My Colorful World
Öğretim Materyalinin; Adı: My colorful World Tasarlayanlar: İkbal Gökçem Tanrıkulu-Mihriban Baz Amacı: Binaların İngilizce adlandırılışlarını öğrenme, oturdukları çevreyi tarif edebime, binaların konumlarına ilişkin sorular sorabilme, İngilizce edatları(prepositions) öğrenme Sınıf Seviyesi: 9. Sınıf Öğrenme Alanı: Görsel&İşitsel Konu: Çevre
İlgili Kazanımlar: Öğrenciler çevreleri hakkında sorular sorabilecek ve çevrelerini tarif edebilecekler(Ne nerede?) ve binaların İngilizce adlandırılışlarını pekiştirecekler aynı zamanda da İngilizce edatları da öğrenecekler. Gerekli Malzemeler: Renkli kartonlar Yapıştırıcı Gramafon kağıdı Boş kutular A4 beyaz kağıt Makas Mukavva Renkli boya kalemi Küçük bir kese
Gerekli Malzemeler
Materyalin Hazırlanması 1. Adım İlk olarak zeminimizi hazırlamaya karar verdik. Materyalimizde 9 adet bina kullanacağımız için, buna uygun büyüklükte bir zemine ihtiyacımız vardı, bu nedenle aldığımız mukavvayı orta boyutta kestik. Daha sonrasında binalarımızın rengini ortaya çıkarması için mukavvayı pastel yeşil tonlarında bir gramafon kağıdı ile kapladık. Ancak gramafon kağıdı oldukça hassas olduğundan daha dayanıklı olması için altına kahrengi karton koyduk. Konumuz çevre olduğundan oluşturduğumuz zemine iliştirmek için küçük renkli renkli kağtlardan harfler kestik, ardından harfleri birleştirerek ‘My environment’ (Çevrem) yazdık ve bunları kestiğimiz mukavvanın üzerine sabitledik.
Zeminimiz
2.Adım 2. adımımızda öncelikle boş karton kutular topladık, ardından aldığımız renkli kartonları boş kutuların farklı boyuttaki yüzeylerine uygun olarak kestik. Bunu yaparken daha muntazam olması için cetvel kullandık. Sarı, kahverengi, mor ve yeşil renkli kartonları tercih ettik. Kestiğimiz kartonları prit kullanarak yüzeylere yapıştırdık. Binaların gerçek boyutunu dikkate alarak bulduğumuz kutuları ‘okul, hastane, tiyatro vs.’ olarak sınıflandırdık. Örneğin, elimizdeki en büyük kutudan okul, en uzun kutudan ise kilise yapmaya karar verdik.
3.Adım Sonrasında binalar için internetten uygun resimler bulduk. Mesela okul için zil resmi, tiyatro için simgeleyici perde resmi vs. Ardından resim defterine bu resimleri model alarak binaları simgeleyen ve öğrencilere çağrışım yapacak resimler çizdik,bu resimleri kestik ve kartonla kapladığımız boş kutuların üzerine yapıştırdık.
4. Adım Kartondan yaptığımız binaların daha gerçekçi olması açısından, kahverengi kartonları üçgen şeklinde keserek çatı yaptık ve binaların üzerine yapıştırdık.
Renkli kartonları minik dikdörtgenler şeklinde kestik ve içlerine yaptığımız binaların İngilizce adlandırılışlarını yazdık, ardından bu kestiğimizi kartonları 4e katladık ve minik bir kesenin içerisine koyduk. 5. Adım
Materyalimizin Son Hali
Öğretim materyali hazırlanırken ve kullanılırken dikkat edilmesi gereken noktalar: Materyal 9 adet binadan oluştuğundan sınıf iki gruba ayrılmalıdır. Öğretmen seçtiği öğrencilere keseden kağıt çekmelerini ister. Kağıdı çeken öğrenciler ilk adımda binaları kendi isteklerine göre zemine yerleştirirler ve çekmeyen sınıf arkadaşlarına çektiği binanın konumu ile ilgili soru sorarlar. Bu sayede oyun sadece kağıt çekenler arasında oynanmaz, kağıt çeken öğrenciler binaları yerleştirdikten sonra çekmeyen sınıf arkadaşlarına soru sorar, aralarında İngilizce bir diyalog gerçekleşir. Böylece hem herkesin katılımı sağlanmış hem de öğrenciler konuşma becerilerini geliştirmiş olurlar. Bu yöntem çok kişilik sınıflar için uygundur, aksi takdirde sadece bir grup oyuna dahil olduğunda diğer öğrencilerin dikkati dağılabilir ya da sıkılabilirler. Demokratik bir sınıf ortamı oluşturmak için 9 öğrenciden oluşan her gruba kağıt çekme diğer arkadaşlarına soru sorma hakkı tanınmalıdır. Bu sayede herkes dönüşümlü olarak hem kağıt çekip binaları yerleştirme hem de sorulan sorulara cevaplama olanağı bulur.