“7’sinde ne ise 70’inde de o” Öğrencilikte Bilimsel Araştırma Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 211.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BAPGRAFİKLERİBAPGRAFİKLERİ. ZİRAAT FAKÜLTESİ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ.
Advertisements

FIRAT ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
Dün Bugün Gelecek Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2010, Aydın.
A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning
Prepared by Cendel Karaman A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison.
B Ü Y Ü L E Y İ C İ S O N Tıklayarak ilerleyiniz ve sesi açınız.
Tıp Fakültesi Birinci ve İkinci Sınıf Öğrencilerinin Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Yöntemleri Hakkında Bilgi, Tutum ve Davranış Farklılıkları  Hazırlayanlar:
Fakültelerimiz nasıl birer doktor mezun etmeyi uygun görmektedir? The medical school faculty must define the objectives of its educational program. (LCME.
Araştırma Görevlilerinin Öğrenci Laboratuvarlarına Katılımı
Araştırmacı Öğretmenler Ebru Mugaloglu
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMINDAKİ TEMEL İLKELER
Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi AD
Sağlık Hukuku Kavramı ve Eğitimde Dikkat Noktalarımız
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
TEMEL KALİTE İYİLEŞTİRME ARAÇLARII
TÜBİTAK 1000 PROJESİ BİLGİLERİ
SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
1 Kapsamlı Sağlık Bakımı Prof. Zekeriya Aktürk Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi.
PALYATİF BAKIMIN ORGANİZASYONU
Kaynaklar 1- Aile Hekimliğinin Kilometre Taşları, Millis Ve Willard Raporları, Aktürk Z., Dağdeviren N. (Çeviri Editörleri). Türkiye Aile Hekimliği Uzmanlık.
PEDİATRİK İLERİ YAŞAM DESTEĞİ Yard. Doç. Dr. ŞEVKİ HAKAN EREN CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ Tıp Fakültesi.
Sağlık Hizmetlerinde Verimlilik Tahsisat ve Operasyon Verimlilikleri
/ 251 Dönem 1, Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Sürekli Mesleksel Gelişim Zekeriya Aktürk, Prof. Dr.
YENİ DOĞAN BEBEKLERİN YOĞUN BAKIMA ALINMASINDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ARAŞTIRMA VE YAYIN DESTEK BİRİMİ.
Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi, Dönem 1
/ 271 Dönem 1, Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Sürekli Mesleksel Gelişim Zekeriya Aktürk, Prof. Dr.
/ 271 Dönem 1, Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Sürekli Mesleksel Gelişim Zekeriya Aktürk, Prof. Dr.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
/ 31 Doç. Dr. Zekeriya Aktürk Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi, Dönem , Erzurum Hipotez Testleri ve Kullanım Yerleri
Kapsamlı Sağlık Bakımı

Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi.
INFORMED CONSENT Assist.Prof.Dr. Mehmet KARATAS Dept. of History of Medicine & Ethics.
INTRODUCTION TO HISTORY OF MEDICINE Assist.Prof.Dr. Mehmet KARATAŞ Department of History of Medicine and Ethics.
ETHICAL ISSUES IN HEALTH SERVICES ABOUT TELLING THE TRUTH Assist.Prof.Dr. Mehmet KARATAS Dept. of History of Medicine & Ethics.
Yaşam ve Sağlık Bilimlerinde Bilimsel Yazı Değerlendirme Süreci Prof. Bünyamin ŞAHİN Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı.
/ 181 Zekeriya Aktürk, Prof. Dr. Şifa Üniversitesi Tıp Fakültesi, Aile Hekimliği AD , İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Asistan ve Öğretim Üyesi.
Aile Hekimliği Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. 1.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ BİRLİĞİ DERNEĞİ, 2015 NİSAN 2016.
AKRAN EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 181.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Gölgede kalmış yeterliliklerinizin farkında.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Hafıza performansınızı geliştirmek Developed.
Bilimsel Makale Nasıl Yazılır? (Çalıştay) Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. 19 Mart 2016; 9:00-11:00 / 181.
Tıpta Değerler Eğitimi Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 131.
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 321.
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Standardize / Simüle Hasta Temelli Tıp Eğitimi Doç. Dr. Muharrem Ak Zirve Üniversitesi Emine-Bahaeddin Nakıbo ğ lu Tıp Fakültesi 1.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENCİ Mİ? EVET, O BENİM! Learning to Learn Training Developed with the support of the EU Leonardo.
Doç.Dr. Muharrem AK Zirve Üniversitesi Tıp E ğ itimi Aile Hekimli ğ i AD Profesyonalizm.
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
Olgu Temelli Değerlendirme (OTD)
KİM 116 Laboratuvar Güvenliği Prof. Dr
TIP FAKÜLTESİ BEYİN FARKINDALIĞI SEMPOZYUMU
İstanbul Bilgi Üniversitesi
Olgularla Diyabette Hedef Değerlere Ulaşma Başarısızlığı Nedenleri
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Kitapsız Kütüphane Olgusu ve Esenler Belediyesi Adnan Büyükdeniz Dijital Kütüphanesi Doç. Dr. Hüseyin ODABAŞ – Ali KAVAK Çankırı Karatekin.
PAZARLAMA KARMASI ELEMANLARI
David’s father has worked as a policeman ……………… he was 25. since for since.
FINLAND EDUCATION SYSTEM I am talking about the Finnish education system today.
Olgu Temelli Değerlendirme (OTD)

Doç. Dr. Yalçın KIRDAR Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi.
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemleri Genel Bir Değerlendirme
Temel Bilgi Teknolojileri
Sunum transkripti:

“7’sinde ne ise 70’inde de o” Öğrencilikte Bilimsel Araştırma Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 211

2 Kaliforniya devlet üniversitesinde iki gün önce öğrenci araştırmaları sempozyumu yapıldı. 2009’dan beri yapılan sempozyuma daha önce 40 civarında proje katılıyor.

Sunum Hakkında Bu sunumda “UProject” etkinliğine katılarak bilimin geleceği adına ümitlenmemizi sağlayan öğrencilerimize yaptıkları işin önemi hakkında bilgi ve tutum sağlamayı amaçlıyorum. / 213

4 Elde ettiğimiz her yeni bilginin yarılanma ömrü 5 yıldır. Emanuel E. "A half-life of 5 years" Can Med Assoc J 112:572, 1975

Her yıl %0,75 erime söz konusu / 215 Platell C, Hall JC. Half-life of truth in surgical literature Lancet 1997; 350:1752

arasında yapılan araştırmaların sonuçları incelendi – 474 yargıdan 285’i (%60) halen geçerli idi, – 91’i (%19) artık eskimişti, – 98’i (%21) ise artık yanlış kabul ediliyordu. / 216 Poynard T, Munteanu M, Ratziu V, Benhamou Y, Di Martino V, Taieb J, Opolon P. Truth Survival in Clinical Research: An Evidence-Based Requiem? Annals of Internal Medicine 2002;136(12):

50 yılda bilginin sadece %26’sı geçerliliğini koruyabiliyor / 217 Poynard T, Munteanu M, Ratziu V, Benhamou Y, Di Martino V, Taieb J, Opolon P. Truth Survival in Clinical Research: An Evidence-Based Requiem? Annals of Internal Medicine 2002;136(12):

En fazla atıf alan araştırmaların %16’sı daha sonraki araştırmalarca çürütülmüş, %16’sının ise faydayı abarttığı bulunmuştur. / 218 John P. A. Ioannidis. Contradicted and Initially Stronger Effects in Highly Cited Clinical Research. JAMA, July 13, 2005—Vol 294, No. 2

Bir girişimin faydalı olduğunu iddia eden 45 araştırmadan sadece 20’si daha sonraki araştırmalarca desteklenmiş ve 7’si ile çelişen sonuçlar yayınlanmıştır. Randomize olmayan araştırmalardan 6’da 5’i Randomize araştırmaların 39’da 9’u daha sonra reddedilmiştir. / 219 Peggy Peck. Impressive Major Clinical Trials May Have Short Half-Life

/ 2110 Neil Saunders. PubMed retractions report. (compiled :21:56) Bilgi Katlanarak Artıyor

Rejeneratif Tıp / 2111 Dr. Mehmet Öz Regenerative Medicine. YouTube

Bugün kişi değil, ekip Hezârfen olmalı! Bugün bir kişinin tüm ilimlere hakim olması mümkün değil. Başarılı insanlar bir sahada 10 yıl çalıştıktan sonra başka sahalara geçmeli ve interdisipliner ekip çalışması yapmalı. Tıp-mühendislik-sosyal bilimler birlikte çalışmalı. / 2112 Doç. Dr. Memet IŞIK. Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği AD Başkanı, Rejeneratif Tıp Çalışma Grubu Üyesi Bilgi Sitesi. Hezârfen Ahmed Çelebi. ahmet-celebinin-hayati.htmlhttp:// ahmet-celebinin-hayati.html Vikipedi. Hezârfen Ahmed Çelebi ( ).

Unutmayın: İnsan makine değildir!! 1927 Francis Peabody: “One of the essential qualities of the clinician is interest in humanity, for the secret of the care of the patient is in caring for the patient.” / 2113 Peabody FW. The care of the patient. JAMA. 1927;88:877–82.

Tıp BİLGİ’dir BİLGİ’nin de %80’i İLGİ’dir / 2114 Prof. Dr. İlhami ÜNLÜOĞLU, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi, Aile Hekimliği AD

/ 2115 Bilgi 100 Beceri 100 Tutum 100 BAŞARI =XX Değiştirilerek alıntı: Ronald M Harden, Jennifer M Laidlaw. Essential Skills for a Medical Teacher An Introduction to Teaching and Learning in Medicine. Elsevier 2012

Yeterlilik Aşamaları / 2116 Değiştirilerek alıntı: Bilinçsiz Yeterli Bilinçli Yeterli Bilinçli Yetersiz Bilinçsiz Yetersiz

1. Aşama - Bilinçsiz yetersizlik – Kişi yetersizdir ama yetersiz olduğunun da farkında değildir. 2. Aşama - Bilinçli yetersizlik – Kişi yetersizdir ama yetersiz olduğunun farkındadır. 3. Aşama - Bilinçli yeterlilik – Kişi yeterlidir ama işin her aşamasını düşünerek yapar. 4. Aşama - Bilinçsiz yeterlilik – Kişi ustalaşmıştır; işini otomatik olarak yapar. 5. Aşama - Bilinçli yeterliliğe geri dönme – Bilinçsiz yeterlilik aşamasında beceri otomatik olarak yapıldığından, hata payını azaltmak için kişinin işini düşünerek yapması, yani bilerek bilinçli yeterlilik aşamasına geri dönmesi önerilir / 2117 Aktürk Z. Burch N, Adams L. Learning a New Skill is Easier Said than Done: Gordon Training International. articles/learning-a-new-skill-is-easier-said-than-donehttp:// articles/learning-a-new-skill-is-easier-said-than-done

Bill Toomey, 1968 olimpiyat şampiyonu Bill, 1964 yılında dekatlon seçmelerine katılıyor. Seçmeler sonunda ilk üç rakibi olimpiyatlara kazanma hakkı kazanırken o eleniyor. Ertesi gün onu saha etrafında koşarken görenler “Mr. Toomey, Olimpiyatlara katılma şansını nasılsa kaybettiniz, neden çalışıyorsunuz?” diyorlar. “1968 olimpiyatları için çalışıyorum. ” /

İlim bir nokta idi; cahiller onu çoğalttı. (Hz. Ali) / 2119

Bilimin Paradoksal İlerleyişi / 2120 Prof. Dr. Cevdet COŞKUN. Giresun Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Dekanı. Bilimin Doğası ve Sınır Çizme Problemi’’ konferansı. Atatürk Üniversitesi Eczacılık Fakültesi.

Sonuç İnsanın doğasında “gerçeği arama” var. Bu arayış insan var oldukça sürecek. Bilim bize sürekli yeni kanıtlar getirecek. Sonuçta eski uygulamalarımız değişecek. Değişmeyen tek şey ise “Bilimde asla her zaman ve asla yoktur” prensibi olacak. / 2121