Gıda Mikrobiyolojisi Eğitimi 04 Kasım 2014, Kuşadası Prof. Dr. Kadir HALKMAN Ankara Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü 07; Patojen Analizi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANALİZİ Prof. Dr. Kadir HALKMAN Ankara Üniversitesi
Advertisements

Gıda Mühendisliği Bölümü
Gıda Mühendisliği Bölümü
ISO (2014) ve CCA Prof. Dr. Kadir HALKMAN Ankara Üniversitesi,
Gıda Mikrobiyolojisi Eğitimi 04 Kasım 2014, Kuşadası Prof. Dr. Kadir HALKMAN Ankara Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü 05; Beklenmedik Sonuçlar.
Gıda Mikrobiyolojisi Eğitimi 04 Kasım 2014, Kuşadası Prof. Dr. Kadir HALKMAN Ankara Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü 04; Sonuçların değerlendirilmesi.
Gıda Mikrobiyolojisi Eğitimi 04 Kasım 2014, Kuşadası Prof. Dr. Kadir HALKMAN Ankara Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü 01; Temel İlkeler.
Mikrobiyoloji Laboratuvarı/
DublinCore, Driver Rehberi ve Temel Veri Giriş Standartları 20 – 21 EKİM 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA Güssün GÜNEŞ Marmara Üniversitesi.
Dr. Hayati Demiraslan Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji.
Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi /38 Doç. Dr. Hüseyin UZUN – Kaynak Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı 1 TIG KAYNAK TEKNİĞİNDE ELEKTROD SEÇİMİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Gıda Mikrobiyolojisi Eğitimi 04 Kasım 2014, Kuşadası Prof. Dr. Kadir HALKMAN Ankara Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü 06; Koliformlar; TAMB; Staph.
Gıda Mikrobiyolojisi Eğitimi 04 Kasım 2014, Kuşadası Prof. Dr. Kadir HALKMAN Ankara Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü 02; Homojenizasyon ve Ekim.
Gıda Mikrobiyolojisi Eğitimi Gıda Mühendisliği Bölümü
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Komut Türleri  8051’de de kullanılan komutlar 8-bit opkoda sahiptir.  8-bit opkod 2 8 =256 farklı komuta imkan tanır ve 8051’de toplam 255 komut tanımlıdır.
Nitel araştırma teknikleri
ENGELLİLERİN İSTİHDAMINA YÖNELİK DENEYİMLER Prof.Dr.Kamil Ufuk BİLGİN
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ÇORUM 2017
BAP Desteği (Bilimsel Araştırma Projeleri)
ENGELLİ ÇOCUĞA SAHİP AİLELERİN TUTUMLARI
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK DIŞ POLİTİKASI
Yüksek Dereceli Servikal İntraepitelyal Neoplazide Eksizyonel İşlem Sonrası Nüksün Öngörülmesi SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ , BURSA YÜKSEK İHTİSAS EĞİTİM.
ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
Kategorik Veri İki Bağımlı Grup
B.KENANOĞLU1, T. ÇELİKKOL1, S.AKAN1, H.YETİŞİR2, D.KELEŞ3, İ. DEMİR1
Öğretimin Uyarlanması
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Gıda Üretim Sürecinde Antibiyotik Dirençli Mikroorganizmaların Varlığı: Klasik Peynir Üretiminde GSBL üreten E.coli Varlığının Araştırılması Seda Özdikmenli.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Projeye Mali Kaynak Sağlama
Reoksijenizasyon Süresinin Uzatılması Reaktif Oksijen Radikali Düzeyi
Doğal Sayıları Çözümleyelim
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
AKADEMİK BİLİŞİM KONFERANSI 2015 ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
MİKROBİYOLOJİ LAB. Dr. N. Oya SAN.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kemal AKYOL, Şafak BAYIR, Baha ŞEN
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MİKROORGANİZMALARIN İNVİTRO ÜREME GÖRÜNÜMÜ
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ ALANINDA GEÇEN TEMEL KAVRAMLAR «TEMEL HAKLAR VE ÖZGÜRLÜKLER» KAVRAMI Prof. Dr. Yasemin KARAMAN KEPENEKCİ Ankara Üniversitesi.
İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D.
Gelişim ve Temel Kavramlar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
F1 Kolorimetrik Hızlı Sonuç veren Biyolojik İndikatörler
DOKU KÜLTÜRÜ VE BİYOTEKNOLOJİ İLE İLGİLİ PROBLEMLER
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
BT30 Kullanım Yönergeleri
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Etki Büyüklüğünü Hesaplama Örneklerle Gpower.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Kişilik Gelişimiyle İlgili Kavramlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Mikrobiyal üreme I- Bakteri hücre bölünmesi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Kültürel Bellek Çalışmalarının Görsel Bir Haritası Güleda Doğan
LEZZET PROFİLİ ANALİZİ
Bilimsel araştırma türleri (Deneysel Desenler)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
TEST.
Araştırmaya Karar Vermek
Sunum transkripti:

Gıda Mikrobiyolojisi Eğitimi 04 Kasım 2014, Kuşadası Prof. Dr. Kadir HALKMAN Ankara Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü 07; Patojen Analizi

Salmonella Selektif olmayan ön zenginleştirme (TPS)  2 farklı selektif sıvı besiyerinde (RVS Broth ve MKTTn Broth) selektif zenginleştirme  Her selektif zenginleştirme besiyerinden 2 farklı selektif katı besiyerine sürme. Selektif katı besiyerinden biri XLD Agar; diğeri kullanıcı tercihi.  Tipik kolonilerin biyokimyasal testlerle doğrulanması.  Pozitif kolonilerin serolojik olarak doğrulanması.

Salmonella 02 Hızlı analiz Selektif olmayan ön zenginleştirme (TPS)  RVS Broth’ta selektif zenginleştirme  Hızlı kit uygulanması Pozitif sonuç  devam Negatif Sonuç  analiz bitti. Negatif sonuç için gereken süre 42 saat 35 dk.

Listeria monocytogenes Yarı selektif (1/2 Fraser) Broth besiyerinde yarı selektif ön zenginleştirme  Selektif zenginleştirme (1/1 Fraser Broth)  Biri kromojenik Listeria Agar diğeri kullanıcı tercihine bırakılan selektif katı besiyerine sürme. *Gerekirse canlandırma (önerilir) *Yarı selektif ön zenginleştirme sonrası selektif katı besiyerlerine sürme *Tam selektif zenginleştirme besiyerinden 24 ve 48 saat inkübasyon sonrası selektif katı besiyerine sürme.

Listeria monocytogenes 02 Hızlı analiz Yarı selektif ön zenginleştirme  Selektif zenginleştirme  Hızlı kit uygulanması Pozitif sonuç  devam Negatif Sonuç  analiz bitti. Negatif sonuç için gereken süre 42 saat 35 dk.

E. coli O157:H7 analizi Selektif zenginleştirme  Selektif katı besiyerine sürme. *Hızlı analiz için selektif ön zenginleştirmeden devam edilir. *Selektif zenginleştirme öncesi canlandırma önerilir. UNUTULMAMALI *Asıl önemli olan EHEC (VT+) tanımlanmasıdır  2011 Almanya çıkışlı salgın UNUTULMAMALI