ANITTEPE ORTAOKULU Ö Ğ RENC İ DAVRANIŞLARININ DE Ğ ERLEND İ R İ LMES İ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI ÖĞRENCİ DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
Advertisements

OKULDA VE AİLEDE DİSİPLİN KURALLARI
Anadolu teknik ve teknik lisesine geçiş
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
ÖĞRENCİLERİN UYACAKLARI KURALLAR VE BEKLENEN DAVRANIŞLAR
Yönetmelikler Kürsüsü
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI ÖĞRENCİ DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI İBNİ SİNA İLKÖĞRETİM OKULU
. YÖRÜK ALİ EFE İLKÖĞRETİM OKULU OKUL KURALLARI HAKKINDA
Orta öğretim yönetmeliği
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI ÖDÜL VE DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ
KIRKAĞAÇ HACI İSMAİL DEREKÖY ANADOLU LİSESİ
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
ABDULKADİR PAKSOY ANADOLU LİSESİ
ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
BİNGÖL 60. YIL ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ ONUR GENEL KURULU
MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği
ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ORTAÖĞRETİM SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
Etkinlik, ders, etüt ve dinlenme süreleri (madde:6)
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Sertaç ATEŞ Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Gürçeşme Anadolu Lisesi
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI ÖDÜL VE DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
DEĞERLER EĞİTİMİ.
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI ÖDÜL VE DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
SINIF GEÇME SİSTEMİ-ÖDÜL VE DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
BÜYÜKŞEHİR HÜSEYİN YILDIZ ANADOLU LİSESİ
KARŞIYAKA ANADOLU LİSESİ
ÖĞRENCİLERİN UYACAĞI KURALLAR.
İLK ÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
Öğrenci Davranışları, Ödül ve Disipline İlişkin Hükümler
DİKKAT ! ORTA Ö Ğ RET İ M KURUMLAR YÖNETME Ğİ NDE S İ Z İ İ LG İ LEND İ REN ÖNEML İ DE ĞİŞİ KL İ KLER.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MUSTAFA KEMAL ANADOLU LİSESİ
Alanların Belirlenmesi ve Seçimi
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ ( ) YUNUS EMRE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
GÜVERCİNLİK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
BÜYÜKŞEHİR HÜSEYİN YILDIZ ANADOLU LİSESİ
BEŞİR BALCIOĞLU ANADOLU LİSESİ
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ Doğrudan sınıf geçme MADDE 57- (1) Ders yılı sonunda; a) Tüm derslerden başarılı olan, b) Başarısız dersi/dersleri olanlardan,
ÖĞRENCİLERİN UYACAKLARI KURALLAR VE BEKLENEN DAVRANIŞLAR
ÖĞRENCİLERİN UYACAKLARI KURALLAR VE BEKLENEN DAVRANIŞLAR
İLHAN ATIŞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİNİN İNCELENMESİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
ÖĞRETİM YILI EĞİTİM- ÖĞRETİM VE MEVZUAT UYGULAMALARI. ÖDÜL VE DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Vali Nevzat Ayaz Anadolu Lisesi.
GENEL TANITIM OKUL KURALLARI ve OLANAKLARI 2015 ORTA ÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ SINIF GEÇMENİN ŞARTLARI REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ.
OKUL YÖNETİMİ Dr. Kerim Karabacak
DİDİM ESRA KARAKAYA ANADOLU LİSESİ
VİRANŞEHİR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
 DERS KURALLARI (GİRİŞ-ÇIKIŞ,ÖDEV,DERS ARAÇLARI VS)  AHLAK KURALLARI (DÜRÜSTLÜK,YARDIMSEVERLİK,İYİLİK VS)  SOSYAL KURALLAR (SAYGI,SEVGİ,PAYLAŞMA,VS)
EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE YENİLİKÇİLİK ÖDÜLLERİ Hatay İ l MEM Proje Ekibi.
KAYA BAYAZITOĞLU ANADOLU LİSESİ OKULUMUZ VE OKUL KURALLARI
SAAL. ‘’Disiplin hedefler ve varış arasındaki köprüdür." Jim Rohn ‘’Her disiplin eksikliği kendini engellemeye ve kendinden iğrenmeye dönüşür.’’ Maria.
İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
ÖĞRENCİLERİN UYACAKLARI KURALLAR VE BEKLENEN DAVRANIŞLAR
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ -SINIF GEÇME -ÖDÜL VE DİSİPLİN -ÖDÜL VE DİSİPLİN -ALAN SEÇİMİ HAZIRLAYAN: HASAN HÜSEYİN.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
ÖĞRENCİLERİN UYMASI GEREKEN KURALLAR VE DİSİPLİN
ORTAOKULA GEÇİŞ REHBERLİK SERVİSİ.
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

ANITTEPE ORTAOKULU Ö Ğ RENC İ DAVRANIŞLARININ DE Ğ ERLEND İ R İ LMES İ

Ödüllendirme MADDE 51 – (1) Bakanlığa bağlı resmi ve özel ilköğretim kurumlarında öğrencilerin ödüllendirilmesi, davranışlarının izlenmesi, değerlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik faaliyetler; öğrenci, veli, öğretmen ve yönetici iş birliğinde yürütülür.

(2) Öğrenci davranışlarının kaynağının belirlenmesi için gerektiğinde rehberlik ve araştırma merkezi ve ilgili diğer kurumlarla iş birliği yapılır.

Ö ğ rencilerden beklenen davranışlar MADDE 52 – Ö ğ rencilerden; a) Okula ve derslere düzenli devam etmeleri ve başarılı olmaları, b) Okul personeline, arkadaşlarına ve çevresindeki kişilere karşı saygılı ve hoşgörülü davranmaları, c) Do ğ ru sözlü ve dürüst olmaları, d) İ yi ve nazik tavırlı olmaları, e) Okulda yapılacak sosyal ve kültürel etkinliklere katılmaları, f) Kitap okuma alışkanlı ğ ını kazanmaları,

g) Çevrenin do ğ al ve tarihi güzelliklerini, sanat eserlerini korumaları ve onları geliştirmek için katkıda bulunmaları, h) İ yi işler başarmak için çok çalışmaya ve zamana muhtaç olduklarını unutmamaları, geçen zamanın geri gelmeyece ğ inin bilincinde olmaları, ı) Millet malını, okulunu ve eşyasını kendi öz malı gibi korumaları, i) Sigara, içki ve di ğ er ba ğ ımlılık yapan maddeleri kullanmamaları ve bu maddelerin kullanıldı ğ ı ortamlardan uzak durmaları, j) Bilişim araçlarını kişisel, toplumsal ve e ğ itsel yararlar do ğ rultusunda kullanmaları

k) Ülkenin birli ğ ini ve bütünlü ğ ünü bozan bölücü, yıkıcı, siyasi amaçlı etkinliklere katılmamaları, siyasi amaçlı sembol kullanmamaları, bunlarla ilgili amblem, afiş, rozet ve benzerlerini taşımamaları, bulundurmamaları ve da ğ ıtmamaları, siyasi amaçlı davranışlarla okulun huzurunu bozmamaları,

l) Fiziksel, zihinsel ve duygusal güçlerini millet, yurt ve insanlık için yararlı bir şekilde kullanmaları, m) Atatürk İ lke ve İ nkılaplarına ba ğ lı kalmaları, bunun aksi davranışlarda bulunmamaları, n) Yasalara, yönetmeliklere ve toplumun etik kurallarına, milli, manevi ve kültürel de ğ erlere uymaları beklenir.

(2) Uyulması gereken kuralların ve beklenen davranışların; derslerde, törenlerde, toplantılarda, rehberlik çalışmalarında ve her türlü sosyal etkinliklerde ö ğ rencilere kazandırılmasına çalışılır. (3) Okul yönetimi, yukarıdaki hususlar ve bunlara uyulmaması durumunda ortaokul ve imam-hatip ortaokulu ö ğ rencilerinin karşılaşabilecekleri yaptırım işlemleriyle ilgili olarak kendilerini ve velilerini bilgilendirir.

Ödüller ve ödüllerin verilmesi MADDE 53 – (1) İ lkokul 4 üncü sınıf ile ortaokul ve imam-hatip ortaokullarının bütün sınıflarında puan ortalaması Türkçe dersinden 55.00, di ğ er derslerin her birinden puandan aşa ğ ı olmamak şartı ile tüm derslerin dönem a ğ ırlıklı puan ortalaması olanlar “Teşekkür” EK-6, puan ve yukarı olanlar “Takdir” EK-7 belgesi ile ödüllendirilir.

(2) İ lkö ğ retim kurumlarının tüm sınıflarında derslerindeki başarı durumuna bakılmaksızın; a) Ulusal ve uluslararası yarışmalara katılarak ilk beş dereceye giren, b) Çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerde üstün başarı gösteren ö ğ renciler “ İ ftihar Belgesi” EK-8 ile ödüllendirilir.

c) İ ftihar Belgesi, ilkokullarda sınıf ö ğ retmeninin teklifi ve okul yönetiminin kararı do ğ rultusunda, ortaokul ve imam- hatip ortaokullarında ise ö ğ renci davranışlarını de ğ erlendirme kurulunca verilir. ç) İ ftihar Belgesi, e-Okul sisteminin ilgili bölümüne işlenir. İ lkokullarda okul yönetiminin olur tarih ve sayısı, ortaokullarda ise Ö ğ renci Davranışları De ğ erlendirme Kurulunun toplantı tarih ve karar numarası belgenin tarih ve numarası olarak kabul edilir.

(3) İ ftihar Belgesiyle ödüllendirilenler, özel olarak yapılacak bir toplantı veya törende di ğ er ö ğ rencilere duyurulur. Bu ö ğ rencilerin adları ve foto ğ rafları okulun internet sayfasında yayınlanır ve uygun bir yere asılır. Teşekkür ve Takdir Belgesiyle ödüllendirilenlerin belgeleri, sınıf veya şube rehber ö ğ retmeni tarafından karne ile birlikte ö ğ rencilere verilir.

Ö ğ rencilerin Olumsuz Davranışları Ve Uygulanacak Yaptırımlar MADDE 54 – (1) Ortaokul ve imam-hatip ortaokulu ö ğ rencilerine, olumsuz davranışlarının özelli ğ ine göre uyarma, kınama ve okul de ğ iştirme yaptırımlarından biri uygulanır.

(2) Yaptırımların uygulanmasındaki amaç caydırıcı olması, toplum düzeninin korunması, ö ğ rencinin yaptı ğ ı olumsuz davranışlarının farkına vararak bu davranışlarının olumlu yönde düzeltilmesini sa ğ lamaktır.

YAPTIRIM GEREKT İ REN DAVRANIŞLAR MADDE 55 – Yaptırım gerektiren davranışlar aşa ğ ıda belirtilmiştir. Uyarma yaptırımını gerektiren davranışlar: 1) Derse ve di ğ er etkinliklere vaktinde gelmemek ve geçerli bir neden olmaksızın bu davranışı tekrar etmek, 2) Okula özürsüz devamsızlı ğ ını, özür bildirim formu ya da raporla belgelendirmemek, bunu alışkanlık haline getirmek, okul yönetimi tarafından verilen izin süresini özürsüz uzatmak,

3) Yatılı bölge ortaokullarında ö ğ renci dolaplarını amacı dışında kullanmak, yasaklanmış malzemeyi dolapta bulundurmak ve yönetime bilgi vermeden dolabını başka arkadaşına devretmek, 4) Okula, yönetimce yasaklanmış malzeme getirmek ve bunları kullanmak, 5) Yalan söylemek, 6) Duvarları, sıraları ve okul çevresini kirletmek,

7) Görgü kurallarına uymamak, 8) Okul kütüphanesinden veya laboratuarlardan aldı ğ ı kitap, araç, gereç ve malzemeyi zamanında teslim etmemek veya geri vermemek, 9) Derslerde cep telefonunu açık bulundurmak.

b) Kınama yaptırımını gerektiren davranışlar: 1) Yöneticilere, ö ğ retmenlere, görevlilere ve arkadaşlarına kaba ve saygısız davranmak, 2) Okulun kurallarını dikkate almayarak kuralları ve ders ortamını bozmak, ders ve ders dışı etkinliklerin yapılmasını engellemek, 3) Okul yönetimini yanlış bilgilendirmek, yalan söylemeyi alışkanlık haline getirmek,

4) Okulda bulundu ğ u halde törenlere özürsüz olarak katılmamak ve törenlerde uygun olmayan davranışlarda bulunmak, 5) Okulda ya da okul dışında sigara içmek, 6) Resmi evrakta de ğ işiklik yapmak, 7) Okulda kavga etmek, 8) Okul içinde izinsiz görüntü ve ses kaydetmek, 9) Başkasının malını haberi olmadan almak,

10) Okulun ve ö ğ rencilerin eşya, araç ve gerecine kasıtlı olarak zarar vermek, 11) Dersin veya ders dışı faaliyetlerin akışını ve düzenini bozacak davranışlarda bulunmak, 12) Okul ile ilgili mekan ve malzemeyi izinsiz ve e ğ itimin amaçları dışında kullanmak, 13) Yatılı bölge ortaokullarında, izinsiz olarak okulu terk etmek ve gece dışarıda kalmak, 14) Sınavda kopya çekmek veya kopya vermek,

C) OKUL DE Ğİ ŞT İ RME YAPTIRIMINI GEREKT İ REN DAVRANIŞLAR: 1) Anayasanın başlangıcında belirtilen temel ilkelere dayalı milli, demokratik, laik, sosyal ve hukuk devleti niteliklerine aykırı davranışlarda bulunmak veya başkalarını da bu tür davranışlara zorlamak, 2) Sarkıntılık, hakaret, iftira, tehdit ve taciz etmek veya başkalarını bu gibi davranışlara kışkırtmak,

3) Okula yaralayıcı, öldürücü aletler getirmek ve bunları bulundurmak, 4) Okul ve çevresinde kasıtlı olarak yangın çıkarmak, 5) Okul ile ilgili mekan ve malzemeyi izinsiz ve e ğ itim amaçları dışında kullanmayı alışkanlık haline getirmek, 6) Okul içinde ve dışında; siyasi parti ve sendikaların propagandasını yapmak ve bunlarla ilgili eylemlere katılmak, 7) Herhangi bir kurum ve örgüt adına yardım ve para toplamak,

8) Kişi veya grupları dil, ırk, cinsiyet, siyasi düşünce ve inançlarına göre ayırmak, kınamak, kötülemek ve bu tür eylemlere katılmak, 9) Başkasının malına zarar vermek, haberi olmadan almayı alışkanlık haline getirmek, 10) Okulun bina, eklenti ve donanımlarını, taşınır ve taşınmaz mallarını kasıtlı olarak tahrip etmeyi alışkanlık haline getirmek, 11) Okula, derslere, sınavlara girilmesine, derslerin ve sınavların sa ğ lıklı yapılmasına engel olmak,

12) Okul içinde ve dışında okul yöneticilerine, ö ğ retmenlere ve di ğ er personele ve arkadaşlarına şiddet uygulamak ve saldırıda bulunmak, bu gibi hareketleri düzenlemek veya kışkırtmak, 13) Yatılı bölge ortaokullarında, gece izinsiz olarak dışarıda kalmayı alışkanlık haline getirmek, 14) Okul ile ilişi ğ i olmayan kişileri okulda veya okula ait yerlerde barındırmak,

15) Kendi yerine başkasının sınava girmesini sa ğ lamak, başkasının yerine sınava girmek, 16) Alkol veya ba ğ ımlılık yapan maddeleri kullanmak veya başkalarını kullanmaya teşvik etmek, 17) Kılık ve kıyafetle ilgili kurallara uymamakta ısrar etmek.

ANITTEPE ORTAOKULU B İ L İ NÇL İ DAVRANIŞ GEL İ ŞT İ RME KARTLARI PROJES İ

Bu projede amacımız, ö ğ rencilerimizin olumlu davranışlarını pekiştirmek, bu davranışların sıklı ğ ını arttırmak ve olumsuz davranışlarını ortadan kaldırabilmek için teşvik etmektir. Bunu yaparken de ö ğ renciler bireysel olarak de ğ erlendirilecek ve arkadaşlarıyla kıyaslanmadan kişisel gelişimleri göz önünde bulundurulacaktır.

Bu amaca yönelik olarak ö ğ rencilerimiz, ders içi ya da ders dışı tüm etkinliklerde, aşa ğ ıda belirtilen durumlarda olumlu davranışları için yeşil kart alabilirler.

Kazanılan yeşil kartlar haftalık, aylık ve dönemlik de ğ erlendirilecek olup ö ğ renciler aldıkları yeşil kartlar ile ödüller kazanırken aşa ğ ıdaki şekilde de ğ erlendirilecektir.

Yeşil kartların de ğ erlendirilmesi şu şekilde yapılacaktır: ◦ Haftanın en çok yeşil kart toplayan ö ğ rencisi: Sınıf Panosunda ilan edilecektir. ◦ Ayın en çok yeşil kart toplayan ö ğ rencisi: Okul Panosunda ilan edilecektir. Belge verilecektir. ◦ Dönemin en çok yeşil kart toplayan ö ğ rencisi: Okul web sitesinde ilan edilecek, Onur Belgesi verilecek ve veliye teşekkür mektubu gönderilecektir.

YEŞ İ L KART  Okul yarışmalarına katılmak,  Deneme sınavlarında derece elde etmek,  Yazılıdan en yüksek puanı almak,  Projelere katılmak,  Düzenli ödev yapmak,  Elektrik, su, zaman tasarrufu yapmak,  Boş zamanlarını iyi de ğ erlendirmek,  Yardımlaşma etkinliklerine gönüllü katılmak,  Sıraya girme alışkanlı ğ ı kazanmak,  Kaybolan eşyayı teslim etmek,  Arkadaşlarıyla iyi geçinmek, hoşgörülü olmak,  Çevre temizli ğ ine özen göstermek,