YENİ ANAYASA OCAK 2017 OCAK 2017 TARİHLİ ANAYASA MADDELERİNDEN KISALTILARAK ALINTI YAPILAN , GENEL BİLGİLENDİRME AMAÇLI, ÖZET BİR ÇALIŞMADIR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI
ANAYASASIYÜRÜTME Yürütme
C)CUMHURİYET'İN BEKÇİLERİNE...
GENEL OLARAK ÜNİVERSİTE TEŞKİLATI
AB HUKUKU DOÇ. DR. MUSTAFA ÇEKER.
Bütçe Sisteminin Yasal Düzenlemesi
DEVLETİN GENEL TANIMI Devlet bir ulusun sahip olduğu ve coğrafi sınırları belirli ülke toprakları üzerinde, yasama, yürütme ve yargı işlevlerini yerine.
DERS: VATANDAŞLIK BİLGİSİ
Elif vural b YÜRÜTME.
HUKUKUN KAYNAKLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
HAZIRLAYAN: YUSUF SÜNETCİ 4-B
VATANDAŞLIK DERSİ ANAYASA SUNUMU YÜRÜTME Milli savunma
MERKEZDEN YÖNETİM TEŞKİLATI
E.Ü. PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
YARGI BAĞIMSIZLIĞI & YASAMA VE YÜRÜTME İLE İLİŞKİLER
ANAYASA HUKUKU Av. Deniz EŞGÜNOĞLU & Av. Gökçe ŞEKERCİ
1924 ANAYASASI.
CUMHURİYET DÖNEMİNDE HUKUK
ANAYASA 1)Anayasa ve Devlet Kavramları
VATANDAŞLIK BİLGİSİ ESRA ERİŞ 4-B KONU : YARGI
Avrupa Birliğinin Kurumları
Mesleki Hizmetler Genel Müdürlüğü Mesleki Düzenleme Dairesi Başkanlığı
GENEL BÜTÇE KANUN TASARISI KESİN HESAP KANUN TASARISI
Mustafa ÖZÜNLÜ Kamu Yönetimi Bilim Uzmanı Mart 2015 Ürgüp/NEVŞEHİR
K ü bra AVCI / / 4-B 3. POZİTİF HUKUKUN KAYNAKLARI Pozitif hukuk kaynaklarını üç başlık altında inceleyebiliriz: Yazılı Kaynaklar Yazısız Kaynaklar.
HUKUKTA BİLGİ YÖNETİMİ BBY Türk Yargı Sistemi
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASA DÜZENİ
KANUN NO: 2709 TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI (1982) Kabul Tarihi: 7 Kasım 1982.
ANAYASASI KABUL TARİHİ : 7 Kasım 1982 TÜRKİYE CUMHURİYETİ (1982)
TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI -07/11/1982-
TUNCAY ÖZOĞLU. AVRUPA BİRLİĞİ ORGANLARI  Avrupa Parlamentosu, AB kurumları içinde doğrudan halk tarafından seçilen organdır.  AB üyesi ülkelerin vatandaşları.
2709 sayılı TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI Anayasanın bağlayıcılığı ve üstünlüğü MADDE 11 – Anayasa hükümleri;  Yasama,  Yürütme ve  Yargı organlarını,
Cumhuriyetin Temel Organları (YASAMA) PROF. DR. TURGUT GÖKSU.
Kaynak: Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri mutlaka okunacak
Cumhuriyetin Temel Organları (YÜRÜTME)
AVRUPA BİRLİĞİ KURUMLARI
NORMLAR HİYERARŞİSİ.
MADDE 1.– Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir. MADDE 2.– Türkiye Cumhuriyeti, toplumun huzuru, millî dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına.
Ahmet ARDIÇ Tetkik Hâkimi ADANA. - TCK TCK ÖZEL AF - YASAMA DOKUNULMAZLIĞI - DAVA NAKLİ 2.
Kamu Yönetiminin Yapısı
İdari Yargı Örgütü 3. Hafta.
Kamu Yönetiminin Yapısı. Türkiye’de Kamu Yönetiminin Yapısı Merkezi Yönetim Türkiye’nin yönetim yapısı, örgütlenme ilkelerine göre «merkezi» ve «yerinden.
1/63 Çağ Üniversitesi Hukuk Fakültesi. 2/63 Anayasa Hukuku Yürütme.
Kamu Yönetiminin Yapısı. Türkiye’de Kamu Yönetiminin Yapısı Merkezi Yönetim Türkiye’nin yönetim yapısı, örgütlenme ilkelerine göre «merkezi» ve «yerinden.
Hukuk Başlangıcı Hukukun Yürürlük Kaynakları
Çağ Üniversitesi Hukuk Fakültesi.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Temel HUKUK DERS NOTLARI SON HAFTA
Çağ Üniversitesi Hukuk Fakültesi.
VETERİNER HEKİMLİĞİ MEVZUATI
YASALAR VE ÖZEL EĞİTİM.
BELEDİYE BAŞKANININ SEÇİMİ
MEVZUATLA İLGİLİ KAVRAMLAR
MERKEZ TEŞKİLATI /BAŞKENT
HUKUK BAŞLANGICI 3 PROF.DR.ABDULLAH DEMİR.
Anayasa normlar hiyerarşisinin en üstünde yer alan ve yasama, yürütme ve yargı organlarını bağlayan temel hukuk kurallarını içerir. ANAYASA.
HUKUKUN KAYNAKLARI Hukukun kaynakları, asıl kaynaklar ve yardımcı kaynaklar olarak ikiye ayrılır. Asıl kaynaklar: Yazılı ve yazısız kaynaklar Yardımcı.
Dernek, kazanç paylaşma dışında belirli ve ortak bir amacı gerçekleştirmek için bir araya gelen kişi topluluğudur. Derneğin unsurları şunlardır: Kişi.
YASAMA FONKSİYONU Maddi Bakımdan Y.F.: Genel, sürekli, objektif ve kişisel olmayan işlemler yapmak, kural koymak Şekli Bakımdan Y.F.: yasama organı.
Doç. Dr. Erbay Arıkboğa Marmara Üniversite
Sendikaların Faaliyetleri
ÖĞ. gör. Benay KESKİN İŞOĞLU 3. Hafta
I. Anayasa Mahkemesi’nin Yapısı
SEÇİMLERDE ADAY OLAN KAMU GÖREVLİLERİYLE İLGİLİ REHBER
II. Anayasa Mahkemesi’nin «Norm Denetimi» İşlevi
Çağ Üniversitesi Hukuk Fakültesi.
HUKUK BAŞLANGICI 12.
Sunum transkripti:

YENİ ANAYASA OCAK 2017 OCAK 2017 TARİHLİ ANAYASA MADDELERİNDEN KISALTILARAK ALINTI YAPILAN , GENEL BİLGİLENDİRME AMAÇLI, ÖZET BİR ÇALIŞMADIR.

BAĞIMSIZ VE TARAFSIZ YARGI DEĞİŞİKLİK 1: *2709 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın 9. maddesine göre YARGI YETKİSİ ESKİ YENİ Yargı yetkisi, Türk Milleti adına bağımsız mahkemelerce kullanılır. Yargı yetkisi, Türk Milleti adına bağımsız ve tarafsız mahkemelerce kullanılır. BAĞIMSIZ VE TARAFSIZ YARGI

600 MİLLETVEKİLİ DEĞİŞİKLİK 2:*2709 sayılı Kanunun 75. maddesine göre TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ KURULUŞU ESKİ YENİ Türkiye Büyük Millet Meclisi genel oyla seçilen beşyüzelli milletvekilinden oluşur. Türkiye Büyük Millet Meclisi genel oyla seçilen altıyüz milletvekilinden oluşur.  600 MİLLETVEKİLİ

MİLLETVEKİLİ SEÇİLME YAŞI 18 DEĞİŞİKLİK 3:*2709 sayılı Kanunun 76. maddesinin birinci fıkrası ve ikinci fıkrasına göre MİLLETVEKİLİ SEÇİLME YETERLİLİĞİ ESKİ YENİ Yirmibeş yaşını dolduran her Türk milletvekili seçilebilir. Askerlik hizmetini yapmamış olanlar aday olamazlar ve milletvekili seçilemezler. Onsekiz yaşını dolduran her Türk milletvekili seçilebilir. Askerlikle ilişiği olanlar aday olamazlar ve milletvekili seçilemezler.  MİLLETVEKİLİ SEÇİLME YAŞI 18

SEÇİMLER 5 YILDA BİR AYNI GÜN DEĞİŞİKLİK 4: *2709 sayılı Kanunun 77. maddesine göre TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ VE CUMHURBAŞKANININ SEÇİM DÖNEMİ ESKİ YENİ Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin seçimleri dört yılda bir yapılır. Türkiye Büyük Millet Meclisi ve Cumhurbaşkanlığı seçimleri beş yılda bir aynı günde yapılır SEÇİMLER 5 YILDA BİR AYNI GÜN

BAKANLAR CUMHURBAŞKANI’NA KARŞI SORUMLU DEĞİŞİKLİK 5: *2709 sayılı Kanunun 87. maddesine göre TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİNİN GÖREV VE YETKİLERİ ESKİ YENİ Türkiye Büyük Millet Meclisinin görev ve yetkileri, kanun koymak, değiştirmek ve kaldırmak; Bakanlar Kurulunu ve bakanları denetlemek; Bakanlar Kuruluna belli konularda kanun hükmünde kararname çıkarma yetkisi vermek; bütçe ve kesinhesap kanun tasarılarını görüşmek ve kabul etmek; para basılmasına ve savaş ilanına karar vermek; milletlerarası andlaşmaların onaylanmasını uygun bulmak… Türkiye Büyük Millet Meclisinin görev ve yetkileri, kanun koymak, değiştirmek ve kaldırmak; bütçe ve kesinhesap kanun tekliflerini görüşmek ve kabul etmek; para basılmasına ve savaş ilânına karar vermek; milletlerarası andlaşmaların onaylanmasını uygun bulmak… BAKANLAR CUMHURBAŞKANI’NA KARŞI SORUMLU

MECLİS SRUŞTURMASI VE YAZILI SORU İLE DEĞİŞİKLİK 6:*2709 sayılı Kanunun 98. maddesine göre TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİNİN BİLGİ EDİNME VE DENETİM YOLLARI ESKİ YENİ Türkiye Büyük Millet Meclisi soru, Meclis araştırması, genel görüşme, gensoru ve Meclis soruşturması yollarıyla denetleme yetkisini kullanır. Türkiye Büyük Millet Meclisi; meclis araştırması, genel görüşme, meclis soruşturması ve yazılı soru yollarıyla bilgi edinme ve denetleme yetkisini kullanır. MECLİS SRUŞTURMASI VE YAZILI SORU İLE BİLGİ EDİNME VE DENETLEME

HALKIN İÇİNDEN, HALK TARAFINDAN SEÇİLEN CUMHURBAŞKANI DEĞİŞİKLİK 7:*2709 sayılı Kanunun 101. maddesine göre CUMHURBAŞKANI ADAYLIK VE SEÇİMİ ESKİ YENİ Cumhurbaşkanı, kırk yaşını doldurmuş ve yüksek öğrenim yapmış Türkiye Büyük Millet Meclisi üyeleri veya bu niteliklere ve milletvekili seçilme yeterliğine sahip Türk vatandaşları arasından, halk tarafından seçilir. Cumhurbaşkanı seçilenin, varsa partisi ile ilişiği kesilir ve Türkiye Büyük Millet Meclisi üyeliği sona erer. Cumhurbaşkanı, kırk yaşını doldurmuş, yüksek öğrenim yapmış, milletvekili seçilme yeterliliğine sahip, Türk vatandaşları arasından, doğrudan halk tarafından seçilir. Cumhurbaşkanı seçilen milletvekilinin Türkiye Büyük Millet Meclisi üyeliği sona erer. HALKIN İÇİNDEN, HALK TARAFINDAN SEÇİLEN CUMHURBAŞKANI

GÜÇLÜ CUMHURBAŞKANI + GÜÇLÜ PARLAMENTO DEĞİŞİKLİK 8: *2709 sayılı Kanunun 104. maddesine göre CUMHURBAŞKANI GÖREV VE YETKİLERİ YENİ Cumhurbaşkanı Devletin başıdır. Yürütme yetkisi Cumhurbaşkanına aittir. Ülkenin iç ve dış siyaseti hakkında Meclise mesaj verir. Cumhurbaşkanı yardımcıları ile bakanları atar ve görevlerine son verir. Üst kademe kamu yöneticilerini atar, görevlerine son verir ve bunların atanmalarına ilişkin usul ve esasları Cumhurbaşkanlığı kararnamesiyle düzenler. GÜÇLÜ CUMHURBAŞKANI + GÜÇLÜ PARLAMENTO GÜÇLÜ TÜRKİYE

GÜÇLÜ CUMHURBAŞKANI +GÜÇLÜ PARLAMENTO DEĞİŞİKLİK 8: *2709 sayılı Kanunun 104. maddesine göre CUMHURBAŞKANI GÖREV VE YETKİLERİ ESKİ YENİ Türkiye Büyük Millet Meclisi adına Türk Silahlı Kuvvetlerinin Başkomutanlığını temsil etmek,   Milli güvenlik politikalarını belirler ve gerekli tedbirleri alır. Türkiye Büyük Millet Meclisi adına Türk Silahlı Kuvvetlerinin Başkomutanlığını temsil eder.   GÜÇLÜ CUMHURBAŞKANI +GÜÇLÜ PARLAMENTO GÜÇLÜ TÜRKİYE

SEÇİLMİŞ YÜRÜTME + SEÇİLMİŞ MECLİS DEĞİŞİKLİK 8: *2709 sayılı Kanunun 104. maddesine göre CUMHURBAŞKANI GÖREV VE YETKİLERİ YENİ Cumhurbaşkanı, yürütme yetkisine ilişkin konularda kararname çıkarabilir. Anayasada yer alan temel haklar, kişi hakları ve ödevleriyle, siyasi haklar ve ödevler, Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile düzenlenemez. Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile kanunlarda farklı hükümler bulunması halinde kanun hükümleri uygulanır. Türkiye Büyük Millet Meclisinin aynı konuda kanun çıkarması durumunda Cumhurbaşkanlığı kararnamesi hükümsüz hale gelir. Cumhurbaşkanı, kanunların uygulanmasını sağlamak üzere ve bunlara aykırı olmamak şartıyla, yönetmelikler çıkarabilir.   İRADEYİ HALKTAN ALAN SEÇİLMİŞ YÜRÜTME + SEÇİLMİŞ MECLİS

YETKİN MECLİS SORUMLU YÜRÜTME DEĞİŞİKLİK 9: *2709 sayılı Kanunun 105. maddesine göre CUMHURBAŞKANININ CEZAİ SORUMLULUĞU ESKİ YENİ Cumhurbaşkanının resen imzaladığı kararlar ve emirler aleyhine Anayasa Mahkemesi dahil, yargı mercilerine başvurulamaz.   Cumhurbaşkanı hakkında, bir suç işlediği iddiasıyla Türkiye Büyük Millet Meclisi üye tamsayısının salt çoğunluğunun vereceği önergeyle soruşturma açılması istenebilir. Soruşturma açılmasına karar verilmesi halinde, Meclisteki siyasî partilerin, güçleri oranında onbeş kişilik bir komisyon tarafından soruşturma yapılır. Türkiye Büyük Millet Meclisi üye tam sayısının üçte ikisinin gizli oyuyla (400 Mv.)Yüce Divana sevk kararı alabilir YETKİN MECLİS SORUMLU YÜRÜTME

DEĞİŞİKLİK 9: *2709 sayılı Kanunun 105. maddesine göre CUMHURBAŞKANININ CEZAİ SORUMLULUĞU ESKİ YENİ   Cumhurbaşkanı, vatana ihanetten dolayı, Türkiye Büyük Millet Meclisi üye tamsayısının en az üçte birinin teklifi üzerine, üye tamsayısının en az dörtte üçünün vereceği kararla suçlandırılır. Hakkında soruşturma açılmasına karar verilen Cumhurbaşkanı seçim kararı alamaz.   Yüce Divanda seçilmeye engel bir suçtan mahkûm edilen Cumhurbaşkanının görevi sona erer. Cumhurbaşkanının görevde bulunduğu sürede işlediği iddia edilen suçlar için görevi bittikten sonra da bu madde hükmü uygulanır. YÜRÜTMENİN DENETİMİ

CUMHURBAŞKANI YARDIMCISI DEĞİŞİKLİK 10: *2709 sayılı Kanunun 106. maddesine göre CUMHURBAŞKANI YARDIMCILARI, CUMHURBAŞKANINA VEKÂLET VE BAKANLAR ESKİ YENİ Cumhurbaşkanının hastalık ve yurt dışına çıkma gibi sebeplerle geçici olarak görevinden ayrılması hallerinde, görevine dönmesine kadar, ölüm, çekilme veya başka bir sebeple Cumhurbaşkanlığı makamının boşalması halinde de yenisi seçilinceye kadar, Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı Cumhurbaşkanlığına vekillik eder ve Cumhurbaşkanına ait yetkileri kullanır. Cumhurbaşkanı, seçildikten sonra bir veya daha fazla Cumhurbaşkanı yardımcısı atayabilir. Cumhurbaşkanlığı makamının herhangi bir nedenle boşalması halinde kırkbeş gün içinde Cumhurbaşkanı seçimi yapılır. Yenisi seçilene kadar, Cumhurbaşkanının hastalık ve yurt dışına çıkma gibi sebeplerle geçici olarak görevinden ayrılması hallerinde, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cumhurbaşkanlığına vekâlet eder ve Cumhurbaşkanına ait yetkileri kullanır. CUMHURBAŞKANI YARDIMCISI

DEĞİŞİKLİK 10: *2709 sayılı Kanunun 106. maddesine göre CUMHURBAŞKANI YARDIMCILARI, CUMHURBAŞKANINA VEKÂLET VE BAKANLAR YENİ Cumhurbaşkanı yardımcıları ve bakanlar, milletvekili seçilme yeterliliğine sahip olanlar arasından Cumhurbaşkanı tarafından atanır ve görevden alınır. Türkiye Büyük Millet Meclisi üyeleri, Cumhurbaşkanı yardımcısı ve bakan olarak atanırlarsa üyelikleri sona erer.   Cumhurbaşkanı yardımcıları ve bakanlar, Cumhurbaşkanına karşı sorumludur. Meclis soruşturması, Cumhurbaşkanı yardımcısı ve bakanlar hakkında 106 ncı maddenin beşinci, altıncı ve yedinci fıkraları uyarınca yapılan soruşturmadan ibarettir.

DEĞİŞİKLİK 11: *2709 sayılı Kanunun 116. maddesine göre TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ VE CUMHURBAŞKANI SEÇİMLERİNİN YENİLENMESİ ESKİ YENİ Bakanlar Kurulunun, güvenoyunu alamaması ve güvensizlik oyuyla düşürülmesi, Kırkbeş gün içinde yeni Bakanlar Kurulu kurulamadığı veya kurulduğu halde güvenoyu alamadığı takdirde, Başbakanın güvensizlik oyu ile düşürülmeden istifa etmesi veya yeni seçilen Türkiye Büyük Millet Meclisinde Başkanlık Divanı seçiminden sonra Bakanlar Kurulunun kurulamaması hallerinde, Cumhurbaşkanı Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanına danışarak seçimlerin yenilenmesine karar verebilir Türkiye Büyük Millet Meclisi üye tamsayısının beşte üç çoğunluğu (360Mv.) ile seçimlerin yenilenmesine karar vermesi, Cumhurbaşkanının seçimlerin yenilenmesine karar vermesi halinde Türkiye Büyük Millet Meclisi genel seçimi ile Cumhurbaşkanlığı seçimi birlikte yapılır. Bu şekilde seçilen Meclis ve Cumhurbaşkanının görev süreleri de beş yıldır. İŞLEYEN DEMOKRASİ

DEĞİŞİKLİK 12: *2709 sayılı Kanunun 119. maddesine göre OLAĞANÜSTÜ HAL YÖNETİMİ ESKİ YENİ Tabii afet, tehlikeli salgın hastalıklar veya ağır ekonomik bunalım hallerinde, hür demokrasi düzenini veya temel hak ve hürriyetleri ortadan kaldırmaya yönelik yaygın şiddet hareketlerine belirtilerin ortaya çıkması kamu düzeninin bozulması hallerinde, Cumhurbaşkanı başkanlığında toplanan Bakanlar Kurulu, Milli Güvenlik Kurulunun da görüşünü aldıktan sonra yurdun bir veya birden fazla bölgesinde veya bütününde, süresi altı ayı geçmemek üzere olağanüstü hal ilan edebilir. Cumhurbaşkanı; Savaş, savaşı gerektirecek bir durumun başgöstermesi, seferberlik, vatan veya Cumhuriyete karşı kalkışma, Ülkenin ve milletin bölünmezliğini tehlikeye düşüren, anayasal düzeni veya temel hak ve hürriyetleri ortadan kaldırmaya yönelik yaygın şiddet hareketleri, Tabiî afet veya tehlikeli salgın hastalık ya da ağır ekonomik bunalım hallerinde, Yurdun tamamında veya bir bölgesinde, süresi altı ayı geçmemek üzere olağanüstü hal ilân edebilir. Olağanüstü hal ilanı kararı verildiği gün Resmî Gazetede yayımlanır ve aynı gün Türkiye Büyük Millet Meclisinin onayına sunulur.  

ÇAĞDAŞ VE SİVİL ANAYASA DEĞİŞİKLİK 13: *2709 sayılı Kanunun 142. maddesine göre MAHKEMELERİN KURULUŞU ESKİ YENİ Mahkemelerin kuruluşu, görev ve yetkileri, işleyişi ve yargılama usulleri kanunla düzenlenir. Mahkemelerin kuruluşu, görev ve yetkileri, işleyişi ve yargılama usulleri kanunla düzenlenir.   Disiplin mahkemeleri dışında askeri mahkemeler kurulamaz. Ancak, savaş halinde asker kişilerin görevleri ile ilgili olarak işledikleri suçlara ait davalara bakmakla görevli askeri mahkemeler kurulabilir. ÇAĞDAŞ VE SİVİL ANAYASA

YENİ ANAYASA YENİ HSK HÂKİMLER VE SAVCILAR KURULU DEĞİŞİKLİK 14: *2709 sayılı Kanunun 159. maddesine göre HÂKİMLER VE SAVCILAR KURULU ESKİ YENİ Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu yirmiiki asıl ve oniki yedek üyeden oluşur; üç daire halinde çalışır. 4 asıl üye cumhurbaşkanı, 3 asıl 3 yedek üye Yargıtay , 2 asıl 2 yedek üye danıştay, 1 asil 1 yedek üye Türkiye Adalet Akademisi, 7 asıl 4 yedek üye Adli yargı hakim ve savcıları, 3 asil 2 yedek üye idari yargı hakim ve savcıları tarafından 4 yıl için seçilir. Hâkimler ve Savcılar Kurulu 13 üyeden oluşur; iki daire halinde çalışır. Kurulun, 3 üyesi adlî yargı hâkim ve savcıları arasından,1 üyesi idarî yargı hâkim ve savcıları arasından Cumhurbaşkanınca; 3 üyesi Yargıtay üyeleri, 1 üyesi Danıştay üyeleri, 3 üyesi öğretim üyeleri ile avukatlar arasından Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından 4 yıl için seçilir. YENİ ANAYASA YENİ HSK

DEĞİŞİKLİK 15: *2709 sayılı Kanunun 161. maddesine göre BÜTÇE VE KESİN HESAP ESKİ YENİ Devletin ve kamu iktisadi teşebbüsleri dışındaki kamu tüzel kişilerinin harcamaları, yıllık bütçelerle yapılır. Bakanlar Kurulu, merkezî yönetim bütçe tasarısı ile milli bütçe tahminlerini gösteren raporu, mali yıl başından en az yetmişbeş gün önce, Türkiye Büyük Millet Meclisine sunar. Bütçe tasarıları ve rapor, kırk üyeden kurulu Bütçe Komisyonunda incelenir. Kamu idarelerinin ve kamu iktisadî teşebbüsleri dışındaki kamu tüzel kişilerinin harcamaları yıllık bütçelerle yapılır. Cumhurbaşkanı bütçe kanun teklifini, malî yılbaşından en az yetmişbeş gün önce, Türkiye Büyük Millet Meclisine sunar. Bütçe teklifi Bütçe Komisyonunda görüşülür. Komisyonun ellibeş gün içinde kabul edeceği metin Genel Kurulda görüşülür ve mali yıl başına kadar karara bağlanır.

DEĞİŞİKLİK 16: *2709 sayılı Kanun ANAYASA DA DEĞİŞEN İFADELER ESKİ YENİ Kesinhesap kanunu tasarıları, kanunda daha kısa bir süre kabul edilmemiş ise, ilgili oldukları mali yılın sonundan başlayarak, en geç yedi ay sonra Bakanlar Kurulunca Türkiye Büyük Millet Meclisine sunulur. Sayıştay, genel uygunluk bildirimini, ilişkin olduğu kesinhesap kanunu tasarısının verilmesinden başlayarak en geç yetmişbeş gün içinde Türkiye Büyük Millet Meclisine sunar. Merkezi yönetim kesin hesap kanunu teklifi, ilgili olduğu mali yılın sonundan başlayarak en geç altı ay sonra Cumhurbaşkanı tarafından Türkiye Büyük Millet Meclisine sunulur. Sayıştay genel uygunluk bildirimini, ilişkin olduğu kesin hesap kanun teklifinin verilmesinden başlayarak en geç yetmişbeş gün içinde Meclise sunar. Anayasa’da yer alan "Başbakan" ibareleri "Cumhurbaşkanı Yardımcıları" şeklinde değiştirilmektedir. Seçim dönemlerinde çekilmesi gereken Bakanlar (Adalet Bakanı, İçişleri Bakanı ve Ulaştırma Bakanı) hükmü yürürlükten kaldırılmaktadır. Teklifin 16. maddesiyle, önerilen hükümet sistemine uyum için anayasanın farklı maddelerinde bulunan bazı ibareler değiştirilmiş ya da metinden çıkarılmıştır

GEÇİCİ MADDE 21 * ( Maddelerden Örnekler) DEĞİŞİKLİK 17: *2709 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir:; GEÇİCİ MADDE 21 * ( Maddelerden Örnekler) YENİ Türkiye Büyük Millet Meclisinin 27’nci Yasama Dönemi milletvekili genel seçimi ve Cumhurbaşkanlığı seçimi 3/11/2019 tarihinde birlikte yapılır. Seçimin yapılacağı tarihe kadar Türkiye Büyük Millet Meclisi üyeleri ve Cumhurbaşkanının görevi devam eder. Meclisin seçim kararı alması halinde, 27’nci Yasama Dönemi milletvekili genel seçimi ve Cumhurbaşkanlığı seçimi birlikte yapılır. Anayasanın 159 uncu maddesinde yapılan düzenlemeye göre Hâkimler ve Savcılar Kurulu üyeleri en geç otuz gün içinde seçilirler ve bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonraki kırkıncı günü takip eden iş günü görevlerine başlarlar. Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla Askerî Yargıtay, Askerî Yüksek İdare Mahkemesi ve askerî mahkemeler kaldırılmıştır.

DEĞİŞİKLİK 18: YENİ Bu madde yapılan değişikliklerin uygulama zamanını tanımlamaktadır. Örnek: 75, 77, 101 ve 102 nci maddelerinde yapılan değişiklikler, birlikte yapılacak ilk Türkiye Büyük Millet Meclisi ve Cumhurbaşkanlığı seçimlerine ilişkin takvimin başladığı tarihte, Değiştirilen diğer hükümleri ile 101 inci maddesinin son fıkrasında yer alan “Cumhurbaşkanı seçilenin, varsa partisi ile ilişiği kesilir” ibaresinin ilgası bakımından yayımı tarihinde, yürürlüğe girer ve halkoyuna sunulması halinde tümüyle oylanır.

YENİ ANAYASA OCAK 2017 OCAK 2017 TARİHLİ ANAYASA MADDELERİNDEN KISALTILARAK ALINTI YAPILAN , GENEL BİLGİLENDİRME AMAÇLI, ÖZET BİR ÇALIŞMADIR.