Aşkın Karanlık Metali İ stersen Hiç Başlamasın Melis Beril Yemişçi LP5.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Iletişimde üç filtre
Advertisements

‘’ O Mahur Beste …..’’.
Baba, itiraz eder, Olmaz öyle çok dost, Hakikisi belki bir, belki iki, Fazlasını bulamazsın gerçek, hakiki...
2/A SINIFI 2.VELİ TOPLANTISI.
Şiir Müzik : H.MANCINI.
UZAKTAN UZAĞA… Öyle gülüp harap etme içimi, İçimden bir şeyler düştü, düşecek.. Bilmem, nasıl aşık ettin ki beni, Ulaşamadığım, sen kaldın bir tek..
Ahmet Muhip DIRANAS ( Haziran 1980)
AŞK NEDİR.
Aşkta Sınırlar ve Sinirler
ESKİDENDİ ÇOK ESKİDEN.. Murathan Mungan
ESKİDENDİ ÇOK ESKİDEN Hani erken inerdi karanlik,
GÖZLERİN(Nazım Hikmet)
O Mahur beste çalar…..!!.
DOĞAN CÜCELOĞLU'NUN EĞİTİMİNDEKİ KATILIMCILARLA BİR KONUŞMASINDAN:
Paris ve sen Yağmur yağıyor Bu sonbahar Eskiden olduğu gibi
Kendimizi evlenince, bir bebek sahibi olunca, sonra bir tane daha olunca yaşamın daha güzel olacağına inandırmışızdır. Sonra çocuklarımızın yeterince yetişkin.
Meksika'da Inka tapınaklarına ç ıkmak isteyen Avrupalı bir grup arkeolog, birka ç yerli rehberle yola koyuluyor. Dağın tepesindeki tapınaklara giden uzun.
PARAGRAFTA ANLAM.
AH YÜREĞİMİN SEGAH MAKAMI Ah be sevdalım Ah be belalım Ah Yüreğimin segah makamı! Yazlarım üşüyor yoksun! Kaçıncı koyduğum işaret takvimlere? Kaç sonbaharı.

Türkiyenin en büyük mail grubu
KENDİNİ DÜŞÜN. KENDİNİ DÜŞÜN Kimi istersen onu seç, ama önce kendini seç. Kendin için yaşa, Kendin için sev, kendin için aşık ol. Kendini beğen ve.
MURATHAN MUNGAN’ DAN.

 Şiiri yorumlamak için önce şiir dikkatle okunmalıdır.Bunun yanında şiirin en doğru ve en gerçek yorumu söz konusu değildir.Çünkü bir şiirin gerçekte.
bizden asaf’dan İG sesi açınız tıklayarak geçiniz.
TÜRKÇECİNİN AŞKI Sevgilim( ) Zamirlerin isminin yerini tutamayacağı bir gecedeyim( ) Her şey karanlık ve darmadağın. En kral yapıbilimci gelse yine de.
Kazanım 6. Kültürümüzün sözlü ve yazılı öğelerinden yola çıkarak doğal afetlerin toplum hayatı üzerine etkilerini örneklendirir.
ZARF (BELİRTEÇ).
SES İ M REH İ N denizin durgunlu ğ u öyle bir vuruyordu ki. suskunlu ğ umu yüzüme.
CÜMLE TÜRLERİ VE CÜMLENİN ÖĞELERİ
AŞKLaRıM.
Herkes Ve Birkaç Kişi.
Hülya Büyüköner Cansıla
K İ M L İ K. “Cem, 16 Eylül 2009 seninle kar ş ıla ş mamızın 10. yılına giriyoruz. Kalbi(m/n) 33 ya ş ında, tenim 64 … Doktorlar, kalp naklinden sonra.
SENDEN GİTTİM Slayt otomatiktir kendi haline bırakınız
Anılar aşklar Soluyor dünya gözümde Hiç umut kalmadı içimde
Anneme mektup Şiir : Nurgül Yenigün 05/2006.
Kim bilir nerelerde,hangi gönüllerdesin
SORULAR.
HOŞGELDİNİZ ÇOCUKLAR
SORGUDUR HAYATIM Bu slayt gösterisini SESLİ ve kendi akışında izleyiniz MARVAN OĞUZ.
“İnsanoğlu hakkında en çok neye şaşırırsın?…”
Ses Bilgisi.
1.Soru "Yaşlı adam duvarı tek başına boyuyordu."
Cahit Sıtkı Tarancı.
Yaşa aşkını Yaşa aşkını ondan Ne kadar kaçarsan kaç Nafile Aşk gelip Aşk gelip Yerleşir yüreğine Yerleşir yüreğine.
Bir bedende atan kalp gibiydik!
Karanlıklar uzaklaştı
1.soru ………………….. önemini öğrenmeden , ……………….önemini anlayamazsın Cümlesindeki boş bırakılan yerlere aşağıdaki sözcük çiftlerinden hangisi getirilebilir.
Konuş sevdiğim Yüreğinin şarkısını söyle bana Gece karanlık,
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAHAR DÖNEMİ AİLE EĞİTİM SEMİNERİ
Siyahtı Siyahtı Ay Aşk dünya İki kirpik arkasına saklanmıştı
BİZ DÜNYA ÇOCUKLARI.
GÖKÇEN DOĞAR HAZIRLIK B 179
SeNDeN SoNRa.
Beyoğlundan Dolmabahçe'ye Taşınan Bir Aralık Akşamı,,, Sus pus olmuş puslu bir istanbulmuydu yüzün yoksa, çok bildik hüzünler mi taşınmıştı yüzüne Dolmabahçe'de,
GÜNEŞ ISITIR HERKESİ MEVSİMLER HERKES İÇİNDİR YALNIZ ÇIĞ ALTINDA KALAN SELE KAPILAN HER ZAMAN BİRKAÇ KİŞİ… K .M.
BU SABAH ÇOK DAHA GÜZELSİN TÜRKİYE HERKESİN BİLDİĞİ ZENGİNLİĞİN BÜYÜK SIRRI.
Cumhuriyet Döneminde Halk Şiiri
Uzak bir ormanın yamacında bir ördek yaşarmış
SEVG İ HER BOYUTTA OLAB İ L İ R. Dostlarımız bizi destekler…
SESLİDİR Sen Hiç..? MR CAN AKIN Sen; mehtaplı yaz gecelerinde sevginin coşkusuyla, yıldızlara dokunabildin mi hiç..? Sen; güneşli ılık bahar günlerinde.
Kötü dokunmalara örnekler Kötü dokunmalara örnekler.
Sevdan Beni Terketmedi sevdan beni, Aç kaldım, susuz kaldım, Hayın, karanlıktı gece, Can garip, can suskun, Can paramparça... Ve ellerim,kelepçede,
Her ilerlemenin ve kurtuluşun anası özgürlüktür.
GÖKÇEN DOĞAR HAZIRLIK B 179
Sevdan Beni Terketmedi sevdan beni, Aç kaldım, susuz kaldım, Hayın, karanlıktı gece, Can garip, can suskun, can paramparça... Ve elerim kelepçede,
MURATHAN MUNGAN’ DAN.
Madde Aynı Madde, Görünümü Değişti
Sunum transkripti:

Aşkın Karanlık Metali İ stersen Hiç Başlamasın Melis Beril Yemişçi LP5

A ş kın Karanlık Metali Karanlıkta duruyorum a ş k vurmasın yüzüme Dokunmasın kimse bana Kimse ula ş amasın artık tenimin incinen yerlerine... Uyanmasın bir daha etimdeki yaralı hayvan Zamanın siyah deltasında çürümek istiyorum Biliyorum artık kimse yok kimsesizli ğ ime... Biliyorum a ş ka kimse yok A ş kın karanlık metali so ğ uyor yüre ğ imin derinliklerinde... A ş klarım, arkada ş larım, dostlarım Da ğ ılıp gitti herkes İ çimi sızlatacak kimse kalmadı içimde... Murathan Mungan

İ stersen Hiç Ba ş lamasın İ stersen hiç ba ş lamasın Bu hikâye eksik kalsın Onca yaraların ardından Yeni bir a ş k yaratamazsın Örselenmi ş bir çocukluk İş te benim bütün hikâyem Kaç sevda geçse de yüre ğ imden Bu yıkıntıları onaramazsın İ stersen hiç ba ş lamasın Geç kalmı ş ız birbirimize Yanlı ş kapılarda geçmi ş bunca yıl Dönemeyiz artık ilk gençli ğ imize İ stersen hiç ba ş lamasın Söz verelim kendimize Murathan Mungan

Murathan Mungan, bu iki şiirinde de aşkın heyecanlı, mutluluk veren, güzel anılarını de ğ il, aşk yaşandıktan sonra geriye bırakılan mutsuzlu ğ u ve yalnızlık duygusunu ele alır.

Şiirlerde yazarın artık âşık olmak istemeyen, henüz kabuk tutmamış yaraları olan, bu yüzden de yeni bir aşka başlayamayan bir kişiye büründü ğ ünü görürüz. « İ stersen hiç ba ş lamasın, Bu hikâye eksik kalsın. Onca yaraların ardından, Yeni bir a ş k yaratamazsın. » « Karanlıkta duruyorum a ş k vurmasın yüzüme (…) Kimse ula ş amasın artık tenimin incinen yerlerine... »

Yazarın“ İ çimi sızlatacak kimse kalamadı içimde…” demesiyle tek sorunun yalnızlı ğ ı, tekrar sevmesi için ise tek gerekenin birinin gelmesi, oldu ğ u duygusuna kapılıyor okuyucu. Aşklarım, arkadaşlarım, dostlarım Dağılıp gitti herkes İçimi sızlatacak kimse kalmadı içimde...

Şiirlerinde seçti ğ i imgeler “Aşkın Karanlık Metali”nde “etimdeki yaralı hayvan”, “zamanın siyah deltası”, “aşkın karanlık metali” “ İ stersen Hiç Başlamasın”da ise; “yıkıntılar” “yanlış kapılar”… Kullandı ğ ı yaralı, siyah, karanlık, yıkıntı, yanlış gibi kelimeler imgeleri negatifleştirip yine aşkın karanlık ve kötü tarafını bize hissettiriyor.

. Şair, “etimdeki yaralı hayvan” ile yaşadıklarıyla beraber yara alan aşkını; “yanlış kapılar” ile de gerçek aşkı ararken rastladı ğ ı, yaşadı ğ ı di ğ er aşkları bize anlatıyor. « İ stersen hiç ba ş lamasın Geç kalmı ş ız birbirimize Yanlı ş kapılarda geçmi ş bunca yıl » «Uyanmasın bir daha etimdeki yaralı hayvan »

Bu iki şiirle başımızı aşkın o çiçekli bahçesinden başka bir tarafa döndürüp aşka yeni bir pencereden bakmaya başlıyoruz. Murathan Mungan tüm bu yazdıklarıyla bizi aşkın o güzel, sakin sevimli ve hoş dünyasından çıkartıp aşkın ardından bıraktı ğ ı yalnızlı ğ a götürerek her defasında yaralanaca ğ ımızı bilsek de tekrar denemek aşk için de ğ er mi diye sorduruyor.

Resim 1:Çetin, Selim.Hayatın Sonbaharı Photograph. n.p. Web. 9 Jun Resim 2: Photograph. n.p. Web. 9 Jun Resim 3: Yalnızlık Adına Photograph. n.p. Web. 9 Jun Resim 4: Yalnızlık Nedir Photograph. n.p. Web. 9 Jun Resim 5: Kar. N.d. Photograph. n.p. Web. 9 Jun Resim 6: N.d. Photograph. n.p. Web. 9 Jun