My Colorful World.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OYUN OYUN İÇİNDE BİLGİ BİZİM DİLİMİZDE
Advertisements

Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
HTML
DAİRESEL SİLİNDİRİ TANIYALIM
AÇILAR VE AÇI ÇEŞİTLERİ
NE GEREK VAR GRUBU Buket Akcengiz
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
SİMETRİ VE ÖTELEME SİMETRİ VE ÖTELEME MATERYALİN ADI
1.HAFTA GRUP ÜYELERİ BETÜL BÜŞRA AKTAŞ :
BELİRLİ BİR KURALA GÖRE DİK ÜÇGENLERİ KULLANARAK ÇOKGENLERİN İNŞASI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI SORULARI
KAVRAM ÖĞRETİMİ.
ELEKTRONİK KOORDİNAT SİSTEMİ ELEKTRONİK KOORDİNAT SİSTEMİ
ÖĞRENCİLERE ÖNCELİKLE KONU GİRİŞİNDE VERİLEN ANAHTAR KAVRAMLARLA İLGİLİ BİLDİKLERİ SORULUR.ANCAK YANLIŞ YA DA EKSİK İFADELER DÜZELTİLMEZ.
BİLİM ADAMI OLMAK İSTERMİSİNİZ?
CİSİMLERİN YÜZEYLERİ.
YARDIMCIM KESİCİ Fatıma Aynur Silpağar 7-A 80 Teknoloji Tasarım.
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
Ünite Planı Özeti: Bu ünitede temel soru ile çevremizdeki cisimlerin disiplinler arası bağlantı kurularak öğrencilerin aklına gelebilecek her şekilde.
Renkli Resim Teknikleri
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
3-4 Yaş Gelişim Özellikleri
7 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARI.  Harflerin her birini, tüm sesleri doğru olarak çıkarabilir.  Kendine sorulan sorulara cevaplar verebilir.  Kendisiyle göz.
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
GRUP RENGARENK. BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ EREĞLİ EĞİTİM FAKÜLTESİ GÖRSEL SANATLAR DERSİ GRUP ETKİNLİĞİ.
EMRE ÜZÜMCÜOĞLU 7/C 2871 BİLGİ BANKASI
DEĞERLER EĞİTİMİ KONAK RAM 2014.
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
AYŞENUR SELVİ GÜLÇİN MANAV MELİKE YÜKSEL
SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİYLE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ
BEŞ PARMAK RESİM SERGİSİ
GÖRSEL SANATLAR 1. SINIF.
Another graphic or chart
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi
Çalışma Yaprağı.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Yönleri Öğreniyorum.
SINIF YÖNETİMİ.
BALKAN ÜLKELERİNDE BAŞIBOŞ KÖPEK POPÜLASYONUNUN KONTROLÜ HAKKINDA OIE BÖLGESEL FARKINDALIK KAMPANYASI BALKAN ÜLKELERİNDE BAŞIBOŞ KÖPEKLER Öğretmenler için.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
BİLGİ ÇARKI. ELİF KÜTÜK ŞEYMA NUR AĞIRTOPÇU MERCAN ÖZEN DİN KÜLTÜRÜ AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ(İ.Ö)
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
RENK AYRIMI.
KÜÇÜK SANATÇILAR ÖYKÜ YAZIYOR
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
COLOR CUPS İREM AKSOY HÜSEYİN YÜKSEL.
Hazırlayan: Rabia Ayşenur Kurnaz
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
SALİM ÖZATA – BAYRAM TUNÇ – MUHAMMET GÖCEN
KULLANILAN MALZEMELER
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
KOORDİNAT SİSTEMİNDE TAMSAYILARI ÇARPALIM
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
KESİRLERDEN MEKTUP VAR!
Sağlık Bilimleri Fakültesi
BTO310:Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Kitap Toplama Projesi
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIM
Erken Okuryazarlık Etkinlik Örnekleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATERYALİN HAZIRLANIŞI
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMA. Etkinlik 1: Rüzgâr Gücünü Gözleme.
Sunum transkripti:

My Colorful World

Öğretim Materyalinin; Adı: My colorful World Tasarlayanlar: İkbal Gökçem Tanrıkulu-Mihriban Baz Amacı: Binaların İngilizce adlandırılışlarını öğrenme, oturdukları çevreyi tarif edebime, binaların konumlarına ilişkin sorular sorabilme, İngilizce edatları(prepositions) öğrenme   Sınıf Seviyesi: 9. Sınıf Öğrenme Alanı: Görsel&İşitsel Konu: Çevre

İlgili Kazanımlar: Öğrenciler çevreleri hakkında sorular sorabilecek ve çevrelerini tarif edebilecekler(Ne nerede?) ve binaların İngilizce adlandırılışlarını pekiştirecekler aynı zamanda da İngilizce edatları da öğrenecekler.   Gerekli Malzemeler: Renkli kartonlar Yapıştırıcı Gramafon kağıdı Boş kutular A4 beyaz kağıt Makas Mukavva Renkli boya kalemi Küçük bir kese

Gerekli Malzemeler

Materyalin Hazırlanması 1. Adım İlk olarak zeminimizi hazırlamaya karar verdik. Materyalimizde 9 adet bina kullanacağımız için, buna uygun büyüklükte bir zemine ihtiyacımız vardı, bu nedenle aldığımız mukavvayı orta boyutta kestik. Daha sonrasında binalarımızın rengini ortaya çıkarması için mukavvayı pastel yeşil tonlarında bir gramafon kağıdı ile kapladık. Ancak gramafon kağıdı oldukça hassas olduğundan daha dayanıklı olması için altına kahrengi karton koyduk. Konumuz çevre olduğundan oluşturduğumuz zemine iliştirmek için küçük renkli renkli kağtlardan harfler kestik, ardından harfleri birleştirerek ‘My environment’ (Çevrem) yazdık ve bunları kestiğimiz mukavvanın üzerine sabitledik.  

Zeminimiz

2.Adım 2. adımımızda öncelikle boş karton kutular topladık, ardından aldığımız renkli kartonları boş kutuların farklı boyuttaki yüzeylerine uygun olarak kestik. Bunu yaparken daha muntazam olması için cetvel kullandık. Sarı, kahverengi, mor ve yeşil renkli kartonları tercih ettik. Kestiğimiz kartonları prit kullanarak yüzeylere yapıştırdık. Binaların gerçek boyutunu dikkate alarak bulduğumuz kutuları ‘okul, hastane, tiyatro vs.’ olarak sınıflandırdık. Örneğin, elimizdeki en büyük kutudan okul, en uzun kutudan ise kilise yapmaya karar verdik.

3.Adım Sonrasında binalar için internetten uygun resimler bulduk. Mesela okul için zil resmi, tiyatro için simgeleyici perde resmi vs. Ardından resim defterine bu resimleri model alarak binaları simgeleyen ve öğrencilere çağrışım yapacak resimler çizdik,bu resimleri kestik ve kartonla kapladığımız boş kutuların üzerine yapıştırdık.

4. Adım Kartondan yaptığımız binaların daha gerçekçi olması açısından, kahverengi kartonları üçgen şeklinde keserek çatı yaptık ve binaların üzerine yapıştırdık.

Renkli kartonları minik dikdörtgenler şeklinde kestik ve içlerine yaptığımız binaların İngilizce adlandırılışlarını yazdık, ardından bu kestiğimizi kartonları 4e katladık ve minik bir kesenin içerisine koyduk. 5. Adım

Materyalimizin Son Hali

Öğretim materyali hazırlanırken ve kullanılırken dikkat edilmesi gereken noktalar: Materyal 9 adet binadan oluştuğundan sınıf iki gruba ayrılmalıdır. Öğretmen seçtiği öğrencilere keseden kağıt çekmelerini ister. Kağıdı çeken öğrenciler ilk adımda binaları kendi isteklerine göre zemine yerleştirirler ve çekmeyen sınıf arkadaşlarına çektiği binanın konumu ile ilgili soru sorarlar. Bu sayede oyun sadece kağıt çekenler arasında oynanmaz, kağıt çeken öğrenciler binaları yerleştirdikten sonra çekmeyen sınıf arkadaşlarına soru sorar, aralarında İngilizce bir diyalog gerçekleşir. Böylece hem herkesin katılımı sağlanmış hem de öğrenciler konuşma becerilerini geliştirmiş olurlar. Bu yöntem çok kişilik sınıflar için uygundur, aksi takdirde sadece bir grup oyuna dahil olduğunda diğer öğrencilerin dikkati dağılabilir ya da sıkılabilirler. Demokratik bir sınıf ortamı oluşturmak için 9 öğrenciden oluşan her gruba kağıt çekme diğer arkadaşlarına soru sorma hakkı tanınmalıdır. Bu sayede herkes dönüşümlü olarak hem kağıt çekip binaları yerleştirme hem de sorulan sorulara cevaplama olanağı bulur.