Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YENİ SINAV SİSTEMİ Hakan BAYKAL Sürat Yayın Grubu Rehberlik Yayın Yönetmeni.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YENİ SINAV SİSTEMİ Hakan BAYKAL Sürat Yayın Grubu Rehberlik Yayın Yönetmeni."— Sunum transkripti:

1 YENİ SINAV SİSTEMİ Hakan BAYKAL Sürat Yayın Grubu Rehberlik Yayın Yönetmeni

2 Yılı Aday sayısı 20021 489 478 20031 451 973 20041 728 076 20051 671 726 20061 510 411 20071 615 534 20081 504 956 20091 324 197 20101 487 626 20111 648 635 Son 10 Yılda Sınava Giren Aday Sayısı

3 Puan Türlerine Göre Kontenjanlar (Lisans) PUAN TÜRÜ KONTENJAN (2011) PUAN TÜRÜ KONTENJAN (2011) TOPLAM YGS-1 ve YGS-2 (Sayısal-1) 15 570 MF-1, MF-2, MF-3 ve MF-4 (Sayısal-2) 151 868167 438 YGS-5 ve YGS-6 (EA-1) 16 549 TM-1, TM-2 ve TM-3 (EA-2) 117 348133 897 YGS-3 ve YGS-4 (Sözel-1) 13 570 TS-1 ve TS-2 (Sözel-2) 47 54161 111 Dil-1, Dil-2 ve Dil-316 847Puan Türü Ol.52 275 TOPLAM431 478

4  Mevcut sistemin artıları ve eksileri: Artıları:  Tek sınav yapılması: adayların sınav stresini bir kez yaşaması harcamaların bir sınavla sınırlı olması  Zorunlu alan derslerine dayalı testlerin bulunması nedeniyle öğrencilerin okula ve derslere karşı ilgisinin artması  Yükseköğretime gelen öğrencilerin eskiye göre daha yeterli olması Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi

5  Mevcut sistemin eksileri:  Adayların bir kesiminin 180 soruya cevap vermesi gerekirken, bir kesiminin 120 soruya cevap vermesinin yeterli olması  Bazı puan türleri 120 sorudan hesaplanırken bazı puan türlerinin 180 sorudan hesaplanması  Adayların 195 dakikalık bir sürede çok farklı konularla ilgili sorulara cevap vermek zorunda olması ( 6 test : 10-15 ders)  Test puanlarının eşit sürelerde ölçülememesi  Ders puanları yerine ders grubu puanlarının ölçülmesi  Ders düzeyindeki soru sayılarının yetersizliği  Puan türlerinin yetersizliği  Tüm testlerin çoktan seçmeli olması Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi

6  Genel Amaçlar:  Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri gibi ders grupları başarısı yerine Tarih, Coğrafya, Fizik, Kimya,..gibi ders başarılarını ölçmek  Adaylara her dersin sorularını yanıtlamak için sınırlı bir süre vererek ders puanlarının eşit koşullarda elde edilmiş karşılaştırılabilir ölçütler olmasını sağlamak  Her sınavda adaylardan 10-15 gibi çok sayıda ders yerine, birbiriyle ilişkili birkaç dersle ilgili soruları yanıtlamalarını istemek  Mevcut sistemde ders grupları puanlarından hesaplanan 3 tür ÖSS puanı (SAY, SÖZ, EA) yerine, ders puanlarını kullanarak çok sayıda puan hesaplamak, böylece seçme ve yerleştirmenin etkinliğini artırmak  Adayların ikinci aşama sınavlardan yalnızca seçtiklerine girebilmesini sağlamak  Açık uçlu soruların da sorulabileceği bir sistem yapısı oluşturmak Yeni Sınav Sistemi

7 Yeni Sınav Sistemi Yeni Sınav Sistemi (YGS-LYS) 1.YGS (YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI)  1 Nisan 2012’de yapılacak  Tek oturumda gerçekleştirilecek  Ortaöğretimde okutulan ortak derslerin yükseköğretim açısından temel ve belirleyici olanlarından soru sorulacak. Eski ÖSS’nin I. bölüm benzeri  LYS’ye girmek için baraj sınavı niteliğinde bir sınav olacak  Bu sınav, sınavsız geçiş dışındaki ön lisans ve Açıköğretim programları ile örgün önlisans programlara öğrenci yerleştirmede kullanılacak. Ayrıca meslek liselerinin ek puan alarak girebildikleri lisans bölümleri de bu sınavla öğrenci alacak (okul öncesi öğretmenliği gibi). Not: Meslek Liseli öğrenciler için Sınavsız Geçiş uygulaması devam etmektedir.

8 YGS’de Testler ve Yaklaşık Soru Sayıları TESTİN ADIDERSLERSORU SAYISISÜRE Türkçe 40 160 Dakika Temel Matematik Matematik Geometri 29 11 Sosyal Bilimler Tarih Coğrafya Felsefe 17 14 9 Fen Bilimleri Fizik Kimya Biyoloji 14 13 Toplam Soru Sayısı160

9 YGS’de Puanlama ve Baraj Puanlar YGS’deki her bir puan en küçük 100 en büyük 500 olacak şekilde hesaplanacaktır. Türkiye 1.’si 500 tam puan alacaktır. İki baraj puan uygulaması olacaktır. 140 Puan Barajı: Önlisans programları (Sınavsız Geçişten boş kalan kontenjanlar dahil) ile Açıköğretim lisans programlarını (İngilizce Öğretmenliği hariç) tercih etme hakkı sağlamaktadır. Bu programları tercih edebilmek için ilgili YGS puan türünde en az 140 puan almak gerekir. 180 Puan Barajı: Birinci aşama (YGS) puanlarıyla öğrenci alan lisans programlarını (meslek lisesi çıkışlı adayların ek puan alarak girdikleri programlar) tercih etme hakkı sağlamaktadır (yüksekokula bağlı bankacılık, beslenme ve diyetetik programlarını tercih edebilmek gibi). Bu lisans programlarını tercih edebilmek için ilgili YGS puan türünde en az 180 puan almak gerekir. Örneğin yüksekokula bağlı beslenme ve diyetetik programlarını tercih edebilmek için YGS-2 puan türünden en az 180 puan almak gerekir. İkinci aşama sınavlara (LYS) katılma hakkını sağlamaktadır. YGS puan türlerinden en az birinde 180 puan alan adaylar LYS sınavlarından istediklerine girme hakkını kazanırlar. Yerleştirmede meslek lisesi çıkışlı adaylara ek puan verilen programlar dışındaki lisans programlarını tercih edebilmek için ilgili LYS puan türünde en az 180 puan almak gerekir. Örneğin makine mühendisliği programlarını tercih edebilmek için MF-4 puan türünden en az 180 puan almak gerekir.

10 YGS’de Puanlar (Testlerin Yüzde Ağırlıkları) Testlerin Ağırlıkları Puan TürüTürkçeT. MatematikSosyalFenProgram Örnekleri Eski Puan Karşılığı YGS-120 40 10 30 Aktüerya, bilgisayar ve öğretim. Tek. Öğr… SAY-1 YGS-220 30 10 40 Beslenme ve diyetetik, fizyoterapi ve rehabilitisyon, hemşirelik… YGS-3 40 20 30 10 Rekreasyon yönetimi (MTOK) SÖZ-1 YGS-4 30 20 40 10 Din kült. Ve ahl. Bil. Öğr., ilahiyat, zihin eng. öğr.… YGS-5 3733 2010 Okul öncesi öğr, sosyal hizm… EA-1 YGS-6 3337 1020 Uluslar arası lojistik, yönetim bil. Sist…

11 Yeni Sınav Sistemi Yeni Sınav Sistemi (YGS-LYS) 2. LYS (LİSANSA YERLEŞTİRME SINAVLARI)  Haziran ayının ikinci yarısında yapılacak  5 seansta gerçekleştirilecek (İsteyen aday bu beş seansın tamamına katılabilecek)  Adayların ders düzeyindeki bilgi ve yetenekleri ölçülecek  Her bir ders için ayrı puanlama yapılacak  Bu sınav sonucuna 12 puan türü oluşturulacak  Lisans programlarına öğrenci yerleştirmede kullanılacak

12  LYS-1  LYS-2  LYS-3  LYS-4  LYS-5 Yeni Sınav Sistemi

13 LYS’de ve Soru Sayıları LYS’de Testler ve Soru Sayıları TESTİN ADILYS-1LYS-2LYS-3LYS-4LYS-5Süre Matematik5075 dk 120 Dakika Geometri + Analitik Geometri22+8=3045 dk Fizik3045 dk 135 Dakika Kimya3045 dk Biyoloji3045 dk Türk Dili ve Edebiyatı5685 dk 120 Dakika Coğrafya-12435 dk Tarih4465 dk 135 Dakika Coğrafya-21625 dk Felsefe Grubu3045 dk Yabancı Dil80120 Dakika Toplam Soru Sayısı8090809080

14 LYS’de Puanlar (Testlerin Yüzde Ağırlıkları) YGSLYS-1LYS-2 Türkçe Temel Matematik SosyalFenMatematikGeometriFizikKimyaBiyoloji Program Sayısı Kontenjan MF-1 11165826131065 1219 132 MF-2 11 5131671312 1832 434 MF-3 11 7 135 1415 2020 780 MF-4 11146922111395 7979 522 129151 868

15 MF-1 YGSLYS-1LYS-2 Türkçe Temel Matematik SosyalFenMatematikGeometriFizikKimyaBiyoloji 11165826131065 Program Sayısı Kontenjan Matematik ağırlıklı temel bilim program örnekleri: Aktüerya bilimleri, astronomi ve uzay bilimleri, finans matematiği, ilköğretim matematik öğretmenliği, istatistik, matematik, matematik mühendisliği, matematik öğretmenliği, matematik-bilgisayar, uygulamalı matematik… 1219 132 DerslerMatematikGeometriFizikTürkçeKimyaBiyolojiTarihCoğrafyaFelsefe Ağırlıkları37,617,412,8118,67,62,21,71,2 LYS’de Puanlar (Testlerin Yüzde Ağırlıkları)

16 MF-2 YGSLYS-1LYS-2 Türkçe Temel Matematik SosyalFenMatematikGeometriFizikKimyaBiyoloji 11 5131671312 Program Sayısı Kontenjan Fen ağırlıklı temel bilim program örnekleri: Biyoloji, biyoloji öğretmenliği, fizik, fizik öğretmenliği, kimya, fen bilgisi öğretmenliği, tarım işletmeciliği… 1832 434 DerslerMatematikFizikKimyaBiyolojiTürkçeGeometriTarihCoğrafyaFelsefe Ağırlıkları2417,616,2 11102,21,71,2 LYS’de Puanlar (Testlerin Yüzde Ağırlıkları)

17 MF-3 YGSLYS-1LYS-2 Türkçe Temel Matematik SosyalFenMatematikGeometriFizikKimyaBiyoloji 11 7 135 1415 Program Sayısı Kontenjan Sağlık bilimleri program örnekleri: Beslenme ve diyetetik (fakülte), biyokimya, diş hekimliği, ebelik (fakülte), eczacılık, fizyoterapi ve rehabilitasyon (fakülte), genetik ve biyomühendislik, gerontoloji, hemşirelik (fakülte), hemşirelik ve sağlık hizmetleri, moleküler biyoloji ve genetik, tıp, veteriner… 2020 780 DerslerMatematikBiyolojiKimyaFizikTürkçeGeometriTarihCoğrafyaFelsefe Ağırlıkları2118,617,616,911832,41,6 LYS’de Puanlar (Testlerin Yüzde Ağırlıkları)

18 MF-4 YGSLYS-1LYS-2 Türkçe T emel Matematik SosyalFenMatematikGeometriFizikKimyaBiyoloji 11146922111395 Program Sayısı Kontenjan Mühendislik ve teknik program örnekleri: Bilgisayar mühendisliği, bilişim sistemleri mühendisliği, biyomedikal mühendisliği, çevre mühendisliği, deniz ulaştırma işletme mühendisliği (fakülte), elektrik- elektronik mühendisliği, endüstri mühendisliği, enerji sistemleri mühendisliği, gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliği, harita mühendisliği, havacılık ve uzay mühendisliği, iç mimarlık, imalat mühendisliği, inşaat mühendisliği, işletme mühendisliği, jeodezi ve fotogrametri mühendisliği, jeofizik mühendisliği, jeoloji mühendisliği, kentsel tasarım ve peyzaj mimarisi, kimya mühendisliği, maden mühendisliği, makine mühendisliği, malzeme mühendisliği, mekatronik mühendisliği, metalurji ve malzeme mühendisliği, mimarlık, petrol ve doğalgaz mühendisliği, peyzaj mimarlığı, şehir ve bölge planlama… 7979 522 DerslerMatematikFizikGeometriKimyaTürkçeBiyolojiTarihCoğrafyaFelsefe Ağırlıkları32,216,214,911,9117,92,621,4 LYS’de Puanlar (Testlerin Yüzde Ağırlıkları)

19 YGSLYS-1LYS-3 Türkçe Temel Matematik SosyalFenMatematikGeometri Türk D. ve Edeb. Coğrafya-1 Program Sayısı Kontenjan TM-1 1416552510187 5459 581 TM-2 14 75228 8 1339 498 TM-3 1510 51872510 1618 269 83117 348 LYS’de Puanlar (Testlerin Yüzde Ağırlıkları)

20 TM-1 YGSLYS-1LYS-3 Türkçe Temel Matematik SosyalFenMatematikGeometri Türk D. ve Edeb. Coğrafya-1 1416552510187 Program Sayısı Kontenjan Az da olsa matematik ağırlıklı program örnekleri: Bankacılık (fakülte), bankacılık ve finans (fakülte), bilgi ve belge yönetimi, çalışma ekonomisi ve endüstri ilişkileri, deniz işletmeciliği ve yönetimi, ekonometri, ekonomi, iktisat, işletme, maliye, muhasebe (fakülte), turizm işletmeciliği (fakülte), uluslararası işletme, uluslararası ticaret (fakülte), yönetim bilişim sistemleri (fakülte)… 5459 581 DerslerMatematikTürkçeGeometriCoğrafyaTarihFizikKimyaBiyolojiFelsefe Ağırlıkları36,63214,48,72,21,81,6 1,2 LYS’de Puanlar (Testlerin Yüzde Ağırlıkları)

21 TM-2 YGSLYS-1LYS-3 Türkçe Temel Matematik SosyalFenMatematikGeometri Türk D. ve Edeb. Coğrafya-1 14 75228 8 Program Sayısı Kontenjan Matematik ile Türkçe edebiyat eşit ağırlıklı program örnekleri: Avrupa birliği ilişkileri, hukuk, kamu yönetimi, sınıf öğretmenliği, siyaset bilimi, siyaset bilimi ve kamu yönetimi, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler, uluslararası ilişkiler… 1339 498 DerslerTürkçeMatematikGeometriCoğrafyaTarihFizikFelsefeKimyaBiyoloji Ağırlıkları3632,211,910,431,81,6 LYS’de Puanlar (Testlerin Yüzde Ağırlıkları)

22 TM-3 YGSLYS-1LYS-3 Türkçe Temel Matematik SosyalFenMatematikGeometri Türk D. ve Edeb. Coğrafya-1 1510 51872510 Program Sayısı Kontenjan Az da olsa Türkçe edebiyat ağırlıklı program örnekleri: Antropoloji, arkeoloji, çocuk gelişimi (fakülte), felsefe, felsefe grubu öğretmenliği, psikoloji, rehberlik ve psikolojik danışmanlık, sosyal hizmet (fakülte), sosyoloji… 1618 269 DerslerTürkçeMatematikCoğrafyaGeometriTarihFelsefeFizikKimyaBiyoloji Ağırlıkları4025,313,49,84,32,31,81,6 LYS’de Puanlar (Testlerin Yüzde Ağırlıkları)

23 YGSLYS-3LYS-4 Türkçe Temel Matematik SosyalFen Türk D. ve Edeb. Coğr-1TarihCoğr-2 Felsefe Grubu Program Sayısı Kontenjan TS-1 1310125158 7 3419 465 TS-2 18611525515510 1828 076 5247 541 LYS’de Puanlar (Testlerin Yüzde Ağırlıkları)

24 TS-1 YGSLYS-3LYS-4 Türkçe Temel Matematik SosyalFen Türk D. ve Edeb. Coğr-1TarihCoğr-2 Felsefe Grubu 1310125158 7 Program Sayısı Kontenjan Sosyal program örnekleri: Arkeoloji ve sanat tarihi, coğrafya, coğrafya öğretmenliği, gazetecilik, halkla ilişkiler ve tanıtım, iletişim, medya ve iletişim sistemleri, radyo televizyon ve sinema, reklamcılık, sosyal bilgiler öğretmenliği… 3419 465 DerslerTürkçeTarihCoğrafya Felsefe Grubu MatematikGeometriFizikKimyaBiyoloji Ağırlıkları2820,219,117,87,32,81,81,6 LYS’de Puanlar (Testlerin Yüzde Ağırlıkları)

25 TS-2 YGSLYS-3LYS-4 Türkçe Temel Matematik SosyalFen Türk D. ve Edeb. Coğr-1TarihCoğr-2 Felsefe Grubu 18611525515510 Program Sayısı Kontenjan Dil (Türkçe, edebiyat) ve tarih programları: Azerbaycan Türkçesi ve edebiyatı, çağdaş Türk lehçeleri ve edebiyatları, hititoloji, sanat tarihi, sanat yönetimi, sümeroloji, tarih, tarih öğretmenliği, Türk dili ve edebiyatı, Türk dili ve edebiyatı öğretmenliği, Türkçe öğretmenliği… 1828 076 DerslerTürkçeTarihCoğrafyaFelsefe GrubuMatematikFizikGeometriKimyaBiyoloji Ağırlıkları4319,713,712,54,41,81,71,6 LYS’de Puanlar (Testlerin Yüzde Ağırlıkları)

26 Puan Türleri YGS LYS-5 (Dil) Program SayısıKontenjan TürkçeT. MatematikSosyalFen DİL-1 1569565 1714 576 DİL-2 25713550 12622 DİL-3 487205 181 649 4716 847 LYS’de Puanlar (Testlerin Yüzde Ağırlıkları)

27 DİL-1 YGS LYS-5 (Dil) TürkçeT. MatematikSosyalFen 1569565 Program Sayısı Kontenjan İngilizce, almanca ve fransızca yabancı dil program örnekleri: Alman dili ve edebiyatı Almanca öğretmenliği, çeviribilim, Fransız dili ve edebiyatı, Fransızca öğretmenliği, İngiliz dili ve edebiyatı, İngilizce öğretmenliği, karşılaştırmalı edebiyat, mütercim-tercümanlık, turist rehberliği… 1714 576 Dersler Dil TürkçeMatematikTarihCoğrafyaFelsefeFizikGeometriKimyaBiyoloji Ağırlıkları65154,43,93,12,11,81,71,6 LYS’de Puanlar (Testlerin Yüzde Ağırlıkları)

28 DİL-2 YGS Dil TürkçeT. MatematikSosyalFen 25713550 Program Sayısı Kontenjan Diğer dil program örnekleri: Arnavutça, Boşnakça, Bulgar dili ve edebiyatı, İspanyol dili ve edebiyatı, İtalyan dili ve edebiyatı… 12622 Dersler Dil TürkçeTarihMatematikCoğrafyaFelsefeFizikGeometriKimyaBiyoloji Ağırlıkları50255,65,14,431,81,91,6 LYS’de Puanlar (Testlerin Yüzde Ağırlıkları)

29 DİL-3 YGS Dil TürkçeT. MatematikSosyalFen 487205 Program Sayısı Kontenjan Doğu dilleri: Arap dili ve edebiyatı, Çin dili ve edebiyatı, Fars dili ve edebiyatı, Japon dili ve edebiyatı, Japonca öğretmenliği, Rus dili ve edebiyatı… 181 649 Dersler Türkçe DilTarihCoğrafya Matematik FelsefeFizikGeometriKimyaBiyoloji Ağırlıkları48208,575,14,51,81,91,6 LYS’de Puanlar (Testlerin Yüzde Ağırlıkları)

30 2009-ÖSYS Puan Türlerinin 2010 ÖSYS’deki Karşılıkları Not: Her puan türündeki puanlar, en küçüğü 100, en büyüğü 500 olan puanlar olarak hesaplanacaktır. 2009 Puan Türü 2010 Puan TürüProgramlar SAY-1 YGS-1 veya YGS-2 Önlisans, Açıköğretim ve Meslek Liselilerin Ek Puan Alarak Girdikleri Lisans Programları SÖZ-1 YGS-3 veya YGS-4 EA-1 YGS-5 veya YGS-6 SAY-2 MF-1, MF-2, MF-3 veya MF-4 Lisans Programları (Meslek lisesi çıkışlı adayların ek puanla girdikleri hariç) SÖZ-2 TS-1 veya TS-2 EA-2 TM-1, TM-2 veya TM-3 DİL DİL-1, DİL-2 veya DİL-3

31 Okul Başarısının Katılması - OBP ve AOBP mevcut hesaplama yöntemine göre hesaplanacak, ancak değer aralığı 50-100 yerine 100 - 500 olacaktır. -Yerleştirme puanları hesaplanırken AOBP alan içi programlarda 0,15 ; alan dışı programlarda 0,12 katsayısı ile çarpılarak sınav puanlarına eklenecektir. Alan İçiAlan Dışı Y-YGS= YGS + (0,15 x AOBP) Y-YGS= YGS + (0,12 x AOBP) Y-LYS-MF= LYS-MF + (0,15 x AOBP) Y-LYS-MF= LYS-MF + (0,12 x AOBP) Y-LYS-TS= LYS-TS + (0,15 x AOBP) Y-LYS-TS= LYS-TS + (0,12 x AOBP) Y-LYS-TM= LYS-TM + (0,15 x AOBP) Y-LYS-TM= LYS-TM + (0,12 x AOBP) Y-LYS-DİL= LYS-DİL + (0,15 x AOBP) Y-LYS-DİL= LYS-DİL + (0,12 x AOBP) - LYS, YGS ve AOBP puanlarının en büyük değeri 500 olduğu için alan içi yerleştirme puanının en büyük değeri; 500 + (0,15 x 500) = 575 olacaktır. Alan dışı ise 500 + (0,12 x 500) = 560 olacaktır. -En yüksek puanı baz alıp hesaplama yaptığımızda eski sistemde alan içi AOBP’li maksimum puan 380 (300 + 80) olurken yeni sistemde bu rakam 575 (500 + 75) olmaktadır. Dolayısıyla yeni sistemde alan içi en yüksek puanda AOBP’nin toplam puan içindeki payı yaklaşık % 21’den yaklaşık % 13’e düşmüştür. Eski sistemde alan dışı ise AOBP’li maksimum puan 330 (300 + 30) olurken yeni sistemde bu rakam 560 (500 + 60) olmaktadır. Dolayısıyla yeni sistemde alan dışı en yüksek puanda AOBP’nin toplam puan içindeki payı yaklaşık % 9’dan yaklaşık % 11’e çıkarılmıştır.

32 Okul Başarısının Katılması - Meslek lisesi ve öğretmen lisesi çıkışlı adaylar kendi alanlarındaki ek puanlı bölümlere yerleştirilirken yerleştirme puanlarına eklenecek olan ek puan; 0,06 x AOBP olarak hesaplanacaktır. - Ek puanın en büyük değeri ; 500 x 0,06 = 30 olacaktır. Ek puanlı en büyük yerleştirme puanı; 500 + (0,15 x 500) + (0,06 x 500) = 500 + 75 + 30 = 605 olacaktır. - Ek puanlı en büyük yerleştirme puanını baz alıp hesaplama yaptığımızda eski sistemde maksimum puan 404 (300 + 80 + 24) olurken yeni sistemde bu rakam 605 (500 + 75 + 30) olmaktadır. Dolayısıyla yeni sistemde ek puanlı en yüksek puanda AOBP’nin toplam puan içindeki payı yaklaşık % 26’dan yaklaşık % 17’ye düşmüştür.


"YENİ SINAV SİSTEMİ Hakan BAYKAL Sürat Yayın Grubu Rehberlik Yayın Yönetmeni." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları