Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yenişim ve Girişim Halil Kulluk Yönetim Kurulu Başkanı İntekno Şirketler Topluluğu Kırıkkale Üniversitesi - Mühendislik Fakültesi Anafartalar Salonu 21.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yenişim ve Girişim Halil Kulluk Yönetim Kurulu Başkanı İntekno Şirketler Topluluğu Kırıkkale Üniversitesi - Mühendislik Fakültesi Anafartalar Salonu 21."— Sunum transkripti:

1 Yenişim ve Girişim Halil Kulluk Yönetim Kurulu Başkanı İntekno Şirketler Topluluğu Kırıkkale Üniversitesi - Mühendislik Fakültesi Anafartalar Salonu 21 Aralık 2010 Copyright 2008, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved The Bridge of Cultures by Hülya Çiğdem Kulluk, oil on canvas, 200 X 50 cm, 2008

2 Yenişimdir Sözü Girişimdir Yönü İnsandır Özü: Halil Kulluk Yönetim Kurulu Başkanı İntekno Şirketler Topluluğu Kırıkkale Üniversitesi - Mühendislik Fakültesi Anafartalar Salonu 21 Aralık 2010 Copyright 2009, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved Hoşgörü, Yenişim ve Girişim Yaklaşımları

3 Yeniliğe Doğru Her gün bir yerden göçmek ne iyi. Her gün bir yere konmak ne güzel. Bulanmadan, donmadan akmak ne hoş. Dünle beraber gitti, cancağazım, Ne kadar söz varsa düne dair. Şimdi yeni şeyler söylemek lazım. Mevlana Celâleddin Rûmi (1207 – 1273) Copyright 2009, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved

4 İntekno Hoşgörü Sazendeleri Göçmen Kuşlar

5 VİDEO

6 Innovation is a specific instrument of Entrepreneurship. Yenişim girişimciliğin özel bir aracıdır. Peter Drucker

7 The only effective source of innovation is pissed-off people. Hence, bite your tongue and cherish such misfits. İnovasyonun tek etkili kaynağı sinirlemiş kızgın insanlardır. Onun için dilinizi ısırın ve bu tür hatalardan (uyumsuz kişiler) yararlanın. Tom Peters

8 The reasonable man adapts himself to the world. The unreasonable man persists in trying to adapt the world to himself. All progress, therefore, depends upon the unreasonable man. Makul insan kendisini çevreye adapte eder. Makul olmayan insan çevreyi kendisine adapte etmeye çalışır. O yüzden bütün ilerlemeler makul olmayan insanlar tarafından gerçekleştirilir. George Bernard Shaw

9 Yaratıcılık + Uygulama = Yenişim Copyright 2009, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved Yenişim

10 İki türlü zeka vardır: biri elde edilen, Çocukken okulda öğretmenin anlattıklarından, Kitaplardan kural ve kavramlar ezberleyen, geleneksel bilimlerin yanısıra yeni bilimlerden de bilgi toplayan. Bu zeka ile dünyada yükselirsiniz. Bilgiyi akılda tutma yeteneğinize göre başkalarının önünde ya da arkasında sıralanırsınız. Bu zeka ile bilgi bahçelerine girip çıkar, Sakladığınız yazıtlara sürekli olarak daha fazlasını yazarsınız. Bir başka çeşit yazıt daha vardır ki, Tamamlanmış ve içinizde muhafaza edilmiş. Yayından fırlayan bir ok gibi. Göğsünüzün tam ortasında bir ferahlık. Bu zeka ne sararır ne de durgunlaşır. Akıcıdır ve öğrenme kanallarından geçerek dışarıdan içeriye doğru hareket etmez. İşte bu ikinci zeka içinizde, dışarıya doğru hareket eden bir kaynak gibidir. Mevlana Celaleddin Rûmi (1207 – 1273) Tercüme ve Uyarlama: Halil Kulluk İki Çeşit Zeka Copyright 2009, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved

11 Yenişim Teknoloji Teknoloji Adapted from The Rise of the Creative Class by Prof. Richard Florida Yetenek Yetenek Hoşgörü Hoşgörü Copyright 2009, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved

12 Düşünce Düşünce Davranış Davranış Alışkanlık Alışkanlık Karakter Karakter Yazgı Yazgı Düşünceleriniz olumlu olsun, çünkü düşünceleriniz davranışınız olur. Davranışlarınız olumlu olsun, çünkü davranışlarınız alışkanlık olur. Alışkanlıklarınız olumlu olsun, çünkü alışkanlıklarınız karakteriniz olur. Karakteriniz olumlu olsun, çünkü karakteriniz yazgınız olur. Mahatma Gandhi Copyright 2008, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved

13 The Law of Harvest You will always reap what you sow... Copyright 2008, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved

14 Neden (Why)

15 Neden Olmasın (Why not) Copyright 2008, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved

16 Taklit ettim başkalarını Bulamadım kendimi. Baktım içime Sadece ismimi tanıdım. Çıktım dışarı Gerçek kimliğimi buldum... Mevlana Celaleddin Rûmi (1207 – 1273) Copyright 2008, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved

17 Yenişim ve Girişim Copyright 2008, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved

18 Yenişim ve Girişim Copyright 2008, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved

19 Born Knowing Doing Being Entrepreneur Born or Made? Copyright 2008, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved

20 Knowing - Doing Gap Source: The Knowing - Doing Gap, Jeffrey Pfeffer and Robert Sutton Stanford University Knowing What to do is not enough Talk should not substitute for action Fear should not prevent acting on knowledge Use plans, analyses, meetings, presentations to inspire deeds Turn knowledge and experience into ACTION and achieve RESULTS Copyright 2008, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved

21 Be! A Friend remarks to the Prophet, Why is it I get screwed in business deals? Its like a spell. I become distracted by business talk and make wrong decisions. Muhammad replies, Stipulate with every transaction That you need three days to make sure. Deliberation is one of the qualities of God. Throw a dog a bit of something. He sniffs to see if he wants it. Be that careful. Sniff with your wisdom-nose. Get clear. Then decide. The universe came into being gradually Over six days. God could have just commanded, Be! Mevlana Celaleddin Rumi ( ) Matnawi, III, Copyright 2008, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved

22 Those who squeeze their bread out of rocks! Copyright 2008, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved

23 Inspiration and Perception Copyright 2008, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved

24 Inspiration and Perception Copyright 2008, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved

25 Inspiration and Perception

26

27 Volitan (IDA 2007) Dr. Hakan Gürsu Middle East Technical University - Ankara

28 S36 Mega Yatch Dr. Ekber Onuk Yonca-Onuk J.V. Tuzla, İstanbul Turkish Innovation

29 Innovation Scenes From Turkey Copyright 2008, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved

30 Innovation Scenes From Turkey Copyright 2008, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved

31 Turkish Innovation Copyright 2008, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved

32 Turkish Innovation 102 RPH Super Yatch Ömer Malaz & Design Team Numarine Gebze, İstanbul

33 Girişimci Serbest piyasa ekonomisinin kahramanı Serbest piyasa ekonomisinin kahramanı Değişimin öncüsü Değişimin öncüsü Takdir edilen kişi Takdir edilen kişi Özel sektörün lokomotifi Özel sektörün lokomotifi Ticari efsanelerin özü Ticari efsanelerin özü Yeni şirketlerin, yeni ürünlerin ve yeni sektörlerin yaratıcısı Yeni şirketlerin, yeni ürünlerin ve yeni sektörlerin yaratıcısı Copyright 2006, Halil Kulluk - All Rights Reserved

34 Girişimci en | tre-pre-neur A person who organizes and manages a business undertaking, assuming the risk for the sake of the profit. Source: Websters Dictionary Copyright 2006, Halil Kulluk - All Rights Reserved Bir işi kâr amacıyla, risk alarak organize eden ve yöneten kişi...

35 Girişimci Girişimci: Bir fikri yeni bir işe dönüştüren ya da eski bir işe yeni bir hayat kazandıran -- Kâra odaklanırken daima, göze aldığı riskleri hesaplar... Copyright 2006, Halil Kulluk - All Rights Reserved

36 The POLI Test P: person – character, talents, temperament O: opportunity – nature and growth potential L: leadership – championing of the opportunity I : implementation – application and control B: Birey – karakter, yetenekler, mizaç F: Fırsat – doğa ve büyüme potansiyeli L: Liderlik – fırsatları coşturmak U : Uygulama – uygulama ve kontrol

37 Gerçekten girişimci olan kimdir peki? girişimci algılanan fırsatlar etrafında farkedilen bir değerden birşey inşa etmek için daimi olarak yaratır ve ilham verir

38 Girişimcinin Ruhu Girişimci miyim? Girişimci olabilir miyim? Sorunun yanıtını soruda ara (Mevlana Celaleddin Rumî) Evet, yanıt zaten senin içinde Kalbinle beynin arasında bir yerde O nedenle emin olamazsın. Kalbin soruları güdüler uyum eğlence birşeyler yapmak üzerinedir.

39 Dönüşüm ırmağına dalmadan önce Bir planın olsun --- nitelikli bir plan: açık özlü mantıklı gerçek rakamsal

40 OKYANUS yolunda dikkate almanız gerekenler hedefler pazar değerlendirmesi yetenek, deneyim ve kaynaklar ürün ve hizmetlerinizin avantajları yöntem uzun vadeli bakış finansal hedefler kredi kullanımı

41 Pittsburgh, PA, A.B.D. İstanbul, Türkiye

42 Copyright 2006, Halil Kulluk - All Rights Reserved Bir Girişimcilik Öyküsü Halil Kulluk Yönetim Kurulu Başkanı İntekno Şirketler Topluluğu Kırıkkale Üniversitesi - Mühendislik Fakültesi Anafartalar Salonu 21 Aralık 2010

43 Yolda kılavuzsuz giden için İki günlük yol yüz yıllık olur. Hocasız/Ustasız bir meslek tutan kişi Şehirde köyde alay olur. Copyright 2006, Halil Kulluk - All Rights Reserved Mevlana Celaleddin Rumî, (1207 – 1273)

44 Copyright 2006, Halil Kulluk - All Rights Reserved Dwight M. Bauman 1933 – 2003 Profesör Makina Mühendisliği ve Tasarımı, Carnegie Mellon University Girişimcilik eğitiminde öncü...

45 Prof. Paul K. Wright A. Martin Berlin Chair in Mechanical Engineering University of California, Berkeley Prof. Fritz Prinz Chair Mechanical Engineering Stanford University

46 The Robotics Institute Carnegie Mellon University Copyright 2006, Halil Kulluk - All Rights Reserved

47 Pittsburgh, PA, USA Technology Probing, Assesment and Transfer Istanbul, Turkey Venture Engineering Development & Implementation Financial Consulting inteKno Group of Companies Ivedi Financial Consulting Services Co. Istanbul, Turkey Assessments Bid Analysis Business Planning Due Diligence Equipment and Machinery Sales Feasibilty Studies New Technologies Technical Assistance Training Steel Plant Equipment Nice, France Commodity Trading ( Scrap & Ferro Alloys) Steel Products Trading Istanbul, Turkey General Trading Ivedi Natural Life Company ITKC Engineering International Technology and Knowledge Co.Inc. Intekno Technology Transfer Corporation Resource Recovery International Intekno International Trading Company RRI Trading Co. Ltd. Istanbul, Turkey Natural and Organic Products Nice, France General Trading Pittsburgh, PA, USA Engineering and Consulting Veefor Int. Consulting Ltd Istanbul, Turkey Business Development, Investment and Trade Consulting Services between Turkey and Central Europe Ivedi Gulf Consulting Contracting Ltd. Istanbul, Turkey Doha, Qatar Construction Activities

48 Özgürlük gelişmek isteyenler içindir Işığı yansıtana dek ruhunun aynasını temizle Alışılagelmiş fikirleri kullanma Kendin için bil Gölgeleri izleme Gizemi kucakla Sadece sürahiye hayran olma – iç o suyu Yarını bekleme Şimdi herşeydir Dönüşüm ırmağına dal ve okyanusa yüz... Bahar büyüme zamanıdır Büyümek istiyor musun? Mevlana Celaleddin Rumî (1207 – 1273) Tercüme ve Uyarlama: Halil Kulluk Rûmi ve Girişimcilik Copyright 2009, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved

49 Rûmi ve Girişimcilik Özgürlük gelişmek isteyenler içindir (Sürekli değişim) Işığını yansıtana dek ruhunun aynasını temizle (Yenilenme) Alışılagelmiş fikirleri kullanma (Yaratıcılık) Kendin için bil (Bilgi ve Deneyim) Gölgeleri izleme (Ben deci Olmamak) Gizemi kucakla (Risk Almak) Sadece sürahiye hayran olma – iç o suyu (Yapmak) Yarını bekleme (Hareket etmek - Hemen) Şimdi herşeydir (Uygulamanın Özü) Dönüşüm ırmağına dal (Uyumlu Değişim) ve okyanusa yüz... (Yenişim ve Girişim) Bahar büyüme zamanıdır (Zamanlama) Büyümek istiyor musun? (İstek) Copyright 2009, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved Mevlana Celaleddin Rumî (1207 – 1273) Tercüme ve Uyarlama: Halil Kulluk

50 Yenişim & Girişimcilik Yeni düşünce tarzları beklenmedik sonuçlar ortaya koyar. Yeni düşünce tarzları beklenmedik sonuçlar ortaya koyar. Anahtar: Kültürlerin, fikirlerin ve teknolojilerin çeşitliliği. Anahtar: Kültürlerin, fikirlerin ve teknolojilerin çeşitliliği. Kaynak: Prof. Fritz Prinz, İntekno - İnovasyon ve Girişimcilik Semineri, 19 Aralık 2005, İstanbul Copyright 2009, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved Dünyaya ayak uyduracağınıza, onu değiştirin.

51 Non-vulnerability Non-vulnerability Agility Agility Resilience Resilience Copyright 2009, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved Girişimcilik İklimi

52 Misyon Misyon Vizyon Vizyon Coşku ve Tutku Coşku ve Tutku Copyright 2009, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved Girişimcilik İklimi

53 Vizyon, Misyon, Coşku ve Tutku Copyright 2009, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved VİDEO

54 Kültürel Yenişim ve Girişim William Shakespeare, Mevlana Celaleddin Rûmi ile Tanıştığında... Senin nurunla gönlüm o derece aydınlanıyor ki, kulağıma gelen sesleri renk olarak görüyorum. Senin nurunla gönlüm o derece aydınlanıyor ki, kulağıma gelen sesleri renk olarak görüyorum. Mevlana Celaleddin Rûmi (1207 – 1273) Sessizce, aşk ne yazmışsa onu oku ve öğren, Aşkın ince aklıdır gözlerle duyup bilen. William Shakespeare (1564 – 1616) Sessizce, aşk ne yazmışsa onu oku ve öğren, Aşkın ince aklıdır gözlerle duyup bilen. William Shakespeare (1564 – 1616) Copyright 2008, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved

55 İntekno İstanbul Sazendeleri William Shakespeare, Mevlana Celaleddin Rûmi ile Tanıştığında... Copyright 2008, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved VİDEO

56 Kültürel Yenişim ve Girişim

57

58

59

60 Sosyal Yenişim ve Girişim Topluma ve çevreye duyarlı Misyon ve Vizyon Topluma ve çevreye duyarlı Misyon ve Vizyon Rol modelleri Rol modelleri Copyright 2008, Halil Kulluk - All Rights ReservedCopyright 2008, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved

61 Saklı Cennet, Maçahel Copyright 2008, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved VİDEO

62 Copyright 2008, Halil Kulluk - All Rights Reserved Sonuç Doğa Doğa Kültür Kültür Yerel Dinamikler Yerel Dinamikler Mikroiklim Mikroiklim Yenişim ve Girişim Yenişim ve Girişim

63 Copyright 2009, Halil Kulluk - All Rights Reserved

64 Teşekkürler Copyright 2009, Halil Kulluk / Intekno - All Rights Reserved Halil Kulluk Yönetim Kurulu Başkanı İntekno Şirketler Topluluğu


"Yenişim ve Girişim Halil Kulluk Yönetim Kurulu Başkanı İntekno Şirketler Topluluğu Kırıkkale Üniversitesi - Mühendislik Fakültesi Anafartalar Salonu 21." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları