”

What is the name of the person? The person lives next door. What is the name of the person WHO lives next door? “bitişiğimizde oturan kişi” “bitişiğimizde oturan kişinin adı nedir?”

What is the name of the river? It goes through the city. What is the name of the river WHICH goes through the city. “şehrin içinden geçen nehir” Şehrin içinden geçen nehirin adı nedir?

A coffee maker is a machine. It makes coffee. A coffee maker is a machine WHICH makes coffee. “kahve yapan bir makine” “Bir kahve hazırlayıcı kahve yapan bir makinedir.”

The students are happy. They have got high marks. The students WHO have got high marks are happy. “Yüksek nota sahip olan öğrenciler” “Yüksek nota sahip olan öğrenciler mutludur.”

I know the man. He flew the first plane. I know the man WHO flew the first plane. “ilk uçak kullanan adam” “İlk uçak kullanan adamı biliyorum.”

I avoid going to restaurants. They are expensive. I avoid going to restaurants WHICH are expensive. “pahalı olan lokantalar” “Pahalı olan lokantalara gitmekten kaçınırım.”