EMİNE ESER& İLKNUR DÖNER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇÖP ve ATIK.
Advertisements

BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
ÖZEL ENVAR ilköğretim okulu
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
Feyza PEKER & Fahreddin GÜRBÜZ
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
ÇOCUĞUNUZ SINAVA HAZIRLANIYOR!..
Hoşgeldiniz 1.
Dünyayı düzeltmek için
Adam, bütün bir haftanın yorgunlu ğ undan sonra pazar sabahı eline gazetesini alıp okumaya ba ş ladı ve "Bütün gün miskinlik yapaca ğ ım, beni bundan kimse.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Hoşgeldiniz Emrah ÜNLÜ Psikolojik Danışman / Rehber Öğretmen 1.
GELİŞİM PİSKOLOJİSİ.
OLUMLU OLUMSUZ TUTUMLAR
Türkçe Yaz Tatili Ödevleri 8-A.
YGS VE LYS HAKKINDA GENEL
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ANASINIFINA UYUM İÇİN VELİLER NELER YAPMALI ?
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
İNSAN VE DÜNYA Adam, bir haftanın yorgunluğundan sonra pazar sabahı kalktığında bütün haftanın yorgunluğunu çıkarmak için eline gazetesini aldı ve bütün.
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
ANASINIFINA UYUM İÇİN VELİLER NELER YAPMALI ?
ANAOKULUNA UYUM İÇİN VELİLER NELER YAPMALI ?
MERİNOS İLKOKULU BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
MAREŞAL ÇAKMAK İLK OKULU
EMİNE ESER& İLKNUR DÖNER
ERGENLİK DÖNEMİ.
ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
ANNE-BABANIN SORUMLULUKLARI
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
Sevgili Öğrencilerim Yoğun bir çalışma sonrasında İyi bir tatili hakkettiğinize inanıyorum.Yine de tatilinizde Kitap okumayı ve konu tekrarları yapmayı.
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
Okullarda Rehberlik Hizmetleri
AİLELERE ÖNERİLER Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Çocuklarımız Geleceğimizdir!!! Bizler anne babalar olarak kimi zaman bu değerli hazinenin farkında olamıyoruz.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
GÜNDEM 1.Açılış 2.Yeni müfredat programı 3.Öğrencilere evde yapılacak rehberlik çalışmaları 4.Eğitim öğretim çalışmalarının ailede de desteklenmesi 5.Ailede.
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER ……………….. İlköğretim Okulu.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ANNE BABA ve ERGEN İLETİŞİMİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
Hoşgeldiniz Murat Karasu 1/C Sınıf Öğretmeni 1.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
FATİH ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER REHBER ÖĞRETMENREHBER ÖĞRETMEN TEKBİR GÜRPINARTEKBİR GÜRPINAR.
Sunum transkripti:

EMİNE ESER& İLKNUR DÖNER HOŞGELDİNİZ REHBERLİK SERVİSİ EMİNE ESER& İLKNUR DÖNER Rehberlik Servisi Özel Çağlayan Rehberlik Servisi

İNSAN VE DÜNYA Adam, bir haftanın yorgunluğundan sonra Pazar sabahı kalktığında bütün haftanın yorgunluğunu çıkarmak için eline gazetesini aldı ve bütün gün miskinlik yapıp evde oturacağını düşündü. Tam bunları düşünürken oğlu koşarak geldi ve sinemaya ne zaman gideceklerini sordu. Baba oğluna söz vermişti bu hafta sonu sinemaya götürecekti ama hiç dışarıya çıkmak istemediğinden bir bahane uydurması gerekiyordu. Sonra gazetenin promosyon olarak dağıttığı dünya haritası gözüne ilişti. Önce dünya haritasını küçük parçalara ayırdı ve oğluna eğer bu haritayı düzeltebilirsen seni sinemaya götüreceğim dedi, sonra düşündü:

İnsanı düzelttiğim zaman dünya kendiliğinden düzelmişti !... -Oh be! Kurtuldum. En iyi coğrafya profesörünü bile getirsen bu haritayı akşama kadar düzeltemez. Aradan on dakika geçmeden oğlu babasının yanına koşarak geldi ve “baba haritayı düzelttim, artık sinemaya gidebiliriz” dedi. Adam önce inanamadı ve görmek istedi. Gördüğünde de hala hayretler içindeydi ve bunu nasıl yaptığını sordu. Çocuk şu cevabı verdi: -Bana verdiğin haritanın arkasında bir insan resmi vardı. insan düzelirse dünya da kendiliğinden düzelir. İnsanı düzelttiğim zaman dünya kendiliğinden düzelmişti !...

DÜZENLİ BİR AİLE HAYATI Çocuk uzlaşma içinde olduğu bir aile hayatı sürdüremiyorsa; sağlığını koruması, kendini derslere verebilmesi, üretken ve başarılı olması güçleşmektedir. Anne-baba olarak, verdiğimiz mesajlarda lütfen birbirimizle çelişmeyelim.

EĞİTİM ve AİLE

Ve Sonuç; Tam İsabet!

Gerekenleri ana hatları ile çocukların ruhlarına nakşeden anne-baba, geliştiren de öğretmendir.

Eğer anne-babalar çocukları ile şakalaşıp beraber eğlenirlerse, çocukları onların öğütlerini dinlemeye daha istekli olurlar.

Sevgi dolu bir baba; erkekte başarı, kızda ise kişisel uyum etkisi yapar. Sıcak ve sevecen babalar, çocuklarda cinsiyet rollerinin gelişimini de etkiler. Erkek çocukların büyüme sürecinde babalarından erkeklerin ilgilerini, faaliyetlerini ve sosyal davranışlarını öğrenir. Kız çocukları ise erkeklerle güvenli ve rahat ilişki kurmayı öğrenir.

Çocuğun Ruh Sağlığının yerinde olması huzurlu bir aile ortamına bağlıdır. Ana-baba ve ailenin diğer üyelerinin ilişkilerindeki uyum, çocuğun kişiliğine yansır.

AİLE, İNSAN İLİŞKİLERİNİN SERGİLENDİĞİ BİR SAHNE GİBİDİR. Çocuk bu sahnede, insan ilişkilerini bütün karmaşık yönleriyle gözlemler ve yaşar. İnsan ilişkilerini belirleyen anlaşma, uzlaşma, iş birliği gibi olumlu nitelikleri de, çekişme ve çatışma gibi olumsuz nitelikleri de bu sahnede kazanır.

Okula gönderirken neşeli ve güler yüzlü olmanız, onun okul çalışmalarında uyumlu ve başarılı olmasında önemli bir etkendir.

Kitapsız büyüyen çocuk susuz ağaca benzer.

Çocuklarımızın okul ve derslerini önemseyip ilgileniyor muyuz?”

MODEL OLMA ÇOCUKLAR AYNADIR BİZİ YANSITIR. ÇOCUKLAR BİLDİKLERİNE GÖRE DEĞİL, GÖRDÜKLERİNE GÖRE HAREKET EDERLER

ÇOCUKLAR BİLDİKLERİNE GÖRE DEĞİL, GÖRDÜKLERİNE GÖRE HAREKET EDERLER

BIRAKIN OYNASIN Oyun çocuğun gelişmesi ve kişilik kazanması için sevgiden sonra ki gıdadır.

İPLERİ ÇOCUKLARIN ELİNE VERMEYİN ailelerin düştüğü hatalardan biri de çocuğun her isteğinin yerine getirildiğinde mutlu olacağının düşünülmesidir.  İPLERİ ÇOCUKLARIN ELİNE VERMEYİN her isteği yerine getirilen çocuk doyumsuz ve saygısız  olur. “çocuk erkil aile” Hayatta her istediğini elde edemeyeceğini bilmeli. Yokluğu bilmek de insanları olgunlaştırır. Farkındalıklar çocukların ihtiyacı olan ebeveyn rolüne daha rahat ulaştırır. Yokluğu bilmek de insanı olgunlaştırır.

OKULA YENİ BAŞLAYAN ÇOCUKLARDA UYUM VE BU KONUDA ANNE-BABAYA DÜŞEN GÖREVLER Bu süreçte öğrencinin okulu benimsemesi için başta anne ve babasının okula ve öğretmene saygı duyması önemlidir. Veli öğretmen ile sürekli iletişim halinde olmalı, Bu iletişim öğrenciye güven duygusu vermelidir.

Öğretmeni ile etkili iletişim kurabilmeniz, yapabilecekleriniz konusunda sizi yönlendirmesini sağlayacaktır. -Çocuğun okula karşı negatif duygular beslememesi için okulun ve okumanın kazandıracağı şeylerden bahsedilebilir.

Örneğin okulda kuracağı arkadaşlıklardan yada anne babanın geçmişte arkadaşları ve öğretmeniyle olan olumlu yaşantılarından örnekler verilebilir. Okula gitmeyi zorunluluk yada ceza gibi algılamalarına sebep olacak konuşmalardan kaçınmalıdırlar

“Okula gitmek, ödev yapmak” gibi kavramları çocuğunuz için korku imgeleri haline getirmeyin. “Ödevini yapmazsan öğretmenin sana kızar, öğretmenine söyleyeceğim yaramazlıklarını, öğretmen seni döver bak” vb cümleler çocuğun okuldan korkmasına ve dolayısıyla soğumasına neden olur. Böyle bir çocuğa öğretmek çok zordur.

ANNE BABA OLARAK ÇOCUĞUN ÖDEVLERİNE VE DERSLERİNE NE KADAR MÜDAHALE ETMENİZ DOĞRU OLUR? Anne-Baba olarak görevimizin çocuklarımızın ödevlerini yapmak değil onlara REHBERLİK ETMEK olduğunu unutmamalıyız.

Anne baba çocuğa ihtiyacı olduğunda yardım edebileceğini açık ve net biçimde ifade etmeli ama çocuğun yerine hiçbir şekilde sorumluluk olmayacağını da hissettirmeli. dolayısıyla çocuk verilen ödevleri kendisi yapmalı, anlayamadığı zaman ya da kontrol edilmesi aşamasında anne baba yardım etmelidir. Bu yaştaki çocukların dikkat süreleri kısa olduğu için, ders çalışma süresi 15- 20 dakika kadar olmalıdır. 15 dakika kadar ara verildikten sonra tekrar ders çalışılabilir.

Çocuğun ödevini zamanında yapmaması, derslerine çalışmaması durumunda sürekli yargılanması, sorgulanması ve eleştirilmesi çocuğun hem derslerinden soğumasına hem okula karşı olumsuz duygular beslemesine neden olur. ya da aşırı ders çalışmasına ve sosyal etkinliklere hiç katılmamasına yol açabilir. Anne babanın ders konusundaki yaklaşımı mümkün olduğunca olumlu olmalıdır. Okul ve dersle ilgili konularda eleştirel ve baskıcı tutumlardan uzak durulmalıdır.

Ders çalışma konusunda aşırı baskı ters teper Aşırı müdahaleci olmayın! Sosyal faaliyetlere ihtiyacı olduğunu da unutmayın.

Çalışma ortamı ayarlayın Mümkünse ayrı bir çalışma odası olsun, Masa ve diğer araç-gereci tam olsun Çocuğunuz ders çalışırken dikkatini dağıtacak davranışlardan kaçının. Çocuklarınızın çalışma odasında TV, bilgisayar ve internet olmamasına özen gösterin. Çalışma konusunda isteksiz olan çocukların dikkati kolayca dağılabilir

Öneriler: Çocuğun başarısını değerlendirirken arkadaş ya da sınıfına göre değil, bir önceki durumuyla karşılaştırarak değerlendirin. -Örneğin: Bak oğlum/kızım arkadaşın okumayı söktü, sen daha yerinde sayıyorsun. Yerine; oğlum/kızım harfleri birleştirmede bugünlerde baya iyi duruma geldin, aferin.

2. Kendisi ve başkaları için değerli olmak Sağlıklı kişilik gelişimi için çocuğun ihtiyacı; 1. Sevmek ve sevilmek 2. Kendisi ve başkaları için değerli olmak

Okul başarısı yüksek çocukların geçmişine baktığımızda, onlara sarılan, öpen, küçüklüğünde ilgilenen bir babayı görürüz.

MOTİVASYON

EKİP ÇALIŞMASI AİLE ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ Adam parkta oturmuş, hem gazete okuyor, hem de temiz hava alıyor, ara sıra etrafı seyrediyor. Biraz ilerde, ellerinde kazma kürek çalışan iki kişi dikkatini çekiyor. Öndekinin elinde kazma, çukur açıyor... Arkadakinin elinde kürek, açılan çukuru dolduruyor... Bu arada elinde kazma olanı, az ilerde yeni bir çukur açıyor, arkadaki gelip çukuru dolduruyor... Bir, üç, beş... Adam, bu manzara karşısında bir süre kafa yormuş, ne yapıyorlar diye... Ama mümkünatı yok, çıkaramamış. Meraktan da ölecek. Kalkmış, yanlarına gitmiş: - Yahu arkadaşlar, epeydir sizi seyrediyorum. Ne yaptığınızı bir türlü anlayamadım. Neden biriniz çukur açıyor, sonra diğeriniz o çukuru kapatıyor? Adamlardan biri cevap vermiş: Aslında biz üç kişilik bir fidan dikme ekibiyiz. Fidanı çukura koyan arkadaş bugün izinli de...

EMİNE ESER& İLKNUR DÖNER “Ailenin eksik bıraktığı sevgiyi ne okul ne de toplum verebilir.” Siz anne babalar, gül fidanı yetiştiren, her türlü hürmete layık bahçıvanlarsınız. TEŞEKKÜRLER… EMİNE ESER& İLKNUR DÖNER PDR SERVİSİ