Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EğiticiEğitilen Eğitim Ortamı EĞİTİM South East Thames Didaktik ve İnteraktif Kurs Değerlendirme Ölçeklerinin Türkçe’ye Uyarlanması.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EğiticiEğitilen Eğitim Ortamı EĞİTİM South East Thames Didaktik ve İnteraktif Kurs Değerlendirme Ölçeklerinin Türkçe’ye Uyarlanması."— Sunum transkripti:

1 EğiticiEğitilen Eğitim Ortamı EĞİTİM South East Thames Didaktik ve İnteraktif Kurs Değerlendirme Ölçeklerinin Türkçe’ye Uyarlanması

2 MİTLER Öğrenciler eğiticileri değerlendirecek bilgelik ve tecrübeye sahip değillerdir Derste sıkmayan ve kolay not veren hocalar öğrenci değerlendirmelerinde daha yüksek puan alırlar Öğrenci değerlendirmelerinin geçerliliği olsa bile bunu çoktan seçmeli sorularla yapmak mümkün değildir. Açık uçlu sorular sormak gerekir. Öğrenci değerlendirmelerinin eğitime katkısı yoktur Marsh 1987, Kulik & McKeachie 1975, Marsh 1984, 1986, Marsh & Solomon 1958, Overall&Marsh 1979

3 1.There was adequate time to assimilate the information given 2. The course has helped me to clarify what I need to know 3The lecturer(s) had a good knowledge of the subject 4There was adequate time given for discussion 5There was adequate time given for personal reflection 6The course helped me feel more confident in dealing with this subject 7The course helped me to look at the subject afresh I discovered things I thought I knew but did not 9The course was woth the time I invested in it SETh short didactic course rating scale 1The advert told me all I wanted to know 2The course gave me value for money 3The course was woth the time I invested in it 4The participants became involved in the course quickly 5My expectations were attendet to 6I felt my views were valued 7I changed my views as a result of attending the course 8There was adequate time to assimilate the information given 9I felt supported 10The course helped me clarify what I know 11 The course helped me clarify what I need to know 12 The course will enable me to change my clinical behavior 13 The course was able to change to address my needs 14 After this course I want to learn more about this subject 15 I enjoyed myself on this course 16 The facilitator(s) was skilled in involving all participants 17 The facilitator(s) was skilled at handling conflicts 18 The facilitator(s) was skilled at helping to achieve the task 19 The facilitator(s) was used appropriately SETh short interactive course rating scale

4 METOT İngilizce’den Türkçe’ye tercüme ve İngilizce’ye geri tercüme yapıldı Ölçekler Tıbbi Pratiğe Giriş I dersinin teorik saatlerinde 94 ve pratik saatlerinde 98 öğrenciye uygulandı

5 SETh kısa didaktik kurs değerlendirme ölçeği (SETh-DKD) 1Verilen bilgiyi özümsemeye yeterli zaman vardı 2Bu oturum neleri bilmem gerektiğini anlamama yardım etti 3Eğitici(ler) konuyu iyi biliyorlardı 4Tartışma için yeterli zaman vardı 5Kişisel görüşler için yeterli zaman vardı 6Bu oturum, bu konuda kendime daha çok güven duymamı sağladı 7Bu oturum, konu hakkındaki bilgilerimi tazelememe yardımcı oldu 8Bilmediğim ancak bildiğimi sandığım şeyleri farkettim 9Bu oturum için harcadığım zamana değdi

6 SETh kısa interaktif kurs değerlendirme ölçeği (SETh-İKD) 1Duyuruda bilmek isteyeceğim herşey vardı 2Bu oturum için harcadığım zamana değdi 3Katılımcılar olaya hızla dahil olabildiler 4Beklentilerim karşılandı 5Benim bakış açıma değer verildiğini hissettim 6Bu oturuma katılmakla konuya bakış açım değişti 7Verilen bilgiyi özümsemeye yeterli zaman vardı 8Desteklendiğimi hissettim 9Oturum neleri bildiğimi anlamama yardım etti 10 Oturum neleri bilmem gerektiğini anlamama yardım etti 11 Oturum bu konudaki davranışımı değiştirmemi sağlayacaktır 12 Oturum ihtiyaçlarım hakkındaki düşüncelerimi değiştirdi 13 Artık bu konu hakkında daha çok şey bilmek istiyorum 14 Bu oturumdan zevk aldım 15 Eğitici(ler) tüm öğrencilerin katılımını sağlayabildi(ler) 16 Eğitici(ler) çatışmalarla başedebildi(ler) 17 Eğitici(ler) bu oturumun hedefine ulaşmasına yardımcı olabildi(ler) 18 Eğitici seçimi uygundu

7 SETh-DKD ve SETh-İKD ölçeklerinin güvenilirlik analizleri SETh-DKDSETh-İKD Madde sayısı189 Vaka sayısı9498 Ortalama (SS)3.50 (0.58)3.46 (0.71) Maddelerarası korelasyon (Min ,(Min , ortalamasıMax )Max, ) Cronbach alfa Split-half


"EğiticiEğitilen Eğitim Ortamı EĞİTİM South East Thames Didaktik ve İnteraktif Kurs Değerlendirme Ölçeklerinin Türkçe’ye Uyarlanması." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları