ANNE – BABA EĞİTİMİ SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
ANA BABA VE ERGENLİK.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
ETKİLİ ANNE-BABA OLMAK
ETKİLİ ANNE-BABA OLMAK
Sınav ve Ders Başarısında
ANNE-BABA TUTUMLARI.
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
ANNE BABA TUTUMLARI.
Anne – Baba – Çocuk İletişimi Seminerini
GELİŞİM PİSKOLOJİSİ.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
Ruh Sağlığı.
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
BAL PETEĞİ ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
AİLE TUTUMLARI.
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
HOŞGELDİNİZ şehitler ilköğretimokulu
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
ETKİLİ ANNE-BABA OLMAK
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
SULTANBEYLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUKLARINIZ DİYOR Kİ;
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
HOŞGELDİNİZ.
ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ÖNEMİ
AİLE İÇİ İLETİŞİM Öğr. Gör. Onur İŞBULAN.
PATNOS RAM 1 AİLE EĞİTİM SUNUSU 4. 2PATNOS RAM EĞİTİM BAŞARISINI YÜKSELTMEDE, SAĞLIKLI VE MUTLU İNSANLAR YETİŞTİRMEDE “AİLENİNİN ROLÜ”
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
AİLELERE ÖNERİLER Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Bizler anne babalar olarak kimi zaman bu değerli hazinenin farkında olamıyoruz.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
ANA BABA OKULU-II ÖZEL OĞUZ FEN BİLİMLERİ TEMEL LİSESİ.
AİLE TUTUMLARI REHBERLİK SERVİSİ.
AİLE İÇİ İLETİŞİM Anne-Baba Tutumu
ANA BABA VE ERGENLİK.
ANNE BABA ve ERGEN İLETİŞİMİ
AİLE TUTUMLARI.
HAZIRLAYAN: CANAN MAÇAN BALİBEY İLKÖĞRETİM OKULU
AİLE TUTUMLARI. 2 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
AİLELER ÇOCUKLARINI NASIL DESTEKLEYEBİLİR?
BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ SAMET YAN. “ BAŞARI ” Nedir? Belirlenen bir hedefe ulaşılması durumu. “ BAŞARILI İNSAN ” Kimdir? Hedefine ulaşan kişi.
AİLEDE İLETİŞİM.
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Sunum transkripti:

ANNE – BABA EĞİTİMİ SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ CANAN TESKİ- HACER KAÇMAZ Psikolojik Danışmanlar

BU EĞİTİMDE NELER YER ALACAK ? Aile Modelleri(Tutumları) Çocuğumuza nasıl yardımcı olabiliriz? Okul Kuralları ve kıyafet uygulaması

EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Ailedeki yansımalar çocuğun kişiliğini belirler, özdeşim kurması için doğru ebeveyne ihtiyacı vardır. Taşın üzerine damlayan suların taşı şekillendirmesi gibi zamanla çocuklarımızın karakteri şekillenir. Çocukluk kapısı bir daha açılmamak üzere kapanır. Çocuklar işaret parmaklarını değil,ayak izlerini takip eder.

BEŞ TÜR AİLE MODELİ VARDIR 1.İlgisiz-olumsuz aile modeli 2.Titiz üstünlük kuran-baskıcı aile modeli 3.Aşırı düşkün aile modeli 4.Karmaşık aile modeli 5.Normal aile modeli

1.İlgisiz Aile Modeli Çocuk vakitsiz ailenin başına gelmiştir. Anne anneliğe hazır hazır değildir.çocuğa alışamamıştır. Çocuğa ilgi ve sevgi azdır.saldım çayıra Mevla kayıra...... Yoğun eleştiriye uğrar.

Bu Ailede Yetişen Çocuk Dışa dönükse : Kızgın yada saldırgandır Farklı çevrelerde ilgi aramaya başlar. İçe dönükse: Pasif ve siliktir

2.Titiz (Otoriter)Üstünlük Kuran Baskıcı Aile Modeli Aile çocuğu beğenmez bitmez tükenmez nasihatler verir. Aile çocuğu başkalarıyla kıyaslar (kardeşleri ,komşu ve akraba çocukları) Hatalarından ders alsın diye kötü davranır. (insafsızca eleştirir,cezalandır,sert davranır.) Aile her yaptığı işe (ben olmadan bir iş beceremez diye) karışır Çocuk ne yapsa ailenin gözüne giremez. (Aile taktir etmez sürekli daha iyisini bekler)

Bu Tür Ailede Yetişen Çocuk Kendini aşağı görür.Yardım duygusundan uzaktır. Sinirlidir.depresyona(çöküntüye uğrar) Mutsuz olup saldırganlaşır Savunucudur suçunu kabul etmez. Başkalarına karşı düşmanca duygulara sahiptir.

3.Aşırı Düşkün(Koruyucu) Aile Modeli Anne çocuğun her işini üstlenmiştir. (yemek yeme,giyinme ve derslerinde yardım) Çocuğa evde aşırı yardım aşırı bakım vardır Çocuk şımartılmıştır Aman canım kuzum,gözümün önünden ayrılma.dondurma istedi gecenin 2 si açık yer bulunur.yeter ki ağlama .....el bebek gül bebek...

Böyle Ailede Yetişen Çocuk Aileden ayrıldığında zorluk çeker.koruyan olmayınca kendini açıkta hisseder. Girişken ve atılımcı değildir. Her istediğinin yapılmasını ister(bencildir) Gölge olarak yaşar(2. Adam)lider olamaz(başkaları tarafından yönetilendir. Yetişkinlik döneminde ailesini tokatlar(beni siz böyle beceriksiz yet. diye)saldırgan ve saygısızdır. Siliktir. Çiçeğin suya ihtiyacı vardır ama çok sularsanız ölür gider.

4.Karmaşık Aile Modeli Aile her türlü modeli uygulamakta (Bazen koruyucu,bazen titiz,bazen ilgisiz ) çocuk ailenin nasıl davranacağını kestirememektedir. . Anne baba mutlaka aynı eğitim görüşüne sahip olmalıdır. Baba çocuğa bir suç işlemesi sonucunda ceza verdiğinde anne çocuğu kucaklayıp sevmemelidir. Aldığı cezanın niteliği, hangi davranışın sonunda aldığı, çocuğa açıklanmalıdır ki çocuk bir daha aynı davranışı tekrarlamasın.

5.Normal Aile Modeli 1.Çocuğa ait olma duygusu aşılanmıştır. 2.Değerli olma duygusu:ben değerliyim, benim fikrim alınıyor, önemli günlerim hatırlanıyor vb. 3.Sorumluluk duygusu kazandırılmıştır. Evin sorumlulukları aile üyelerine dağıtılmıştır.Çocuğa da sorumluluk verilmiştir.

4. Zorluklarla mücadele etmesi öğretilmiştir 4.Zorluklarla mücadele etmesi öğretilmiştir. Çocuk kendi problemlerini kendisi çözmesi sağlanmış. 5. Yeteneklerine karşı saygı duyulmaktadır. Yapabildikleri taktir edilmektedir. 6.Toplum içinde söz hakkı alması sağlanmış(sen çocuksun sus ne anlarsın denmemiştir.) 7.Tutarlı disiplin uygulanmış(anne-baba birinin yap dediğini öbürü yapma dememiştir.)Aile tartışmaları çocuğun yanında yapılmamış,eşler çocuğa kötülenmemiştir. 8. O konuşurken yüzüne bakılmış bizzat ne söylediği dinlenmiştir.(çocuklarla konuşulmuş fikirleri alınmıştır)

çocuğumuza Nasıl Yardımcı Olabiliriz? 1. Okul , Çocuğun Yanında Eleştirilmemelidir Okul disiplin olayları evde tartışılmamalıdır.Çocuk okula karşı soğutulmamalıdır  Okulda konulmuş yararsız kurallar varsa okul yönetimiyle konuşulmalı ya da Veli toplantısın da dile getirilmelidir Çünkü çocuğumuzun okulu sevmesi çok Önemlidir. Biliyorsunuz ki insan sevmediği bir ortamdan hiç bir şey alamaz.  2. Aile ziyaretleri çocuğun çalışma saatleri dikkate alınarak hafta sonuna yoğunlaştırılmalıdır. 3. Ev müsaitse uygun odalardan biri çalışma odası yapılmalıdır.Müsait olmadığı zaman çalışma köşesi hazırlanarak masa ve sandalyede çalışması sağlanmalıdır.

6.Çocuklar okula giderken mutlaka kahvaltısı yaptırılmalıdır. 4.Çalışma köşesinden afiş,fotoğraf Tv, müzik seti vb. dikkat dağıtıcı eşyalar kaldırılmalıdır. 5.Hafta içi tv izleme ve bilgisayar saati bir saatle sınırlandırılmalıdır. 6.Çocuklar okula giderken mutlaka kahvaltısı yaptırılmalıdır. 7.Eve geldiklerinde işe ara verilerek ‘hoş geldin diyerek kucaklanmalıdır. 8.Çocuğun başarıları ödüllendirilmeli, memnuniyetler belirtilerek başarılar küçümsenmemelidir. 9.Okul başarısının çok ders çalışmakla değil planlı çalışmakla olduğu bilinerek planlı çalışma alışkanlığı kazandırılmalıdır.

EN MUTLU İNSAN EN SEVDİĞİ İŞİ YAPAN İNSANDIR… 10. Harçlıklar Parayı tanıması ve kullanma becerisi açısından mutlaka düzenli harçlıklar verilmelidir. Harçlıklar tek elden verilmeli, Harçlık ceza olarak kesilmemiştir, tasarruf yapmaları özendirilmelidir. Kardeşler arasında denge-istikrar, yaş farkı dikkate alınmalıdır. 11. Meslek Seçiminde Anne Ve Babaların Beklentileri Konu mesleki rehberlik olunca buna bir de anne ya da babanın geçmişte olmak isteyip de olamadığı, yapmak isteyip de yapamadığı şeyler de girer. Anne okuyamadığı için zamanında, kızının okuması için aşırı baskı yapar...ya da baba doktor olmak istemiştir..olamamıştır...oğlu mutlaka doktor olacaktır..başka şansı yok......! EN MUTLU İNSAN EN SEVDİĞİ İŞİ YAPAN İNSANDIR…

14. Okul kuralları ve kıyafet uygulaması üzerinde durulmalı 12. Arkadaşlık ilişkilerini gözden geçirmeliyiz. 13. Özgüveni geliştirici sanat, spor gibi etkinliklere yönlendirmeliyiz. 14. Okul kuralları ve kıyafet uygulaması üzerinde durulmalı bunun için okul ile işbirliği içerisinde olunmalıdır.

TEŞEKKÜR EDERİZ…