Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

URGE Destekleri ve Hedef Sektörlere Katkısı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets Mr.Murat AKYÜZ Yönetim Kurulu Bşk.– İKMİB İstanbul Kimyevi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "URGE Destekleri ve Hedef Sektörlere Katkısı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets Mr.Murat AKYÜZ Yönetim Kurulu Bşk.– İKMİB İstanbul Kimyevi."— Sunum transkripti:

1

2 URGE Destekleri ve Hedef Sektörlere Katkısı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets Mr.Murat AKYÜZ Yönetim Kurulu Bşk.– İKMİB İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Chairman – İKMİB İstanbul Chemicals & Chemical Products Exporters’ Association

3 İKMİB – İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Kimyanın farklı alt sektörlerinde yaklaşık üyesi bulunan ve üyelerinin 2012 ihracatı 17.6 Milyar$ a ulaşan bir meslek örgütüdür IKMIB – Istanbul Chemicals & Chemicals Products Exporters’ Association is trade association having about merber companies from different sub groups of Chemical Industry. The export volume of IKMIB’s members exceeded 17.6 Billion US$ in 2012 İKMİB Üyelerinin Deniz Aşırı Pazarlara Açılımı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets

4 İKMİB URGE projeleri öncesinde, bugün de olduğu gibi üyelerinin yurtdışı pazarlama faaliyetlerine destek olmak amacıyla yurtdışı fuar katılımları, sektörel heyetler vb organizasyonlar düzenlemekteydi Just like today, IKMIB used to organise national participations to international exhibitions and sectoral trade missions before the URGE projects İKMİB Üyelerinin Deniz Aşırı Pazarlara Açılımı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets

5 Dünyanın dört bir yanında etkinlikler ve fuarlar düzenledik We organised events and exhibitions in all over the world

6 İKMİB Üyelerinin Deniz Aşırı Pazarlara Açılımı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets Cosmoprof İtalya Fuarında Türkiye Milli Katılımı Turkish National Cosmoprof Italy

7 Gerçekleştirilen faaliyetlerdeki ana eksiklik aktivitelerin proje mantığından ziyade birbirinden bağımsız olarak ilerlemesi ve performans ölçümlerinin yeterince sağlıklı yapılamamasıydı The main disadvantage was taking the events as a stand alone activity rather than project based. Measuring the performance of these events was an other issue, not as easy and accurate as it could be. İKMİB Üyelerinin Deniz Aşırı Pazarlara Açılımı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets

8 2010 yılı sonunda yürürlüğe giren URGE projelerinin zamanlaması bizim için mükemmeldi, hızlıca 3 projemizi hayata geçirdik ve ilave olarak bir projeye de ortak olduk. Bugün Kozmetik, Boya, Ambalaj ve Mutfak Eşyaları olmak üzere 4 farklı projede yer almaktayız The timing of the URGE projects were perfect and we immediately developed 3 projects for; Cosmetics, Paints and Packaging sectors. We also supported the project of Kitchenware sector and thus we are involved in 4 different projects İKMİB Üyelerinin Deniz Aşırı Pazarlara Açılımı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets

9 Projelerin başlangıç aşaması bizler için en önemli noktalardan biri oldu; URGE projelerini sektör anlattık ve Birlik olarak sektörün talepleri doğrultusunda kümelerimizi oluşturduk The initiating phase was the most important part of our projects; we explained the projects to our members and developed the right projects for the need of our members İKMİB Üyelerinin Deniz Aşırı Pazarlara Açılımı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets

10 Küme oluştururken birliktelikleri sinerji yaratacak, rakip olarak gözüken ama yurt dışına açılmada güçlerini birleştirecek firmaları bir araya getirdik While forming the cluster, we brought the companies that will create a synergy, competitors but able to join their forces while entering the new markets Küme oluştururken birliktelikleri sinerji yaratacak, rakip olarak gözüken ama yurt dışına açılmada güçlerini birleştirecek firmaları bir araya getirdik While forming the cluster, we brought the companies that will create a synergy, competitors but able to join their forces while entering the new markets

11 Projenin ilk adımı olan firmaların ihtiyaçlarını ve mevcut yeteneklerini analiz sürecinde mutlaka proje ekibimiz de sahadaydı. Analiz aşamasında dışarıdan danışmanlık aldığımız durumlarda dahi süreci yakından takip ettik. Bu sayede projemizi firmalara daha etkin bir şekilde anlatabildik When analysing the requirements of the cluster, we have consulted professional companies but our project team was also in the process. In this way, we had the chance of explaning our projects in the best effective way İKMİB Üyelerinin Deniz Aşırı Pazarlara Açılımı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets

12 35% Hedef olarak uluslararası fuarlar ile ulaşamayacağımız pazarları belirledik We have selected the markets which can’t be reached through international exhibitions Hedef olarak uluslararası fuarlar ile ulaşamayacağımız pazarları belirledik We have selected the markets which can’t be reached through international exhibitions 20% 30% 15%

13 Yurtdışı pazarlama stratejimizi küme firmalarımız ile birlikte oluşturduk. Bu şekilde tüm kümenin ortak hedefler ve strateji çerçevesinde kenetlenmesini amaçladık We have developed our international marketing strategy together with the cluster companies. In this way, we brought all the companies under one goal İKMİB Üyelerinin Deniz Aşırı Pazarlara Açılımı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets

14 Hedef pazarlarımızı belirledikten sonra pazara girişi konusunda ne tür faaliyetler gerçekleştireceğimize yine birlikte karar verdik. Latin Amerika daki bazı pazarlara direkt ziyaretler ve table top show / İkili iş görüşmeleri ile giderken bazı ülkelerde düzenlenen fuarlarda kümemiz için ortak standlar oluşturduk. Bazı pazarlar için alım heyetleri planladık After we have determined our target markets, we have also choosen the way to enter these markets together with the cluster members. In some Latin American countries we organised B2B events, we have participated some exhibitions in some others and invited buying missions İKMİB Üyelerinin Deniz Aşırı Pazarlara Açılımı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets

15 Belirlediğimiz hedef pazarlar için önceden pazar araştırmaları yürüttük ve edindiğimiz bilgileri kümemiz ile paylaştık. Mutlaka masa başının yanında yerinde pazar araştırmaları da yaptık. It was a must for us to prepare a market research for our potential markets, a desk top report couldn’t be enough so we personally visited these markets and share our findings with the cluster companies. İKMİB Üyelerinin Deniz Aşırı Pazarlara Açılımı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets

16 SuperSeis Dağıtım kanallarını gezdik ve raflardaki ürünlerle ilgili fiyat / kalite mukayesesi yaptık, etiket ve ambalajları inceledik We have visited the retail channels in the market and compared the quality and price of the products. Noted label and packaging requirements

17 İKMİB Üyelerinin Deniz Aşırı Pazarlara Açılımı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets Hedef pazarları ziyaret ettiğimizde ilk olarak bu kez katılımcılarımızla Pazar ziyaretleri gerçekleştirdik When we visit our potential markets, we started our programme with a retail tour

18 İKMİB Üyelerinin Deniz Aşırı Pazarlara Açılımı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets Her ülkede potansiyel alıcılarla küme firmalarımızı bir araya getirdik We brought potential buyers and cluster members together in each market

19 İKMİB Üyelerinin Deniz Aşırı Pazarlara Açılımı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets Bazı pazarlar için fuarları kullandık Hedef alıcılara ulaşmak için bazı ülkelerde düzenlenen fuarları kullandık We used international exhibitions to reach the potential buyers in certain markets

20 İKMİB Üyelerinin Deniz Aşırı Pazarlara Açılımı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets İletişimde sosyal medyayı çok etkin bir şekilde kullandık We used social media very effectively

21 ŞİLİ 2012 İKMİB Üyelerinin Deniz Aşırı Pazarlara Açılımı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets

22 PARAGUAY 2012 İKMİB Üyelerinin Deniz Aşırı Pazarlara Açılımı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets

23 Görüşmeler öncesinde pazar ile ilgili yerinde incelemelerde bulunulur, meslek kuruluşlarına ziyaretler gerçekleştirilir İKMİB Üyelerinin Deniz Aşırı Pazarlara Açılımı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets CEZAYİR 2013

24 İKMİB Üyelerinin Deniz Aşırı Pazarlara Açılımı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets MEKSİKA 2013

25 İKMİB Üyelerinin Deniz Aşırı Pazarlara Açılımı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets Dahil olduğumuz 4 proje kapsamında 14 ülkede yerinde pazar araştırması yürüttük, 10 ülke pazarına yönelik pazarlama faaliyeti gerçekleştirdik We conducted 14 market research activities for our projects and 10 B2B events to access our potential markets

26 İKMİB Üyelerinin Deniz Aşırı Pazarlara Açılımı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets Her organizasyon sonrası firmalarımızın ihracat performanslarını gözlemledik. Organizasyonlarımıza katılan firmaların birçoğu belirlenen hedef pazarlara ihracata başladı We have analysed the export performance of our members after each activity. Most of the companies who attended our events started to export in potential markets

27 İKMİB Üyelerinin Deniz Aşırı Pazarlara Açılımı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets Birlik olarak URGE projelerinin ihracata yönelik firmaları destekleme konusunda çok etkin olduğuna inanıyoruz ve önümüzdeki dönemde projelerimizin sayısını arttırmayı hedefliyoruz We believe that URGE projects are very effective to support the exporter companies and we plan to increase the number of our projects in the near future

28 İKMİB Üyelerinin Deniz Aşırı Pazarlara Açılımı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets TEŞEKKÜRLER THANK YOU


"URGE Destekleri ve Hedef Sektörlere Katkısı Supporting IKMIB Members to Reach Overseas Markets Mr.Murat AKYÜZ Yönetim Kurulu Bşk.– İKMİB İstanbul Kimyevi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları