Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sağlıklı yaşama ve sağlığı korumada gerekli yol ve kurallardır.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sağlıklı yaşama ve sağlığı korumada gerekli yol ve kurallardır."— Sunum transkripti:

1 Sağlıklı yaşama ve sağlığı korumada gerekli yol ve kurallardır.

2 o KİŞİSEL HİJYEN: Kişilerin kendi sağlıklarını korumak ve devam ettirmek için uymak zorunda oldukları öz bakım uygulamalarıdır.

3 o Pek çok hastalık mikrobunun temiz olmayan kişilerde kolayca yerleştiği bilinmektedir. o Sağlığın korunması için düzenli bir şekilde saç, vücut, ağız ve dişlerimizin temizlenmesi ve giyeceklerimizin sık sık yıkanması gereklidir.

4 o Vücuttaki kötü kokuları gidermek, o Vücut salgılarını ve mikropları bedenimizden uzaklaştırmak,

5 o Vücut sağlığını sürdürmek, o Kişinin rahatlamasını ve gevşemesini sağlamak, o Bireyin kendine güvenini artırmaktır.

6

7  Hastalık yapan mikroorganizmalar kişiden kişiye en çok eller ile bulaşmaktadır.  Elleri yıkamanın amacı, eller üzerinde bulunan geçici bakterilerin tamamını, kalıcı bakterilerin ise bir kısmını ellerden uzaklaştırmaktır.

8 Eller;  Yemekten önce ve sonra,  Diş, ağız, yüz temizliği yapmadan önce,

9  Tuvalete girmeden önce ve sonra,  Dışarıdan geldikten sonra,  Kirli bir şeye dokunduktan sonra,  Yemek hazırlamadan önce mutlaka yıkanmalıdır.

10  En iyi el yıkama işlemi bol suda ve sabunla bilekleri de içine alacak şekilde avuç içi, parmak araları, parmak uçları ve özellikle tırnak dipleri iyice temizlenecek şekilde olmalıdır.  Yıkama ve durulama sırasında nemli kalmaması için temiz bir havlu ile durulanmalıdır.

11

12  Haftada bir kez el ve ayak tırnakları kısa ve yuvarlak şekilde kesilmelidir.  Tırnak uçlarının altında bir çok mikrop kolayca yerleşip üreyebilir. Bu nedenle, tırnak diplerinin temizliği çok önemlidir.

13  Ayrıca, tırnak kesim ve bakımında kullanılan aletlerin kişiye özel olması bazı bulaşıcı hastalıkların (Örneğin AIDS) önlenmesinde önemli rol oynar.

14 Eller ve tırnaklar, iyi bir el losyonu ile yağlanarak, kuruması önlenmelidir.

15  Sabun ve derece suyla yapılan banyo kir ve salgıların temizlenmesini sağlar.  Olabilirse her gün, değilse haftada 3, en az haftada 1 kez banyo yapılmalıdır.  Deri üzerindeki kir, salgı bezlerinin gözeneklerini tıkayarak derinin normal işlevini engeller.

16  Sık sık yıkanılmazsa, vücutta oluşan kir yağ bezleri kanallarını tıkayarak deride siyah noktaların oluşmasına yol açar ve atık maddelerin atılmasını engeller.  Bunların bakterilerle enfeksiyonu sonucunda da akne ve impedigo gibi lezyonlar oluşur

17

18  Diş ve diş etlerinin temizlenmesi, ağzın bol su ile çalkalanması, diş etlerinin uyarılması ağız bakımı ile sağlanır.  Ağız bakımına dikkat edilmediği takdirde ağız kokusu, diş eti rahatsızlıkları, çiğneme güçlüğü ve hazımsızlık görülür,

19  Ağız bakımında amaç, ağzın tüm organizmalardan temizlenmesi değil, daha çok birikmiş yiyecek artıklarının temizlenmesidir.

20  Dişler günde en az iki kez 3 dakika süreyle florlu diş macunu ile tüm diş yüzeyini kapsayacak şekilde fırçalanmalıdır.  Fırçalama işlemi yemekten sonra ilk yirmi dakika içinde yapılmalıdır.

21  Dişlerin arasındaki artıkları ve plakları temizlemek için diş ipi kullanılmalıdır.

22  Diş temizliğinde kullanılacak fırçaların;  Sapı elde rahat tutulabilecek biçimde olmalı,  Fırça ağız içinde bütün alanlara rahatça ulaşabilmeli,  Fırça kıllarının naylondan yapılmış ve yumuşak olması önemlidir.  Kılların sert olması diş etinde travmalara ve diş eti enfeksiyonlarına neden olabilir.

23  Şekerli ve karbonhidratlı besinlerin yenmesinden sonra ağzın su ile çalkalanması ya da biraz su içilmesi de diş çürüklerinin oluşumunu azaltabilir.

24

25 Diş çürümeleri Kötü görüntü Sistemik hastalıklar

26  Ayak sağlığı için hem temizlik kurallarının uygulanması, hem de uygun bir ayakkabı seçimi önem taşır.

27  Ayakların her gün yıkanması ve yıkandıktan sonra, özellikle parmak aralarının iyice kurulanması gerekir. Aksi taktirde nemli ortam mantar enfeksiyonlarının gelişmesine neden olur.

28

29  Ayak tırnakları düzenli aralıklarla kesilmelidir. tırnak batmasını önlemek için de düz kesilmesi gerekir.

30  Uygun ve rahat bir ayakkabı ayak sağlığı için önemlidir.  Not: Ayak temizliğimize sadece kendimiz için değil çevremizdeki insanları da düşünerek dikkat etmeliyiz. Çünkü ayak kokumuz çevremizdeki insanları rahatsız edebilir.

31

32  Eğer ayakkabı uygun değilse ayakta nasır, ayak tabanında kalınlaşmalar, baş parmakta eğrilik ve tırnakta büyüme-kabalaşma (hipertrofi) oluşabilir.

33 Dökülmeye karşı Bite karşı Saç hastalıklarına karşı Dış etkenlere karşı

34 Saçların temizliği sağlığı etkiler. Çünkü bazı enfeksiyon etkenleri ve parazitler, kirli saçlara ve o bölgedeki deriye daha kolay yerleşir. Saçların her gün, olası değilse günaşırı, en az haftada 2 kez yıkanması gerekir.

35 Saçlı deri yağlı ise, daha sık yıkanmalıdır. Saçların sağlıklı görünümü beslenme ile ilgilidir. Saçlar kökleri ile beslenir. Taramak, fırçalamak, parmak uçları ile masaj yapmak kan basıncını hızlandırır ve saçları beslemiş olur.

36 Kepeklenme; Kirli ve yağlı ölü saç hücreleridir. iyi saç bakımı ile önlenmezse hekime danışmak gerekir.

37 Saç dökülmesi; yaş, hormon ve irsiyet ile ilgilidir. baştaki damarların uyarılması ve temiz tutulması gerekir.

38 Bitlenme, Bitin insan vücudunun saçlı ve saçsız derisine yerleşmesine denir. Saç temizliğine ve bakımına dikkat etmeyen kişilerde bit oluşabilir. Çevredeki kişilere de bit bulaşabilir. Tedavi edici şampuan ve losyonlar kullanılmalıdır.

39 Saçların boyanması ya da saça kimyasal maddelerin uygulanması saçın ve saçlı derinin sağlığını bozabileceği için bu tip uygulamalardan kaçınmalıdır. Herkesin kendine özel saç bakım aletleri kullanması gereklidir.

40 SAĞLIKLI GİYİNME  Sağlığın korunabilmesi için, dış ortam koşullarına göre giyinilmesi gerekir.

41  Vücudumuza uygun, yaz aylarında fazla kalın olmayan, kış aylarında ise, üşütmeyecek giysiler giyilmelidir.  Giysiler seçilirken önce rahatlık amaçlanmalıdır. Bu konu ayakkabı seçimi içinde önemlidir.

42  Kullanılan çoraplar da, kötü kokuları önlemek ve ayak sağlığını sürdürmek için her gün değiştirilmelidir.  İç çamaşırları, çorap, terlik gibi kişisel giyim malzemeleri başkalarıyla paylaşılmamalıdır.

43 o Temizlik denilince sadece vücut temizliği veya konut temizliği anlaşılmamalıdır. o Yaşadığımız ve çalıştığımız, eğlendiğimiz her yerde sağlığımız açısından temizlik üzerinde ciddiyetle durulmalıdır.

44 o Kirletilmiş çevreyi temizlemek zordur. Ama kirletmemek ve korumak daha kolaydır.

45 o En az haftada bir defa banyo yapmalı, çamaşır ve giyecekleri sık değiştirmeliyiz. o Haftada bir defa el ve ayak tırnaklarımızı kesmeliyiz. o Yemeklerden önce ve sonra mutlaka ellerimizi su ve sabun ile yıkayıp kurulamalıyız. o Tuvaletten sonra ellerimizi bol su ve sabun ile yıkayıp kurulamalıyız.

46  Akşamları yatmadan önce, elbiselerimizi çıkarıp pijama ya da gecelik giymeliyiz..  İşten veya okuldan eve geldiğimizde el, yüz ve ayaklarımızı yıkamalıyız.

47  Günde en az iki defa dişlerimizi fırçalamalıyız.  Her gün saçımızı taramalı ve sık sık uygun şampuanla yıkamalıyız.  Yere düşen bir yiyeceği yememeliyiz.  Çiğ meyve ve sebzeleri yıkamadan yememeliyiz.

48  Açıkta satılan yiyeceklerden tüketmemeliyiz.  Kişi yanında sürekli kağıt mendil bulundurmalı  Tuvaletleri temiz kullanmalı  Çöpleri çöp kutusuna atmalı

49 HAZIRLAYAN OKUL REHBER ÖĞRETMENİ BİRGÜL KUM


"Sağlıklı yaşama ve sağlığı korumada gerekli yol ve kurallardır." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları