SInIf ÖĞretmenleri Sibel Elmas Ülfet Özten

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

BATIKENT İLKYERLEŞİM ANAOKULU
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
TEŞVİK ÖDÜLLERİ.
ODTÜ GV ÖZEL DENİZLİ İLKOKULU
Yaratıcı Drama Atölyesi
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Uluslararası Gençlik Ödülü yaş arasındaki gençlerin katılabilece ğ i, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen gönüllülük.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
ÖZGÜVEN SAĞLAMA VE DESTEK OLMA Halk Sağlığı Müdürlüğü Çocuk Ergen ve Kadın Üreme Sağlığı Birimi.
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
ÜSTÜN YETENEKLİLER EĞİTİM MERKEZİ. Misyonumuz Hedef kitlesindeki öğrencilerden zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasiteleri veya özel akademik alanlarda.
12. Sınıf 100 nolu kazanım etkinliği
=>SES BİLGİSİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
KONUŞMA HALKASI.
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ÖZGÜVENLİ GELECEK PROJESİ
Yaratıcı drama, doğaçlama ve role bürünme esasına dayanan, tiyatro ve drama tekniklerinden yararlanılarak oluşturulan bir grup çalışmasıdır. Gruptaki.
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
HİKÂYE ANLATMA TEKNİKLERİ
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Zekâ Oyunları.
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
Sağlık Bilimleri Fakültesi
STEM NEDİR? SUNU rehberlikservisim.com.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
Sunum transkripti:

SInIf ÖĞretmenleri Sibel Elmas Ülfet Özten ÖZEL EGE İLKÖĞRETİM OKULU “ KUKLA SANATI VE DERSLERİMİZDE KULLANMA ALANLARI ” SInIf ÖĞretmenleri Sibel Elmas Ülfet Özten

bireyin kendisindeki enerjiyi , canlandırdığı nesneye taşıyarak , KUKLA Kuklalar, özgürce ifade etmeye olanak verdiğinden eğitim ve psikoterapi amacıyla çocuklara daha kolay yaklaşmak, sıcak bir ilişki kurmak ve onları daha kolay konuşturmak için kullanılır. Kuklacılık, bireyin kendisindeki enerjiyi , canlandırdığı nesneye taşıyarak , onun gibi düşünme, hareket etme, ses çıkarma ve konuşma sanatıdır.

AMACIMIZ : 1. Öğrencilere kukla yaptırılarak el becerilerini ve artık malzemelerden bir ürün ortaya koyarak yaratıcılıklarını kullanmak. 2. Kuklaya karakter tahlili yaptırarak öğrenci tanımak. 3. Utangaç veya çekingen çocuk kendisine "ilgi" gösteren bir kukla ile büyüklere paylaşmadığı şeyleri konuşturmak. Aslında kuklanın parçası yapma ve bu sayede içinden geçenleri aktarabilmek. Bu durumda beden dilini ister isletemez kullanmak. Bedeni ile kuklaya canlılık vermek. 4. Kukla ile çocuğun üzerindeki çevresel baskıların kalktığını ve ifade yeteneğinin geliştiğini , özgüvenini arttırdığını göstermek.

KUKLA ÇEŞİTLERİ Kaşık Kukla

El Kuklası Parmak Kukla

İpli Kuklalar

Gölge Kukla

Sopalı Kukla

Kuklanın Çocukların Gelişimlerine Olan Etkisi

1-) Bir grup olarak beraber çalışabilme becerisini geliştirir 1-) Bir grup olarak beraber çalışabilme becerisini geliştirir. 2-) Kendini ve başkalarını anlama becerisini geliştirir. 3-) Kendine güven duyma, teşvik ve karar verme becerileri kazandırır. 4-) Dil ve iletişim becerilerini ilerlettiği gözlenir. 5-) Farklı olay ve durumlarda ilgili deneyimler kazandırır. 6-) Çocukların hayal gücünü duygularını ve düşüncelerini geliştirir. 7- )Yaratıcılık ve estetik gelişimini sağlar.

KUKLAMI YAPIYORUM 

EL KUKLALARI YAPIYORUZ 

KuklanIn DERSLERİMİZDE KULLAnma ALANLARI

TÜRKÇE VE HAYAT BİLGİSİ DERSİNDE ; Empati ve öz eleştiri yaparak kişilik gelişimlerine olumlu katkı sağlama Çocuklara, beden dilini kullanabilme, sesini kullanabilme gibi özellikler kazandırma.

Kuklalarla, farklı bakış açıları getirerek çok yönlü düşünme becerisi geliştirilebilir .

DERS:HAYAT BİLGİSİ KONU:SINIF KURALLARI

Türkçe dersinde , okuduğunu anlama anlatabilme-okuduğu kahramanları tahlil etmek için seçilen bir öykü canlandırma.

ÇİRKİN ÖRDEK YAVRUSU

ÇİRKİN ÖRDEK YAVRUSU

HEP BİRLİKTE KENDİ KUKLALARIMIZI YAPALIM 