Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Benzer bir sunumlar

... konulu sunumlar: "Florya Atatürk Deniz Köşkü"— Sunum transkripti:

1 Florya Atatürk Deniz Köşkü
Dünya’nın ilk deniz köşküne bir gezi...

2 3-C’den Gezi Anlatımı Florya Atatürk Deniz Köşkü’ne gitmek için servislere bindik.Servislerde şarkılar da söyledik.Bu zevkli yolculuk bitince Florya Atatürk Deniz Köşkü’ne vardık.Burada rehber bizi burayla ilgili bilgilendirdi.Atatürk’e ait eşyaları gördük.Resimler ise bizi o zamana götürdü. Ardından yine servislerle bir yolculuk başladı Florya’nın Sosyal Tesislerine...Öğretmenimizin kontrolü altında parka gidip oyunlar oynadık.Acıkmaya başlayınca tesisin restoranına gittik.En sonunda da servislere bindik ve okula doğru yola çıktık.

3 3-C Sınıf Öğretmeni Hülya Turhan’dan Gezi Anlatımı
Çiçeklerimin Florya Atatürk Deniz Köşkü’ndeki tutum ve davranışları çok hoşuma gitti.Rehber ve görevlilerden teşekkür almak beni gururlandırdı.Zevk aldıklarını görünce çok mutlu oldum.Atatürk’ün hakkında çeşitli bilgiler öğrendiler.Hele de servisler de oturup sürücüyü dinlemeleri beni sevindirdi.

4 Florya Atatürk Deniz Köşkü’nün Tarihçesi
1935 yılında belediye tarafından mimar Seyfi Arkan'a projesi çizdirilmiş; aynı yıl 14 Ağustos günü yapımı tamamlanarak Atatürk'e teslim edilmiştir. Dolmabahçe Sarayıı'nda kaldığı dönemlerde sık sık motorla köşke gelen Atatürk, halkla birlikte denize girmiştir. Atatürk, üç yıl boyunca belirli aralıklarla köşkü yazlık çalışma ofisi kullanmış, son ziyaretini ölümünden birkaç ay önce, 28 Mayıs 1938 tarihinde gerçekleştirmiştir. Özellike 1936 yılının haziran ve temmuz aylarında uzun süre burada konaklamıştır.Köşk önemli davetlere ve bilimsel toplantılara da ev sahipliği yapmıştır. Köşkte ağırlanan tanınmış konuklar arasında İngiltere kralı VIII. Edwardd ve Windsor düşesi Wallis Simpson da bulunmaktadır.Atatürk'ün ölümünden sonra göreve gelen cumhurbaşkanlarından İsmet İnönü, Celal Bayar, Cemal Gürsel, Cevdet Sunay, Fahri Korutürk ve Kenan Evren’de köşkü yazlık olarak kullanmıştır. Daha sonra bölgenin eski ışıltısını yitirmesi ve denizsuyu kalitesinin düşmesi gibi nedenlerle köşk daha az kullanılır hâle gelmiştir. 6 Eylül 1988 tarihinde TBMM Millî Saraylar Daire Başkanlığı'nın yönetimine giren köşk onarılarak müze hâline getirilmiştir. Köşkün kimi bölümleri TBMM mensuplarına hizmet vermesi düşünülerek sosyal tesis olarak ayrılmıştır.

5 Köşkteki Odaların Resimleri
Toplantı Odası

6 Köşkteki Odaların Resimleri
Tuvalet (Sağda Gördüğümüz Tartı Atatürk’ün Hastalığı İçin Kullanılan Bir Tartıdır.)