Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

CREATIVITY QUALITATIVE RESEARCH METHODS ADV 471 ÖZGE KAYA10632040 BERİL MARALOĞLU10732066 IŞILAY ŞAHİN10632055 CAN TEPELİ10632058.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "CREATIVITY QUALITATIVE RESEARCH METHODS ADV 471 ÖZGE KAYA10632040 BERİL MARALOĞLU10732066 IŞILAY ŞAHİN10632055 CAN TEPELİ10632058."— Sunum transkripti:

1 CREATIVITY QUALITATIVE RESEARCH METHODS ADV 471 ÖZGE KAYA BERİL MARALOĞLU IŞILAY ŞAHİN CAN TEPELİ

2 TORRANCE TEST ‘Creativity’ definition according to Torrance: “… the capacity to use ideas and tools in unusual ways; and originality, the capacity to think of novel ideas and products.” * In 1966 Torrance and his colleagues developed a means of assessment, the Torrance Test of Creative Thinking (TTCT), that accounts for all of these skills. There are 10 different tests that measures verbal and figural creativity. * KMŞT ‘11

3 APPLYING TTCT Torrance Test of Creative Thinking: * For this study, 5 year old kindergarten students’ creativity levels are measured: 46 girls and 50 boys from private schools. 34 girls and 35 boys from state schools. Results: There is a significant difference in favor of private schools. There is a significant difference between the graduate levels of parents. There is not a significant difference between gender of the children. * KMŞT ‘11

4 NEUROSCIENCE A proper evaluation method for creativity is still missing in terms of medical imaging. Measuring creativity with relevant brain (neural network) activity is not a method that scientists agree on, since this network is different in each individual shaped upon genetics and environment. Although, brain activity can be effectively measured while doing certain experimental tasks, it is still very hard to clarify the correlation between creative idea generation and brain activity. KMŞT ‘11 1.(Srinivasan, 2006) 2.(Fink et al.,2006)

5 EXPERT OPINIONS CELİL OKER KMŞT ‘11

6 GURU OPINIONS ERKAN SAKA KMŞT ‘11

7 EXPERT OPINIONS KMŞT ‘11 "A society's competitive advantage will come not from how well its schools teach the multiplication and periodic table, but from how well they stimulate imagination and creativity.” albert eInsteIn

8 ARTIST OPINIONS SÜHA ARIN (YÖNETMEN) “Belgesel film yönetmeni yaratıcı olmalıdır. Tabii yaratıcılık Tanrı vergisi bir özellik olduğu için, her belgeselde yaratıcı bir takım unsurlar aramak şart olmayabilir. Belgeselci, doğrunun, güzelin peşinde olmalıdır. Yaratıcı olmasa bile sinema estetiğini mutlaka bilmelidir.” Ankara Film Festivali’ni ve yarışmayı düzenleyen kişiler o kadar bunalmışlar ki gönderilen bu tür "belgesellerden", sonuçta "yaratıcı belgesel" diye kendileri bir deyim bulmuşlar. “Yaratılıcılıktan kastettikleri, yapıtın; yani hazırlanan belgeselin her şeyden önce sinema özelliği taşıması. Yani, "yaratıcı" dedikleri belgesel yapıtlarda, sinemayı sinema yapan sanatsal unsurlar olsun istiyorlar. Yani estetik bir kaygı taşısın istiyorlar. Belgesel sinemada bu özellik zaten aranmalıdır.” * KMŞT ‘11

9 ARTIST OPINIONS SONAT ÇAVUŞOĞLU (HEYKELTRAŞ) Kalıpları delmeye başladığım zaman yaratıcı olmaya başladım. Sanat eseri bilgi içeriyor. Herkese aynı mesajı verebilen evrensel bilgi. Heykellerinde farklı nitelikleri, karşıtlıkları birarada kullanıyor. Yaratıcılık bir özcülük değil, özden kopma meselesi – bir yumurtlama süreci. KMŞT ‘11

10 ARTIST OPINIONS “No great artist ever sees things as they really are. If he did, he would cease to be an artist.” OSCAR WILDE KMŞT ‘11

11 ADVERTISING AGENCIES KMŞT ‘11

12 TBWA\ISTANBUL “Disruption” “Change is the most important thing in advertising, but you should know what to change.” “Nobody borns creative, you should learn how to see, listen and search to be creative.” KMŞT ‘11

13 PRINT ADS: KMŞT ‘11

14 ALAMETİFARİKA “Instant Fame” “Ads do not have to be creative to work” “Creativity is innate. Some people are creative, some people are just not.” KMŞT ‘11

15 PRINT ADS: KMŞT ‘11

16 BBDO TURKEY “Creativity from Knowledge” “Creativity does not work alone, it needs a true strategy. Strategy also needs creativity to work.” “Some people may be gifted but creativity can definetely be learned.” KMŞT ‘11

17 PRINT ADS: KMŞT ‘11

18 RESULTS: Advertising agencies all use creativity as a tool in advertising, But they have different points of view on creativity, And this difference reflect to their works. Also, they all think they are the most creative agency in TR. KMŞT ‘11

19 INTERVIEWS PROFESSIONS RELATED TO CREATIVITY Ne anlıyorlar ? Taklit yaratıcılığın anasıdır. (Müzisyen) Bir sorunu en verimli şekilde çözme yeteneği. (Dijital Medya Tasarımcısı) Ne derece önemli? Her alanda yaratıcı olmak: tıkanıklığı engeller ve akışın devamını sağlar. (Görsel Tasarımcı) Başarının en önemli gereklerinden biridir. Buna rağmen başarılı olmak için yaratıcı olmaya gerek yoktur. (Müzisyen) Yaratıcı insanı engelleyen bir koşul bulunamaz çünkü yaratıcılığı sayesinde o koşullardan sıyrılmasını iyi bilir. (Endüstriyel Tasarım Öğrencisi) KMŞT ‘11

20 INTERVIEWS professIONS RELATED TO CREATIVITY (CONT’D) Hayatlarında yaratıcılığın yeri nedir? Yaratıcılık insanın hayattaki bireyselliği, özgürlüğüdür. (Müzisyen) Tamamen özgür olmak yerine bazı limitler koyup onlar içinde yaratıcı olmaya çalışmak gerçekten çok ise yarıyor. (Dijital Medya Tasarımcısı) Kaynakları nelerdir? Tamamen sonradan, deneyimle öğrenilen bir şey. (Dijital Medya Tasarımcısı) Doğuştan gelen bir yetenektir, bir lütuftur. Daha sonradan kazanılacak bir yetenek değildir, fakat yaratıcılığını kullanarak daha fazla geliştirebilir insanlar çünkü kullanmadıkça körelecek bir olgudur. (Endüstriyel Tasarımcı Öğrencisi) KMŞT ‘11

21 INTERVIEWS PROFESSIONS NON-RELATED TO CREATIVITY Ne anlıyorlar ? Sıradanı bozan her şey yaratıcılıktır. (Mühendislik Öğrencisi) Farkı yorumlamak, yeni bir bakış açısı yakalamak. (Kuaför) Şekilden çok içeriği, düşüncesi bambaşka olmalı. (Biyoloji Öğrencisi) Ne derece önemli? Yaratıcılık olmazsa gelişme olmaz. İlerleme olmaz. (Kuaför) Yeni olması gereken alanlarda yaratıcılık bulunmalı onun dışında biraz - “overrated”. (Biyoloji Öğrencisi) KMŞT ‘11

22 INTERVIEWS professIONS NON-RELATED TO CREATIVITY (CONT’D) Hayatlarında yaratıcılığın yeri nedir? Pek ihtiyaç duymuyorum açıkçası. (Biyoloji Öğrencisi) Ben sizden aklınızı kullanmanızı beklemiyorum diyen bir hocayla bile karşılaşabilirsiniz. (Mühendislik Öğrencisi) Kaynakları nelerdir? Yaratıcılık, zekadan gelir, düşünmekten, kurgulamaktan. (Kuaför) Yaratıcılık aslında öğrenilen bir şey değil, unutulan bir şeydir. (Mühendislik Öğrencisi) Çocukların hayal güçleri daha geniş, kendilerini kurallara bağlamadıkları için daha yaratıcılar. Ama büyüdükçe, bu doğru, bu yanlış, bu ayıp diyerek kendilerini sınırlandırmaya başlıyorlar. (Emeklik İlkokul Öğretmeni) KMŞT ‘11

23 WHICH CONCLUDES; Regardless of the professions relate to creativity, or not; people individually tend to have different observations and interpretations about creativity. KMŞT ‘11

24 WHO ARE THEY? KMŞT ‘11

25 TO SUMMARIZE; If everyone can be creative why some people are not? Taboos, prejudices, wrongs, rights, social rules etc. Why children are more creative? Because they are not aware of the social taboos. They perceive the world without any prejudices. Does limitation feeds creativity? In our opinion, YES. Why? Because, if all opportunities exist, then there is no need for creativity. KMŞT ‘11

26 METAPHOR TECHNIQUE KMŞT ‘11

27 METAPHOR TECHNIQUE KMŞT ‘11 Kesilen resimler 3 gruba ayrıldı; Hayati yaratıcılık. (Engelliler, yazı) İhtiyacı farklılaştıran yaratıcılık. (Makyaj, mimari) Özgürlük. (At) 10 resimden 2’ye indirgendi. Engelliler ve yazı.

28 THANK YOU ! KMŞT ‘11

29 REFERENCES: Test-of-Creative-Thinking programi-yapisalcilik-yaklasimini-ta/ Srinivasan, N. (2006). Cognitive neuroscience of creativity: EEG based approaches. (42) pp Fink, A. et al. (2006). Creativity meets neuroscience: Experimental tasks for the neuroscientific study of creative thinking. (42) pp KMŞT ‘11

30 REFERENCES: KMŞT ‘11


"CREATIVITY QUALITATIVE RESEARCH METHODS ADV 471 ÖZGE KAYA10632040 BERİL MARALOĞLU10732066 IŞILAY ŞAHİN10632055 CAN TEPELİ10632058." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları