MEMURUN GENEL HAKLARI Uygulamayı isteme hakkı:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİNİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN
Advertisements

2914 SAYILI YÜKSEKÖĞRETİM PERSONEL KANUNU.
Personel Hareketliliği
Siyaset Bilimi Ve Kamu Yönetimi Bölüm Başkanı
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
2914 SAYILI YÜKSEK ÖĞRETİM PERSONEL KANUNU
İstanbul Üniversitesi
657 sayılı devlet memurları kanunu
HASTA HAKLARININ HUKUKİ BOYUTU
ÖĞR. GÖR. ANIL ÇAĞLAR ERKAN
MEMUR NEDİR? Mevcut kuruluş biçimine bakılmaksızın, Devlet ve diğer kamu tüzel kişiliklerince genel idare esaslarına göre yürütülen asli ve sürekli kamu.
657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu
YÜKSEK ÖĞRETİM PERSONEL KANUNU Kanun Numarası : 2914 Kabul Tarihi : 11/10/1983 Amaç : Madde 1 – Bu Kanunun amacı, 4/11/1981 tarih ve 2547 sayılı Yükseköğretim.
Kurulun İnceleme ve Araştırması
VATANDAŞLIK BİLGİSİ ESRA ERİŞ 4-B KONU : YARGI
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
PERSONEL MAAŞ İŞLEMLERİ ve say2000i UYGULAMASI
KURUM YAZIŞMALARI 1 Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ PERSONELİNİN YER DEĞİŞTİRME
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
657 Sayılı Devlet Memurları
2829 SAYILI YASAYA GÖRE HİZMET BİRLEŞTİRİLMESİ
AÇIK SÜRELER
HİZMET İHYASI
PERSONEL KANUNLARINA GÖRE 4/1-c SİGORTALILARININ ÖĞRENİM DURUMLARI İTİBARİYLE GÖREVE GİRİŞ DERECE VE KADEMELERİ.
Memurların Genel Hakları
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
Yer Değiştirme. YER DEĞİŞTİRME Madde-72: Yer değiştirme suretiyle atanma Kurumlarda yer değiştirme suretiyle atanmalar; hizmetlerin gereklerine, özelliklerine,
Temel İlkeler : Madde 3 - Bu kanunun temel ilkeleri şunlardır:
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 657 SAYILI KANUN İSTANBUL-KASIM 2015.
Müracaat ve Şikayetler
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DİLEKÇE ve BİLGİ EDİNME HAKKI
657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu
Türk Kamu Personel Rejiminin Özellikleri ve İstihdam Biçimleri
Kamu Hizmetine Giriş. Bu hafta neler var...  Kamu Hizmetine Girişte Anayasal İlkeler  Hizmete Girişte Aranan Genel ve Özel Şartlar  Hizmete Alma Politikası.
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ DİSİPLİN KURULLARI VE DİSİPLİN AMİRLERİ
MEMURLARIN YARGILANMASI
GÖREVDEN UZAKLAŞTIRMA
4483 SAYILI MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN İLE İLGİLİ SORUN ALANLARI.
Geçici Görevlendirme Kurumlararası Geçici Görevlendirme Geçici görevlendirmeler farklı şekillerde düzenlenmiştir. Buna göre; -memur muvafakati ile geçici.
Ahmet ARDIÇ Tetkik Hâkimi ADANA. - TCK TCK ÖZEL AF - YASAMA DOKUNULMAZLIĞI - DAVA NAKLİ 2.
Memurların Hakları.
Muzaffer KÜÇÜKBULUT MÜFETTİŞ
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI sayılı Kanunun 35 inci Maddesi Uyarınca Geçici Kadro Tahsisi ile Mecburi Hizmet Yükümlülü.
TOPLU İŞ HUKUKU SENDİKA İŞYERİ TEMSİLCİĞİ
DEVLET MEMURLARI KANUNU DEVLET MEMURLARI KANUNU MALİ HÜKÜMLER.
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
CUMHURİYET MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ Tuba DEL İ KAYA Adalet Öğretmeni.
657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Bana anlatın, unuturum. Bana gösterin, hatırlarım.
Yer Değiştirme.
Temel İlkeler : Madde 3 - Bu kanunun temel ilkeleri şunlardır:
Memuriyete Giriş Adaylık Süreci.
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
YÜKSEKÖĞRETİM ÜST KURULUŞLARI İLE YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI PERSONELİ GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ YÖNETMELİĞİ ODTÜ – PDB
KARİYER SİSTEMİ.
657 DEVLET MEMURLAR KANUNU
657 SAYILI DEVLET MEMURLARI KANUNU VE İLGİLİ MEVZUAT
Dernek, kazanç paylaşma dışında belirli ve ortak bir amacı gerçekleştirmek için bir araya gelen kişi topluluğudur. Derneğin unsurları şunlardır: Kişi.
657 s. Devlet Memurları Kanunu
657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu
Görev ve Sorumluluklar
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Personel Dairesi Başkanlığı
4483 MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİNİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN.
DAVA İŞLEMLERİ 12 – 16 ARALIK 2016.
Müracaat ve Şikayetler
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi
Sunum transkripti:

MEMURUN GENEL HAKLARI Uygulamayı isteme hakkı: Madde l7: Devlet memurları,bu kanun ve bu kanuna dayanılarak yayınlanan tüzük ve yönetmeliklere göre tayin ve tespit olunup, yürürlükte bulunan hükümlerin kendileri hakkında aynen uygulanmasını istemek hakkına sahiptirler.

Güvenlik: Madde 18:Kanunlarla yazılı haller dışında Devlet memurunun memurluğuna son verilmez,aylık ve başka hakları elinden alınamaz. Emeklilik: Madde19: Devlet memurlarını,özel kanununda yazılı belirli şartlar içinde emeklilik hakları vardır.

Çekilme Müracaat ,şikayet ve dava açma Madde 20:Devlet memurları, bu kanunda belirtilen esaslara göre memurluktan çekilebilirler. Müracaat ,şikayet ve dava açma Madde 21: Devlet memurları kurumlarıyla ilgili resmi ve şahsi işlerinden dolayı müracaat;amirleri veya kurumları tarafından kendilerine uygulanan idari eylem ve işlemlerden dolayı şikayet ve dava açma hakkına sahiptirler.

Müracaat ve şikayetler söz veya yazı ile en yakın amirden başlayarak silsile yolu ile şikayet edilen amirler atlanarak yapılır. Müracaat ve şikayetler incelenerek en kısa zamanda ilgiliye bildirilir. Müracaat ve şikayetlerle ilgili esas ve usuller Başbakanlıkça hazırlanacak bir yönetmelikle düzenlenir.

Sendika kurma Madde 22: Devlet memurları,Anayasada ve özel kanununda belirtilen hükümler uyarınca sendikalar ve üst kuruluşlar kurabilir ve bunlara üye olabilirler İzin Madde 23: Devlet memurları,bu kanunda gösterilen süre ve şartlarda izin hakkına sahiptirler.

Kovuşturma ve yargılama Madde 24: Devlet memurlarının görevleri ile ilgili veya görevleri sırasında işledikleri suçlardan dolayı soruşturma ve kovuşturma yapılması ve haklarında dava açılması özel hükümlere tabidir.

İsnat ve iftiralara karşı koruma Madde 25:Devlet memurları hakkındaki ihbar ve şikayetler,garaz veya mücerret hakaret için,uydurma bir suç isnadı suretiyle yapıldığı ve soruşturma veya yargılamanın tabi olduğu kanuni işlem sonucunda bu isnat sabit olmadığı takdirde,merkezde bu memurun en büyük amiri,illerde Valiler,isnatta bulunanlar hakkında kamu davası açılmasını Cumhuriyet Savcılığından isterler.

Devlet Memurluğu’nda İlerleme ve Yükselmeler Kademe ilerlemesinde şartlar Madde 64: a)Bulunduğu kademede en az bir yıl çalışmış olması. b) O yıl içinde olumlu sicil almış bulunması. c)Bulunduğu derecede ilerleyebileceği bir kademenin bulunması.

Devlet memurlarından 6 yıllık sicil notu ortalaması 90 ve daha yukarı olanların aylık derecelerinin yükseltilmesinde dikkate alınmak üzere bir kademe ilerlemesi uygulanır. Ancak,72. Madde gereğince belirli bir süre görev yapmak üzere mecburi olarak sürekli görevle atanan Devlet Memurlarından kalkınmada 1. Derecede öncelikli yörelerde bulunanlara (Erzurum ve Artvin İlleri dahil) bu yörelerde fiilen çalışmak suretiyle başarılı geçirilen her iki yılın karşılığında,aylık derecelerinin yükseltilmesinde dikkate alınmak üzere ayrıca bir kademe ilerlemesi daha verilir.Yıllık izinde geçirilen süreler fiilen çalışılmış sayılır.İki yıldan az süreler dikkate alınmaz.

Kademe İlerlemelerinin Toplu Onayla Yapılması Madde 65: 64. Maddede belirtilen şartları haiz her sınıf ve derecedeki memurlar hak kazandıkları tarihten geçerli olmak üzere ve başkaca bir işleme gerek kalmaksızın bir ileri kademeye ilerlemiş sayılırlar.Kademe ilerlemesine hak kazanamayan memurlar kurumlarınca her ay alınacak toplu onaylarla belirlenir.Kademe ilerlemesi yapmış sayılanlardan, ilerlemeye müstahak olmadıkları sonradan tespit edilenlerin kademe ilerlemeleri,ilerlemiş sayıldıkları tarihten geçerli olmak üzere iptal edilir.

Derece Yükselmelerinde ve Kademe İlerlemelerinde Onay Merci Madde 66:Derece yükselmesi ve kademe ilerlemesi ile ilgili onay mercii atamaya yetkili amirdir.Onay mercileri kademe ilerlemeler ile ilgili yetkilerini devredebilirler. Bakanlar Kurulu Kararı veya ortak kararla atanmış olanların; görev değişikliği niteliğinde olmayan derece yükselmeleri, ilgili Bakanın veya yetkili kıldığı makamın onayı ile olur.

Üst derece kadroya atanmış olup da,kazanılmış hak ve emeklilik keseneğine esas aylık dereceleri daha aşağıda bulunanların (45.maddeye göre kadro karşılık gösterilmek suretiyle yapılan atamalar hariç)kazanılmış hak ve emeklilik keseneğine esas aylık derecelerinin yükseltilmeleri için bu durumun devam ettiği sürece,yukarıdaki fıkralarda belirtilen onaya gerek yoktur.

Kadrosuzluk Sebebiyle Derece Yükselmesi Yapamayanların Aylıkları Madde 67: Diğer şartları taşımakla birlikte, üst derecelerde boş kadro olmadığı için, derece yükselmesi yapamayan memurların,kazanılmış hak aylıkları,öğrenim durumları itibariyle yükselebilecekleri dereceyi aşmamak şartıyla işgal etmekte oldukları kadroların bir üst derecesine yükseltilebilirler.

Derece Yükselmesinin Usul ve Şartları A-Derece yükselmesi yapılabilmesi için: Üst dereceden boş bir kadronun bulunması, Derecesi içinde en az 3 yıl ve bu derecenin 3. Kademesinde bir(l)yıl bulunmuş, Kadronun tahsis edildiği görev için öngörülen nitelikleri elde etmiş Sicil bakımından üst derecelere yükselebilecek nitelikte bulunduğunun saptanmış olması şarttır.

İdari Görevlere Atanma Madde 69:Kurumlar, Eğitim ve Öğretim,Sağlık ve Yardımcı Sağlık ve Teknik Hizmetler Sınıflarına dahil memurlardan, kariyerlerinden yararlanmak istediklerini 2. - 4. dereceler arasındaki idari görevlere ait olup, kazanılmış hak derecelerinin iki altındaki derecelerden tespit ve ihdas edilmiş kadrolara atayabilirler.

Bu suretle atanan memurların aylıkları kazanılmış hak dereceleri üzerinden ödenir.Ancak kazanılmış aylık dereceleri ve kariyer hizmet sınıfları için tespit edilen ek gösterge,zam ve tazminatlar ile atandıkları görevlerin ek gösterge,zam ve tazminatlarının farklı olması halinde fazla olanı ödenir.

Bir Sınıftan Başka Bir Sınıfa Geçme Memurların eşit dereceler arasında veya derece yükselmesi suretiyle sınıf değiştirmeleri caizdir.Bu şekilde sınıf değiştireceklerin,geçecekleri sınıf ve görev için bu Kanunda veya kuruluş kanunlarında belirtilen niteliklere sahip olmaları şarttır.Bu durumda sınıfları değişenlerin,eski sınıflarının derecesinde elde ettikleri kademelerde geçirdikleri süreler yeni sınıflarındaki derecelerinde dikkate alınır.

Kurumlar, memurlarını meslekleri ile ilgili sınıftan,Genel idare Hizmetleri Sınıfına,Genel İdari Hizmetler Sınıfından meslekleri ile ilgili sınıfa,görev ve unvan eşitliği gözetmeden,kazanılmış hak aylık dereceleriyle atayabilirler. Eski sınıflarında, görev alacakları yeni sınıfa göre, memurluğa daha yüksek bir derece ve kademeden başlamış olup da sınıf değiştirenlerin yeni görevlerindeki ilk ilerleme süreleri,eski sınıflarında kazandıkları derece ve kademelere tekabül eden süre kadar uzatılır.

Bu süre tamamlanıncaya kadar kendilerine sınıf değiştirmeleri sırasında bulundukları derecede kademe ilerlemesi verilmez.

İYİ AKŞAMLAR.HER ŞEY GÖNLÜNÜZCE OLSUN. BAŞARILAR.