SHY-147 Kapsamında Tanınan Okul Statüsü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GRUP 10 (BURAK KOÇAK, BEKİR YAMAN, ÖNDER SEVİNDİK, İSMAİL BAYRAM GÖKİN) Bu Powerpoint sunumunda konumuz olan ÜSLÜ SAYILAR hakkında ayrıntılı bilgiler verilecektir.
Advertisements

Ortaöğretim Matematik ve Geometri Programlarındaki Değişiklikler ve Sınıfiçi Uygulamalar OFMA Dr. Fatma Aslan-Tutak.
ORAN ORANTI.
KARMAŞIK SAYILAR.
KARMA Ş IK SAYILAR Derse giriş için tıklayın... A. Tanım A. Tanım B. i nin Kuvvetleri B. i nin Kuvvetleri C. İki Karmaşık Sayının Eşitliği C. İki Karmaşık.
KARMAŞIK SAYILAR.
ÜSLÜ SAYILAR.
HAZIRLAYANLAR:  AL İ I Ş IK  MUSTAFA Ş ANLI  YUNUS ADALI  SERDAR KALENDER.
TBF Genel Matematik I DERS – 1 : Sayı Kümeleri ve Koordinatlar
Temel Bilgi Teknolojileri
A KADEMİ K AÇIK ÖĞRETİM & DGS & KPSS DİKEY GEÇİŞ SINAVI.
Formüller Mustafa AÇIKKAR.
KESİRLİ FONKSİYONLARIN GRAFİKLERİ
2.DERECE DENKLEMLER TANIM:
MATEMATİK DÖNEM ÖDEVİ.
Tam Sayılarda Çarpma İşlemi
CEBİRSEL İFADELER.
CEBİRSEL İFADELER ALIŞTIRMALAR 6. Sınıf.
2.Gün MATEMATİK 1.KİTAP ÇARPMA - BÖLME ANTRENMANLARLA
3.Gün MATEMATİK 1.KİTAP ÇARPMA - BÖLME ANTRENMANLARLA
Mehmet GELİŞGEN Matematik Öğretmeni
MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR
MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR
TAM SAYILARLA BOŞLUK DOLDURMA
CEBİRSEL İFADELER.
ÜSLÜ SAYILARLA ÇARPMA VE BÖLME İŞLEMLERİ ÜSLÜ SAYILAR
Ölçme Sonuçlarının Değerlendirilmesi
Çarpanlara Ayırma.
İçindekiler; Orantı Çeşitleri Ters Orantı Doğru Orantı Örnekler
KARMAŞIK SAYILAR.
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
BASİT CEBİRSEL İFADELER
15. Ozon Paneli 18 Aralık 2014, ISTANBUL METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA DAİRESİ BAŞKANLIĞI Klimatoloji Şube Müdürlüğü OZON ve İKLİM MODEL WEB GÖSTERİMİ.
KAREKÖKLÜ SAYILAR.
İLKÖĞRETİM MATEMATİK 8.SINIF
CEBİR CEBİRSEL İFADELER Cebirsel ifadelerde toplama ve çıkarma işlemi
ÜSLÜ SAYILAR.
HAZIRLAYAN:İMRAN AKDAĞ NO:
ÜSLÜ SAYILAR.
ÜSLÜ SAYILAR.
TAM SAILAR İÇİNDEKİLER TAM SAYI KAVRAMI MUTLAK DEĞER
Diferansiyel Denklemler
ANALOG-SAYISAL BÜYÜKLÜK VE SAYI SİSTEMLERİ
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi BÖLÜM 21 Veri Analizi Kavramlarının Gelişimi.
MATEMATİK MÜFREDATI EKLENEN-ÇIKARTILAN KONULAR
SAYI SİSTEMLERİ-HESAPLAMALAR
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİLGİSAYAR 2 NOT 3. Sayıları Biçimlendirmek Hücrelere girdiğimizde sayıları biçimlendirmek için; Hizalma yapmak istediğimiz.
Bölüm 03 Sayısal Tanımlama Teknikleri
CEBİRSEL İFADELER Terim , Katsayı, Kuvvet
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
Uçuşa Elverişlilik Dairesi
Yeşilköy Anadolu Lisesi. TANıM (KONUYA GIRIŞ) a, b, c gerçel sayı ve a ¹ 0 olmak üzere, ax 2 + bx + c = 0 biçimindeki her açık önermeye ikinci dereceden.
SHY-66/147 KREDİLENDİRME SHY-66/147 Kredilendirme:  Alınan eğitimin, Ek-1.C Temel Bilgi Gerekliliklerine eşdeğer olduğunun tespit edilmesine istinaden,
TÜRKİYE’DEKİ İÇME SUYU KAYNAKLARININ VE ARITMA TESİSLERİNİN
ATILIM ÜNİVERSİTESİ SEMİNERİ
KARMAŞIK SAYILAR DİLEK YAVUZ.
KAREKÖKLÜ SAYILAR.
DERS 2 SAYI DÜZENLERİ.
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ÜSLÜ SAYILAR.
DGS-KPSS-AÖF BİLGİSAYAR-MUHASEBE-İNGİLİZCE ALES-KPDS-ÜDS HAZIRLIK
HAZIRLAYAN:ELİF CEYLAN.   Tam sayılarda toplama işlemi yapılırken, verilen tam sayıların aynı veya farklı işaretli oluşlarına göre işlem yapılır. Aynı.
ÜSLÜ SAYILAR Orijinal sunu 70 sayfadır.Örnek Sunu için belli bölümleri kesilmiştir.
CEBİRSEL İFADELER. CEBİRSEL İFADE VE BİLİNMEYEN NEDİR? En az bir bir bilinmeyen ve bir işlem içeren ifadelere cebirsel ifadeler denir. Cebirsel ifadelerde.
KAREKÖKLÜ SAYILAR Sunuindir.blogspot.com. Tanım: denkleminde elde edilen x’ e a’ nın n’ inci dereceden kökü denir.
HAYATIMIZ MATEMATİK. Matematik...ilk duyulduğunda çoğu insanın korktuğu aslında mantık ve zekanın ortak hareket ettiği bir bilimdir.olmazsa olmazdır hayatımızda.
7. SINIF MATEMATİK İRFAN KAYAŞ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eşitsizlikler Hasan KORKMAZ İzmir Fen Lisesi
MEZOPOTAMYA MATEMATİĞİ
Sunum transkripti:

SHY-147 Kapsamında Tanınan Okul Statüsü Uçuşa Elverişlilik Dairesi Başkanlığı SHY 66/147 Koordinatörlüğü Nisan 2016 Mustafa Burak BURCU Havacılık Uzman Yrd.

SHY-147 Kapsamında Tanınan Okul Statüsü SHY-147 Kapsamında Tanınan Okul Statüsü nedir? SHY-147 onayı olmayan fakat SHT-66 Talimatı Temel Bilgi Gereklerine uygun müfredatla uçak bakım alanında havacılık bakım eğitimi veren okullara verilen statüdür. Genel Müdürlüğümüzce bu faaliyetler 26 Mart 2015 tarihli SHY-147 Kapsamında Tanınan Okul Statüsü Genelgesi kapsamında yürütülmekte olup, yetkilendirilecek okullar yine bu genelge kapsamında yetkilendirilmektedir.

SHY-147 Kapsamında Tanınan Okul Statüsü Hangi okullar faydalanabilir? MEB YÖK • Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı uçak bakım alanında havacılık bakım eğitimi vermek üzere faaliyet gösteren, Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi kapsamına giren kamu veya özel okullar ile, • Yükseköğretim Kurulu Kanunu kapsamında, uçak bakım alanında havacılık bakım eğitimi vermek üzere faaliyet gösteren Yüksek Okullar, Fakülteler ve Meslek Yüksek Okullarına, bu Genelge kapsamında başvurmaları halinde yapılacak denetim ve değerlendirme akabinde “Tanınan Okul” statüsü verilebilecektir.

SHY-147 Kapsamında Tanınan Okul Statüsü Mezun kişilere faydaları nelerdir? Tanınan Okul statüsü programından mezun olacak kişiler için kategorisine uygun tüm modüllerden muafiyet sağlanacak SHT-66 IR 66.A.30; Kategori A ve B3 ile B1.2 ve B1.4 alt kategorileri için 2 yıl, Kategori B2 ile B1.1 ve B1.3 alt kategorileri için ise 3 yıl. Bu statüye sahip okullardan mezun olan kişilere kategorisine uygun olarak tüm modüllerden muafiyet sağlanmaktadır.Burada önemli konu Modül 7-11-14 gibi pratik eğitim gerektiren modüllerden de muafiyet sağlanmasıdır. Bu statünün bir diğer avantajı ise SHT-66 IR 66.A.30 Temel Deneyim Gereklilikleri bölümünde belirtildiği üzere ilgili kategoriye uygun olarak lisans alma aşamasında gerekli olan olan deneyim süresinde indirim sağlamasıdır.Bu deneyim süreleri;

Başvuru yapan okullardan istenilen şartlar: SHT-66 Talimatı Ek-1.C Temel Bilgi Gereklilikleri Verilen Eğitim, SHT-66 Talimatı Ek-1.C Temel Bilgi Gerekliliklerini karşılamalıdır; Seviye Süre İçerik “Tanınan Okul” statüsü almak isteyen okulların, bazı şartları sağlayıp Genel Müdürlüğümüze başvuru yapması istenmektedir. 1.şart; Verilen Eğitimin, SHT-66 Talimatı Ek-1.C SHT 66 Temel Bilgi Gerekliliklerini (içerik, seviye ve süreye uygun olarak) karşılaması gerekmektedir.

Başvuru yapan okullardan istenilen şartlar: MODÜL 1. MATEMATİK * Hangi derste hangi konu içerisinde verildiği * Teorik Eğitim Süresi SHT-66 Seviyesi * Müfredat Seviyesi A B1 B2 B3 1.1. Aritmetik Aritmetik terimler ve işaretler, çarpma ve bölme metotları, fraksiyonlar/kesirler ve ondalıklar, faktörler ve çarpanlar, ağırlıklar, ölçüler ve dönüştürme faktörleri, oran ve orantı, ortalamalar ve yüzdeler, alanlar ve hacimler, kareler, küpler, kare ve küp kökleri. 1 2 1.2. Cebir (a) Basit cebirsel ifadelerin, toplamanın, çıkartmanın, çarpımın ve bölmenin değerlendirilmesi, ayraçların basit cebirsel fraksiyonların/kesirlerin kullanımı; (b) Lineer/doğrusal denklemler ve bunların çözümleri; Endeksler ve üstler/kuvvetler, negatif ve kesirli endeksler; İkili ve diğer geçerli numaralandırma sistemleri; Eşanlı denklemler ve tek bilinenli iki derece denklemler; Logaritmalar. - 1.3 Geometri (a) Basit geometrik yapılar; (b) Grafiksel gösterim; grafiklerin, denklem/fonksiyon grafiklerinin özellikleri ve kullanımları; (c) Basit trigonometri; trigonometrik ilişkiler; tablo ve dikgen ve kutupsal koordinatların kullanımı. Verilen Eğitimin, SHT-66 Talimatı Ek-1.C SHT 66 Temel Bilgi Gerekliliklerini (içerik, seviye ve süreye uygun olarak) karşılaması gerekmektedir. Başvuru esnasında Genel Müdürlüğümüze bu uyumluluk nasıl bildirilecek? Müfredat Karşılaştırma Formu

Başvuru yapan okullardan istenilen şartlar: Bu statüde eğitim alan öğrencilerden yapmasını beklediğimiz pratik işlemler Ek 3 teki tablolarda verilmiştir. Öğrencilerin bilgi ve el becerilerinin arttırılması amacıyla ilgili kategoriye uygun olarak yeterli sürede pratik eğitim verilmeli ve pratik eğitim gerektiren modüllerle ilgili Ek-3’de yer alan gerekliliklerin en az %75’i kendi tesislerinde sağlanmalıdır. Ayrıca her bir öğrenci için pratik eğitim kayıt defteri tutulmalıdır.Yapılacak pratik eğitimler için prosedürler hazırlanmalıdır.

Başvuru yapan okullardan istenilen şartlar:

Başvuru yapan okullardan istenilen şartlar: Teorik ve pratik eğitim için tabloda belirtilen eğitim süreleri sağlanmalıdır, Temel Eğitim Ders Süresi a) Bir eğitim saati, herhangi bir ara/mola olmadan 60 dakikalık eğitim anlamına gelmektedir. b) Pedagojik ve insan faktörleri prensipleri göz önünde bulundurularak, gerçekleştirilecek günlük teorik eğitim saati 6 saatten fazla olamaz. c) Temel Eğitim Kurs Süreleri Tablosunda belirtilen temel eğitim kursları sürelerinin %90’ına katılım şarttır. Asgari katılım süresinin karşılanması amacıyla, eğitim kuruluşu tarafından ilave eğitim sağlanabilir.

Başvuru yapan okullardan istenilen şartlar: Geçme notu 100 puan üzerinden minimum 75 puan Teorik sınıf ortamı için 28, pratik eğitim için 15 kişilik kapasite esas olmakla beraber bu sayının teorik sınıf ortamı için 35'i, pratik eğitim için 20'yi aşmaması gerekmektedir Eğitim verilen sınıf veya atölye ortamlarının uygun iklimlendirme, havalandırma ve öğrenmeyi kolaylaştıran bir aydınlatma şartlarına sahip olması gerekmektedir

SHY-147 Kapsamında Tanınan Okul Statüsü Değerlendirme ve Yetki Düzenlenmesi belirtilen kriterler kapsamında değerlendirme yapılacak ve gereklilikleri karşılayan okullara Tanınan Okul sertifikası verilecektir. Tanınan Okul Sertifikasının süresi 5 yıl olup, süre içerisinde yapılacak denetimlerle ve/veya değerlendirmelerle süre temdit edilebilecektir.

TEŞEKKÜRLER