Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
Öğretim İlkeleri.
REHBERLİK DERS II.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
REHBERLİK.
İSTEK ÖZEL ACIBADEM OKULLARI PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
ANNE BABA TUTUMLARI.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
GELİŞİM PİSKOLOJİSİ.
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
UYUMSUZ ÇOCUKLARIN TANINMASI VE TEŞHİSİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ GELİŞİM
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ÇOCUKLARDA TİKLER İLKNUR NURKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
ZORBALIK.
EĞİTİM ÖĞRETİMDE REHBERLİĞİN YERİ VE REHBERLİĞİN ÖNEMİ
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
HOŞGELDİNİZ.
Çocuğu doyuran, büyüten, eğiten ve ilk terbiyeyi veren anne, verdiği eserin sorumlusudur. (anonim)
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
DİĞER TUTUMLAR.
Kişisel Rehberlik.
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ.
ERGENLİK DÖNEMİ PSİKOSOSYAL GELİŞME
ÇOCUK VE SUÇ.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
AİLEDE İLETİŞİM.
Free template from Kişisel Rehberlik Yaşamayı öğrenme 1/12/2019 Free template from
Bireyi tanıma ve teknikleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı

Neden öğrenciyi tanımalıyız… Her birey farklı Neden öğrenciyi tanımalıyız… Her birey farklı.. Yaşantı ve ihtiyaçlar farklı…

Öğrenciyi neden tanımalıyız Öğrencilerin gereksinimlerine göre etkinlik ve değerlendirme yöntemini seçmek. Olumlu deneyimler kazanmalarına ve çok yönlü gelişim göstermelerine yardımcı olmak Öğrencilerin özeliklerine göre onları yönlendirebilmek

Öğrenciyi tanıma ilkeleri Öğrenciyi bütün yönleri ile tanıma Her öğrenciyi tanımak Öğrenciyi tanımada bilgilerin yenilenmesi Edinilen bilgilerin geçerli ve güvenilir olması Farklı kaynaklardan bilgi edinmek

Öğrencinin tanınması gereken yönleri Aile ve çevre yaşantıları Bireyin gelişimi ve sağlık durumu Akademik özgeçmişi ve başarı durumu Genel ve özel yetenekleri İlgi alanları ve boş zaman etkinlikleri Benlik algısı, uyumu ve kişilik özellikleri Bireyin geleceğe yönelik hedefleri ve planları

Öğrenciye ait bilgilerden kimler yararlanır Yöneticiler Öğretmenler Psikolojik danışmanlar Öğrenciler Veliler

Gelişim özellikleri ile öğrencileri tanıma İLK ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6 YAŞ) El ve göz koordinasyonunun sağlanması Konuşmanın rahat ve anlaşılabilir hale gelmesi Kendi başına yemek yemeyi ve giyinmeyi öğrenme Cinsiyet farklılıklarının öğrenilmesi Aile bireyleri ve akranları ile sosyal ilişkilerin kurulması ÇOCUKLUK DÖNEMİNİN ÖZELLİKLERİ (7-11 YAŞ) Akranlarla olumlu ilişkiler geliştirme Cinsiyet rollerini kazanma Okuma yazma gibi temel akademik becerileri kazanma Değerler ve vicdan anlayışının gelişmesi Kişisel bağımsızlığın kazanılmaya çalışması ERGENLİK DÖNEMİNİN ÖZELLİKLERİ (12-17 YAŞ) Bedensel özelliklerin kabulü Bağımsız ve farklı olma, kendisi ile ilgili kararlar alıp uygulama Cinsiyetine uygun sosyal rolleri benimseme Yaşıtları ile olgun ilişkiler kurabilme Evlilik ve aile hayatına ilişkin düşünce planında hazırlanma Mesleki araştırma ve yönelmeye hazırlanma Değerler ve ahlak sistemi geliştirme Toplumsal sorunlarla ilgili sorumluluk almak isteme

SOSYAL DESTEK SİSTEMİ İLE ÖĞRENCİYİ TANIMA SOSYAL DESTEK: Bireyin çevresinden gördüğü dürüst ve empatik tepki, gördüğü ilgi sevgi güven, saygı takdir edilme, bilgi edinme maddi yardım gibi kişisel sosyal psikolojik ve ekonomi nitelikli her türlü yardım. SOSYAL DESTEK ÇOCUĞU ÇOK YÖNLÜ ETKİLER Duygusal destek Örgüt ve bilgi desteği Sosyal ilişki desteği Maddi yardım desteği

Öğrenciler için en önemli sosyal destek kaynakları Aile desteği Akran desteği Öğretmen desteği

Aile desteği Ailede kötü alışkanlıklar Spora teşvik Geçimsizlik Diğer davranışlar

Anne baba tutumları Otoriter tutum Serbest anne baba tutumu İlgisiz ve kayıtsız anne baba tutumları Dengesiz ve kararsız anne baba tutumları Aşırı koruyucu anne baba tutumları Reddedici anne baba tutumları Mükemmeliyetçi anne baba tutumları Güven verici destekleyici anne baba tutumları

Akran desteği İlk çocukluk dönemi İleri çocukluk dönemi Ergenlik dönemi

Öğretmen desteği Öğretmen öğrenci arasında özel bir bağ olmalı Güven Aşağılamama Eleştirme Öğrencilerin bambaşka aile yaşantıları olabileceğini bilme

Anne baba çocuk ve öğretmen ilişkisi

Öğrenciyi tanımada tekniklerden yararlanma Kendini anlatmaya dayalı teknikler Gözleme dayalı teknikler Standart testler Durumsal testler

ÖNERİLER Öğrenciyi doğru olarak tanımalıyız Farklı ailelerden gelen bireyler farklı özelliklere sahiptir Eğitimde aile katılımının olması gerekmektedir Akran ilişkileri önemlidir. Grup etkinlikleri ve çalışmaları yapılabilir Öğrenciyi tanıma yöntemleri uygulanmalıdır