KENT KONSEYİ OKUL GEZİLERİ KEŞAN KENT KONSEYİ YÜRÜTME KURULUNUN 26.10.2015 – 10.11.2015 TARİHLERİ ARASINDA GERÇEKLEŞTİRDİĞİ OKUL ZİYARETLERİNİN DEĞERLENDİRME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

OKULUMA GÜVENLİ GİDİYORUM PROJESİ
EVCİLER İLKÖĞRETİM OKULU BRİFİNG SUNUSU
Kozan İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLÇE TARİHİ-COĞRAFİ- EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU 1865–1923 yılları arasında Vilayet olan Kozan, 1926 yılında yapılan.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
OKULUN ADI : TEPECİK İLKÖĞRETİM OKULU KURUM MÜDÜRÜ : Özcan HÜNER
YOZGAT ANADOLU TEKNİK, TEKNİK ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ’NDE
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
TAHİRİNİ DURAN DUDU GÜMÜŞ İLKOKULU VE ORTAOKULU YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
BARBAROS ORTAOKULU BİRİFİNG DOSYASI
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MUSTAFA KEMAL ORTAOKULU
 Cazibe Merkezi Okullar  Hacı Rafet Gümüş Lisesinin Dönüşümü  Arzulu İlk Öğretim Okulunun Durumu.
HOŞ GELDİNİZ.
OKUL VELİ EL ELE PROJESİ ŞAPHANE 2012
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI 19 MAYIS ANADOLU LİSESİ BRİFİNG DOSYASI
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MUSTAFA KEMAL İLKOKULU
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
HACI AKİF MAHALLESİ ÖZDİLEK CADDESİ BEYŞEHİR / KONYA TEL:
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
ARİFİYE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKULUN TARİHÇESİ Okulumuz 1977 yılında mülkiyeti vatandaşa ait olan Kahramanmaraş-Adana yolu üzerinde bir evde Şekeroba Ortaokulu olarak hizmete açılmıştır.
DARICA HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ALTIEYLÜL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KAHTA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
YUSUFELİ DEREİÇİ İLKÖĞRETİM KURUMU 29/05/2013. GÜNDEM MADDELERİ 1-Okulumuz hakkında genel bilgiler 2-Okulumuzun ve çevresinin fiziki durumu hakkında bilgiler.
1071 YBO - EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
Büyük Oluklu. Büyük Oluklu OKULLARIN GENEL DURUMLARI.
PROJESİ VEZİRKÖPRÜ AKADEMİK BAŞARIYI ARTTIRMA VABA
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
KÜTAHYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİN TARİHİ-COĞRAFİ- EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU …… İlinin kuruluşu …….
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI CANDAN MERZECİ ORTA OKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
İl Millî Eğitim Müdürlüğü
BÜTÜNLEŞTİRME EĞİTİCİ EĞİTMENİ İHSAN KESİK
VALİ RIDVAN YENİŞEN İLKOKULU
EĞİTİM ÖĞRETİM YILINI İÇEREN FAALİYET RAPORU.
1. Destek Eğitim Odası nedir? Okul ve kurumlarda, yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitime ihtiyacı.
BİTLİS REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ/Özel Eğitim Hizmetleri Bölümü, Adres: Taş.
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
TOKAT İL MERKEZİNDE BULUNAN ORTAÖĞRETİM KURUMLARI
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
Destek Eğitim Odaları.
SARUHANLI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 14/01/2016BRİFİNG.
MURATLI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MURATLI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MURATLI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
İNSANLAR VE YÖNETİM.
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
PROJESİ AÇILIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti Tarafından Finanse Edilmektedir. Üçkuyu Mesleki ve Teknik Anadolu.
İMAM HATİP LİSELERİ VE ORTAOKULLARI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM VE İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI UYGULAMASI 1.İlk yapılacak iş veri girişinden okul mevcut durumu onaylanacaktır. 2.Okul aile birliği.
ARALIK Kurum Sayısı WebTelefon / FaxAdres Sanayi Cad. No1 Azdavay.
T.C. SAİMBEYLİ KAYMAKAMLIĞI İl ç e Milli Eğitim M ü d ü rl ü ğ ü 2016 BRİFİNG DOSYASI.
EDİRNE 2016/2017 OKUL SANAYİ İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLLERİ Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı mesleki ve teknik okul/kurumlarında görev yapan alan.
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
DESTEK EĞİTİM ODASI.
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
DESTEK EĞİTİM ODASI Nedİr?
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
BATMAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sunum transkripti:

KENT KONSEYİ OKUL GEZİLERİ KEŞAN KENT KONSEYİ YÜRÜTME KURULUNUN – TARİHLERİ ARASINDA GERÇEKLEŞTİRDİĞİ OKUL ZİYARETLERİNİN DEĞERLENDİRME RAPORUDUR.

Keşan Kent Konseyi Yürütme Kurulu olarak Eğitim- Öğretim yılının başlaması nedeniyle Keşan’da ki ilkokul, ortaokul, lise ve yüksek okullara yaptığımız ziyaretlerin amacı ;

Kent Konseyi olarak yeni eğitim-öğretim yılı nedeniyle başarı dileklerimizi iletmek. Eğer varsa okullarımızın her anlamdaki sorunlarını ve çözüm yollarını birlikte saptayıp değerlendirmek ve rapor etmek. Kent Konseyinin amaç, hedef ve ilkelerini anlatmak. Kent Konseyi bünyesinde kurulacak meclislere Okul Aile Birlikleri yöneticilerini, Okul yöneticilerini, tüm eğitim emekçilerini ve gençlerimizi ve çocuklarımızı davet etmekti.

Gerçekleştirilen ziyaretlerde sorunları çözüm önerileriyle birlikte değerlendirme fırsatı bulduk. Ziyaretler neticesinde saptadıklarımız; Süleyman Paşa İmam Hatip Orta Okulu’nun oyun sahasının zeminin mıcır taşları ile kaplı olduğu ve bahçe duvarlarının kenarlarında bulunan ağaçların budanması gerektiği, Kurtuluş İlkokulu’nun oyun sahalarının çizgilerinin çiziminin yarım kaldığı, Keşan Sosyal Yardımlaşma Vakfı ve Belediye işbirliği ile okullardan sınırlı ve eşit sayıda istenen yardıma muhtaç öğrencilere yapılan giysi yardımlarında özellikle Atatürk Orta Okulu. Bademlik İlk ve Orta Okulları, Ali Kale İlk ve Orta Okullarından velilerin ekonomik durumlarının birbirine yakın olması nedeniyle öğrenci seçiminde zorlanıldığı, bu okullara sınırlı sayıda öğrenciye giysi yerine tüm öğrencilere dağıtılacak şekilde öğretim gereçlerinin dağıtılmasının daha uygun olacağı,

Keşan Dr Rıfat Osman Anadolu Meslek Lisesini ziyaretimiz sırasında Keşan Ticaret Sanayi Odası tarafından kendi arsasına anahtar teslimi olarak yaptırılmış ve adı “Keşan Ticaret ve Sanayi Odası Bilişim Lisesi” olan okulun kapatılması sonucu boşalan okula “Keşan Dr Rıfat Osman Anadolu Meslek Lisesi” kendi adı ve tabelası ile taşınmıştır. Okul Aile birliği ve Ticaret Sanayi Odası bazı üyelerinin okulun adının” Keşan Ticaret ve Sanayi Odası Anadolu Meslek Lisesi” şeklinde değiştirilmesi önerisi tarafımıza iletilmiştir.Bu talep ilgili odaya bildirilmiştir. Keşan Kız Teknik Meslek Lisesinin Hastane Caddesi üzerinde olmasından dolayı beden eğitimi derslerinde topun caddeye kaçıp her hangi bir kazaya sebebiyet vermemesi için okul tarafından temin edilmiş olan fens tellerinin olanaksızlık nedeniyle bahçe duvarlarına monte edilemediği,

Atatürk Orta Okulu, İnönü İlkokulu, Bademlik İlkokulu ve Orta Okulu ve Ali Kale İlkokulu ve Orta Okulu velilerinin belli kesiminin mevsimlik işçi olmalarından dolayı öğrencilerin devamsızlık yapmak durumunda kaldığı ve öğretimden koptuğu bu sorunun giderilmesi için bu durumda olan öğrenciler için yatılı kalabilecekleri bir ortamın sağlanması gerektiği, Keşan Toki Fatih Sultan Mehmet İlkokulu ve Orta Okulunun çevresindeki yolların stablize olduğu ve yağmurlu havalarda çocukların çamurlu yollardan okula geldiği, temizlik zaafiyeti oluştuğu, bu nedenle hiç değilse bu yolların sathı kaplama yapılması gerektiği,

Keşan Feride Mehmet Çuhacı Meslek Lisesi’nin “Turizm Meslek Lisesi” olması nedeniyle okul bünyesinde bir deneme otelinin yapılmasının eğitim öğretimi olumlu yönde etkileyeceği, Keşan Raşit Efendi İlkokulu ile Anafartalar İlkokulunun ikili öğretim yapmak zorunda olmasının eğitim-öğretimi olumsuz etkilediği, sorunun çözümü için Raşit Efendi İlkokulu inşaatının öğretim yılı ikinci yarısına yetişecek şekilde inşaatın hızlandırılmasının gerektiği

Keşan Yusuf Çapraz Anadolu Lisesinin öğrenci, öğretmen ve velilerinin ciddi anlamda ulaşım sorunu yaşadığı, Şehir içi taşıma araçlarının okula taşıma yapmadığı, Enez ve Destek Kıtaları kavşaklarındaki dal-çık çalışmaları sırasında okul ulaşımını sağlayan çevre yolunun kapatıldığını, Okulun acil tahliyesi durumunda ciddi sorunların yaşanacağını, bu nedenlerle okul önünden geçen çevre yolunun yapımı için Keşan Kaymakamlığı, Keşan Belediyesi ve Karayolları İstanbul 1. Bölge Müdürlüğü işbirliğinin acil ve kaçınılmaz olduğu,

Beyendik Toki Konutları alanında bulunan Keşan Mehmet Akif Ersoy Anadolu Lisesi öğrencileri Keşan Belediyesi ve Keşan Şehir içi Minibüs taşıyıcıları koop. Arasındaki protokol gereği öğrencilerin topluca köy garajında indirildiği, Okul çıkış saatinin olduğu, saatlerin geri alınması nedeniyle özellikle kız öğrencilerin sorun yaşadığı, bu sorunun çözümü için ileri saat uygulaması başlayıncaya kadar öğrencileri taşıyan dört aracın Enez Kavşağında Keşan’a giriş yapmasını, iki aracın Anafartalar Caddesinden Köy garajına doğru öğrencileri indirerek gitmesini, diğer iki aracın Karayolları şantiyesi önünden Belkoop’a çıkarak köy garajına dönmesinin sağlanması durumunda sorunun çözüleceğini,

Bazı okullarımızda okulla ilişkisi olmayan kişilerin okul bahçelerinde ve okul çevresinde olumsuz hareket ve davranışlarda bulunduğu Birçok okulda okul giriş-çıkış saatlerinde özellikle trafik yönünden güvenlik zaafiyetlerinin yaşandığı ve okul yönetici ve görevli öğretmenlerin zaman zaman araç sürücüleri ile sorun yaşadığı, Ziyaretlerimiz sırasında tüm Okul Aile Birlikleri yöneticilerinin ve bazı öğrenci velilerinin öğrencilerimizin kaliteli eğitim alması ve okullarımızın her türlü sorunun çözülmesi için değişik görüş ve önerilerde bulunmuşlardır. Bu görüş ve öneriler üzerine Kent Konseyi Yürütme Kurulu olarak daha detaylı bir rapor hazırlanıp kamuoyu ile paylaşılacaktır.

Ziyaretlerimiz sırasında öne çıkan başlıca sorunlar bunlardır. Bu raporumuzun birer örneğini bilgi ve gereği için Keşan Kaymakamlığına, Keşan Belediye Başkanlığına, Keşan İlçe Emniyet Müdürlüğüne ve Keşan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne verdik.