Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Nakit Yönetimi Durum Analizi ve Nakit Toplulaştırması
SAP Best Practices
2
Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları
Nakit pozisyonuna genel bakış banka hesaplarının cari mali durumuna ilişkin bilgi sağlar. Bu, farklı banka hesaplarından gelen bakiyelerin, asgari bakiyeler ve ödeme optimizasyonu göz önünde bulundurularak tek bir hedef hesapta toplandığı nakit toplulaştırması işleminin başlangıcıdır. Bu belgedeki örnek, likiditeyi etkileyen kayıt prosesini gösterir (müşteri faturası ve tahsilat). Bu, likidite durumuna ilişkin bilgilerin elde edilmesi için ana işlevleri sunar. Faydalar SAP ERP Financials içindeki Nakit Yönetimi üç temel işlev sunar: Tüm nakit ilişkili bilgileri hızlı ve güvenilir biçimde dahili ve harici kaynaklardan nakit yönetimi sistemine aktarır (gelen veriler) Nakit yönetimi kararları almanıza yardımcı olmak için cari ve gelecek nakit akışlarının analizini ve raporlamasını yürütür (analiz ve karar) Karar prosesi sonuçları temelinde bankalar ve diğer muhataplar ile iletişimi sağlar (giden veriler). Anahtar Süreç Adımları Nakit Yönetimi Durum Analizi ve Nakit Toplulaştırması
3
Gerekli SAP Uygulamaları ve Şirket Rolleri
Enhancement package 5 for SAP ERP 6.0 Şirket Rolleri Nakit Yönetimi Durum Analizi ve Nakit Toplulaştırması.
4
Ayrıntılı Süreç Tanımı
Satıcı faturasının ulusal ve yabancı para birimi cinsinden kaydı. Müşteri faturasının ulusal para birimi cinsinden kaydı (müşteri siparişinden). Planlama kalemlerinin ve dekont kayıtlarının kaydı. Nakit pozisyonu ve likidite tahminini gösteren raporu yürütme. Tüm kaydedilen belgeler valör tarihi temelinde görüntülenecektir. Manüel hesap özeti kaydından sonra, planlama düzeyleri arasındaki akış gösterilecektir. Hesap özetinin fiili kayıtları nedeniyle, dekont kayıtları otomatik olarak arşivlenecektir (özel bir rapor kullanılarak). Nakit toplulaştırması işlevi ilgili tutarların nasıl tanımlandığını ve bir hesaptan diğerine nasıl aktarıldığını gösterecektir.
5
Nakit Yönetimi Durum Analizini ve Nakit Toplulaştırmasını İşleyin
İş Akışı Diyagramı Nakit Yönetimi Durum Analizini ve Nakit Toplulaştırmasını İşleyin Olay Manüel Planlama Ödeme Çalıştırması Hesap Özeti Nakit Toplulaştırması Mali İşlere Genel bakış Satıcılar Muhasebesi Elemanı Açık Satıcı/Alacaklı Faturasını Denkleştirin Bankalar Muhasebesi Elemanı Manüel Hesap Özetini Kaydedin Hazine Elemanı Dekont Kaydını Kaydedin Dekont Kaydını Arşivleyin Mali Genel Bakışı ve Likidite Tahminini Görüntüleyin Nakit Toplulaştırmasını Yürütün Toplulaştırma Önerisi Yaratın Ödeme Talepleri Üretin Ödeme Taleplerini Mahsuplaştırın
6
Anahtar Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sembol Tanım
Bant: Accounts Payable Clerk veya Sales Representative gibi bir kullanıcı rolünü tanımlar. Bu bant aynı zamanda belirli bir rolden çok, bir organizasyon birimi veya grubunu da tanımlayabilir. Bu tablodaki diğer iş akışı sembolleri bu satırlara dahildir. Senaryodaki tüm rolleri kapsamaya yetecek sayıda satırınız vardır. Rol bandı söz konusu rol için yaygın görevleri içerir. Harici Olaylar: Senaryoyu başlatan, sonlandıran veya senaryodaki olayların gidişatını etkileyen olayları içerir. Akış çizgisi (kesiksiz):: Çizgi, adımların normal sırasını ve senaryodaki akış yönünü gösterir. Akış çizgisi (kesikli): Çizgi, senaryodaki sık kullanılmayan veya şartlı görevlere akışı gösterir. Çizgi ayrıca iş akışına dahil belgelere de gidebilir. Bir senaryo prosesindeki veya adım olmayan bir olaydaki iki görevi birbirine bağlar İş Bağlantısı / Olayı: Senaryoya girilmesine veya senaryodan çıkılmasına yol açan veya senaryo sırasında gerçekleşen harici bir Prosese giden bir işlemi tanımlar Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez Birim Proses: Senaryonun adım adım kapsadığı bir görevi gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelir Proses Referansı: Senaryo başka bir senaryonun tamamına referans veriyorsa, senaryo numarasını ve adını buraya girin. Alt Proses Referansı: Senaryo kısmen başka bir senaryoya referans veriyorsa, senaryo numarasını, adını ve bu senaryodaki adım numaralarını buraya girin Proses Kararı: Son kullanıcı tarafından yapılacak bir seçimi gösteren, bir karar / dallanma noktasını belirtir. Çizgiler, karonun değişik bölümlerinden çıkan farklı seçenekleri temsil eder. Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; adımın yürütülmesinden sonra yapılacak bir seçimi yansıtır Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sonraki Diyagrama / Son Diyagramdan: Diyagramın sonraki / önceki sayfasına yönlendirir Akış diyagramı sonraki / önceki sayfada devam eder Yazılı Kopya / Belge: Basılı bir belge, rapor veya formu gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir görev adımı tarafından oluşturulan bir belgeyi yansıtmak için kullanılır; bu şekil, çıkan hiçbir akış çizgisini içermez Mali Gerçekleşmeler: Bir mali kayıt belgesini gösterir Bütçe Planlama: Bir bütçe planlama belgesini gösterir Manüel Proses: Manüel olarak yapılan bir görevi kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; depoda bir kamyonun boşaltılması gibi manüel olarak gerçekleştirilen ve iş akışını etkileyen bir görevi yansıtmak için kullanılır. Var Olan Versiyon / Veriler: Bu blok, harici bir prosesten beslenen verileri kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bu şekil harici bir kaynaktan gelen verileri yansıtır; bu adım gelen herhangi bir akış çizgisini içermez Sistem Başarılı / Başarısız Kararı: Bu blok, yazılım tarafından alınan otomatik bir kararı kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir adımın yürütülmesinden sonra sistem tarafından alınan otomatik bir kararı yansıtmak için kullanılır. Diyagram Bağlantısı <İşlev> SAP Harici Yazılı Kopya / Belge Mali Gerçekleşmeler İş Bağlantısı / Olayı Bütçe Planlama Birim Proses Manüel Proses Proses Referansı Mevcut Versiyon / Veriler Alt Proses Referansı Proses Kararı Sistem Başarılı / Başarısız Kararı
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.