Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Saçın yaşamımızdaki kültürel edebi siyasi dini önemi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Saçın yaşamımızdaki kültürel edebi siyasi dini önemi"— Sunum transkripti:

1 Saçın yaşamımızdaki kültürel edebi siyasi dini önemi
Saç sunumu Saçın yaşamımızdaki kültürel edebi siyasi dini önemi

2 Ayrıca, siz su taşıyıcıları,suya dikkat edin. suyu bir süzgeçle süzün
Ayrıca, siz su taşıyıcıları,suya dikkat edin!suyu bir süzgeçle süzün !bir keresinde,Ben,Kral,sanahuitta’daki su kabında bir saçteli buldum.Kral kızdı ve kızgınlıgımı su taşıyıcısa şöyle dilegetirdim: bu rezalet ozaman Arnili(dediki):Zuliya dikkatsizdi.Kral dediki:Zuliya (birtürsınava)gitsin. Masumoldugunu kanıtlarsa kendini temizlesin! Suçlu bulunursa öldürülsün.

3 Saç görünüşünde insan vücudunun en yüzeyel kısmıdır
Saç görünüşünde insan vücudunun en yüzeyel kısmıdır. ancak kültürde derin anlamlar ifade eder. Biçimi uzunluğu, kısalığı Rengi şekil verme biçimleri aksesuarları ile insanların inançları, politik duruşları ahlakı, kültürüne has özellik göstererek bize fikir verir.

4 Saç bazen bir medeni durumdur.
Eski uygur kadınların evli olup olmadıklarını saç örgüsünün sayısından anlamak olasıdır. Çift örgü evlilige işaret ederken tekörgü bekar oldugunu bildirir. Çocuk sahibi oluncada balaçuklu saçmodeli kullanırlarve dahi saçın bitimine çocuk sayısını ifade eden minikörgüler eklenir. Dul kalan bayanlarda saçını tekrar tek sayıda örer ,saça ceviz topuz yaparlar

5 Bazen ölenin ardından verilen en değerlisidir insanın
. Eski Türklerde ölen kişinin sevenlerinin yas için saçlarını kestiklerini görürüz .

6 Bazen tanrı ile aradaki engeldir saç
Bektaşilikle yakın ilişkide bulunan kalenderilik meshebinde sık olmak üzere tanrıya ulaşmanın yolu cihar-darbdan geçiyor (kaş, sakal, saç, bıyık tamamı ile kesiliyor)

7 Çoğu zaman ise saçı bir ritüelin parçasında görmekteyiz.
Çocuğun ilk saç kesim töreni, damat traşı, gelin başı.

8 Çoğu kez yazın ürünlerinde sevgilinin peşinden koşulanıdır saç
Doğmuşken elmas içinde Ne bağlandın kömür saça C. SITKI Bazende sevgiliye sitemdir saç Sevgilim güvenme güzelliğine Senin de saçların tarumar olur Aldanma taliin pembe rengine Hayatın uzun bir intizar olur. Kemalettin KAMU

9 Kimi kez ise romancının kaleminde hiddetin son noktasıdır.
“ Zehra hışım ve gazabını arttırdı gözlerini kan bürümüş, yüzüne kan hücum etmiş, dudakları titremekte, şakakları atmakta olup, saçları ürpermiş aslan yelesine dönmüştü.” Nabızade Nazım

10 Bazen ise hayatın vazgeçilmezidir.
Mesela işbara Hakan 585 tarihinde Çin İmparatoruna gönderdiği mektupta şöyle diyor “ size bağlı kalacak, haraç verecek kıymetli atlar hediye edeceğim, fakat dilimizi değiştiremem, dalgalanan saçlarımızı sizinkine benzetemem, halkıma çinli elbisesi giydiremem, çin adetlerini alamam imkan yoktur. Çünkü bu bakımlardan milletim fevkalede hassastır. Adeta çarpan tek bir kalp gibidir

11 Bazen ise rengi ile fıkralarımıza konu olurken
Bazı kez protesto nedenidir (punksaçbiçimi yada dazlaklar örnegindeki gibi) başkaldırıdır.

12 Saçın kaybı ise varlığı kadar önemlidir.
Çoğu kez sorun olmuş saç kaybını önlemek üzere antik çağlardan beri Bazı zaman insan mantığını zorlayacak, Bazı zaman komik, Bazı zaman bilimsel yöntemlerle umar aranmıştır

13 Saçlarını baş aşağı durarak uzatıyor Hürriyet Gazetesi 13.04.1996

14 Julio'nun kellik korkusunun faturası 2 milyar

15 Dökülen her tel saçım, şarkıcı olarak geleceğimi biraz daha tehlikeye sokuyor. Frank Sinatra gibi peruk takma düşüncesi bile uykularımı kaçırıyor." İglesias, Amerika'nın Miami Kenti'ndeki uçsuz bucaksız malikanesinde bir laboratuvar kurmuş. Burada 6 bilim adamı, dünyanın herhangi bir yöresinde saç dökülmesine karşı yararlı olduğu öne sürülen tüm müstahzarları inceliyor ve gerçekten işe yarabilecekleri ünlü şarkıcının giderek seyrekleşmeye başlayan saçlarında deniyor.

16 Aynı zamanda çoğu kez kayıp kabullenilmiş bunun üzerinden felsefesi bile oluşturulmuştur.
Eğer erkek saçını kaybeder ve kel kalırsa aşınmışdır. Eğer saçı başının ön tarafından kaybettiyse ve alnı kel kalmışsa aşınmıştır. Levitus İncil

17 En ünlü kellik taraftarı ise Kyreneli Synesios olsa gerektir. M
En ünlü kellik taraftarı ise Kyreneli Synesios olsa gerektir.M.S 400 yılında yaşayan ve Kelliğe Övgü kitabını yazan kişi bakın ne söylemiş

18 “Söylevim kellerin utanç duymak için ortada herhangi birisinden daha çok sebepleri olmadığını kanıtlayacak. Kaygan bir başı var diye insanın neden yüzü kızarsın ki? Hem de bu başta Homeros’un yücelttiği kahraman Akhilleus’unki kadar fikir filizleniyorsa… Akhilleus ki saçlarını bir ölüye sunacak kadar ileri gittiğine göre, umursamamıştır saçlarını! Saçla kıl ölü maddelerdir zaten, canlılara cansız nesneler gibi asılı dururlar. Bu yüzden en aptal hayvanların vücutları baştan başa kıllarla kaplıdır oysa payına daha aydınlık bir hayat düşen insan doğanın sırtımıza yüklediği bu yükten nerdeyse büsbütün kurtulmuştur. Ama ölümlü varlıklarla ortak yanını unutup da büyüklük taslamasın diye insan vücudunun bazı yerleri tüyle kaplanmıştır. Dolayısıyla hayvanların yanında insanın yeri neyse saçı olmayan insanların yeri de olanların yanında odur.

19 Dr. Ahmet Erol KALE


"Saçın yaşamımızdaki kültürel edebi siyasi dini önemi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları