Kütahya Siteler Yurdu Talebeleri 2008 8.Sınıf Aşağı yön tuşu ile ilerleyiniz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MATEMATİK.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Kemal DOYMUŞ K.K.E.F İlköğretim Bölümü
TBB Eğitim Merkezi Seminerleri Ekim Haziran 2005 Dönemi Değerlendirmesi Eğitim ve Tanıtım Grubu.
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
Şekil Grafiği Yandaki resimde çok eski medeniyetler tarafından yapılmış olan bir sütun görmektesiniz.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ÖZDEŞLİK 8.Sınıf b x x b a y a y a Aşağı yön tuşu ile ilerleyiniz.
-n ÜSLÜ İFADELER a n+m n a a n-m p 8.SINIF.
GRAFİKLER.
KOMBİNASYON SBS 8.SINIF Aşağı Yön Tuşları ile ilerleyiniz.
HİSTOGRAM 8.Sınıf Aşağı yön tuşu ile ilerleyiniz.
HER ÖĞRENCİ MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR MURAT GÜNER ATAŞEHİR
Tablo & Grafik Yapım Yöntemleri.
KOMBİNASYON SBS 8.SINIF Aşağı Yön Tuşları ile ilerleyiniz.
Frekans Dağılımı ve Grafikleme
Matematik Bütün Konular Slayt.
KARTEZYEN KOORDİNAT SİSTEMİ
VERİLERİN DERLENMESİ VE SUNUMU
PİSAGOR BAĞINTISI Pisagor Bağıntısı 8.Sınıf Aşağı yön tuşu
KARTEZYEN KOORDİNAT SİSTEMİ
GRAFİKLER.
Tuğçe ÖZTOP İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2. sınıf
SBS 8.SINIF TRİGONOMETRİ 2 Aşağı Yön Tuşları ile ilerleyiniz.
TRAFİK SORUNU Çözüm.
MATEMETİK YARI YIL TATİL ÖDEVİ 7. SINIF.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
ALIŞ-VERİŞ YAPALIM.
ÖRNEK – 3 = BBN Bir şirketin sattığı tek bir ürün ile ilgili veriler şöyledir; şirketin özsermayesi TL, toplam sabit maliyet TL, birim.
ÖZDEŞLİK b x x b a y a y a 8.Sınıf Aşağı yön tuşu ile ilerleyiniz.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-2.
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatiksel İşlemler
Fatih TAŞ Matematik Öğretmeni HİSTOGRAM.
MATEMATİK DERS: KONU: KESİRLER ÜNİTE 5 SÜRE :40 DAK.
BİYOİSTATİSTİK UYGULAMA II
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
VERİMLİLİK VE KALİTE YÖNETİM DAİRE BAŞKANLIĞI
İÇERİK(2.HAFTA) Veri Toplama Hedef Kitlenin Belirlenmesi
NEDEN İSTATİSTİK? 1.
Sıklık Tabloları ve Tek Değişkenli Grafikler
Asimetri ve Basıklık Ölçüleri
GRAFİK NEDİR?   İstatistik bilim dalında çeşitli yöntemlerle elde edilen sonuçların çizgi ve şekillerle ifade edilmesine grafik denir.
Uygulama 3.
GRAFİKLER.
Karışık problemler 20. Bir kasadaki limonların 2/6 si satıldı Geriye 64 limon kaldığına göre satılmadan önce kaç limon vardı A-62B-78C-96 Ağlama bebek,
Kesikli Olasılık Dağılımları
PROJELER-1 Öğrencilerin istedikleri bir konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, yeni bilgilere ulaşma ve sonuç çıkarma amacıyla öğretmen rehberliğinde.
MATEMATİK AÇILAR.
Ölçüler ve Ölçümleme (Measures and Measurement) Akın Şahin.
Kütahya Siteler Yurdu Talebeleri 2008 Fibonacci Sayı Dizisi SAYI ÖRÜNTÜLERİ 8.Sınıf Aşağı yön tuşu ile ilerleyiniz.
Analitik olmayan ortalamalar Bu gruptaki ortalamalar serinin bütün değerlerini dikkate almayıp, sadece belli birkaç değerini, özellikle ortadaki değerleri.
OLASILIK ve İSTATİSTİK
Istatistik.
Kütahya Siteler Öğrenci Yurdu Talebeleri 2008 STANDART SAPMA 8.SINIF SBS Slaytlarda fare veya aşağı tuş ile ilerleyiniz.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
LEARNING AGREEMENT – GENEL BAKIŞ
Dr. Altuğ AYSUN, Dr. Vecihi Murat KUTLAY, Dr. Ahmet Haki TÜRKDEMİR
İstatİstİksel verİlerİ Düzenleme- frekans
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
VERİLERİN DERLENMESİ VE SUNUMU
Veri Düzenleme Grafiksel Gösterimler ve Merkezi Eğilim Ölçüleri
Uygulama I.
KİRİŞ YÜKLERİ HESABI.
STANDART SAPMA.
Altağlara Bölme (Subneting)
Karışık problemler 20.
SLAYT.
Çalışma Soruları.
Sunum transkripti:

Kütahya Siteler Yurdu Talebeleri Sınıf Aşağı yön tuşu ile ilerleyiniz.

Kütahya Siteler Yurdu Talebeleri 2008 Yaşamımızda bir çok alanda verilerin analizinde histogram tekniğinden faydalanırız. Histogram tekniği ile veri yığınları içinde ayrıntılı görmek veya analiz etmek istediğimiz olayları daha net ve anlaşılır halde inceleyebiliriz.

Kütahya Siteler Yurdu Talebeleri 2008 Verileri gruplamak için önce grup genişliğini belirleyin. Açıklık, grup sayısına bölünür. Bulunan sayıya en yakın tek tamsayı genişlik olarak alınır. Grafikte uygun ölçekler kullanılır. Tabloya başlık yazılır. Grafiğe başlık yazılır ve eksenler isimlendirilir. Grafiğin başlangıcında hiç veri olmaması nedeniyle yanlış yorumlara meydan vermemek için yatay eksende “zik zak” kullanılabilir.

Kütahya Siteler Yurdu Talebeleri 2008 YILLAR VAKA SAYISI Çözüm: Bu verileri grafikle gösterelim. Önce verileri gruplandıralım. Her guruba kaç kişi girdiğini hesaplamalıyız. Çözüm: Bu verileri grafikle gösterelim. Önce verileri gruplandıralım. Her guruba kaç kişi girdiğini hesaplamalıyız. Veri Açıklığı = En Büyük Değer – En Küçük Değer Veri Açıklığı = 2007 – 1990 = 17 Verileri 6 Gruba ayıralım Bir Hastanenin Acil Servisine 1990 yılı ile 2007 yılları arasında trafik kazası nedeniyle başvuranların listesi aşağıdaki gibidir.

Kütahya Siteler Yurdu Talebeleri Grup Genişliği = Veri Açıklığı/İstenen grup sayısı Grup Genişliği = 17/6 = 2,83 = 3 alınır. Şimdi tablo yapıp grupları belirleyelim. YILLAR VAKA SAYISI Vaka Sayısı Yıllar Yıllara Göre Trafik Kazası Vaka sayısı Grafiği

Kütahya Siteler Yurdu Talebeleri sitesinin üyelerinin erkek ve bayan olarak yaşları aşağıdaki grafiklerde verilmiştir. Bu iki grafiği birleştirelim. : Erkek : Bayan Site Üyelerinin Yaş Grubu Dağılımı ÇÖZÜM: HİSTOGRAM GRAFİGİNİN ANALİZİ Grafikten de görüleceği üzere; en fazla üye yaş aralığı 18 yaş altı olarak görülmektedir. Bunun sebebi sitede yayınlanan ilköğretime yönelik SBS Eğitim slaytları olduğu düşünülmektedir. % Örnek Not : Bu veriler sitenin gerçek verileri değildir.

Kütahya Siteler Yurdu Talebeleri 2008 Sitemizde SBS eğitim slaytlarını izleyenlerin yaşları aşağıda verilmiştir. Örnek Veri Açıklığı = En Büyük Değer – En Küçük Değer Veri Açıklığı = 25 – 11 = 14 Grup Genişliği = 14/3 = 4,6≈5 alınır. Yaş Aralığı Kişi Sayısı Gruplara göre tabloyu oluşturalım Verileri 4 Gruba ayıralım Kişi Yaş Aralığı Yaş Aralıklarına göre kişi sayısı Grafiği 25 Verileri 3 Gruba ayıralım

Kütahya Siteler Yurdu Talebeleri 2008 A İnternet sitesinde yayınlanan Kütahya Siteler Yurdu Öğrencilerine ait SBS eğitim slaytlarını indirenlerin yaş grupları yandaki histogramda verilmiştir. RNEK Kişi Yaş Aralığı Yaş Aralıklarına göre kişi sayısı Grafiği Histogramla ilgili en doğru yorum nedir? A) Yaş aralığı slaytları yaş aralığından temin etmektedir. B) Yaş aralığı en az slayt indiren gruptur. C) Yaş aralığı ilköğretim seviyesi olduğu için en çok slayt indiren grup olmuştur. D) Yaş aralığı yaş aralığından daha fazla slayt indirmiştir.

Kütahya Siteler Yurdu Talebeleri 2008 Yandaki histogram grafiğinde A sağlık ocağında doğumu olan bebeklerin yıllara göre sayıları verilmiştir. RNEK yılında doğan bebeklerden kız sayısı erkek sayından kaç azdır? A) 60 B) 40 C) 30 D) : Kız : Erkek Yıllar Bebek sayısı

Kütahya Siteler Yurdu Talebeleri 2008 Yandaki histogram grafiğinde A sağlık ocağında doğan bebeklerin yıllara göre sayıları verilmiştir. RNEK 3 Toplam kız bebek sayısı kaçtır? A) 600 B) 700 C) 780 D) : Kız : Erkek Yıllar Bebek sayısı

Kütahya Siteler Yurdu Talebeleri 2008 Yandaki grafikte 8/A sınıfındaki öğrencilerin ağırlıkları verilmiştir. RNEK 4 Verilerin grup genişliği kaçtır? A) 2 B) 3 C) 4 D) Kg Öğrenci sayısı

Kütahya Siteler Yurdu Talebeleri 2008 Yandaki grafikte 8/A sınıfındaki öğrencilerin ağırlıkları verilmiştir. RNEK 5 Sınıfta kaç öğrenci vardır? A) 21 B) 25 C) 27 D) Kg Öğrenci sayısı

Kütahya Siteler Yurdu Talebeleri 2008 Yandaki grafikte 8/A sınıfındaki öğrencilerin ağırlıkları verilmiştir. RNEK 6 Sınıfta kaç öğrenci 41 kilogramdan daha fazla kiloya sahiptir? A) 5 B) 6 C) 10 D) Kg Öğrenci sayısı

Kütahya Siteler Yurdu Talebeleri 2008 Yandaki grafikte 8/A sınıfındaki öğrencilerin ağırlıkları verilmiştir. RNEK 7 Sınıfta 42,44 ve 45 kg ağırlıklı 3 kişi daha dahil olunca kg aralıklı grup, sınıfın yüzde kaçına tekabül eder? A) % 23,33 B) % 22,22 C) % 20 D) % Kg Öğrenci sayısı

Kütahya Siteler Yurdu Talebeleri 2008 RNEK 8 Bir okuldaki öğretmenlerin yaşları aşağıdaki gibidir Yukarıdaki verilere göre grup sayısını 8 kabul ettiğimizde grubun genişliği kaç olur? A) 4 B) 5 C) 6 D) 7 ÇÖZÜM: Veri Açıklığı = En Büyük Değer – En Küçük Değer Grup Genişliği = 33/8 = 4,125 ≈ 5 alınır. Veri Açıklığı = 54 – 21 = 33

Kütahya Siteler Yurdu Talebeleri 2008 RNEK 9 Bir çoban koyunları tek tek kantarda tarttırıyor Koyunları 3 gruba ayırarak satacaktır? Grup genişliği kaç olarak hesaplanır? A) 3 B) 3,3 C) 4 D) 5 Bu soruyu DOĞRU çözdüğünüzden eminseniz Aşağıdaki adresi tıklayıp Emin olduğunuz sonucu yazınız. Zorluk Derecesi ÇÖZÜM: Möö! Çocuklar Bu konu karışık. O kadar inekledim hâla anlamadım. Bakalım siz çözebilecek misiniz? Möö!

Kütahya Siteler Yurdu Talebeleri 2008 RNEK 9 Bir çoban koyunları tek tek kantarda tarttırıyor Koyunları 3 gruba ayırarak satacaktır? Grup genişliği kaç olarak hesaplanır? A) 3 B) 3,3 C) 4 D) 5 Zorluk Derecesi Veri Açıklığı = En Büyük Değer – En Küçük Değer Grup Genişliği = 10/3 = 3,333 ≈ 5 alınır. En Yakın TEK sayı alınır. Veri Açıklığı = 67 – 57 = 10 ÇÖZÜM:

Kütahya Siteler Yurdu Talebeleri 2008 RNEK 10 Bir çoban koyunları tek tek kantarda tarttırıyor Koyunları 3 gruba ayırarak satacaktır? Gruplardaki koyunların birim fiyatları 1.Grup = 200 TL, 2.Grup=250 TL, 3.Grup=300 TL’dir. Buna göre çoban toplam kaç TL kazanmıştır? ÇÖZÜM: Bu soruyu DOĞRU çözdüğünüzden eminseniz Aşağıdaki adresi tıklayıp Emin olduğunuz sonucu yazınız. Zorluk Derecesi Möö! Çocuklar Bu konu karışık. O kadar inekledim hâla anlamadım. Bakalım siz çözebilecek misiniz? Möö!

Kütahya Siteler Yurdu Talebeleri 2008 RNEK 10 Bir çoban koyunları tek tek kantarda tarttırıyor Koyunları 3 gruba ayırarak satacaktır? Gruplardaki koyunların birim fiyatları 1.Grup = 200 TL, 2.Grup=250 TL, 3.Grup=300 TL’dir. Buna göre çoban toplam kaç TL kazanmıştır? Örnek 9’da grup açıklığını 5 olarak bulmuştuk. Zorluk Derecesi ÇÖZÜM: Grup AdetBirim Fiyat TL Toplam TL 1.Grup (57-61) Grup (62-66) Grup (67-71) 1300 TOPLAM 2700