GRUNDTVIG LEARNING PARTNERSHIPS 2012-2014 A Project Bringing Generations Together: “ Inclusive Intergenerational Family Learning as a Tool For Lifelong.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GREEN TOUCH PROJECT Bu Proje TOBB ve Eurochambres Koordinasyonunda Yürütülmektedir.Bu Proje Avrupa Birliği Tarafından Finanse Edilmektedir.
Advertisements

Yazdırma: Yazıcınız bizim yazıcılarımız gibi yazdırmayabilir; bu nedenle birkaç deneme baskısı yaptığınızdan emin olun. Hizalama yeterince doğru olmuyorsa,
Engelli Dernekleri Federasyonu
Fakültelerimiz nasıl birer doktor mezun etmeyi uygun görmektedir? The medical school faculty must define the objectives of its educational program. (LCME.
Engelli Yetişkinler için Mesleki Uygunluk Modülü Geliştirme Development of Vocational Suitability Module for Disabled Adults Doç. Dr. Dolunay ŞENOL Sosyoloji.
Member of Consortium This project is co-financed by the European Union and the Republic of Turkey Düşük Sıcaklık Güç Üretimi Section 14.
MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ABET HAZIRLIKLARI Makina Mühendisliği Bölümü Lisans Eğitimi Ölçme Değerlendirme Komitesi (LEÖDK) Mühendislik Fakültesi Sunumu.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Building Mutual Trust Between the Labour Market and Education Panel Session.
“From 7 to 77: Social Responsibility Project”. Social Responsibility Project for Graduation “FROM 7 TO 77: Solidarity between generations” Four Generations.
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Reach customers with Mobile Search Network.
Bu Proje Avrupa Birliği ve T ü rkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir ” CIVIL SOCIETY DIALOGUE EU – TURKEY CHAMBERS PARTNERSHIP GRANT.
AKTS ve DE Etiketleri Müracaatları için Program Bazında Yapılacak Çalışmalar Hazırlayanlar:Dr. Ali Osman KURT Dr. Nesrin KENAR Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü.
/ 141 Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALİTY CIRCLES
EKO KULÜP ECO CLUB.  Bu çalı ş manın uzun süreli olması için okul yönetimiyle konu ş up, ENKA STORE’un önünde sürekli kalacak bir.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesi Projesi Improving.
BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Kampanyanızı optimize edin. Görüntülü Reklam Kampanyası Optimize Edici'yi Kullanma Display Ads Campaign Optimizer. Let Google technology manage your diplay.
NEEDS ANALYSIS QUESTIONNAIRE. Nedime Hanım Kız Teknik ve Meslek Lisesi 30 students 11th level.
Genel Bilgilendirme Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Kurum Koordinatörü 07 Ekim 2009 Tanışma Toplantısı.
TÜBİTAK Ufuk 2020 Enerji Verimli Binalar ve Sürdürülebilir İşlem Endüstrileri Konu Başlıkları Merve AKKUŞ Bilimsel Programlar Uzmanı Nanoteknoloji,
SERVING WATER TO A THIRSTY PERSON Bu Proje AB Tarafından Finanse edilmektedir. This Project is funded by European Union. Responsibility for the information.
ARCH 518 Design Methods 20 May-3 June 14 lecture.
Database for APED Büşra Bilgili | Emirhan Aydoğan | Meryem Şentürk | M. Arda Aydın COMPE 341.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENMEYİ İSTİYORUM, FAKAT... BENİM STİLİM NE? Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
Video Mayıs/Haziran 2013 Bu proje (proje numarası NO1-LEO ) Avrupa Komisyonu deste ğ iyle fonlanmaktadır. Bu yayın sadece yazarın görüşünü.
Learning to learn network for low skilled senior learners FARKLI ÖĞRENME STİLLERİ! Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle öğrenme. Developed.
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
Elke HOFFMANN & Engin YILMAZ Hessenkolleg- Wetzlar / Almanya İzmir Özel Fatih Koleji / Türkiye Grup Çalışması ve e-Twinning: Metodlar ve Sonuçları / Grup.
Nesilleri Bir Araya Getiren Bir Proje: “Hayat Boyu Öğrenmenin Bir Vasıtası Olarak Kuşaklar Arası Aile Öğrenimi” GRUNDTVIG ÖĞRENME ORTAKLIKLARI
Küreselleşme terimi günlük hayatımızda giderek daha da fazla yer eden bir kelime haline gelmiştir. Kıtalar arası ticaret, dünyanın bir tarafından diğer.
TOPLUM İÇERİSİNDE TIP EĞİTİMİ (Topluma Dayalı Tıp Eğitimi – TDTE) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 171.
VIRTUAL ENTERPRISES VIRTUAL ENTERPRISES. Bornova Selçuk Yaşar Boyacılık Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi About the Programme: Entrepeneurship is studied.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
Learning to learn network for low skilled senior learners Her yerde ve her şekilde öğrenme Öğrenmeyi Öğrenme Eğitimi Developed with the support of the.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENME KABİLİYETİMİ VE YAKLAŞIMIMI BİLME Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle.
BOĞAZLAYAN HALK EĞİTİM MERKEZİ INSTITUTUL POSTLICAL PHOENIX htttp:// NEWHAM COLLEGE OF FURTHER.
Kosta Sandalci, Chief Executive Officer, Balnak Logistics AS and President of Association of International Freight Forwarders (tbc) Right Market Positioning.
Practice your writing skills
CHAPTER Section 1.1 What Is Entrepreneurship? Section 1.2 Characteristics of an Entrepreneur Introduction to Entrepreneurship.
DISCUSSION
CHILD PORNOGRAPHY IŞIK ÜNİVERSİTESİ
In addition to this our company includes expert doctors and professors as advisors and researches high technology and new devices in the field of medicine.
WE VOLUNTEER FOR EUROPE
Celtic-Plus Proposers Day 22 September 2016, Istanbul
Celtic-Plus Proposers Day 23 November 2016, Leuven
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
EK YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
Etkinliği Organize Eden Belediye, Dernek veya Tesis Logosu ve adı
FINLAND EDUCATION SYSTEM I am talking about the Finnish education system today.
SUPERB OPPORTUNıTY FOR YOU ıN TURKıYE ıT ıS TıME TO ıNVEST ıN TURKEY! GRANTS CONSULTANCY THROUGH THE USTA CONSULTANCY SERVICES We provide application and.
ETwinning Nedir?. Türkiye’de 81 ilin katılımıyla yürütülen 1.Projemiz.
B-Effective First Touch
We are pleased to welcome you to the opening ceremony of
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EK YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EK YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
EK YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Before the Battle of Çanakkale. Why a Front in Çanakkale was Opened? In the summer of 1914, the war continued in Europe with all its intensity, and by.
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özelliklere İlişkin Sınıflamalar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SUBJECT NAME Prepeared by Write the names of group members here
2019 YILINDA GERÇEKLEŞTİRİLECEK ÇEVRE EĞİTİM ETKİNLİKLERİ
People with an entrepreneurial mindset are always brave.
Partnerships for Development. Objectives To share vision on strategic partnerships To briefly introduce the Strategic Partnerships.
Sunum transkripti:

GRUNDTVIG LEARNING PARTNERSHIPS A Project Bringing Generations Together: “ Inclusive Intergenerational Family Learning as a Tool For Lifelong Learning”

Nesilleri Bir Araya Getiren Bir Proje: “Hayat Boyu Öğrenmenin Bir Vasıtası Olarak Kuşaklar Arası Aile Öğrenimi” GRUNDTVIG ÖĞRENME ORTAKLIKLARI

The main goal of the project: To create an instrument for educators and a trainers network and to practice innovative formation methods The Objectives of the Project To share information and ideas about families learning, about the concept of the whole family approach to developing lifelong learning To develop different models of intergenerational family learning drawing on a variety of approaches to learning To gain new insights into engaging and working with the most disadvantaged families To develop curricula ideas and resources for intergenerational family learning Combat the isolation of older people by enabling them to keep an active role in the community

Projenin ana hedefi: Eğitimciler için bir döküman oluşturmak ve bir eğitmen ağı oluşturmak, yenilikçi eylem metodlarını uygulamak Projenin Hedefleri: Ailelerin öğrenimi konusunda ve hayat boyu öğrenmeyi geliştirmek için tüm aile yaklaşımı kavramı konusunda bilgi ve fikir paylaşımında bulunmak Öğrenme konusunda çeşitli yaklaşımlar kullanarak nesiller arası öğrenmenin farklı modellerini geliştirmek En dezavantajlı ailelerle ilişki içerisinde olmak ve çalışmak için yeni yaklaşımlar elde etmek Nesiller arası aile öğrenimi için müfredat konulu fikirler ve kaynaklar geliştirmek Toplum içinde aktif bir rol üstlenmelerini sağlayarak yaşlı insanların soyutlanmasına karşı savaşmak

The main goal of the project: To create an instrument for educators and a trainers network and to practice innovative formation methods The Objectives of the Project To share information and ideas about families learning, about the concept of the whole family approach to developing lifelong learning To develop different models of intergenerational family learning drawing on a variety of approaches to learning To gain new insights into engaging and working with the most disadvantaged families To develop curricula ideas and resources for intergenerational family learning Combat the isolation of older people by enabling them to keep an active role in the community

SEMINARS 1 - “ Trends and challenges in Generational Ageing” 2 - “ Working and learning together. Skills for Life” 3 - "Building bridges between different generations in different contexts” 4- “Parents as resources for supporting children’s learning. Supporting parents as first educators” 5- “Exchange new insights into engaging and working with the most disadvantaged families” 6- "Opportunities to learn for families“ 7- "Family learning and the EU perspective, planning for generic learning outcomes“

ACTIVITIES 1-Collecting resources on topic IFL 2- Publishing a leaflet 3- Questionnaires to identify the interests of different generations 4- Collecting materials and methods for e-portfolio 5- Construction and setting up of the web page 6- Creating the project logo 7- Creating the leaflet “TIPS FOR PARENTS” 8- The workshop "Building bridges between different generations in different contexts" 9- Creating the newsletter Keeping portfolios 11- Family Counselling sessions 12- Developing models of intergenerational family learning 13-The campaign for Learning. 14- Building a European Family Learning Community Resource 15- Creating the newsletter Working on material for the final DVD 17- Collecting guidance material to new approaches and methodologies 18- Sharing the scrapbook prepared during the workshops with family, community, organisation as “learning passport” 19- Toolbox of strategies in IFL 20- Creating the e-book 21- Collecting and presentation of the results 22- Dissemination of the project in local communities 23- Presentation of the results 24-Creating the final product 25- Dissemination to stakeholders and to European networks 26-Publishing the documents’ project in the partners website

THE PROJECT PARTNERS Colegiul National Mihai Viteazul (Bucharest, Romania) Stowarzyszenie kulturalno-Oświatowe LIBRI (Tarnobrzeg, Poland) Maçka Halk Eğitim Merkezi (Trabzon, Turkey) Agrupamento de Escolas de Lamaçães (Braga, Portugal) MONOMETOCHIKI ANONIMI DIMOTIKI ETERIA SITIAS (Sitia, Greece) ASOCIATIA DIRECT (Bucharest, Romania) Alapítványi Oktatási Központ Founded Educational Centre (Edelény, Hungary) ISTITUTO PROFESSIONALE DI STATO PER I SERVIZI ALBERGHIERI E DELLA RISTORAZIONE PIETRO PIAZZA (Palermo, Italy)