ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY STRATEJİ GELİŞTİRME Gelen Stratejiler Maliyet Liderliği Farklılaştırma Odaklaşma Alternatif Yönetim Geri Çekilme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

İŞLETME İLE İLGİLİ STRATEJİLER
Strateji Tasarımı İlker acar.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
AĞ TABANLI STRATEJİLER VE BİLGİ SİSTEMLERİ
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
Bölüm 8 Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler
KURUMSAL STRATEJİLER.
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
İşletme Yönetimine Giriş 9. HAFTA İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
14. Yatay ve dikey bütünleşme (vertical and horizontal integration)
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
STRATEJİ GELİŞTİRME Nasıl Hangi Temelde Hangi Yönde Alternatif Metot
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
TURİZM PAZARLAMASI PLANLAMASI.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Pazarlama İletişimi.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
STRATEJİK ORTAKLIKLAR OLUŞTURMA
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 7. Hafta Üst Yönetim Stratejileri : Kurumsal Stratejiler Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
PAZARLAMA YÖNETİMİ İşletme Stratejileri Prof. Dr. Zeliha Eser.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Bölüm 11 Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Şeref Saygılı-OECD&TCMB Cengiz Cihan-TCMB 24 Ekim 2011 İstanbul
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
HEDEF PAZAR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri
Sunum transkripti:

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY STRATEJİ GELİŞTİRME Gelen Stratejiler Maliyet Liderliği Farklılaştırma Odaklaşma Alternatif Yönetim Geri Çekilme Birleşme Yeni Pazara Girme Ürün Geliştirme Pazar Geliştirme Çeşitlendirme İlgili İlgisiz Alternatif Metot Ölçek Büyümesi Satınalma Stratejik İşbirliği Nasıl Hangi Yönde Hangi Temelde

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Firmalar Niçin Büyür? İşlem Maliyetleri Ölçek Ekonomisi Kapsam Ekonomisi Riski Dağıtma Altyapıdan Faydalanma

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Sirket Stratejilerinde kilit sorular Sirket hangi endustrilerde faaliyette bulunacak? Sirketin genel merkezi farkli endustrilerde yer alan isletme karmasini nasil yonetecek? Bu endustrilerde yer alan isletmelerin sirket icinde gorece onemi ve agirligi nasil olacak?

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Ürün MevcutYeni Pazar Mevcut Pazara nüfuz etme Ürün geliştirme YeniPazar geliştirmeÇeşitlenme Ansoff‘un Ürün/Pazar Stratejileri

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Pazara Nüfuz Etme  JC Penney, markanın beş yıllık konumlandırıma stratejisi gereği Times Square'de şık ve görkemli yeni bir mağaza açtı.  Target isimli firma mevcut tasarımcıların koleksiyonlarına ek olarak yeni tasarımcıların koleksiyonlarını da bünyesine kattı  Türk Telekom müşteri sayısını artırmak için yeni bir reklam kampanyası düzenledi Pazar Geliştirme  Unilever şu anda Avrupa’da Latin Amerika’da ve Asya’da satılan Sunsilk isimli şampuanı ABD’de tanıtmaya başladı.  Türkcell, Avea ve Vodafone kullanıcı sayılarını artırmak için gençlere, öğrencilere, kamu personeline, kurumsal müşterilere yönelik tarifeler geliştirdi Ürün geliştirme  Frito-Lay tuzlu çerez ürünlerinde trans yağlar kaldırdı.  Nintendo DS dokunmatik oyun cihazı geliştirdi  Coca-Cola Splenda ile tatlandırılmış diyet kola üretti  Toyota araçlarda telefonların radyo-CD çalar ile bağlantılı “hands-free” çalışmasına olanak sağlayacak şekilde yeni modeller piyasaya sürdü Pazar/Ürün çeşitlendirme  Hasbro oyuncak firması, Playskol markası ile bebek bakım ürünleri üretmeye başladı  Gap giyim firması Forth&Town isimli marka ile 35 yaş üstü bayanlara yönelik ürün üretmeye başladı  Renault Bulgaristan’da demir çelik fabrikasını satın aldı  IC Holding Antalya Havalimanının işletmeciliğini satın aldı. Şirketin CEO’su İbrahim Çeçen, enerji, sulama, turizm ve otoyol gibi özelleştirmelerde aktif olacaklarını bildirdi  Türk Telekom internet sektörüne yatırım yaptı.

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Geriye doğru dikey büyüme Yatay Büyüme Geriye doğru dikey büyüme Çarpraz, Yanal büyüme Tedarikçiler, Hammadde Dağıtım kanalları, Pazar, Müşteriler Çarpraz, Yanal büyüme Çeşitlenme Yatay Büyüme Yeni İş alanları

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Yatay büyüme Rakipleri ele geçirerek (satın alarak) büyüme… Bir yandan ölçek ekonomisinin getirdiği fırsatlar, diğer yandan rakip azaltmanın sağlayacağı pazar gücü… Yatay büyümede sınır: Rekabet Kurulları ve Anti Tröst yasaları. Özellikle az sayıda firmanın pazarın büyük kısmını elinde bulundurduğu endüstrilerde (GSM?) böyle… Ayrıca… -Kapasite artırmak (Toyota), -Ford’un Volvo’yu satın alması,

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Yatay Büyüme Teşvik Edici Etmenler: Ölçek ekonomisi Becerileri kullanma İşlem Maliyetlerinden tasarruf –Aynı genel merkez? –Aynı araç gereçler –Aynı İnsan Kaynakları Rakip azaltma- Pazar gücünü artırma Caydırıcı Etmenler: Bürokrasi maliyetleri artar Esneklik azalır Potansiyel atıl kapasite Dikey büyümenin çekiciliği Stratejik İşbirliğinin çekiciliği

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Yanal-Çarpraz Büyüme Yanal-Çarpraz büyüme firmanın aynı pazarın farklı sektörlerinde faaliyette bulunmasıdır. Ülker’in Cola Turka ile kola sektörüne girmesi Mercedes Benz’in ticari araç sektörüne girmesi

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Dikey Büyüme Stratejileri Firmanın tedarik (geriye doğru) ve/veya dağıtım (ileri doğru) halkalarını bünyesine (değer zincirine) katmasıdır… Bu sayede firmanın: Dağıtımcıları Tedarikçileri Rakipleri a- tedarik ve dağıtım kanallarını etkileyerek b- Pazar gücü sayesinde denetlemesi mümkün olur….

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Dikey büyüme İleri doğru – Dağıtım kanallarının denetimini ele geçirmek Aygaz-Opet? Geriye doğru – Firmanın tedarikçileri üzerinde denetim oluşturması Ford’un kendi koltuklarını ve farlarını kendisinin üretmesi Cargill- Mısır tarlası

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Çeşitlenme Çeşitlenme bir firmanın yeni pazarlara ve ürünlere yönelmesidir. ABD’de bankaların emlak şirketlerini satın almaları İlişkili ve ilişkisiz büyüme

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY İlişkili-İlişkisiz Çeşitlenme Düzey ve Türleri Dominant İlişkisiz Dominant İşletme Tek İşletme İlişkili Büyüme İlişkisiz Büyüme Uzmanlaşma Oranı İLIŞKILILIKORANIİLIŞKILILIKORANI

ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY Hangi İşleri Büyütmeli? Hangi İşlerden Çekilmeli?