Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2013 YGS – LYS S İ STEM İ. LYS- 4 LYS- 3 LYS- 5 YGS 140 AÇIKÖĞRETİM 180 TS 1-2 LİSANS LYS- 1 MF 1-2-3-4 LİSANS TM 1-2-3- LİSANS DİL 1-2-3 LİSANS LYS-2.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2013 YGS – LYS S İ STEM İ. LYS- 4 LYS- 3 LYS- 5 YGS 140 AÇIKÖĞRETİM 180 TS 1-2 LİSANS LYS- 1 MF 1-2-3-4 LİSANS TM 1-2-3- LİSANS DİL 1-2-3 LİSANS LYS-2."— Sunum transkripti:

1 2013 YGS – LYS S İ STEM İ

2 LYS- 4 LYS- 3 LYS- 5 YGS 140 AÇIKÖĞRETİM 180 TS 1-2 LİSANS LYS- 1 MF 1-2-3-4 LİSANS TM 1-2-3- LİSANS DİL 1-2-3 LİSANS LYS-2 TURİZM FAK SANAT VE TASARIM FAK UYGULAMALI BİLİMLER YO SINAVSIZ GEÇİŞTEN BOŞ KALAN ÖNLİSANS

3 3 TESTLER SORU SAYISI TÜRKÇE 40 T. MATEMATİK MATEMATİK28 40 GEOMETRİ12 SOSYAL BİLİMLER TARİH17 40 COĞRAFYA14 FELSEFE9 FEN BİLİMLERİ FİZİK14 40 KİMYA13 BİYOLOJİ13 TOPLAM 160 SORU  YGS’ de adaylara yöneltilecek sorular, ortaöğretimin tüm okul türü ve alanlarında ortak olarak okutulan 9.sınıf konularından sorulacaktır.  YGS’DE HANGİ TESTLER VAR?

4 4 MATEMATİK50 SORU75 DAKİKA GEOMETRİ30 SORU45 DAKİKA FİZİK30 SORU45 DAKİKA KİMYA30 SORU45 DAKİKA BİYOLOJİ30 SORU45 DAKİKA YGS’ den barajı geçebilecek puanı alan adaylar, hedefledikleri puan türüne göre istedikleri LYS’lere katılabilecek,isteyen aday bütün LYS’lere girebilecek, LYS’ler haziran ayında ayrı gün ve oturumlarda yapılacak. LYS-1: MATEMATİK SINAVI : 80 soru, 120 dakika Analitik Geometriden 8 soru sorulacak.Matematik ve Geometri testleri için ayrı soru kitapçıkları kullanılacak ancak iki test için ortak cevap kağıdı olacak. LYS-2: FEN BİLİMLERİ SINAVI : 90 soru, 135 dakika Fizik, Kimya ve Biyoloji testleri için ayrı soru kitapçıkları kullanılacak, cevap kağıdı ortak olacak. İKİNCİ AŞAMA LİSANS YERLEŞTİRME SINAVLARI

5 5 TÜRK DİLİ ve EDB.56 SORU85 DAKİKA COĞRAFYA-124 SORU35 DAKİKA TARİH44 SORU65 DAKİKA COĞRAFYA-216 SORU25 DAKİKA FELSEFE GRUBU Psikoloji Sosyoloji Mantık 30 SORU 10 SORU 45 DAKİKA LYS-3: EDEBİYAT-COĞRAFYA SINAVI: 80 soru, 120 dakika Türk Dili ve Edebiyatı, Coğrafya-1 testleri için ayrı soru kitapçıkları kullanılacak; fakat ortak cevap kağıdı kullanılacaktır. LYS-4: SOSYAL BİLİMLER SINAVI : 90 soru, 135 dakika Tarih, Coğrafya-2 ve Felsefe Grubu testleri için üç ayrı soru kitapçığı kullanılacak; fakat ortak cevap kağıdı kullanılacak. LYS-5: YABANCI DİL SINAVI : 80 soru 120 dakika olacak. Almanca, Fransızca, İngilizce testleri tek soru kitapçığı ve tek cevap kağıdı ile uygulanacaktır.

6 6  Her öğrencinin sınavda aldığı puanların üzerine bir de okuldaki 4 yıllık başarısının yansıması sayılabilecek ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANI katkısı eklenecek.  Y-YGS/LYS Puanı = Sınav Puanı + OBP Katkısı  Üniversiteye girişte şansını yükseltmek isteyen adayların daha 9.sınıftan itibaren okul başarılarına dikkat etmeleri gerekir. OKUL BAŞARISININ ÜNİVERSİTEYE GİRİŞTEKİ PAYI ( OBP KATKISI)

7 7 Soruların Ne Kadarı Her testten eşit sayıda soru çözüldüğü var sayıladı. Kaç Puan? % 100Tüm sorular,160 soru500 Puan % 90Her testten 36,toplam144 soru460 Puan % 80Her testten 32,toplam128 soru420 Puan % 70Her testten 28,toplam112 soru380 Puan % 60Her testten 24,toplam 96 soru340 Puan % 50Her testten 20,toplam 80 soru300 Puan % 40Her testten 16,toplam 64 soru260 Puan % 30Her testten 12,toplam 48 soru220 Puan % 20Her testten 8,toplam 32soru180 Puan % 10Her testten 4,toplam 16 soru140 Puan SORULARIN NE KADARI YGS’DE KAÇ PUAN GETİRDİ ?

8 SINAVLARA HAZIRLIK SÜREC İ NDE Ö Ğ RENC İ LER İ N KAR Ş ILA Ş TIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI

9  Dersi dinlememe, not tutmama, anlaşılmayan yerleri öğretmene sormama.  Konuyu detaylı bir şekilde çalışmadan soru çözmeye başlama  Çözülemeyen yada yanlış çözülen sorunun doğru çözümünün öğrenilmemesi.  Çalışılan konunun öğrenildikten sonra tekrar edilmemesi.  Çalışılan konuyu öğrenmekte zorluk çekince daha detaylı çalışmaktansa bırakılması.  Sevmediği dersi dışlama.

10  Bir çocuk öğrenci olarak kendisine güvenmeli içindeki öğrencinin başarılı olacağına somut verilerle inanmalıdır.  Bir öğrenci hayatın içinde ne kadar girişken,problem çözebilen,kendisini iyi ifade edebilen bir kişi olursa olsun, bu onun sınav hazırlığında ve anında da bu özgüveni sergileyeceği anlamına gelmez.  Öğrenci kafasındaki bilgiler oranında kendisine güvenir.  Öğrenci özgüveninin önündeki en büyük engellerden biri de öğrencinin bilgi düzeyinin çok üstünde bir hedefe zorlanmasıdır. Öğrenciler bilgi seviyelerinden %25 daha yüksek bir hedefe yöneldiklerinde bu hedef ulaşılabilir bir hedef olarak algılanmakta ve çalışmalarını ve mücadelelerini daha da arttırmaktadır.  Bu oran açıldıkça hedefe ulaşma inancı kaybolmaktadır. İnanç kaybı ise motivasyonu, konsantrasyonu, odaklanma kabiliyetini dolasıyla da özgüvenini düşürmektedir.

11  KONSANTRASYON NEDİR?  Bir şeyi daha az çabayla daha yoğun gerçekleştirebilme yeteneğine “konsantrasyon” denir.  Konsantrasyonun karşılığı dikkat dağınıklığıdır.  Ders çalışırken canım sıkılıyor,  Dikkatimi konu üzerinde yoğunlaştıramıyorum,  Öğrendiklerimi hatırlayamıyorum,  Bildiğim problemleri çözemiyorum,  Sık sık hayaller içinde buluyorum kendimi…  Çalışma masasında başka işler yapıyorum. (Gibi yakınmalar olabilir.)

12  Beynimiz aynı anda iki işi birden yapmakta zorlanır.Mutlaka bir alan seçilmeli ve o alana kanalize olunmalı.  Yorgunlarsa duş almalı ve bedenleri bir süre dinlendirmeliler.  Uzun süreli bir konsantrasyon zor sağlanır. Çalışmaya ara vermek, zihnin dinlenmesi için önemlidir. Yorgun zihin dikkatini toparlayamaz. Bu nedenle ara vererek çalışmalılar.  Gürültülü ortamlarda ders çalışılmaz. (TV karşısında veya müzik dinleyerek...)  Çalışma ortamları olmalı ve sadece orada çalışmalılar.  Aynı amacı güdüleyen “öğrenme grubu” oluşturarak konsantrasyonlarını arttırabilirler.  Beslenmelerine,uyku düzenlerine dikkat etmeliler.(Beyin enerji olarak glikoz tüketir.)

13 NEDENLERİ  Zamanı iyi kullanamama,  Kötü çalışma alışkanlıkları,  Beklenti düzeyi,  Mükemmeliyetçi yaklaşım,  Görev ve sorumlulukları erteleme,  Başarısız olma ve değerlendirilme korkusu

14  Öğrenilen bilgiler transfer edilemez,  Okuduğunu anlama ve düşünceleri organize etmede zorluk yaşanır,  Dikkatte bir daralma ve azalma olur; dikkat, sınavın içeriğine değil, sınavın kendisine ve buna bağlı olarak yaşananlara odaklanır,  Zihinsel beceriler zayıflar; bilgilerin hatırlanması zorlaşır,  Enerji gereksiz yere tükenir  Fiziksel rahatsızlıklar ortaya çıkar

15  Meslek seçimi kişinin hayatını etkileyen bir süreçtir. Bu konuda son söz mesleği seçecek kişinin olmalıdır. Anne, baba ve öğretmenler meslek seçimi konusunda bilgilendirme yapmalı asla baskı yapmamalı, kişinin ilgi ve yeteneklerine uygun meslek seçmesine dikkat edilmelidir.  Kişiyi bir ömür boyu sevmediği işi yapmaya mahkum etmeyelim.

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25


"2013 YGS – LYS S İ STEM İ. LYS- 4 LYS- 3 LYS- 5 YGS 140 AÇIKÖĞRETİM 180 TS 1-2 LİSANS LYS- 1 MF 1-2-3-4 LİSANS TM 1-2-3- LİSANS DİL 1-2-3 LİSANS LYS-2." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları