PERFORMANS DEĞERLENDİRME 2016-KOCAELİ Erdoğan TALİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN KAYNAKLARI Ayşegül Akdeniz.
Advertisements

KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
İŞ DEĞERLEME Raqif QASIMOV.
21 Hekim Performans Yönetimi
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
ÜCRET YÖNETİMİ VE ÜCRET SİSTEMLERİ
HİZMET İÇİ EĞİTİM. Hizmet İçi Eğitimin Amaçları Verimliliği yükseltme Performans artırma yoluyla – Motivasyonu sağlama Örgüt içinden eleman sağlama fırsatı.
İNSAN KAYNAKLARI VE PERFORMANS YÖNETİMİ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Personel Hareketliliği
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
PERFORMANS DEĞERLENDİRME
P ERFORMANS Y ÖNETİMİ VE D EĞERLEME Prof. Dr. Berrin Erdoğan Portland State Üniversitesi.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
örgütlenmesi ve performansı
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
Performans Yönetimi.
PERFORMANS DEĞERLEME ve 360 DERECE GERİ BİLDİRİM
ERK İSG&İK – –
1 Yönetimin temelleri
19 İKY işlevleri.
Performans değerlendirme
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
İGEP Performans Yönetimi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
PERFORMANS DEĞERLEMESİ
Bölüm 10 Takımlar.
Performans Değerlendirme
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
Performans Değerlendirme
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Performans değerlendirme
HAZIRLAYAN:AYŞE KERETLİOĞLU YUNUS EMRE TAŞTI
PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ
İnsan Kaynakları Yönetimi
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme. BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme.
Kariyer Yönetimi ile ilişkili Kavramsal Çerçeve
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Aday Öğretmenlik İşlemleri
Performans de ğ erlendirme. Performans kavramı Performans, herhangi bir görevin gere ğ i olarak önceden belirlenen standartlara uygun davranışların gösterilmesi.
KARİYER GELİŞTİRME.
Sunum Planı Performans değerlendirmesinin önemini İş performansının önemli değişkenleri Performans değerlendirme süreçlerini Performans değerlendirmesinde.
1 Psikososyal Etmenler. 2 İş Yerinde Görülen Psikososyal Etmenler 1.Çalışanlar arasındaki ilişkileri içermekte 2.Çalışanın, ruhsal ve sosyal iyilik durumunu.
Performans Değerlendirme Hataları
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Performans Değerlendirme
Performans değerlendirme
HİZMET İÇİ EĞİTİM.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
örgütlenmesi ve performansı
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
MODERN PERFORMANS DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
İnsan Kaynakları Yönetimi
Performans Değerlemesi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
MERİTOKRASİ
KURUM KÜLTÜRÜ.
Hızlı Okuma Egzersizleri
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

PERFORMANS DEĞERLENDİRME 2016-KOCAELİ Erdoğan TALİ 28.04.2017 Erdoğan TALİ

Konular Başarı ve başarı değerlendirmesi tanımı, Başarı değerlendirme amaçları Başarı değerlendirmede hata kaynakları 28.04.2017 Erdoğan TALİ

Performans kavramı Performans, herhangi bir görevin gereği olarak önceden belirlenen standartlara uygun davranışların gösterilmesi ve beklenen amaçlara yaklaşma derecesi olarak tanımlanabilir. Performans değerlendirme ise, çalışanın performansının incelendiği, değerlendirildiği, sonucun kaydedildiği ve çalışana bildirildiği süreçtir. 28.04.2017 Erdoğan TALİ

Performans ve yeterlilik Performans ile yeterlilik (competency) terimleri genellikle karıştırılmaktadır. Yeterlilik, bir iş veya uğraşı alanı ile ilgili teknik bilgi ve becerilerin varlığını, performans ise bilgi ve becerilerin üretime dönük yönünü ifade etmektedir. Başka bir anlatımla performans verilen görevlerin yapılmasıyla (başarılmasıyla) ilişkilidir. 28.04.2017 Erdoğan TALİ

Performans Yönetimi Performans Yönetimi kurum hedefleri ile kişinin bireysel hedefleri arasında eşgüdüm sağlayarak her iki tarafın da hedeflerine ulaşmasını koordine eden devamlı bir süreçtir. 28.04.2017 Erdoğan TALİ

Performans değerlendirme süreci 28.04.2017 Erdoğan TALİ

amaçlar Geliştirme Sınıflama Başarı Değ. Ödüllendirme Başarısızlığın önlenmesi Başarının pekiştirilmesi Geliştirme Personelin başarı düzeylerine göre gruplanması Başarı Değ. Sınıflama Personelin başarı düzeyinin ölçülmesi, yorumlanması Ödüllendirme Bireysel performansın karşılığını vermek 28.04.2017 Erdoğan TALİ

Performans değerlendirme sonuçlarının kullanım alanları Hizmet içi eğitim, Personel planlaması, Kariyer planlaması, Yönetsel beklentileri anlama, Eksikliklerini görme, Geliştirme Maddi ve manevi ödüller Yükseltme (terfi) Tanınma Ücret artışı Tenzil i rütbe Disiplin soruşturması Cezalandırma Ödüllendirme 28.04.2017 Erdoğan TALİ

Performans Değerlendirmede Hata Kaynakları (yapılmaması gerekenler) Aşırı hoşgörü ve esneklik (leniency) Katılık (strickness) Hale Etkisi (halo effect) Merkezi Eğilim (central tendency) Yakın Zaman Etkisi (recency effect) İşler Arasındaki Bağımlılığın Dikkate Alınmaması 28.04.2017 Erdoğan TALİ

Aşırı hoşgörü Hoşgörü yada ‘değerlendirme enflasyonu’ bir yöneticinin, bir çalışanın performansını olduğundan daha yüksek değerlendirmesidir. Yöneticiler bazen, iş görenleri suçlamak için bir neden olmadığını düşünerek onları belli ölçütlere göre olduklarından daha yüksek değerlendirirler. Çözüm: Yönetici eğitimi, başarı değerlendirmesini nesnel kriterlere dayandırmak. 28.04.2017 Erdoğan TALİ

Katılık Katılık, aşırı hoşgörünün tersidir; çalışanları hak ettiklerinden daha düşük düzeyde değerleme eğilimidir. Değerlendirici, daha çok çalışanların hatalarına, zayıflıklarına ve eksikliklerine dikkat eder. Değerlendirmenin bu şekilde kullanılması üretkenliği azaltır, çalışanları küçük düşürür ve gelişme heveslerini kırar. 28.04.2017 Erdoğan TALİ

Hale etkisi Hale etkisi, bir yöneticinin bir elemanı belli bir iş alanındaki mükemmelliğine bakarak, diğer alanlarda da olduğundan daha yüksek değerlendirmesidir. Hale etkisi ters yönde de işleyebilir. Bir eleman işin bütün yönlerinde başarılı olduğu halde bir tek yönde pek başarılı değilse, bu başarılı olmadığı yön üzerinde odaklaşılması ‘boynuz etkisi’diye bilinen durumu ortaya çıkarır. Çözüm: Performans değerlendirmesi kapsamlı olmalı, işin tüm yönlerini dikkate almalıdır. 28.04.2017 Erdoğan TALİ

Merkezi eğilim Personel hakkında çok iyi veya kötü demek cesaret isteyen bir iştir. Yönetici iki uçtan birine göre değerleme yaparsa bu yargının baş ağrıtacağını düşünerek çoğu kez değerleme merkezinin ortasında kalan değerleri (orta veya vasat gibi) işaretleme yoluna giderler. Çözüm: Zorunlu dağıtım yöntemi gibi teknikleri kullanmak. (Zorunlu dağılım yöntemi ile zayıf, ortanın altı, ortalama, ortanın üstü ve mükemmel olmak üzere beş kategori üzerinden değerlendirme yapılması yeterli olmaktadır. ) 28.04.2017 Erdoğan TALİ

Yakın zaman etkisi Personelin son zamanlardaki çalışmalarına / performansına odaklaşarak değerlendirme yapmaktır. Futbol takımlarımızın teknik direktörlerini düşününüz (Son maçlar) Çözüm: Yöneticiler performans değerlendirmesinde kullanmak amacıyla personelin performansı ile ilgili sürekli notlar tutmalıdır. Performans değerlendirmesi, yılda bir kez yapılan yönetsel etkinlik değildir. 28.04.2017 Erdoğan TALİ