DESTEK E Ğİ T İ M UYGULAMASI ÖZEL E Ğİ T İ M VE REHBERL İ K ŞUBE MÜDÜRLÜ Ğ Ü ANKARA 2015.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BÜTÜNLEŞTİRME EĞİTİCİ EĞİTMENİ İHSAN KESİK
Advertisements

1. Destek Eğitim Odası nedir? Okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı.
SORU VE CEVAPLARLA DESTEK E Ğİ T İ M ODASI H İ ZMETLER İ HAZIRLAYAN H İ DAYET GÜL.
DESTEK E Ğİ T İ M UYGULAMASI ÖZEL E Ğİ T İ M VE REHBERL İ K ŞUBE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
DESTEK E Ğİ T İ M UYGULAMASI ÖZEL E Ğİ T İ M VE REHBERL İ K ŞUBE MÜDÜRLÜ Ğ Ü ANKARA 2015.
METEM REHBERLİK SERVİSİ
REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ a)Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü b)Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölümü.
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
Destek Eğitim Hizmetleri
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
573 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname. Madde 3 “Kaynaştırma”, özel eğitim gerektiren bireylerin diğer bireylerle karşılıklı etkileşim içinde bulunmalarını.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
1. Destek Eğitim Odası nedir?
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ MADDE ay arasındaki özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin okul öncesi eğitimi zorunludur. Ancak,
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
* Her aşamadaki tanılamada, bireyin eğitsel performans düzeyi belirlenir, gelişim alanlarındaki özellikleri değerlendirilir ve bu değerlendirme sonuçları.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
ÖĞRENCİLERİN KILIK KIYAFET YÖNETMELİĞİ ELLİBAŞ ORTAOKULU.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. Ankara’da orta öğretim çağ nüfusu ’dir öğrencimiz orta okullarımızın 8. sınıfından muzun oldu. 9. sınıf.
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Öğretimin Uyarlanması
MALTEPE ANADOLU LİSESİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bütünleştirme uygulamaları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Hüseyin Temizel Ortaokulu BEP ve özel eğitim hizmetleri
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
DESTEK EĞİTİM ODASI.
Karanlığa küfredeceğine bir mum da sen yak.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
DESTEK EĞİTİM ODASI Nedİr?
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
DESTEK EĞİTİM UYGULAMASI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası. DESTEK EĞİTİM Destek Eğitim Odası.
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

DESTEK E Ğİ T İ M UYGULAMASI ÖZEL E Ğİ T İ M VE REHBERL İ K ŞUBE MÜDÜRLÜ Ğ Ü ANKARA 2015

DESTEK E Ğİ T İ M UYGULAMASI E ğ itimleri sırasında desteklenmesi gereken ö ğ rencilere (yetersizlikten etkilenmiş ya da özel yetenekli ö ğ rencilere) sunulan bir e ğ itim olana ğ ıdır.

DESTEK E Ğİ T İ M UYGULAMASI Okul ve kurumlarda, yetersizli ğ i olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta e ğ itimlerine devam eden üstün yetenekli ö ğ renciler İ LE özel e ğ itime ihtiyacı olan bireylerin tıbbî, e ğ itsel de ğ erlendirme ve tanılama sonucunda belirlenen e ğ itim ihtiyaçları do ğ rultusunda kendilerine, ailelerine, ö ğ retmenlerine ve okul personeline uzman personel, araç- gereç, e ğ itim ve danışmanlık hizmetlerine Destek E ğ itim denir.

DESTEK E Ğİ T İ M UYGULAMASININ AMACI ???

Destek e ğ itim uygulamasında amaç; Kaynaştırma ö ğ rencisinin gereksinim duydu ğ u alan veya alanlarda destek sa ğ layarak ö ğ rencinin o dersle ilgili olarak başarabilece ğ i en üst düzeye gelmesini sa ğ lamaktır.

KAYNAŞTIRMA E Ğİ T İ M İ DESTEK E Ğİ T İ M İ LE İ ŞLEVSELL İ K VE N İ TEL İ K KAZANIR. Özel E ğ itim Gereksinimi Olan Ö ğ rencinin işlevsel bir e ğ itim alması destek e ğ itim uygulamasına ba ğ lıdır. Sınıf içinde öncelikli gereksinimi olmayan amaçlar, ö ğ renci bahsi geçen amacın ön koşul becerilerine sahip olmadı ğ ı için ö ğ rencinin derse ilgisini azaltır.

Derse ilgisi olmayan ve katılmayan Özel E ğ itim Gereksinimi Olan Ö ğ renci sınıf içinde problem davranışlar çıkarmaya başlar. Bu problem davranışlar sınıftaki akranlarının ve ö ğ retmenin tutum ve davranışlarına göre çeşitlilik gösterebilir ve şekillenir.

Örne ğ in,Ö ğ renci sınıfın yada ö ğ retmenin ilgisini çekmek için: Gülme Sınıfta gezinme Arkadaşlarına vurma, tükürme vb Sınıftan kaçma Sık sık tuvalete gitme talebi Ö ğ retmeni gereksiz meşgul etme gibi problem davranışlar çıkarabilir. Bu davranışların sayı ve sıklı ğ ını artırabilir.

DESTEK E Ğİ T İ M UYGULAMASI K İ MLER İ Ç İ FAYDALIDIR. Özel e ğ itim ö ğ rencisi: Özel e ğ itim ihitiyacı olan ö ğ renci sınıf ortamında takip edemedi ğ i ve katılamadı ğ ı amaçlar yerine, ö ğ rencinin gereksinimi olan amaçlar çalışılarak işlevsel e ğ itim almış olur. Özel e ğ itim ihitiyacı olan ö ğ rencinin sınıf ortamında problem davranışlar sergilemesinin önüne geçilmiş olur. Özel e ğ itim ihitiyacı olan ö ğ renci sınıfında bulunan akranlarının ders katılım ve motivasyonlarını olumsuz etkilememiş olur. Özel e ğ itim ihitiyacı olan ö ğ rencinin bireysel çalışmalar ile küçük ilerlemeleri bile gözlemlenmiş olur. Özel e ğ itim ihitiyacı olan ö ğ renci ö ğ renme ve kazanım ile motivasyon ve özgüven kazanmış olur.

Özel e ğ itim ihitiyacı olan ö ğ rencinin sınıf arkadaşları: Ö ğ renciler, özel e ğ itim ihitiyacı olan ö ğ rencinin ders içi olumsuz davranışlarından etkilenmemiş olurlar. Ö ğ rencilerin derse katılım ve motivasyonları olumsuz etkilenmemiş olur. Ders süresini olumlu kullanmış olurlar.

Sınıfta ders veren ö ğ retmen: Ders süresince motivasyonun kaybetmemiş olur. Ders süresini olumlu kullanabilir. Sınıf içi kontrol ve otoritesini sürdürebilir.

Destek e ğ itimde görevli ö ğ retmen: Özel e ğ itim ihitiyacı olan ö ğ renci ile bireysel olarak çalışır ve ö ğ renciye daha çok kazanım edindirir. Ö ğ renciyi kabullenir daha yakinen tanır. Ö ğ rencinin küçük ilerlemelerini görmesi ö ğ retme motivasyonunu artırır. Ö ğ rencinin akademik başarısının yanı sıra di ğ er kazanım alanlarında da başarılı olmasını sa ğ lar.

DESTEK E Ğİ T İ M UYGULMASI ZORUNLU MUDUR?

MEB Özel E ğ itim Hizmetleri Yönetmeli ğ i gere ğ ince, okul ve kurumlarda özel e ğ itime ihtiyacı olan ö ğ renciler ile üstün yetenekli ö ğ renciler için, Destek E ğ itim Uygulaması zorunludur.

Dikkat ! Destek e ğ itim uygulamasından faydalanacak ö ğ rencilerin Rehberlik ve Araştırma Merkezlerince tanılanmış olması gerekir.

Destek e ğ itim uygulaması için, Okuldan Destek E ğ itim Uygulaması yapılacak ayrı bir derslik / oda yoksa; Gerekti ğ inde yönetici odaları, rehberlik servisi, kütüphane, ö ğ retmenler odası, Okul Aile Birli ğ i odası, labrotuarlar gibi mekanlar uygun bir planlama do ğ rultusunda Destek E ğ itim uygulaması için kullanılabilir.

DESTEK E Ğİ T İ M UYGULAMASI İ Ç İ N : 1-E ğ itim-ö ğ retime uygun fiziki koşullara sahip bir ortam, 2- İ htiyaç sahibi olan ve Bireyselleştirilmiş E ğ itim Planı (BEP) hazırlanmış bir ö ğ renci, 3- Ö ğ retmenin olmasıdır.

DESTEK EĞİTİM UYGULAMASINDA KİMLER DERS VEREBİLİR? Destek E ğ itim Uygulaması açılan okullarda ö ğ rencilerin e ğ itim ihtiyaçlarına göre Özel e ğ itim ö ğ retmenleri, sınıf ö ğ retmenleri Gezerek özel e ğ itim görevi yapan ö ğ retmen, sınıf ö ğ retmeni Branş ö ğ retmenleri görevlendirilir.

DESTEK E Ğİ T İ MDE Ö Ğ RETMEN GÖREVLEND İ RME Destek Eğitim Uygulamasında öncelikle okulun öğretmenleri sonra sırası ile RAM’da görevli öğretmenler ya da diğer okul ve kurumlardaki öğretmenler görevlendirilir. İ lkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan alan(branş) ö ğ retmenlerinden maaş karşılı ğ ı ders saatini dolduramayan ve, maaş karşılı ğ ı ders saatini dolduran ö ğ retmenler görevlendirilebilir. Destek E ğ itim Uygulamasında ihtiyaçlar görevlendirilebilinir.

Sınıf ö ğ retmenleri Maaş ve ek ders karşılı ğ ı görevlerini tamamladıktan sonra haftada 8 saat daha destek e ğ itimi görev alabilirler. Maaş karşılı ğ ı girilmesi zorunlu olan ders saati tamamlandiktan sonra Destek E ğ itim Uygulamasında fiili olarak yapılan derslerin ek ders ücreti, %25 artırımlı ödenir. İ lkokullarda sınıf ö ğ retmenleri alan ö ğ retmenlerinin derse girdi ğ i saatlerde de destek e ğ itim uygulamasında görevlendirilebilir.

Branş ö ğ retmeni, Maaş karşılı ğ ı ders saatini dolduramayan branş ö ğ retmenine dolduramadı ğ ı saat kadar Destek E ğ itim uygulaması görevi verilir. Maaş karşılı ğ ı verilen Destek E ğ itim görevinde ek ders ücreti ve %25 artırımlı ödenmez. Branş ö ğ retmenlerine, maaş karşılı ğ ı olan ders yükünün üzerine, 6 saat zorunlu ek ders kapsamında Destek E ğ itim görevi verilebilir. Branş ö ğ retmeninin istemesi durumunda, 15 saat maaş karşılı ğ ı ve 6 saat zorunlu ek dersin üzerine, 9 saat daha Destek E ğ itim Uygulaması ek ders görevi verilebilir. Bir branş ö ğ retmeninin, branşındaki dersleri ile Destek E ğ itim dersleri toplamı haftalık 30 saati geçemez.

Okul yöneticileri Destek E ğ itim görevi alabilirler. Okul yöneticileri maaş karşılı ğ ı girmek durumunda oldukları ders görevlerini (6 ders saati)tamamladıktan sonra, haftada 6 saate destek e ğ itim görevi alabilirler. Okul yöneticilerinin Destek E ğ itim Odalarında girdikleri derslerin ek ders ücreti, % 25 artırımlı ödenir.

EK DERS ÜCRET İ KARŞILI Ğ I ÇALIŞAN (ÜCRETL İ Ö Ğ RETMENLER ) Okul ö ğ retmenleri, RAM ö ğ retmenleri, İ lçe Milli E ğ itim Müdürlü ğ ünden ö ğ retmen talebi ile bile görevlendirilecek ö ğ retmen ihtiyacı karşılanamaz ise: Okulda ders saati müsait olan ücretli ö ğ retmen yada bu iş için İ lçe Milli E ğ itim Müdürlü ğ ünden talep edilen ücretli ö ğ retmen son çare olarak görevlendirilebilir.

DESTEK E Ğİ T İ M DE GÖREV ALACAK Ö Ğ RETMEN OKUL İ Ç İ NDEN TEM İ N ED İ LEMEZSE; Destek E ğ itim uygulaması için hazırlanan plan okul yönetimi tarafından (hangi saatte hangi ö ğ rencilerin e ğ itim alaca ğ ını ve varsa okuldaki mevcut ö ğ retmenlerin hangi saatlerde görevlendirildi ğ ini içeren planlama) resmi yazı ile İ lçe Milli E ğ itim Müdürlü ğ ü, İ lçe Özel E ğ itim Hizmetleri Şube Müdürlü ğ üne gönderilerek, ö ğ retmen bulunamayan saatler için ö ğ retmen iste ğ inde bulunulur.

DESTEK E Ğİ T İ M İ İ Ç İ N ÖDENECEK EK DERS Destek e ğ itim odasında yapılacak e ğ itim için yönetici ve ö ğ retmenler, “Ek Ders Ücreti” konulu 2007/19 No’lu Genelge ile ekindeki çizelgede belirtilen azami süreleri geçemeyecek biçimde ek derse girebilirler. Ö ğ retmenin, maaş karşılı ğ ı girdi ğ i derslerin dışındaki Destek E ğ itim Uygulaması her bir saat ek dersin ek ders ücreti, %25 artırımlı ödenir. (Dayanak: M.E.B. Personel Genel Müdürlü ğ ü tarih ve B.08.0.PGM /287/11227 sayılı yazı. )

DESTEK E Ğİ T İ M ODASINDA E Ğİ T İ M DESTE Ğİ ALAN Ö Ğ RENC İ N İ N BAŞARI DE Ğ ERLEND İ RMES İ Ö ğ rencinin genel başarı de ğ erlendirmesinde, sınıf içinde yapılan çalışmaların yanı sıra Destek E ğ itim Uygulaması yapılan de ğ erlendirme sonuçları da dikkate alınır. Özel e ğ itim ihtiyacı rapor ile belirlenmiş olan ö ğ renciler sadece, ö ğ renci için hazırlanmış BEP’ten sorumlu tutulurlar.

OKULLARDA DESTEK ODASI NASIL AÇILIR? BEP Geliştirme Biriminin önerileri do ğ rultusunda okulun Rehberlik Hizmetleri Yürütme Komisyonunca ihtiyaç belirlenir. Destek E ğ itim, Özel E ğ itim Hizmetleri Kurulu’nun önerisi do ğ rultusunda İ l/ İ lçe Millî E ğ itim Müdürlükleri tarafından açılır. Bunun için, Okul Müdürlü ğ ü’nün İ lçe Milli E ğ itim Müdürlü ğ ü’ne “Okulumuzda özel e ğ itim deste ğ ine ihtiyacı olan ö ğ renciler için Destek E ğ itim Uygulaması yapmak istiyoruz.” diye yazılmış resmi bir yazıyla başvurması yeterlidir.

Ö Ğ RENC İ N İ N DESTEK E Ğİ T İ M UYGULAMASINDA HANG İ DERSLERDEN DESTEK ALACA Ğ ININ NASIL BEL İ RLEN İ R Ö ğ rencinin Destek E ğ itimde hangi derslerden destek alaca ğ ı, BEP Geliştirme Biriminin önerileri do ğ rultusunda okulun Rehberlik Hizmetleri Yürütme Komisyonunca belirlenir. Derslerin belirlenmesinde, ö ğ rencinin öncelikli ihtiyaçları göz önünde bulundurulur.

Destek e ğ itim uygulamasında verilen destek e ğ itim hizmetleri okulun veya kurumun ders saatleri(e ğ itim ö ğ retim faaliyetleri devam ederken) içinde yapılır. Destek e ğ itim uygulamasında olarak ö ğ rencinin kayıtlı oldu ğ u sınıfta hangi ders yapılıyorsa, destek e ğ itime alınan ö ğ renci ile de aynı ders ilgili dersi okutma yetkisi olan ö ğ retmence yapılır.

B İ R Ö Ğ RENC İ HAFTADA KAÇ SAAT DESTEK E Ğİ T İ M ALAB İ L İ R? Ö ğ rencinin Destek E ğ itim alaca ğ ı haftalık ders saati, ö ğ rencinin haftalık toplam ders saatinin % 40’ını aşmayacak şekilde planlanır. 30x40=1200/100=12 İ lkokul ö ğ rencileri için bu süre haftada 12 saate denk gelmektedir. Ö ğ rencinin ihtiyacı do ğ rultusunda ve azami ölçüde bu e ğ itimden yararlanması sa ğ lanır.

DESTEK E Ğİ T İ M UYGULAMASINDA Ö Ğ RENC İ LERE GRUP OLUŞTURULARAK E Ğİ T İ M VER İ LEB İ L İ R M İ ? Destek E ğ itim de ö ğ rencilerin e ğ itim performansları dikkate alınarak birebir e ğ itim yapılması esastır. Ancak, gerekti ğ inde e ğ itim performansı bakımından aynı seviyede olan ö ğ rencilerle grup e ğ itimi de yapılabilir. Verilecek e ğ itim deste ğ inin niteli ğ inin etkilenmemesi için, grup oluşturulması gerekiyorsa, gruptaki ö ğ renci sayısı üçtür. Gruba alınan ö ğ rencilerin destek aldıkları ders ile ilgili ortak gereksinimleri olması gerekmektedir. Yani her üç ö ğ renci ile de aynı amaç çalışılmalıdır.

Destek Eğitim Odasında Yürütülecek Eğitim Hizmetlerinin Planlaması Kim Tarafından Yapılır? Destek e ğ itim odasında e ğ itim alacak ö ğ renciler ile e ğ itim hizmeti sunacak ö ğ retmenlerin hangi gün ve saatlerde destek e ğ itim odasında olacaklarına ilişkin planlama okul yönetimince yapılır. Ö ğ rencilerin devam takip vb. durumları okul yönetimince sınıf defteri tutulması yoluyla kayıt altına alınır.

Uygulamalı Beceri E ğ itimleri Nasıl Sunulur? Destek e ğ itim odasında e ğ itim alan ö ğ renciler için uygulamalı beceri e ğ itimi yapılması gereken derslerde BEP geliştirme biriminin görüş ve önerileri do ğ rultusunda, sınıf, atölye, laboratuvar vb. ortamlarda grup içinde birebir e ğ itim yapılacak şekilde destek e ğ itim hizmeti sunulabilir.

Destek Eğitim Odaları İçin Alınacak Olan Malzemeler Nasıl Temin Edilir? “Destek E ğ itim Odası”nda ö ğ rencilerin e ğ itim performansı ve ihtiyaçları, yetersizlik türü ve yetenek alanlarına uygun araç-gereç ve e ğ itim materyalleri bulunur. İ l/ilçe milli e ğ itim müdürlüklerinden kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla e ğ itim yapılan okul ve kurumlardaki özel e ğ itim hizmetlerine yönelik derslik, araç-gereç gibi ihtiyaçların sa ğ lanması istenebilir.

DESTEK E Ğİ T İ M UYGULAMASINDA Ö Ğ RENC İ HANG İ SAATLERDE DERS ALAB İ L İ R? Ö ğ renci, sınıf arkadaşlarıyla beraber yürütemedi ğ i derslerin bazı saatlerinde Destek E ğ itim uygulaması alınarak ilgili dersi BEP’i do ğ rultusunda alması sa ğ lanabilir. Ancak, bir dersin tamamı (Örne ğ in Türkçe dersi haftada 5 saat ise, 5 saatin tamamı) sadece Destek E ğ itim Odasında verilmemelidir. Ö ğ renci, ilgili dersi akranlarıyla da alabilmelidir. Haftada 5 saat olan Türkçe dersinin 3-4 saati Destek E ğ itim Odasında, kalan 1-2 saati ise kendi sınıfında alınmalıdır. Ö ğ rencinin Türkçe dersinden daha fazla ders deste ğ i alması isteniyorsa, bu dersler okulun ders saatleri içinde olmak kaydıyla, velisinin de onayını alarak, ö ğ rencinin ders saatleri dışında verilebilir.

Dikkat ! Destek E ğ itim dersleri, okuldaki e ğ itim ö ğ retimin devam etti ğ i ders saatleri içinde yapılması gerekti ğ inden, hafta sonları yapılamaz.

DESTEK E Ğİ T İ M (ODASINDA) BULUNMASI GEREKEN MATERYALLER 1-Ö Ğ RENC İ DOSYASI Özel E ğ itim De ğ erlendirme Kurulu Raporu (RAM Raporu) Özel E ğ itim Hizmetleri Kurulu Kararı Özürlü Sa ğ lık Kurulu Raporu (Heyet Raporu) Bireyin Kullandı ğ ı ilaçların kupürü (var ise) Bireyselleştirilmiş E ğ itim Planı (BEP). (BEP’ler 1 aylık olabilece ğ i gibi 1 yıllıkta olabilir. Yıllık Plan gibi düşünülmelidir.) Bireyselleştirilmiş Ö ğ retim Planı (BÖP) Günlük Plan olarak düşünülmelidir.

2-DESTEK E Ğİ T İ M DEFTER İ Devam-Devamsızlık Durumu İ şlenen Konular (Standart Sınıf Defteri gibi doldurulmalıdır) Bireysel ya da Grupla e ğ itim alan ö ğ rencilerin isimleri günlük yazılacaktır. Çalışmanın grup mu bireysel mi oldu ğ u belirtilecektir.

3-ÜRÜN DOSYASI Verilen Ödevler Ö ğ rencinin aşama kaydetti ğ i çalışma notları (ö ğ retmence önemli bulunanlar)

4-ARAÇ ve GEREÇLER Yazı Tahtası (Portatif ya da Sabit) Abaküs Okuma-Yazma Seti (güncel) Mevsim Şeridi Ö ğ retmenin uygun bulaca ğ ı araç ve gereç

DESTEK E Ğİ T İ M DE D İ KKAT ED İ LECEK HUSUSLAR Ö ğ rencilerin mevcut performansları belirlenmelidir. (ilgili ders ile ilgili yapabildikleri ve yapamadıkları) Performanslar belirlenir iken buraya konulan ve 6 ayrı engel türü için bakanlık tarafından geliştirilen formlar kullanılmalıdır. Yapamadıkları arasından kazandırılması hedeflenen amaçlar belirlenmelidir. (BEP) Rehberlik ve Araştırma Merkezinde bireye ait bir dosya vardır, mutlaka incelenmelidir.

DESTEK E Ğİ T İ M ODASI HAFTALIK DERS PLANI (1 hafta boyunca hangi ö ğ retmenin hangi ö ğ renciyle hangi derste çalışaca ğ ını gösterir) günler\ saatler 1.Der s 2. Ders3. Ders4. Ders5. Ders6. Ders7. Ders Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma

DESTEK E Ğİ T İ M ODASI HAFTALIK DERS TAK İ P Ç İ ZELGES İ ÖRNE Ğİ Ders saati (kaçıncı ders çalışıldı) ÇALIŞILAN Ö Ğ RENC İ ÇALIŞMA YAPAN Ö Ğ RETMEN ÇALIŞILAN KONU İ mza

DESTEK E Ğİ T İ M H İ ZMETLER İ FAAL İ YET DÜZENLEME TABLOSU ÖRNE Ğİ Ö Ğ RENC İ N İ N ADI SOYADI SINIFIDESTEK E Ğİ T İ M ALACA Ğ I DERSLER DERSLERE A İ T HAFTALIK DESTEK E Ğİ T İ M SAAT İ DESTEK E Ğİ T İ M ORTAMI DERS VERECEK Ö Ğ RETMEN Ufuk…4/A MATEMAT İ K TÜRKÇE (OKUMA- YAZMA) KÜÇÜK KAS BECER İ S İ 2 saat 4 saat 1 saat DESTEK E Ğ T. ODASI KÜTÜPHANE RES İ M ATÖLYES İ Ali………(4/a sınıf ö ğ rt) Gül……. (branş ö ğ rt) AYŞE…..3/B Sosyal beceri 2 saatKantin. Vb.Suat (sınıf ö ğ rt.)

SORULAR…

Teşekkürler…