Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Www.company.com T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI ……………………………RIFAT ARGÜN ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI 2012-2013........... - 2013.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Www.company.com T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI ……………………………RIFAT ARGÜN ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI 2012-2013........... - 2013."— Sunum transkripti:

1 T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI ……………………………RIFAT ARGÜN ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI

2 Okul /Kurum Haritası

3 I.BÖLÜM KURUMUN ADI:Rıfat Argün Özel Eğitim Uygulama Merkezi Müdürlüğü İLİ:MERSİN İLÇESİ: TOROSLAR ADRES: Çağdaşkent Mah Sok.No.10 Toroslar-MERSİN WEB ADRES: rifatargunocem. meb.k12.tr E-POSTA:  TEL : (0324)  FAKS : (0324) Müdürlüğü Brifing İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü

4 Rıfat Argün Özel Eğitim Uygulama Merkezi Müdürlüğümüzde Okul 2 (iki) katlı olup, her katında lavabo ve tuvaletleri mevcuttur. Ayrıca bir müdür odası, iki müdür yardımcısı odası, bir öğretmen odası, 1 yemekhanesi her katta bir yangın musluğu ve yangın muhbir sistemi mevcuttur. Okul Güvenliği Kameralarla ve Alarm Sistemi ile sağlanmaktadır, Binanın ısıtma sistemi Klimayla yapılmaktadır. Okul 5200 m2 bahçe içinde olup, bina kullanım alanı 240 m2 dir. Okul bahçesi çevre duvarı ile çevrilidir. Bahçe yeşil alan ve ağaçlıklarla çevrilidir. Okul bahçesinde bir top sahası, iki basketbol sahası ve bir voleybol sahası vardır. Bahçe zemini asvalt ve betonla kaplıdır ………………………..Okulu Müdürlüğü Personel Sayısı Müdür 11 Müdür Baş yardımcısı-- Müdür Yardımcısı 22 Öğretmen5149 Memur 1 1 Hizmetli Müdürlüğü Brifing II. BÖLÜM TARİHÇE : Mersin Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi (OÇEM), Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün tarih ve B.08.0.ÖGR /1820 sayılı makam onayı ile İlimiz Mareşal Fevzi Çakmak Eğitim Uygulama Okulu ve İş Eğitim Merkezi(Hüseyin Polat Eğitim Uygulama Okulu ve İş Eğitim Merkezi) binasında tahsis edilecek bölümde açılması uygun görülmüştür. Mersin Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi (OÇEM). 04/01/ 2005 tarihinde adı geçen okulun bölümlerinde 7-15 yaş arasında otistik öğrencilere eğitim vermek üzere faaliyete geçmiştir. 2006/2007 öğretim yılında valilik oluru ile 3-6 yaş arası otistik çocuklara eğitim vermek üzere ana sınıfı açılmasına karar verilmiştir. Merkezimiz eğitim öğretim yılında 49 kayıtlı öğrenci ile eğitim öğretim hizmeti vermekte iken 70 öğrenciyi daha kayıt ederek 119 öğrenciye ulaşmıştır. Bu durum üzerine; Merkezimiz Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 02/09/2010 tarih 04/3935 sayılı yazısı ile ilimiz Toroslar ilçesinde, genel müdürlüğümüze bağlı olarak faaliyet gösteren Mersin Otistik Çocuklar Eğitim Merkezinin isminin Rıfat Argün Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi olarak değiştirilmesi ile Toroslar ilçesinde kullanılmayan Rıfat Argün İlköğretim okulunun binası merkezimize tahsis edilmiştir eğitim öğretim yılında Toroslar ilçesinde Rıfat Argün Otistik Çocuklar Eğitim Merkezinde 17 derslik ve Yenişehir deki Hüseyin Polat Eğitim Uygulama Okulu ve İş Eğitim Merkezi binasında tahsis edilen bölümde 3 derslikle eğitim öğretime devam edilmiştir. Rıfat Argün Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi 222 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanununda yapılan değişiklikler ve 2012/20 nolu genelge doğrultusunda 12 yıllık zorunlu eğitime yönelik uygulamalar kapsamında 17/07/2012 tarihinden itibaren Rıfat Argün Özel Eğitim Uygulama Merkezi 1. Ve 2. Kademe olarak aynı binada eğitime devam etmeye başlamıştır TANITIM

5 MİSYONUMUZ Rıfat Argün Özel Eğitim Uygulama Merkezinde Milli Eğitim sisteminin genel amaç ve temel ilkeleri doğrultusunda; yasa ve diğer mevzuatın uygulanması ve geliştirilmesini, Merkezimiz de; Otizm tanılaması yapılmış 3-15 yaş arasında otistik öğrencilerin; a ) Toplum içinde bağımsız yaşamları ve kendi kendilerine yeterli bir duruma gelmelerine yönelik temel yaşam becerilerini geliştirmelerini, b) Toplum içinde rollerini gerçekleştirebilen, başkaları ile iyi ilişkiler kurabilen, çevresine uyum sağlayabilen bireyler olarak yetişmelerini amaçlarız. Bilimsel kriterleri kurum olarak ilke edinmiş, dünyadaki bütün gelişmeler yakından takip edilerek alana yönelik farklı ve başarılı çalışmaları kurumumuzda uygulamak. Bu sayede otistik bireyin dünyasında gelinebilecek en üst seviyeye ulaşmaktır... VİZYONUMUZ İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü Müdürlüğü Brifing

6 İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü DEĞER VE İLKELERİMİZ Örgün eğitimin dışında kalan bütün otistik çocuklara ulaşmak. •Otistik bireylere performansları ölçüsünde ihtiyaçlarına yönelik kaliteli bir eğitim vermek. •Otistik birey sahibi ailelere, aile terapileri altında psikolojik destek onlara rehberlik etmek. •Dünyada uygulanan otistik bireylere yönelik eğitim- öğretim yöntem teknikleri, yeni gelişmeleri ve bilimsel çalışmaları araştırıp okula uygun sağaltımlar yapmak. •Otistik bireyleri toplumsal yaşama entegrasyon çerçevesinde iletişim argümanlarının tamamını kullanarak çevremizdeki topluluğu bilinçlendirmek, otizmi mümkün olduğunca büyük kitlelere tanıtmak. •Ülke gerçekleri göz önüne alındığında, özel eğitimin daha da yaygınlaşması için gerekli girişimlerde bulunup özel alt sınıfların aç olmasında liderlik rolü üstlenmek. •Tüketici konumunda olan otistik bireyleri, mesleki eğitime hazırlama anlamında gerekli düzenlemeleri yapıp, üretici bireyler haline getirmek. Örgün eğitimin dışında kalan bütün otistik çocuklara ulaşmak. •Otistik bireylere performansları ölçüsünde ihtiyaçlarına yönelik kaliteli bir eğitim vermek. •Otistik birey sahibi ailelere, aile terapileri altında psikolojik destek onlara rehberlik etmek. •Dünyada uygulanan otistik bireylere yönelik eğitim- öğretim yöntem teknikleri, yeni gelişmeleri ve bilimsel çalışmaları araştırıp okula uygun sağaltımlar yapmak. •Otistik bireyleri toplumsal yaşama entegrasyon çerçevesinde iletişim argümanlarının tamamını kullanarak çevremizdeki topluluğu bilinçlendirmek, otizmi mümkün olduğunca büyük kitlelere tanıtmak. •Ülke gerçekleri göz önüne alındığında, özel eğitimin daha da yaygınlaşması için gerekli girişimlerde bulunup özel alt sınıfların aç olmasında liderlik rolü üstlenmek. •Tüketici konumunda olan otistik bireyleri, mesleki eğitime hazırlama anlamında gerekli düzenlemeleri yapıp, üretici bireyler haline getirmek Müdürlüğü Brifing

7 İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü BİNA BİLGİLERİ … … … … Müdürlüğü Brifing EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI  BİNA DURUMU: Devamlı  BİNANIN MÜLKİYETİ :Milli eğitim bakanlığı  KİRA DURUMU: Kira örenmiyor  ISINMA DURUMU: Klima  YAKIT TÜRÜ: Diğerleri  BİNANIN HİZMETE GİRİŞ YILI: 2010  BİNANIN YÜZÖLÇÜMÜ :243 m2  BAHÇE YÜZÖLÇÜMÜ:5286 m EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI  BİNA DURUMU: Devamlı  BİNANIN MÜLKİYETİ :Milli eğitim bakanlığı  KİRA DURUMU: Kira örenmiyor  ISINMA DURUMU: Klima  YAKIT TÜRÜ: Diğerleri  BİNANIN HİZMETE GİRİŞ YILI: 2010  BİNANIN YÜZÖLÇÜMÜ :243 m2  BAHÇE YÜZÖLÇÜMÜ:5286 m2

8 …….. İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü RIFAT ARGÜN ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİNDE BULUNAN ÖĞRENCİ BİLGİLERİ A. ÖĞRENCİ BİLGİLERİ (OKUL ÖNCESİ-İLKOKUL- ORTAOKUL-LİSE İÇİN DÜZENLEYİNİZ) EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI ANA SINIFI 1. SINIF2.SINIF3.SINIF4.SINIF5.SINIF ANA SINIFI 1. SINIF2.SINIF3.SINIF4.SINIF KETKETKETKETKETKETKETKETKETKETKET ÖĞRENCİ SAYISI Müdürlüğü Brifing

9 İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü Müdürlüğü Brifing Derslik – Şube- Öğrenci Sayıları EĞİTİM ÖĞRETİM YILI EĞİTİM ÖĞRETİM YILI RIFAT ARGÜN OÇEM Derslik Sayısı Şube Sayısı Öğrenci (Kız) Öğrenci (Erkek) Öğrenci (Toplam) Rıfat Argün 1.Kademe Derslik Sayısı Şube Sayısı Öğrenci (Kız) Öğrenci (Erkek) Öğrenci (Toplam) ANA SINIFI (Bünyesindek i uygulamalı ana sınıfları dâhil) İLK VE ORTA BÖLÜMÜ İLKOKUL BÖLÜMÜ GENEL TOPLAM GENEL TOPLAM

10 İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü Müdürlüğü Brifing EĞİTİM ÖĞRETİM YILI EĞİTİM ÖĞRETİM YILI Derslik Başına Düşen Öğrenci Sayısı 4 4 Okul Başına Düşen Öğrenci Sayısı 3 3 Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı 2 2 Derslik, Okul ve Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı

11 İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü Müdürlüğü Brifing EĞİTİM ÖĞRETİM YILI EĞİTİM ÖĞRETİM YILI NORMAL EĞİTİM DERSLİK İHTİYACI Derslik İhtiyacı

12 İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü RIFAT ARGÜN ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ÖĞRETMEN SAYILARI EĞİTİM ÖĞRETİM YILI EĞİTİM ÖĞRETİM YILI (1. KADEME) BRANŞLARNorm KadroMevcutİhtiyaçNorm KadroMevcutİhtiyaç ZİHİN ENGELLİLER ÖĞRETMENİ BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETMENİ DİNKÜLTÜRÜ ÖĞRETMENİ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ REHBER ÖĞRETMEN MÜZİK ÖĞRETMENİ TOPLAM Müdürlüğü Brifing

13 İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü Müdürlüğü Brifing OKULUNUN SBS/OSYM SINAVLARI BAŞARI ORANLARI S.N. OKULUN ADI 2011 Başarı Yüzdesi2012 Başarı Yüzdesi GENEL ORTALAMA % Okulumuz Rıfat Argün Özel Eğitim Uygulama Merkezi ağır otistik çocuklara hizmet verdiği için okulumuzun SBS VE ÖSYM sınav başarı oranları bulunmamaktadır.

14 İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü YÜRÜTÜLEN PROJELER Müdürlüğü Brifing EĞİTİM ÖĞRETİM YILI EĞİTİM ÖĞRETİM YILI PROJE ADIBiten Projeler Devam Eden Projeler Biten Projeler Devam Eden Projeler Avusturalya büyük elçiliği doğrudan yardım programı --- TOPLAM

15 İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü FATİH PROJESİ İLE İLGİLİ ÇALIŞMALAR Müdürlüğü Brifing Sisteme fatih projesiyle ilgili panellerin girişleri yapıldı

16 İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü YATIRIMLAR … … … … Müdürlüğü Brifing EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI  OKULUMUZA 2011/2012 TARİHİNDE BİR SPOR SALONU KAZANDIRDIK.  DUYU ALGI ODASI KAZANDIRDIK  ETKİNLİK ÇİZELGESİ YÖNTEMİYLE SINIFLARIMA VE MATERYAL VE ARAÇ GEREÇ KAZANDIRDIK EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI  OKULUMUZA 2012/2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA BAHÇE DÜZENLEMESİ YAPARAK BİR YÜRÜYÜŞ YOLU,BİR OYUN PANKI, 4 SPOR ALETİ VE ÜÇ BÜYÜK 3 KİŞİLİK SALINCAK KAZANDIRDIK.

17 İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü SORUN VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ … … … … Müdürlüğü Brifing EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI Mersinde tek okul olmasından dolayı fiziki anlamda yetersizdir. Özel eğitim alanında yeterli personele sahip değildir. Otistik çocukların eğitiminde kullanılan uygulama evi, fizyoterapi odası, dinlenme ve mola odası gibi bölümlerin bulunmaması Sürekli öğrenci kaydı olduğu için eğitim öğretime uygun olmayan ortamların dahi açılması ve bu ortamların dahi yeterli gelmemeye başlaması EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI Mersinde tek okul olmasından dolayı fiziki anlamda yetersizdir. Özel eğitim alanında yeterli personele sahip değildir. Otistik çocukların eğitiminde kullanılan uygulama evi, fizyoterapi odası, dinlenme ve mola odası gibi bölümlerin bulunmaması Sürekli öğrenci kaydı olduğu için eğitim öğretime uygun olmayan ortamların dahi açılması ve bu ortamların dahi yeterli gelmemeye başlaması

18 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI Fiziki açıdan özel eğitime uygun yeni bir okulun açılması Özel eğitim alanında yetişmiş personelin atanması Otistik çocuklar için sosyalleşebilecek çeşitli yaşam alanlarının bulunması Fizyoterapi,uygulama evi gibi bölümlerin düzenlenmesi EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI Fiziki açıdan özel eğitime uygun yeni bir okulun açılması Özel eğitim alanında yetişmiş personelin atanması Otistik çocuklar için sosyalleşebilecek çeşitli yaşam alanlarının bulunması Fizyoterapi,uygulama evi gibi bölümlerin düzenlenmesi


"Www.company.com T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI ……………………………RIFAT ARGÜN ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI 2012-2013........... - 2013." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları