Şu anki netlerimizin hedef puanımız için yeterli olup olmadığını düşünmeli, yeterli değilse eksiklerimizi tespit etmeliyiz. Konu tekrarlarını bitirmeli, eksik konularımızı tamamlamalıyız. Tekrar ettiğimiz konuları testlerle pekiştirmeliyiz. Her gün en az bir deneme sınavı uygulamalıyız. Böylece farklı deneme sınavları çözerek değişik soru tiplerini görmeliyiz.
Denemeleri ve soru çözümlerini gerçek sınav süresi ile sınırlamalı, kendimizi bu şekilde alıştırıp şimdiden soru çözme hızımızı oturtturmuş olmalıyız. Çözdüğümüz testlerde yaptığımız yanlışları tekrar gözden geçirmeli, yapamadığımız soruları öğretmenlerimize sormalıyız. Unutmayalım ki sadece eksi /artı koyup bir kenara bıraktığımız testlerin bize hiçbir faydası yoktur.
Son kulvarda hızını arttıran maratoncu misali çalışma tempomuzu arttırmalıyız. Tüm eksiklerimizi kapamamız gerektiği düşünülürse günlük üç saatlik çalışmanın bile az olduğu görülecektir. Çalışmalarımız dakika ders, 10 dakika mola şeklinde ayarlamalıyız. Soru çözerken ve konu çalışırken sandalyeye oturmalı ve masa başında çalışmalıyız. Gerçek sınavda en çok zorluk çekenler, oturur ya da yatar pozisyonlarda ders çalışıp soru çözenlerdir. Bu nedenle son bir ay gerçek sınav pozisyonuna uygun çalışmalıyız.
‘’ Zaten eksiğim çok, tamamlayamam; bu zamana kadar çalışmadım, şimdi çalışsam da fayda etmez.’’ gibi düşüncelere sahip olmamızın faydası olmayacağını bilmeli, bir netin bile bizim için kar olduğunu unutmamalıyız. Öğretmenlerimizin ve ailemizin bize inandığı gibi kendimize inanmalı, çalıştığımız takdirde başarılı olacağımızı bilmeliyiz.
SINAVDA FACEBOOK’TAN, MSN’DEN YA DA DİZİLERDEN SORU GELMEYECEĞİ BİLİNMELİ İNKILAP TARİHİ SORULARININ ‘’MUHTEŞEM YÜZYIL’’ DİZİSİNDEN DEĞİL, ‘’T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK ‘’ DERS KİTABINDAN GELECEĞİ UNUTULMAMALI. FACEBOOK’TA VİDEO PAYLAŞILAN VAKİTLE EN AZ İKİ KONU BİTİRİLEBİLECEĞİ AKILDAN ÇIKMAMALI RÜYANIZDA SİZE KONU ANLATAN BİR AK SAKALLI DEDE YOKSA SEKİZ SAATTEN FAZLA UYUNMAMALI
Beethoven M. Kemal Atatürk EinsteinPele