Kalite ile ilgili kavramlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
Kalite Kavramı.
ARZU YALÇIN ÖZERPLAST Plastik San. ve Tic. Ltd. Şir.
İŞ KALİTESİ VE MALİYET İLİŞKİSİ.
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
Tarihi, geçmişi ve amaçları Üretim süreçleri ve yöntemleri
TAVUK ETİNİN SOĞUTULARAK VE DONDURULARAK
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
KALİTE KONTROLÜ.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
3. HAFTA KONULARI TEST VE BİLGİ SORULARI. TEST SORULARI ##1 Ekonomik değeri olan atıl kaynaklara ne denir A)Satış B)Alacak C)Para D)Stok E)Işletme kaynağı.
KALİTE KONTROLÜ.
Ayhan TÖZER Bilişim Baş Uzmanı, BTK
Sola Kimya Firma Sunumu. Sola Kimya Firma Sunumu 2013 Ajanda Biz kimiz? Ürünlerimiz Vizyonumuz / Değerlerimiz Motivasyonumuz Stratejik Çerçeve.
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Türkiye’de 2008 yılında, yaklaşık 494 bin tonu avcılıkla, 152 bin tonu yetiştiricilikle olmak üzere toplam 646 bin ton su ürünleri üretilmiştir. Avcılıkla.
Pazarlama Yönetimi Süreci
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 1 BİLİŞİMLE İLGİLİ GENEL KAVRAMLAR VE İŞ DÜNYASINDA BİLİŞİMİN ÖNEMİ.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
Reklamın Amaçları.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
BEN BİLİNÇLİ BİR TÜKETİCİYİM
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
Toplam Kalite Yönetimi
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
HİZMET KALİTESİ.
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
ALISVERiS YAPARKEN NELERE DiKKAT EDERSiNiZ ?
Proje Hazırlama Eğitimi Dr. Necati VARDAR KTO Karatay Üniversitesi Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği Öğretim Üyesi.
KALİTE VE VERİMLİLİK KALİTE MALİYETİ.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
Tüketici Karar verme Süreci
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Gıda kalite sağlama sistemleri
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
KİTAP: PROF.DR. BÜLENT KOBU
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
9- Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
6. HAFTA KALİTE MALİYETLERİ.
KALİTE KONTROLÜ. Kalite Nedir?  Kalite, üretim yönetiminde en önemli ve anlamı bireyden bireye değişkenlik gösteren bir kavramdır. Kimine göre kalite,
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
GIDA KALİTESİ VE DUYUSAL KALİTE KARAKTERİSTİKLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Kalite ile ilgili kavramlar Konu 1 Kalite ile ilgili kavramlar

Kalitenin tanımı Mükemmellik derecesi? Nitelik? Üstün dizayn ya da belirli bir dizayna uygunluk? Amaca uygunluk derecesi?

Ürün kalite düzeyini belirlemede dikkate alınan faktörler Pazara yönelik kalite Dizayn kalitesi Uygunluk kalitesi Tüketici tercihi Duyusal özellikler Kalite karakteristikleri Raf ömrü Dizayn ve üretim maliyetleri Üretim yöntemi ve teknolojik olanaklar Servis gereksinimleri ve maliyetleri

Kalite K = P / B K: kalite P: performans B: beklenti K>1 ise tüketici beklentisi karşılanmaktadır

Kalite, belirli spesifikasyonlar yardımıyla objektif olarak belirlenebilir. Kaliteyi belirlemede kullanılan spesifikasyonlar amaca göre değişebilir. Ürünün hitap ettiği tüketici sayısı kalite oluşumunda önemlidir.

U.H.T. süt üreten A firması ürünlerinde altı aylık bir dayanıklılık düzeyi gerçekleştirmiştir. B firmasının aynı ürünü üç ay dayanabilmekte, fakat ondan %25 daha ucuz satılmaktadır. Fiyat-dayanıklılık yönünden, A firmasının sütleri B firmasına açık bir üstünlük sağlamakla birlikte B firmasının sütleri piyasada daha fazla satılmakta ve gün geçtikçe aleyhte farkın arttığı görülmektedir. Bunun nedenini ortaya koymak için yapılan araştırmada; üç aylık bir dayanıklılığın tüketici açısından yeterli olduğu, bu nedenle de fiyatı ucuz olan B sütünün tercih edildiği anlaşılmıştır.  

Kalite kontrolü Yasalara uygun olarak, tüketici isteklerini en ekonomik düzeyde karşılamak amacı ile işletme organizasyonu içindeki çeşitli ünitelerin kalitenin yaratılması, yaşatılması ve geliştirilmesi yolundaki çabalarını birleştirip koordine eden etkili sisteme TOPLAM KALİTE KONTROLU denir. Toplam kalite kontrolü çeşitli düzeydeki yöneticilere yol gösteren, daha doğru ve etkin karar vermelerine yardımcı olan bir araçtır.

Kalitenin boyutları Boyut Anlamı ve içeriği Performans Primer ürün karakteristikleri Özellik Sekonder karakteristikler Uygunluk Spesifikasyonlara ve endüstriyel standartlara uygunluk Güvenilirlik Performansın sürekliliği, mamulün bozulması için ortalama süre Dayanıklılık Yararlılık Servis Problemlerin ve şikayetlerin çözümü Davranış Yüz yüze ilişkiler Estetik Duyusal özellikler İtibar Geçmişteki performans

Kullanıma uygunluk Yapısal Uzunluk, frekans, viskozite, doku Duyusal Lezzet, görünüş, doku, renk Zamana dönük Güvenilirlik, sürdürülebilirlik Ticari Garanti, fiyat Geleneksel Dürüstlük, nezaket

Dizayn kalitesi

Uygunluk Kalitesi