Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Zaman ve Malzemeye Dayanan Faturalamayla Servis

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Zaman ve Malzemeye Dayanan Faturalamayla Servis"— Sunum transkripti:

1 Zaman ve Malzemeye Dayanan Faturalamayla Servis
SAP Best Practices

2 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları
Servislere ilişkin teklif talebini (TT) belgeleme sırasında, gerekli işi belgelemek ve sınıflandırmak için sistemde bir bildirim yaratılır. İsteğe bağlı bir aktivite, teklifi hazırlamak için gerekli bilgileri tamamlaması için servis sorumlusunun müşteriyi tekrar aramasını olanaklı kılar. Faydalar Müşteri Hizmeti Yönetimi Müşteri ve Servis Siparişi Yönetimi Zaman Çizelgesi Gider İlişkili Faturalama Anahtar Süreç Adımları Bir Servis Bildirimi Yaratma Servis Bildirimini Değiştirme (İsteğe Bağlı Adım) Görev Listesini Kontrol Edin Bir Müşteri Siparişi Yaratma

3 Amaç, Faydalar ve Anahtar Süreç Adımları
Müşteri Siparişini Değiştirin Servis Siparişini Değiştirme Zaman Kaydı (211) Servis Siparişine Olan Zamanı Teyit Etme (İsteğe Bağlı Adım) Kullanılan Malzemeleri Teyit Etme Gider İlişkili Faturalama Talebi Yaratma Faturalama Dekontu Talebi için Fatura Yaratma Servis Siparişini Kapatma - Teknik Olarak Tamam

4 Gerekli SAP Uygulamaları ve Şirket Rolleri
Enhancement package 5 for SAP ERP 6.0 Şirket Rolleri Servis Sorumlusu Müşteri Hizmetleri Servis Personeli Satış Hasılatı Planlayıcısı

5 Ayrıntılı Süreç Tanımı
Zaman ve Malzeme Temelli Faturalamaya Sahip Servis Teklif, servis sağlayıcı tarafından sunulan servis portföyüne referans yapılarak yaratılır. Bu, çeşitli servis ürünleri yoluyla temsil edilir. Teklif edilen servisler için müşteriye sunulan fiyatlar zamana ve malzemeye dayanır. Görüşme prosesi, son fiyatta değişikliklere yol açar. Son bilgilendirme teklifi onay için müşteriye gönderilir. Teklif reddedilirse, iptal edilmesi için satış belgesinde bir reddetme nedeni belirlenir ve proses sonlandırılır. Müşterinin teklifi kabul etmesi durumunda bir müşteri siparişi yaratılır ve artalanda otomatik olarak bir servis siparişi yaratılır. Servis siparişi, teklif edilen servislere dahil olan zaman ve malzemeyi içerecektir. Müşteri siparişi, servisin yürütülmesi sırasında bir veya daha çok kez faturalanır. Faturalanan tutar zaman ve malzeme temelinde belirlenir, kullanılan faturalama yöntemi gider ilişkili faturalamadır. Bu durumda fiili gelir, fiili olarak gerçekleştirilen iş tarafından verilir ve teklif tahmininden farklı olabilir.

6 Zaman ve Malzeme Temelli Faturalamaya Sahip Servis
İş Akışı Diyagramı Zaman ve Malzeme Temelli Faturalamaya Sahip Servis Olay Proses İş Akışı Servis Sorumlusu Bir Servis Bildirimi Yaratın Servis Bildirimini Değiştirin Görev Listesini Kontrol Edin Müşteri Siparişini Yaratın Müşteri Hizmetleri Müşteri Siparişini Değiştirin Servis Personeli Servis Siparişini Değiştirin Mal Hareketleri Gider İlişkili Faturalama Talebi Servis Siparişini Kapatın Zaman Kaydı (211) Satış Hasılatı Planlayıcısı Faturalama Dekontu Talebi için Fatura Yaratın

7 Kullanılan Ana Veriler
Ek Kullanılan Ana Veriler Servis Üretim Yeri Malzeme/Hizmet Malzeme Sipariş veren Malı teslim alan Ödeyen Üretim yeri Depo yeri Şirket kodu Kontrol kodu Satınalma organizasyonu Satış organizasyonu Dağıtım kanalı Bölüm Görev listesi Personel numarası İş yeri

8 Anahtar Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sembol Tanım
Bant: Accounts Payable Clerk veya Sales Representative gibi bir kullanıcı rolünü tanımlar. Bu bant aynı zamanda belirli bir rolden çok, bir organizasyon birimi veya grubunu da tanımlayabilir. Bu tablodaki diğer iş akışı sembolleri bu satırlara dahildir. Senaryodaki tüm rolleri kapsamaya yetecek sayıda satırınız vardır. Rol bandı söz konusu rol için yaygın görevleri içerir. Harici Olaylar: Senaryoyu başlatan, sonlandıran veya senaryodaki olayların gidişatını etkileyen olayları içerir. Akış çizgisi (kesiksiz):: Çizgi, adımların normal sırasını ve senaryodaki akış yönünü gösterir. Akış çizgisi (kesikli): Çizgi, senaryodaki sık kullanılmayan veya şartlı görevlere akışı gösterir. Çizgi ayrıca iş akışına dahil belgelere de gidebilir. Bir senaryo prosesindeki veya adım olmayan bir olaydaki iki görevi birbirine bağlar İş Bağlantısı / Olayı: Senaryoya girilmesine veya senaryodan çıkılmasına yol açan veya senaryo sırasında gerçekleşen harici bir Prosese giden bir işlemi tanımlar Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez Birim Proses: Senaryonun adım adım kapsadığı bir görevi gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelir Proses Referansı: Senaryo başka bir senaryonun tamamına referans veriyorsa, senaryo numarasını ve adını buraya girin. Alt Proses Referansı: Senaryo kısmen başka bir senaryoya referans veriyorsa, senaryo numarasını, adını ve bu senaryodaki adım numaralarını buraya girin Proses Kararı: Son kullanıcı tarafından yapılacak bir seçimi gösteren, bir karar / dallanma noktasını belirtir. Çizgiler, karonun değişik bölümlerinden çıkan farklı seçenekleri temsil eder. Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; adımın yürütülmesinden sonra yapılacak bir seçimi yansıtır Sembol Tanım Kullanım Açıklamaları Sonraki Diyagrama / Son Diyagramdan: Diyagramın sonraki / önceki sayfasına yönlendirir Akış diyagramı sonraki / önceki sayfada devam eder Yazılı Kopya / Belge: Basılı bir belge, rapor veya formu gösterir Belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir görev adımı tarafından oluşturulan bir belgeyi yansıtmak için kullanılır; bu şekil, çıkan hiçbir akış çizgisini içermez Mali Gerçekleşmeler: Bir mali kayıt belgesini gösterir Bütçe Planlama: Bir bütçe planlama belgesini gösterir Manüel Proses: Manüel olarak yapılan bir görevi kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; depoda bir kamyonun boşaltılması gibi manüel olarak gerçekleştirilen ve iş akışını etkileyen bir görevi yansıtmak için kullanılır. Var Olan Versiyon / Veriler: Bu blok, harici bir prosesten beslenen verileri kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bu şekil harici bir kaynaktan gelen verileri yansıtır; bu adım gelen herhangi bir akış çizgisini içermez Sistem Başarılı / Başarısız Kararı: Bu blok, yazılım tarafından alınan otomatik bir kararı kapsar Genellikle belgedeki bir görev adımına karşılık gelmez; bir adımın yürütülmesinden sonra sistem tarafından alınan otomatik bir kararı yansıtmak için kullanılır. Diyagram Bağlantısı <İşlev> SAP Harici Yazılı Kopya / Belge Mali Gerçekleşmeler İş Bağlantısı / Olayı Bütçe Planlama Birim Proses Manüel Proses Proses Referansı Mevcut Versiyon / Veriler Alt Proses Referansı Proses Kararı Sistem Başarılı / Başarısız Kararı

9


"Zaman ve Malzemeye Dayanan Faturalamayla Servis" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları