Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Labor Force Participation Decisions of Educated Women in Turkey: A Multi-Disciplinary Approach Hande Paker and Gökçe Uysal 19/6/20125.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Labor Force Participation Decisions of Educated Women in Turkey: A Multi-Disciplinary Approach Hande Paker and Gökçe Uysal 19/6/20125."— Sunum transkripti:

1 Labor Force Participation Decisions of Educated Women in Turkey: A Multi-Disciplinary Approach Hande Paker and Gökçe Uysal 19/6/20125

2 LFPR of Educated Women, 2012 Kaynak: OECD, Education at a Glance (2014) 19/6/20125

3 Why more educated women? Literature in economics is based on the entire population of women. Literature in other social sciences focuses on women with lower education levels and/or women who are already in the labor market. Low education levels, low wages, informality, unfavorable working conditions, insufficiency of child care institutions, etc. Most of these are not valid reasons for highly educated women.

4 What do we do? Collect new data on more educated women to shed light on their participation decisions. Try to incorporate the findings of the economics literature with those of other social sciences. Qualitative data to unpack dynamics of gender and LFP decisions of educated women. Can we also hear women who are not participating? Quantitative data to address questions not included in HLFS and to ensure representativeness. 19/6/20125

5 Sample and methodology TÜBİTAK 113K365, 11/ /2015 In-depth interviews: – 70 (active and inactive, high school and college) – 10 (CSOs) 8 focus group discussions: – İstanbul, Antalya, Zonguldak, Urfa, Erzurum Survey: – 3600 women – Representative at the NUTS1 level 19/6/20125

6 Survey design Usual labor force questions Flexible work preferences Detailed questions on child and elder care arrangements Perceptions of motherhood Statements on gender roles 19/6/20125

7 Regression results Basic probit analysis Separate regressions on the entire sample, on the single, the married and the mother samples. There are some differences, but the results are similar. Average marginal effects computed. 19/6/20125

8 Children aged 0-3 Having one more child aged 0-3 decreases probability of LFP by 12.7% in the entire sample. One more child aged 4-7 also decreases the probability of LFP by 6%. Child care responsibilities fall almost exclusively on the mother, signifying that gender inequality plays a crucial role in LFP of women. 19/6/20125

9 Children aged 0-3 “Belirli bir yaşa kadar çocuk evde büyümeli gibi geliyor bana. En azından 4 yaşına kadar falan. Küçücük çocukları götürüyorlar ya, bilmiyorum bizim annelik duygumuz mu, içim eziliyor.” (24 Mayıs 2014, lise, çalışmıyor) “Hani ne bileyim bir anne gibi bakamaz. Eşimi düşünemiyorum yani bebek altı değiştirirken, aynı yapamaz herhalde”(20 Mart 2014, lise, çalışmıyor). “çocuğun en önemli dönemi 1-3 yaş dönemi. (…) o dönem gerçekten anneye ihtiyaç duyulan, kişiliğinin oturduğu bir dönem. O dönemde annesinin daha çok yanında olabilmesi gerekiyor (3 Nisan 2014, üniversite, çalışıyor). “Kaç yaşına kadar mesela anne yetiştirmeli? Herhalde en az 2-3. Çünkü bir çocuğun kreşe başlama, sosyalleşme, günde 3-5 saat gitme şeyi herhalde o yaş. 0-3 yaş bir çocuğun gelişiminde çok önemli diyorlar. Dolayısıyla herhalde 3 bence ideal.” (19 Şubat 2014, üniversite, çalışmıyor). 19/6/20125

10 Children aged 0-3 Who do you think can provide appropriate care for … a child aged 0-3 a child aged 4-6 a child aged Mother%98,7%88,2%76,6 Father%29,6%38,7%41,3 Grandmother%27,0%45,9%54,5 Child care institutions, preschool, kindergarten, school%9,0%42,5%41,5 Nanny / babysitter%4,5%5,8%5,6 Grandfather%3,3%10,9%20,6 Other relative / friend%1,3%3,3%6,2 Older sibling%0,8%3,6%10,5 Neighbor%0,3%0,9%2,8 19/6/20125

11 Mother’s LFP Women whose mothers had worked are 9.7% more likely to participate. The effects may be larger for married women and for mothers. 19/6/20125

12 Income and wealth Husband’s labor income decreases woman’s LFP significantly. Home ownership decreases LFP probabilities. Gender effect is manifested in women’s perception of their income as secondary or complementary. Perception of “need” constructed on gender identity. 19/6/20125

13 Income and wealth “Benim kendime ait bir evim var, arabam var, eşim çalışıyor, hayatımızı idame ettirecek bir gelire sahibiz. Bizim evimiz kira olmuş olsaydı, sadece eşim çalışıyor olsaydı ve belirli bir sabit paramız olmuş olsaydı gelen her ay, ben bu kadar rahat belki davranamazdım” (6 Mart 2014, lise, çalışmıyor). “Şu anda çocuklardan dolayı kısmak zorunda kalıyoruz tabi. Taksitler oluyor, borç oluyor. Çocukların eksikleri çok oluyor. Ondan dolayı kısmak zorunda kalıyoruz, tek maaş. (Çalışan kadınlar niye devam ediyor çalışmaya sizce?) Ekonomik açıdan, maddi açıdan. (…) Benim oturduğum çevrede (Sarıyer, Kazım Karabekir) öyle çalışan falan çok fazla yok. Kira sorunu yok, çocuğu var, o yüzden yani çok yani çalışmaya yönelik ılımlı da bakmıyorlar. (…) Benim tercih etmeme sebebim ben şu anda kira vermiyorum. Yani kaç sene oldu üstünden geçti, rahata alıştım. Ekonomik açıdan da çok bir zorluğumuz yok.” (20 Mart 2014, lise, çalışmıyor) 19/6/20125

14 Inner conflict: Being a mother Traditional gender roles impose a dilemma for women, one that does not exist for men. Lower values of the index reflect compatibility of working and being a mother, higher values reflect stronger conflict between working and being a mother. 1 std. dev. increase in inner conflict, decreases LFP probability by 5%. Those who experience higher inner conflict are less likely to participate. 19/6/20125

15 Inner conflict: Being a mother “Çalışan annelerin içinde böyle bir uhde kalıyor, hani çocuğumu yetiştiremiyorum, çocuğuma bakamıyorum” (18 Nisan 2014, lise, çalışmıyor). “çok küçük bir çocuğu eğer ben dünyaya getirdiysem bu şekilde büyütmeye içim e gönlüm razı değil uygun görmüyorum. Eğer insanın imkânı varsa. Çalışmak zorundaysan evet, ama yeterli imkânlara sahipsen belli bir yaşa gelene kadar o çocuğu birebir annenin yetiştirmesi gerektiğine inanıyorum” (19 Şubat 2014, üniversite, çalışmıyor). “Erkeğin nasıl çalışması gerekiyorsa, evinin direği olması gerekiyorsa kadın da fıtraten, yaratılış itibariyle o anaçlık üzerine yaratılmış zaten” (28 Mart 2014, Urfa, çalışmıyor). 19/6/20125

16 Division of labor at home: Bearing the burden Lower values indicate a traditional division of labor, higher values a more egalitarian view. 1 std. dev. increase in division of labor index increases LFP probability by 5%. “Günlük hayatta her şeyi sen düşünüyorsun, on kere şoföre telefon ediyorsun, on kere çocuğu arıyorsun, her şeyi sen yapıyorsun. Eve manavdan para mı ödenecek, kasaptan bir şey mi alınacak, terziye bir şey mi gidecek, bunların hiçbirini, bu 20 erkeğin biri haricinde hiçbirinin yaptığını duymadım. Kadın çalışsa da yapıyor, çalışmasa da yapıyor bunu” (17 Ocak 2014, üniversite, çalışmıyor). “Hani eve gittiğiniz zaman, hani eve gittiğiniz an değil iş yerinden çıkacağım, gideceğim eve yemeğimi hazırlayacağım mecburen. Yemeğimi hazırlayacağım, çamaşırlarım varsa onları toplayacağım. Dinlenmeye, hani bir de kızımla vakit geçirecek bir zaman ayarlamaya çalışmak zorundayım” (3 Nisan 2014, üniversite, çalışıyor). “Bir de şu vardır, bir bayan hem annedir hem iş hanımıdır. İkisini birlikte götürmek zorunda. Ben ev işini yapmayacağım, yemek yapmayacağım, sadece işe gideceğim demek zaten evdeki sistemin bozulması demek” (5 Nisan 2014, Urfa, çalışmıyor). 19/6/20125

17 The value of working: Economic independence Low values stress the value of being a housewife; high values, that of working outside the home. Scoring one standard deviation higher on the “value of working” index increases LFP by 5%. Regardless of whether they work, all women emphasize the importance of economic independence. 19/6/20125

18 The value of working: Economic independence “Bir şey kazanıyor olmak, kendi kendine yetmek ve hiçbir şey için kimseye hesap vermemek hayatta, vermek durumunda olmamak çok güzel bir şey” (17 Haziran 2014, üniversite, çalışıyor). “Ya şimdi ben mesela ben bir şey alacağım eşimin elini bekliyorum değil mi? Bir şey almak istesek eşimize soruyoruz mesela değil mi? Onun fikirlerini almadan bir şey yapamıyoruz” (20 Mart 2014, lise, çalışmıyor). “Yani istediğinizi yapamıyorsunuz ki parasız hiçbir şey olmuyor. Ondan para bir defa istiyorsunuz, iki defa istiyorsunuz, üçüncüye bunu yapamıyorsunuz. Şey gibi çünkü 'ne kadar çok harcaman oluyor senin de' lafıyla karşılaşıyorsunuz” (6 Mart 2014, lise, çalışmıyor). 19/6/20125

19 Preference for flexibility: Barrier to entry Self-determined hours (full-time work), self- determined location (full-time work), flexible working hours, part-time work. 1 std. dev. increase in flexibility index decreases LFP probability by 2.4%. Lack of flexible forms of work was widely raised as an issue in interviews and FGDs. 19/6/20125

20 Preference for flexibility: Barrier to entry “Yani anneye aslında aynı işi yaptırarak böyle daha esnek kurallar olsa, daha böyle ona anlayacak şekilde mesai saatleri düzenlense, ama sen gene aynı işi yaptırsan, aynı verimi alsan. Ama bu sağlanmıyor. Hiç esneklik yok yani işte. Bu iş yeri nasıl kurulduysa ve çalışma saatleri, koşulları nasılsa hep öyle olmalı. Düz mantıkla gidiyor yani. Karşınızdaki insanın bir küçük çocuğu olmuş, bebeği olmuş, işte onun hani ne yapılabilir gibi bir esnetmek söz konusu değil” (20 Mart 2014, lise, çalışmıyor). “Ama bu isteğe bağlı olacak. Mesela tamam belki ücret bir tık bile düşse (…) part-time çalışmayı kabul ediyorsam bu benim kabulümdür. Ama siz az para almak istemiyorsanız buyurun full-time çalışın. Bu, kadınlara bırakılmalı bu tercih” (20 Mart 2014, lise, çalışmıyor). “Ya kadının daha esnek çalışabiliyor olmasını sağlamak gerekiyor belki de, şirketlerin bu şekilde kadını çalıştırabiliyor olması gerekiyor ya da ne bileyim evden işi destekliyor olması gerekiyor. Evden iş derken de tabi oturup el işi yapmak anlamında değil yani bu” (9 Aralık 2013, üniversite, çalışmıyor). “O yüzden de dediğim gibi şartlarım müsait olsaydı ve Türkiye’de esnek çalışma yaygın olsaydı en azından kızım 3 yaşına gelene kadar full-time değil de part-time çalışmayı isterdim. Ama benim için hiçbir zaman evde kalıp çocuk bakmak bir opsiyon değil. Dünyanın en zengin adamıyla da evlensem tercihim böyle olmazdı” (29 Mayıs 2014, üniversite, çalışıyor). 19/6/20125

21 Summary of main findings Education, having children (esp. aged 0-3), mother’s LFP, income of husband, home ownership, strength of inner conflict, division of labor at home, the value of working, and flexibility are all factors that have an impact on the LFP decision of women. Education of husband, education of parents, work-life balance, work conditions and wages did not emerge to be significant. Gender roles shape many of the significant factors: perception of women’s own income, construction of women’s primary roles as wives and especially mothers, division of labor at home, flexibility. 19/6/20125

22 Policy implications: Short- and long-term Providing high-quality, accessible childcare services compatible with working hours. Expanding more flexible forms of work while protecting workers’ rights. Redefining gender roles in egalitarian terms: Increasing awareness (e.g. campaigns with civil society actors) and legal change (e.g. turning maternal leave into parental leave) 19/6/20125

23 THANK YOU 19/6/20125

24


"Labor Force Participation Decisions of Educated Women in Turkey: A Multi-Disciplinary Approach Hande Paker and Gökçe Uysal 19/6/20125." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları