Doç.Dr. Muharrem AK Zirve Üniversitesi Tıp E ğ itimi Aile Hekimli ğ i AD Profesyonalizm.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dün Bugün Gelecek Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2010, Aydın.
Advertisements

A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning
A GAP YEAR PLAN Bir ara / boş YIL PLANI
Sustainable Developement & International Perspective in School Bu proje T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (
Fakültelerimiz nasıl birer doktor mezun etmeyi uygun görmektedir? The medical school faculty must define the objectives of its educational program. (LCME.
DAÜ Do ğ u Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi KKTC Dekan Prof. Dr. Hasan AMCA Aralık
Son Sınıf Tıp Öğrencileri & Yaşam Boyu Öğrenme Murt, Çekmecelioğlu, Önal, Yavuz
Sustainable Developement & International Perspective in School Bu proje T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Tıpta Uzmanlık Eğitimi Programına Yönelik Ölçme ve Değerlendirme Tasarımı Serdar ÖZDEMİR.
Özellikle firmaların imajlarının, ünlerinin ve pazarlama çabalarının bu alandaki problemler yüzünden yıprandığını fark ettiklerinden beri, son yıllarda.
Hazırlayan: Yasin Tunç A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
Eğitimde Yeniden Yapılanma
AKTS ve DE Etiketleri Müracaatları için Program Bazında Yapılacak Çalışmalar Hazırlayanlar:Dr. Ali Osman KURT Dr. Nesrin KENAR Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesi Projesi Improving.
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
Onur Görür Ürün Grubu Pazarlama Müdürü Microsoft Türkiye.
Açık ve Uzaktan Öğrenmede Okul Bırakma Nedenlerinin İncelenmesi Münevver ESGİCE Atatürk Üniversitesi
INFORMED CONSENT Assist.Prof.Dr. Mehmet KARATAS Dept. of History of Medicine & Ethics.
INTRODUCTION TO HISTORY OF MEDICINE Assist.Prof.Dr. Mehmet KARATAŞ Department of History of Medicine and Ethics.
ETHICAL ISSUES IN HEALTH SERVICES ABOUT TELLING THE TRUTH Assist.Prof.Dr. Mehmet KARATAS Dept. of History of Medicine & Ethics.
SYSTEMATIC REVIEW AND META-ANALYSIS WORKSHOP SİSTEMATİK İNCELEME VE META-ANALİZ ÇALIŞTAYI HAZİRAN JUNE 2016 İSTANBUL Düzenleyen Kurum.
“7’sinde ne ise 70’inde de o” Öğrencilikte Bilimsel Araştırma Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 211.
/ 181 Zekeriya Aktürk, Prof. Dr. Şifa Üniversitesi Tıp Fakültesi, Aile Hekimliği AD , İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Asistan ve Öğretim Üyesi.
Simüle Hasta ile Eğitim
Can K. Tutuğ TÜTF Psikiyatri ABD, Edirne
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 321.
Kayna ş tırma Uygulamaları ve Ö ğ retmen Yeterlilikleri: Ö ğ retmenler Yeti ş tirilmeli mi? Geli ş tirilmeli mi? Doç.Dr. Hasan Gürgür Bu çalı ş ma Türkiye.
Student selected components: do students learn what teachers think they teach? Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi.
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
TOPLUM İÇERİSİNDE TIP EĞİTİMİ (Topluma Dayalı Tıp Eğitimi – TDTE) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 171.
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
BOĞAZLAYAN HALK EĞİTİM MERKEZİ INSTITUTUL POSTLICAL PHOENIX htttp:// NEWHAM COLLEGE OF FURTHER.
DISCUSSION
Students social life and join the social clubs. BARIŞ KILIÇ - EGE DÖVENCİ IŞIK ÜNİVERSİTESİ
In addition to this our company includes expert doctors and professors as advisors and researches high technology and new devices in the field of medicine.
İSTANBUL TABİP ODASI 21 Ocak 2017 SAVAŞ …
Olgu Temelli Değerlendirme (OTD)
Cambridge IGCSE® Cambridge IGCSE:
ACİL SERVİSTE KOSTİK BİLEŞİKLER İLE ZEHİRLENMELER
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
David’s father has worked as a policeman ……………… he was 25. since for since.
KÜÇÜK GRUPLARDA SÜREKLİ TIP EĞİTİMİ
Yardımcı Personel Dört El Teknik Detayı
FINLAND EDUCATION SYSTEM I am talking about the Finnish education system today.
Bir psikolojik yapı olarak "başarı" ve madde geliştirme süreci
Hasta ve Hasta Yakını Hakları Kongresi, Ekim 2017, İstanbul BİR İNSAN VE HALK SAĞLIĞI SORUNU OLARAK HIV İLE YAŞAYAN KİŞİLERE ETİK YAKLAŞIM Gamze.
University of Pennsylvania English Language Programs
Stephen Hawking His Life and Vestige. Stephen Hawking.
Uzm. Erdi Okan YILMAZ* Öğr. Gör. Seydi AKTUĞ**
Olgu Temelli Değerlendirme (OTD)
We are pleased to welcome you to the opening ceremony of
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
“Differentiation for making a positive Difference!!!!”
Yazılım Projeleri Yönetimi
2018 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLMESİ PLANLANAN
Before the Battle of Çanakkale. Why a Front in Çanakkale was Opened? In the summer of 1914, the war continued in Europe with all its intensity, and by.
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemleri Genel Bir Değerlendirme
Imagine that you are a teacher and you are taking your 20 students to England for the summer school.
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özelliklere İlişkin Sınıflamalar
2019 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLMESİ PLANLANAN
STRENGTHS – What does your organization do better than your competition? WEAKNESSES – What does your organization need to improve upon? OPPORTUNITIES.
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
Sunum transkripti:

Doç.Dr. Muharrem AK Zirve Üniversitesi Tıp E ğ itimi Aile Hekimli ğ i AD Profesyonalizm

Bugün 2  Tanım,  Nasıl Ö ğ retilmeli ve Nasıl De ğ erlendirilmeli  Bir Olgu  Avustralya Örne ğ i  Ölçme ve de ğ erlendirme

3  Ö ğ renci  E ğ itici / Akademisyen  Mesleki yaşamı  Hasta, hasta yakını,  Di ğ erleri

 Fedakarlık,  Sorumluluk,  Hesap verebilirlik  Empati,  Onur,  Bilgi-beceri ve iletis ̧ imde yeterlilik,  Dürüstlük  Altruism,  Respect,  Honesty, Integrity,  Dutifulness,  Social Contract  Honour,  Excellence  Accountibility Avşar ve ark. Profesyonalizm Tıp Eg ̆ itimi Du ̈ nyası Derg. 2012:35/21–29 J Cohen. Professionalism in medical education, an American perspective: from evidence to accountability Medical Education 2006; 40: 607–617 Accountability.15,16

5

American Board of Internal Medicine 6  Yetkinin kötüye kullanımı  Kıskançlık  Küstahlık  Çıkarcılık  İ nsaf, vicdan

7  Ölçülemezse geliştirilemez,  Ö ğ renciler beklentilerinizi de ğ il gözlemlenebilir net ve spesifik olarak belirttiklerimize göre tutum geliştirirler. Cohen JJ. Foreword. In: Stern DT, ed. Measuring Mediical Professionalism. New York: Oxford University Press 2006;v–viii.

8 Sarah K Medical Teacher. Making the professionalism curriculum for undergraduate medical education more relevant 2013; 35: 908–914

Nasıl ö ğ retilmeli, 9 Sarah K Medical Teacher. Making the professionalism curriculum for undergraduate medical education more relevant 2013; 35: 908–914

10 Vimmi Passi, Developing medical professionalism in future doctors: a systematic review International Journal of Medical Education. 2010; 1:19-29

11

Profesyonalizm ve Örnek Bir Olgu 12  Standardize hasta

13

14 Malcolm Parker, The “Pyramid of Professionalism”: Seven Years of Experience With an Integrated Program of Teaching, Developing, and Assessing Professionalism Among Medical Students Academic Medicine, Vol. 83, No. 8 / August 2008

Profesyonalizm Kültürü Geliştirmek 15  Kurumsal standartlar  Doktor adaylarının seçimi  Fakültelerde e ğ itimin artırılması  Ö ğ renme ortamlarında profesyonel olmayan davranışların belirlenerek yaptırımların uygulanması  Ölçekler

Profesyonelizm Mükemmellik Sorumlu Adanmış Etik ve Legal duyarlılık İ letişim Becerileri Mesleki Yetkinlik Humanist Incorporating Professionalism into Medical Education: The Mayo Clinic Experience Paul S. Mueller Keio J Med 2009; 58 (3):

Kaynaklar 17  Dent J Harden MH. A Practical Guide for Medical Teachers. Churchill Livingstane 4 th Edition 2013.